Dobri triki: Kako prepričati otroka, da je zelenjava dobra?

Foto: epa

Majhni otroci ne tako redko vztrajno odklanjajo zelenjavo, zaradi česar pri obedih prihaja do pravcatega merjenja moči s starši. V nadaljevanju vam ponujamo nekaj praktičnih nasvetov za to, kako lahko otroka spodbudimo k temu, da bo  zelenjavo užival. 

Mnogi starši se pri prehrani otrok ubadajo z različnimi težavami: njihov otrok jé premalo ali zelo enolično in cele tedne noče užiti ničesar drugega kot makarone in pico. Da o sladkarijah in slanih prigrizkih sploh ne govorimo. Vsi vemo, kako zdrava in koristna je zelenjava, ampak otroci je pogosto sploh ne marajo. Posledica tega je, da se skupni obedi sprevržejo v naporno pregovarjanje, otrok pa trmasto vztraja pri svojem. Če se to dogaja tudi pri vas, vam ponujamo nekaj praktičnih nasvetov za to, kako lahko otroka spodbudite k temu, da bo posegel po »osovraženi« zelenjavi.

Bodite sami dober zgled
Kdor sam zelo nerad in zelo redko posega po zelenjavi in sadju, naj ne bo presenečen, če je tako tudi pri otroku. Zakaj naj bi ravno on moral jesti stvari, ki jih ne jé nihče drug v družini? Zlasti majhni otroci radi posnemajo svoje starše.

Otrok naj sam izbere zelenjavo
Če je na krožniku brokoli in ga nikakor ne morete prepričati, da bi ga pojedel, mu namesto tega ne ponudite takoj palačink z nutello – če bomo to storili, bo namreč zelenjava gotovo tudi v prihodnje ostala nepriljubljena. Mogoče otrok brokolija preprosto ne mara, katera druga vrsta zelenjave pa bi mu teknila. Zato poskrbite za pester izbor zelenjave, otrok naj poskusi različne vrste in naj sam izbere, katero bo jedel.

Otrok naj čim več sodeluje
Če imate zelenjavni vrt, naj vam pomaga pri opravilih. Če gresta skupaj na tržnico ali v trgovino, naj sam izbere zelenjavo, ki bi jo imel rad za kosilo. Sodeluje naj tudi pri pripravi obedov. Zelenjavno juho, ki jo bo otrok sam pripravil in skuhal, bo gotovo raje pojedel kot vašo.

Zelenjava, ki je primerna za otroke
Kot svetujejo na spletnem portalu »Zentrum der Gesundheit«, ni priporočljivo, da pri vašem nadebudnežu, ki ga želite navaditi na zelenjavo, najprej pričnete z ohrovtom ali špinačo. Raje izberite zelenjavo z bolj blagim okusom in privlačno barvo: korenje, pastinak, sladki krompir, bučke ali buče.

Upoštevajte tudi, da imajo otroci raje hrano, ki je pripravljena na preprost način: ne dodajajte eksotičnih začimb in ne pretiravajte z raznimi dodatki. Zelenjavo kuhajte v sopari in jo zabelite z maslom. Solate so bolj priljubljene, če vsebujejo tudi kaj sladkega, npr. nariban korenček.

Kuhana ali surova zelenjava?
Če se otrok na krožniku ne dotakne kuhane zelenjave, poskusite s surovo. Nekateri otroci ne marajo kuhanega korenja, tekne pa jim surovo, narezano na paličice. Različno zelenjavo jim lahko ponudite narezano na majhne grižljaje – naj bo surova ali blanširana. Pri tem lahko uporabite svojo domišljijo – narežite jo v obliki kroglic, zvezdic, srčkov …

"Zajčki" radi jedo korenček (foto: epa)

“Zajčki” radi jedo korenček (foto: epa).

Igre vlog
Z otrokom se lahko igrata, da sta na primer zajčka. Skupaj skačeta po polju (stanovanju), morda si celo izrežeta zajčja ušesa iz kartona in si jih nadeneta na glavo. Ko se utrudita, si pripravita malico; olupljen ali nariban korenček, zeljno solato ali kaj podobnega.

Smutiji so zdravi
Zelo zdravi so tudi smutiji, ki jih lahko pripravite sami v mešalniku z malce tekočine. Pri tem lahko zeleno zelenjavo (špinačo ali solatne liste) kombinirate s sadjem (banano).

 


Starši, ki na vsak način želijo doseči, da bo otrok pojedel zdrav obrok, pogosto dosežejo prav nasprotno: otrok kljubuje in trmasto odklanja hrano. Porabite manj energije za spore pri mizi. Če je vzdušje bolj sproščeno, tudi otroci raje poskusijo hrano, ki jo jedo drugi. Bodite potrpežljivi. Če ne gre drugače, lahko drobno naribano zelenjavo dodate k drugim jedem – v mesno omako, polpete, lazanjo …

Če bi morali nekaj jesti samo zaradi tega, ker je zelo zdravo, ali ne bi tudi vam takoj manj teknilo?

T. P.