Postojnska jama po 43 letih prenovila vozni park

Postojnska jama predstavlja popolnoma nove, dobre stare vlakce! Po 43 letih so prenovili vozni park. Legendarni jamski vlakec ohranja svojo podobo, a drvi k uresničitvi popolne trajnostne strategije. Po drugem tiru. “Dobri stari vlakci v notranjosti skrivajo veliko novosti in tehnoloških izboljšav, ki jim bodo obiskovalci in jama hvaležni,” je poudaril predsednik upravnega odbora Postojnske jame Marjan Batagelj.

Prvič v zgodovini Postojnske jame so z enkratno investicijo zamenjali celoten vozni park. Novi zmogljivejši vlakci uresničujejo našo trajnostno vizijo turizma. Kljub posebnim tehnološkim novostim pa vlakci ohranjajo legendarno podobo in prav to je bil poseben izziv pri razvoju novih vlakov. Tako kot zgodovinski tramvaji v San Franciscu predstavljajo simbol mesta in so sinonim vožnje s tramvajem po vsem svetu, tudi “postojnski” vlakci predstavljajo poseben simbol jame in so sinonim za neverjetna doživetja podzemnega sveta. Rumeno-rdeči vlakec, ki vozi po železnici zgrajeni pred 147 leti je pač legenda. “Dobri stari vlakci v notranjosti skrivajo veliko novosti in tehnoloških izboljšav, ki jim bodo obiskovalci in jama hvaležni,” je poudaril predsednik upravnega odbora Postojnske jame Marjan Batagelj.

Vlakec kot napoved prihodnosti jame
Razvoj infrastrukture in vlakcev že od nekdaj napovedujeta prihodnost turizma v jami. Tudi tokrat je tako, saj z novimi vlakci utrjujemo našo zavezo trajnostnemu ter okolju prijaznemu turizmu, ki je naše glavno vodilo. “V nakup novih vlakcev nismo šli zaradi dotrajanosti ali neuporabnosti prejšnjih, ampak zaradi zagotavljanja trajnosti, skrbi za okolje ter varnosti gostov in voznikov,” je poudaril Marjan Batagelj med edinstvenim ogledom remize Postojnske jame, kjer imajo delavnico in polnilnice za njihove vlake. Ker v jami vladajo posebni pogoji in je tudi namen vlakcev poseben, pogosto izboljšave in razvoj vlakov nastajajo prav v njihovih delavnicah, večina predlogov in izboljšav pa pride od naših voznikov in strojnikov. Za tradicionalno podobo novih vlakov se skrivajo desetletja znanja, saj gre za dragocen jamski “know-how”.

Šest novih, udobnejših in varnejših lokomotiv
Vsaka od šest novih lokomotiv po jami vleče 15 vagonov. En vlak tako lahko prevaža do 116 gostov z maksimalno hitrostjo 10 kilometrov na uro. Novi vlaki so tišji in zato bistveno manj bremenijo jamsko okolje in živali. V starih vlakih so morali vozniki tire posipati, da bi izboljšali trenje pri vožnji, z izboljšavami pa smo se tega pri novih vlakih znebili in tako ni več nepotrebnega onesnaževanja jame s peskom in posledično s prahom. Akumulatorji v novih vlakih so skoraj dvakrat močnejši, saj z enim polnjenjem zagotavljajo tudi do 30 voženj. Vlaki so udobnejši in varnejši za goste, saj imajo vagoni varovala, ki preprečujejo vstajanje. Video nadzor nad celotno kompozicijo, zaprte in ogrevane kabine pa nudijo varnost in udobje tudi voznikom. V Postojnski jami so vedno zagovarjali inovacije in napredek, kar podpira tudi dejstvo, da imajo v jami drugi tir že od leta 1964. A ko pride do podobe vlaka, so precej konservativni. Legendarno rdeče-rumeno podobo so vlaki postopoma pričeli dobivati v sedemdesetih letih in takšni bodo še naprej.

Prvi jamski vlakec je leta 1924 po jami zapeljal maharadžo iz Dalampurja. Danes se z vlaki lahko zapeljejo prav vsi.

Ker želijo v Postojnski jami to edinstveno novost proslaviti kot se spodobi, so v času do 24. novembra družinam pripravili poseben 50 odstotni popust za vožnjo po drugem tiru z novimi vlakci in tudi za oglede vseh drugih atrakcij v Parku Postojnska jama. Več informacij najdete tukaj. Na posebni razstavi v Parku Postojnska jama so predstavili zgodovinski razvoj edinstvene jamske železnice. Tiste, ki si želite začutiti malo zgodovine in neverjetnih trenutkov prihoda novih vlakcev, pa vabijo k ogledu videov na povezavah.

Rok Kranjc

  • freedomfighter

    Vec takih kot je batagelj bi potrebovali…se pa spomnim da so ga pred leti ko je hotel kupiti in urediti hotel v cerknem so ga domacini oznacili za tujca kateremu nocejo prodati propadlega hotela ampak bi ga raje naprej pustili propadati…prava slo mentaliteta

    • Falcone

      Saj je že več kot dve leti v njegovi lasti.

  • Rožle

    Zgleda hudo .. !

    • Novakec1

      Batagela za direktorja 2TDK, bo vse zrihtu.

  • Novakec1

    Toliko pompa okoli Jame kot da so Butalci kolo odkril. V bivši Yuge je to in Kobilarna laufala sto na uro.

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!