Na Dunaju že pet let beležijo več prodanih vozovnic za javni promet kot je avtomobilov

Dunajsko javno podjetje Wiener Linien je lani znova zabeležilo rekordno prodajo letnih vozovnic za javni promet. Imetnikov letne vozovnice za 365 evrov je v avstrijski prestolnici kar 852 tisoč, kar je več, kot je registriranih avtomobilov. Dunajčani bodo letos v izgradnjo mreže javnega prevoza investirali 368 milijonov evrov.

Kar 38 odstotkov vseh poti po mestu so Dunajčani v lanskem letu opravili z javnimi prevoznimi sredstvi. Delež potnikov v osebnih avtomobilih se je v primerjavi z 2018 zmanjšal za štiri odstotke in je znašal 25 odstotkov. Ob tem se je delež pešcev povečal s 26 na 30 odstotkov. Delež kolesarjev v prometu ostaja sedem odstotkov. Na Dunaju tako že pet let beležijo več prodanih letnih vozovnic za javni promet, kot je v prestolnici registriranih avtomobilov.

Da je vožnja z javnim prevozom tako priljubljena, Dunajčani pripisujejo stalni izgradnji mreže in posodabljanju voznega parka, skrajševanju intervalov linij ter ugodni letni vozovnici. Ta znaša 365 evrov in vključuje vožnjo z vsemi javnimi prevoznimi sredstvi znotraj Dunaja, kot so podzemna železnica, vlaki, tramvaji in avtobusi. Podjetje Wiener Linien bo v letošnjem letu v infrastrukturo, nakup okolju prijaznih vozil, povečanje varnosti na postajah podzemnih železnic in v ozelenitev postajališč investiralo 368 milijonov evrov.

Vse manj je tudi “švercerjev”
Dobro delujoč javni promet pomembno prispeva k varovanju podnebja v našem mestu. Kdor se odpove osebnemu avtomobilu in se odloči za javni prevoz, prihrani kar 1,5 tone škodljivega ogljikovega dioksida na leto,” je povedala mestna ministrica za okolje Ulli Sima. V primerjavi z drugimi prebivalci evropskih prestolnic so se Dunajčani izkazali tudi za zelo poštene uporabnike javnega prevoza. Lani so namreč zabeležili le 93 tisoč slepih potnikov, kar predstavlja 1,9 odstotka vseh potnikov. V Berlinu in Hamburgu ta delež znaša pet, v Parizu pa celo deset odstotkov. Globa za kršitelje na Dunaju znaša 105 evrov.

Rok Krajnc

  • radames

    Ja, na Dunaju so zaostali. Imajo tirna vozila na elektriko za javni prevoz. Podzemeljska, tramvaj. Niso še slišali za Edvarda Kardelja, ki je v Ljubljani ukazal razmontirati tire tramvaja. Elektrika se sama ponuja za javni prevoz v mestih (in na železnicah za dolge in kratke razdalje). Napredni Kardelj tega ni razumel. Nafta je cenejša. Takrat, ja! Zaostali Zagreb ni imel nekega Kardelja, zato imajo še vedno tramvaj. Vožnja s tramvaji je udobnejša od avtobusov!

  • Van Der Waals

    VSI PROFESORJI NA FILOZOFSKI FAKULTETI KI KLATIJO NE UMNOSTI O PODNEBNIH SPREMEMBAH SE NISO ODPOVEDALI AVTOM V LJ!

  • Truth

    Takoj novinarja, ki je napisal ta članek, poklicati na odgovornost. Škandal !!! Ali ne ve, da je na Dunaju že več kot pol stoletja na oblasti social demokratska stranka, se pravi levičarji !!! Torej s tem člankom posredno hvali levičarje…kar pa ni daleč od komunistov !!! Da ne bo kdo pomislil, da lahko kdo od levih strank naredi mesto uspešno, zeleno, prijetno za bivanje…