Kako so levičarji na Škotskem poskrbeli za poneumljanje cele generacije učencev in uničili izobraževalni sistem

Učenci v osnovni šoli na Škotskem (vir: twitter)

Interdisciplinarnost, skupinsko delo, poudarek na zabavanju učencev pri učni uri ter utrjevanje vedno istega gradiva so vsem nam dobro znani simptomi šolskega sistema, ki je nekoč vrhunski šolski sistem na Škotskem spravil na kolena, ko se je levičarska Škotska nacionalna stranka (L) začela vtikati v šolski sistem z namenom, da bi ga naredili “boljšega”.

Na Škotskem se šolski sistem spopada z nadvse nenavadnim problemom, namreč vedno manj posameznikov, ki opravijo učiteljski izpit, si želi učiti. Razlog za to, naj bi po pisanju Spectatorja bil ravno šolski sistem, ki je vse od 2010, ko je prišel v roke SNP, postal veliki družbeni eksperiment, v katerem so želeli levičarji izpolniti svoje utopične blodnje.

Štiri cilji novega sistema, ki so ga predstavili v 2010 so bili: ustvariti “samozavestne posameznike”, “uspešne učence”, “odgovorne državljane” in “učinkovite doprinašalce”. Na žalost so pomen za temi krilaticami poznali samo tisti, ki so jih zapisali. Ostali učitelji, ki so dejansko vsak da bili v stiku z učenci, so bili prepuščeni sami sebi in novemu sistemu, ki je od njih zahteval vedno bolj nemogoče stvari. Številne so postale del obveznega kurikuluma tudi v Sloveniji.

Poudarek na novih nepreizkušenih pristopih
“Ideja poučevanja je bila postavljena na glavo. Namesto da bi se poučevalo en predmet – kot na primer angleščina ali kemija – smo jih morali združevati na podlagi bizarne formula, ki jo je ustvaril in razvil parlament,” je povedala Madeleine Kearns, ki je opravila učiteljski izpit. Namesto ur matematike je prišlo do interdisciplinarnega poučevanja, kamor so tlačili grafe in preglednice v ure o Shakespearju.

Da bi učitelj “aktivno poučeval” je moral poskrbeti, da so bili njegovi učenci stalno zabavani, zatem je prišlo na vrsto skupinsko delo, ki je sinonim za nedelo. Izpiti so bili ocenjevani na podlagi dela med urami, zaradi česar ocene več ne odražajo realnega znanja, temveč samo sposobnost učencev, da hlinijo zaposlenost. Pri poučevanju angleščine so se v učilnice prikradle grafične novele, medtem ko so književnost preprosto združili z informatiko.

SNP, ki ji predseduje škotska premeirka Nicola Sturgeon, je odgovorna za katastrofo v šolskem sistemu (vir: twitter)

Pri geografiji in zgodovini je zazevala ogromna luknja, saj so učenci vsako leto ponavljali eno in isto snov o drugi svetovni vojni in ničesar drugega, medtem ko se je število učencev, ki se učijo francosko ali nemško prepolovilo. Tako je med učitelji “kurikulum izvrstnosti” postal slaba šala, ki ji pravijo “kurikulum iztrebkov.”

40 odstotkov vseh novo kvalificiranih učiteljev na Škotskem, po opravljenem zadnjem izpitu nikoli več ne poučuje. Izkušnja je namreč popolno razočaranje. Poučevanje je postalo cirkus, kjer se učence poneumlja, namesto da bi se jih učilo. Na Škotskem tako po zadnjem štetju primanjkuje skoraj 700 učiteljev, kar pomeni, da 21 tisoč učencem manjka učitelj.

Ivan Šokić