V sredini septembra se je v Centru slovanskih kultur France Prešeren v Ljubljani, odprla razstava likovnih del italijanskega slikarja Pietra Orsinija in slovenske umetnice Patricije Rijavec Simonič. Naslov razstave je Umetniško slovensko-italijansko potovanje. Predstavlja povezovanje dveh dežel in umetniško izražanje dveh slikarskih mojstrov, ki se bosta javnosti predstavljala vse do sredine oktobra.
Lahko bi rekli, da so njuna dela popolna nasprotja, vendar sledijo k istemu umetniškemu cilju – avtentičnosti slikarskega izraza. Na odprtju razstave je oba avtorja predstavil gledališki in filmski igralec Roman Končar, v glasbenem delu pa je na klavirju nastopil glasbenik Gianni Rijavec, sicer mož umetnice Patricije Rijavec Simonič.
Pietro Orsini je slikar samouk, ki se je na začetku svoje umetniške poti udeleževal mnogih razstav, kjer je prejemal pozitivne kritike tako laične kakor tudi strokovne javnosti. Od leta 1989 dalje pripravlja razstave po Italiji in Evropi. Slikar je med leti 2000 in 2005 pripravil serijo desetih likovnih razstav po različnih mestih v ZDA. Orsinijeva dela predstavljajo avtorjeve poglede na pokrajino, zvonaste strehe, trge, različne arkade, definirajo jih pejsaži, obogateni z različnimi barvnimi odtenki. Nebo je vedno drugačno, nerealno, globoko, z osebno barvno noto. Stavbe se približujejo druga drugi v različnih perspektivah ali pa so stisnjene v dolinah.
Za Orsinijeva dela so značilne intenzivne barve, ki prehajajo v mehke nežne odtenke in prinašajo občutek spokojnosti in notranjega miru. Njegova dela tako temeljijo na kontaminaciji naivne umetnosti, od metafizičnosti do impresionizma. Orsinijevo nesporno umetniško mojstrstvo ga dela cenjenega doma in v tujini.
Umetnica na razstavi predstavlja svoj opus del “Ona” za katerega pravi, da nastaja že skoraj 20 let. Pri upodobitvah sta fascinantni tako oblikovna kot barvna dovršenost, še posebej pa preseneča izjemna plastičnost del. “One” Patricije Rijavec Simonič so obdarjene z nežno in čutno senzibilnostjo. Avtorica jim daje močno slikarsko identiteto, s katero si prizadeva doseči popolno istovetnost ideje in podobe.
Barbara Majdič