fbpx

Imate težave s prebavo? Predstavljamo sedem največjih grehov v prehrani.

Foto: iStock

Imate po zaužitju obroka težak občutek v želodcu in se ne počutite dobro? Nutricinosti razkrivajo, kateri so najpogostejši vzroki za napihnjenost, težave z zgago in krče. Med njimi so tudi prenajedanje, stres in antibiotiki. 

Težave z želodcem spadajo med najpogostejše zdravstvene težave. Kljub temu da mnoge niso življenjsko nevarne, pa lahko vseeno precej otežijo vsakdanje življenje. Nutricionistka Cassandra Barns je pojasnila, da je prebavni sistem zelo zapleten, zato lahko že najmanjše spremembe v prehrani hitro povzročijo težave. Razkrivamo nekaj najpogostejših vzrokov, ki prinašajo prebavne motnje.

Prenajedanje
Prenajedanje ima v vseh pogledih zelo negativne učinke na prebavni sistem, saj ga na ta način preveč obremenimo. Nutricionistka Shona Wilkinson pojasnjuje, da lahko konstantno prenajedanje povzroči, da telo ne more proizvesti dovolj kisline in encimov za takšno količino hrane. Ljudem zato svetuje, da se najejo do 80 odstotkov sitosti, počakajo 20 minut, nato pa po potrebi dokončajo obrok.

Nepravilno žvečenje
Mnogo ljudi svoje otroke opozarja, kako pomembno je, da hrano pravilno prežvečijo, sami pa tega ne storijo. Nepravilno prežvečena hrana je glavni vzrok za napihnjenost. “V kolikor hrane ne prežvečimo pravilno, prebavni organi ne morejo dobro opraviti svojega dela. Zato se pogosto pojavijo krči in napihnjenost,” je pojasnila Barnsova.

Premalo vnosa vlaken
Vlaknine so ključna komponenta vsake prehrane iz večih razlogov. Eden od njih je, da preprečujejo zaprtost. Vlakna so topna v vodi, zato v želodcu ustvarijo želatinasto snov, ki hrani stene tankega in debelega črevesa in omogoča naravno gibanje skozi prebavni trakt. Vlakna lahko delujejo tudi kot antibiotiki, najdemo pa jih v različnih vrstah sadja in zelenjave, žitaricah, oreščkih in fižolu.

Stres in tesnoba
Stres je lahko vzrok za številne zdravstvene težave – od glavobola do visokega krvnega pritiska. Tesnoba ni nič manj nedolžna. Nutricionisti pojasnjujejo, da so možganski procesi tesno povezani s prebavnim procesom. “V kolikor se počutimo tesnobno, pod stresom ali depresivno, pomeni, da nevrotransmiterji niso uravnoteženi, kar pa lahko prinese težave,” je povedala Barnsova.

Eden pogostejših vzrokov za prebavne težave je lahko premalo gibanja. Strokovnjaki gibanje še posebej priporočajo ljudem, ki imajo težave z zaprtjem, prav tako pa telovadba pomaga pri zmanjševanju stresa.

Antibiotiki
To, da uživanje antibiotikov škoduje prebavi, je že splošno znano. Kljub temu da lahko rešujejo življenja pri mnogih bakterijskih infekcijah, pa škodujejo dobrim bakterijam, kar povzroča težave s prebavo. To lahko preprečimo ali pa vsaj omilimo z uživanjem različnih vrst probiotikov, ki pomagajo pri ponovnem vzpostavljanju ravnotežja, poroča Jutarnji list.

Razjeda na želodcu
Če so težave z zgago zelo pogoste in se pojavljajo več dni zaporedoma, imate morda razjedo na želodcu. Najpogostejši vzrok za tovrstne težave je bakterija Helicobacter pylori, ki jo lahko najdemo v vodi in hrani. Ta tanjša zaščitni sloj v želodcu in spušča kislino. To lahko povzroča slabost, riganje in bruhanje. Zdravljenje razjede mora potekati pod zdravniškim nadzorom, zagotovo pa se velja izogibati alkoholu, kavi, napitkom na osnovi citrusa ter začinjeni in dimljeni hrani.

N. K.