Razkrivamo dokumente, ki potrjujejo nekatere obtožbe balkanskega bojevnika Anastazija Martinčića, ki prestaja trinajstletno zaporno kazen v Urugvaju.
Hrvaški portal Dnevno je prišel do dokumentov, ki potrjujejo obtožbe Anastazija Martinčića, nekdanjega visoko umeščenega člana kriminalne združbe Darka Šarića. Martinčić se je v zadnjih letih spremenil v žvižgača in razkril marsikatero “poslovno” skrivnost svojega “poslovnega” partnerja in celotne organizacije. Zato je tudi prepričan, da je najbolj varen prav v urugvajskem zaporu Penal de Libertad, čeprav je odslužil že več kot polovico kazni in je dosegel pogoje za predčasno izpustitev.
Šariću pri tihotapljenju pomagali Hrvati
Martinčić je razkril, da je Šarićev kartel uvažal kokain iz Južne Amerike v Evropo po morju kar na ladjah, nato pa so ga raztovorili v luki in ga razposlali naprej v Srbijo. Da je tovor ostal na varnem, saj je bil v vrednosti od nekaj sto milijonov evrov pa vse do milijarde evrov in več, so morali podkupiti nekatere v luki, predvsem pa poskrbeti, da pri raztovarjanju ni prišlo do nadzora tovora. Po trditvah Martinčića se je tihotapilo tudi med 1 in 5 tonami droge, varnost tovora takšne vrednosti pa se zagotovo ne prepušča naključju.
Vse bi bile le špekulacije, če ne bi obstajali dokumenti
Martinčića je prijel Ameriški urad za boj proti drogam DEA, ko je tihotapil 2,2 tone čistega kokaina. To se je zgodilo v Urugvaju, Dnevno pa piše, da po tako pomembni aretaciji mednarodne policijske agencije nimajo več pravega zaupanja v policijske sisteme države, kot so Hrvaška, Srbija in BiH. Prepričani so tudi, da obstaja bojazen, da pripadniki kartela, ki delajo v varnostnih službah, opozorijo svoje šefe, to je vodje kriminalnih združb, ti pa nato ustavijo pošiljko, preden bi ta prispela do končnega cilja. Vse to bi bilo seveda na ravni špekulacij, če ne bi bilo dokumentov, ki obstajajo in dokazujejo obstoj nezakonite luke v Istri ravno v spornem času, ko je Šaričeva kriminalna organizacija najbolje delovala in ko je bil generalni direktor Darko Šarić še na svobodi. Hrvaška, še posebej Istra, ki je v skladu s to informacijo ustvarila celotno infrastrukturo, opravlja torej nadvse pomembno vlogo za to mednarodno zločinsko združbo.
Gre za neposreden konflikt interesov
To bi bila sicer še ena klasična zgodba o gospodarskem kriminalu in uničevanju hrvaške obale in njihovih naravnih virov, če ne bi obstajala v povezavi s podjetjem Maškun, d. o. o., še druga družba, tj. Morska sirena, d. o. o., s katero upravljata družini Travičić in Šebelić. Podjetje Morska sirena je namreč opravljalo ladijske storitve za družbo Maškun, d. o. o. Agentura ladje pa je pomenila neke vrste posredovanje med carino, policijo in transportnimi ladjami. Prav tako so pripravili tovor za nadzor policije in carine. Toda v tem primeru je šlo za neposreden konflikt interesov, saj je Mira Travičić dolgoletna uslužbenka carine. Torej, preprosto povedano, cariniki so nadzorovali sami sebe. Na Hrvaškem je tako v preteklih letih na takšen način priplulo in izplulo ogromno število ladij, katerih tovor sploh ni bil pod nadzorom. V podjetju Morska sirena je bilo namreč zaposlenih kar nekaj članov družine Travičić, tudi mož, hčerka in sin Mire Travičić. Po zadnjih podatkih se je Mira sicer odločila za upokojitev.
Uradna evidenca luke – prihod in odhod ladij
Uradna evidenca luke – prihod in odhod ladij 1
Uradna evidenca luke – prihod in odhod ladij 2
Zgodovinski izpis iz sodnega registra
Opravljanje gospodarske dejavnosti na področju pomorstva brez koncesije
M. S.