Kučan zaradi ovadbe pristal tudi v tujih medijih. Poglejte, kako ga vidijo Avstrijci.

Foto: STA

Ovadba, vložena proti Milanu Kučanu, ne odmeva samo v Sloveniji. Poleg naših južnih sosedov so jo opazili tudi v avstrijskih medijih, natančneje na avstrijski nacionalni televiziji ORF, ki med drugim poroča, da so nekdanjega slovenskega predsednika obtožili izdaje in sabotaže osamosvojitve.

Avstrijska televizija ORF je poročala, da je Milan Kučan boj za neodvisnost Slovenije pred 25 leti skušal preprečiti s tem, da je pomagal razoroževati slovensko teritorialno obrambo. Ko je Slovenija leta 1990 sprejela deklaracijo o neodvisnosti od nekdanje Jugoslavije, je bil Kučan predsednik predsedstva socialistične republike Slovenije, 15. maja pa se je začelo razoroževanje TO s strani JLA.

Razoroževanje so upoštevale številne enote teritorialne obrambe, le nekaj občin pa se je temu ukazu uprlo. Izročanje orožja JLA je slovensko predsedstvo pod Kučanovim vodstvom ustavilo šele po treh dneh. Kot so poročali na avstrijskem nacionalnem mediju ORF, je ovadbo proti nekdanjemu predsedniku države sprožilo Združenje za vrednote slovenske osamosvojitve (VSO), ki je povezano z demokratično opozicijo, ker je Kučan razoroževanje TO preprečil prepozno in s tem ogrozil osamosvajanje Slovenije.

M. P.