Kaj lahko božično-novoletni prazniki naredijo vašemu organizmu

Foto: iStock

Med prazniki pogosto zamižimo na eno oko in si privoščimo nekoliko več mastne hrane ali hrane, ki vsebuje veliko nasičenih maščob in veliko količino soli. A vnos takšne hrane povišuje krvni tlak in raven holesterola.

Čas božično-novoletnih praznikov poleg veselega druženja s prijatelji in sorodniki prinaša tudi povečano nevarnost za naše zdravje. Predvsem obstaja večja nevarnost za težave s srcem. Nekatere študije kažejo, da je v tem obdobju kar 30 odstotkov več srčnih napadov kot v preostalem delu leta, piše Večernji list.

Glavni vzrok za nastanek srčno-žilnih bolezni v času praznikov sta predvsem povečan vnos hrane in uživanje alkoholnih pijač, prav tako pa k temu pripomore čustveni in fizični stres ter izostanek zdravih navad oziroma pomanjkanje telesne aktivnosti.

Tudi zdravi niso povsem varni 
Eden izmed najpomembnejših faktorjev vpliva na zdravje je tudi hrana. Ta je med prazniki morda še nekoliko bolj mastna, zaradi posebnih priložnosti pa si jo večkrat in lažje privoščimo. A mastna hrana, ki vsebuje veliko nasičenih maščob in soli, povišuje krvni tlak in raven holesterola. Ko temu dodamo še alkohol, dobimo vzrok za nastanek aritmije – tudi pri ljudeh, ki imajo zdravo srce, opozarjajo specialisti na področju kardiologije.

Po težkem obroku med samo prebavo naraste krvni tlak, kar obremenjuje srce. Mastna hrana povzroči, da arterije postanejo manj elastične. Vse te spremembe lahko nato privedejo do nastanka strdka v arterijah, ki napajajo srce in posledično do srčnega infarkta ali do možganske kapi s trajnimi posledicami.

Preventiva 
Večino teh nezaželenih sprememb lahko pravočasno preprečimo in diagnosticiramo na pregledu pri kardiologu. Prav preventivna kardiologija je eden izmed ključnih dejavnikov pri zgodnjem odkrivanju in preprečevanju bolezni.

Strokovnjaki zato priporočajo, da smo med prazniki pri vnosu hrane kar se da zmerni. Predvsem se moramo izogibati živilom z visoko vsebnostjo nasičenih maščob, pogosteje pa moramo poseči po ribah, sadju in zelenjavi. Priporočljivo je tudi zmerno pitje alkohola, predvsem pa ne smemo pozabiti piti vode.

Telesne aktivnosti ne gre zanemariti 
Tudi telesna aktivnost je pomembna in nanjo tudi med prazniki ne smemo pozabiti. Tako lahko preprečimo rast telesne teže in zmanjšamo stres. Previdni moramo biti le pri aktivnosti oziroma težkemu delu v zelo mrzlem vremenu – na primer pri odmetavanju snega (če ga bo letos še kaj zapadlo).

Osebe, ki se zdravijo zaradi srčno-žilnih bolezni, morajo biti še posebej pozorne in upoštevati nasvet svojega kardiologa. Prav tako morajo redno jemati zdravila ter redno hoditi na preglede. Vsem ostalim pa strokovnjaki svetujejo, da ostanejo fit, poslušajo svoje telo in so pozorni na morebitne spremembe, ki bi lahko bile znak za srčno-žilne bolezni.

Barbara Oprčkal