Mesa Air, ki se zanima za prevzem Adrie ima tudi sama hude operativne težave: Delnica v dveh dneh strmoglavila za več kot 40 odstotkov

Datum:

Adria Airways se že mesece ubada s hudimi operativnimi težavami, kar se odraža med drugim v odpovedih letov in zamudah. Na portalu 24ur.com so konec julija poročali, da naj bi se za prevzem Adrie zanimala ameriška družba Mesa Air Group, ki je že izvedla skrbni pregled v Adrii. A tudi ta družba ima hude operativne težave, po predstavitvi četrtletnih rezultatov je vrednost delnice samo v petek padla za kar 32 odstotkov, razprodaja pa se je nadaljevala tudi v ponedeljek, ko je delnica padla za dodatnih 11 odstotkov. Družba je sicer pred osmimi leti razglasila bankrot, pred enim letom pa se je vrnila na finančne trge.

V zadnjih mesecih so slovensko javnost razburjale vse večje težave letalskega prevoznika Adria Airways, ki se kažejo predvsem v odpovedih in združevanjih letov ter nezadovoljstvu pilotov, ki se nanaša na izplačevanje plač in dnevnic ter prevelik obseg dela. Za omenjene težave številni na slovenski levici krivijo kar prodajo Adrie nemškemu skladu 4K, do katere je prišlo leta 2016, upanje pa je za nekatere predstavljalo zanimanje za prevzem Adrie s stani ameriške družbe Mesa Air Group. Kot so poročali na portalu 24ur.com, je ta letalska družba v Adrii v zadnjih tednih julija že opravlila skrbni pregled, prav tako pa tudi pogajanja z Adrio, njihova končna odločitev, ali bodo vstopili oziroma kupili Adrio, pa naj bi bila znana v roku enega meseca oziroma najpozneje do konca poletja.

Vrednost delnice Mesa Air Group se je zaradi operativnih težav v dveh dneh skoraj prepolovila
A kot kaže, ima tudi Mesa Air Group s svojim poslovanjem hude težave. Po predstavitvi četrtletnih rezultatov letošnjega leta je delnica te družbe na trgu Nasdaq v petek strmoglavila za kar 32 odstotkov, razprodaja pa se ni zaustavila niti ponedeljek, ko je vrednost delnice padla za dodatnih 11 odstotkov. Če se je tečaj še v četrtek zaključil pri 9,78 dolarja, je ta v ponedeljek ob zaprtju trga znašal 5,84 dolarja. Delnica je tako v dveh dneh izgubila več kot 40 odstotkov vrednosti. Kot razlog za to se navajajo predvsem operativne težave družbe, ki ji nenehno primanjkuje rezervnih letal. Čeprav je družba aprila povečala število predvidenih rezervnih letal za vzdrževanje regionalnih linij American Airlines na pet, je bilo zatem eno letalo poškodovano na letališču, dve pa sta bili servisirani dlje, kot je bilo predvideno, in sicer zaradi kadrovskega pomanjkanja pri družbi Bombardier. Mnogo poletov so morali odpovedati tudi zaradi vremenskih razmer, posledično pa niso dosegli učinkovitosti, h kakršni jih zavezuje pogodba z družbo American Airlines, navaja Motley Fool.

Gibanje cene delnice Mesa Air Group v obdobju zadnjega leta (Vir: Yahoo! Finance)

Vlagatelji v Mesa Air Group od prve javne ponudbe delnic izgubili že za več kot polovico vložka
V četrtletju, ki se je končalo 30. junija, je sicer družba Mesa Air Group dosegla 3 milijone neto dobička v primerjavi z enakim obdobjem lani, ko je izguba znašala 11,1 milijona dolarjev, a s tem ni izpolnila pričakovanj vlagateljev, slabi pa so tudi obeti za tekoče in naslednje četrtletje. Pri vrednosti delnice 5.84 dolarja, kolikor je znašala v ponedeljek, uro po odprtju trga, je bila družba sicer vredna 168,11 milijona dolarjev, na finančne trge pa se je družba po bankrotu izpred osmih let vrnila pred enim letom, in sicer so začetno javno ponudbo delnic (IPO) izvedli pri ceni delnice 12 dolarjev. Od takrat so vlagatelji izgubili več kot polovico začetnega vložka. Družba sicer ni klasičen letalski prevoznik, pač pa kot podizvajalec opravlja polete za večje letalske družbe, v svoji floti pa ima skupno 145 regionalnih potniških letal. Ali bi v primeru prevzema prišlo do spremembe poslovnega modela tudi v Adrii Airways, ni znano.

Foto: STA

Adrio so uničili levičarji, ki so zavlačevali s prodajo
Pred kratkim smo za mnenje glede situacije v Adrii Airways povprašali tudi strokovnjaka dr. Blaža Vodopivca. Po njegovem mnenju je do prodaje Adrie prišlo bistveno prepozno. Najprimernejši čas za njeno prodajo bi bil namreč po njegovo “konec devetdesetih let ali kmalu po letu 2000. Takrat bi lahko Adrio kupila kakšna resna družba, verjetno Lufthansa. Leta 2016 pa Adria ni bila zanimiva za nikogar več: ni imela letal, ni imela reputacije, ni imela ničesar”. Ob tem je Vodopivec poudaril, da leta 2016, realno gledano, sploh ni šlo za prodajo: “V bistvu je država nekomu morala plačati 3 milijone evrov, da Adrio pokoplje, če smo pošteni.” Komentiral je tudi prizadevanja nekaterih, da bi Adrio ponovno nazaj odkupila država in jo tako skušala rešiti, kar je zanj socialistična neumnost. “Letalska industrija je zelo dinamična, zelo konkurenčna, in v tem okolju bi slovenska družba v državni lasti delala slabo storitev in velike izgube. O tem sploh ni nobenega dvoma. Takšen posel namreč lahko delajo ljudje, ki ga znajo, ne pa nekdo, ki sta mu nadzorni svet Karel Erjavec in Marjan Šarec,” je še povedal Vodopivec.

Rok Krajnc

Sorodno

Zadnji prispevki

Mariborski poslovnež s pravnomočno obtožnico zaradi gospodarskega kriminala

Marko Podgornik Verdev, direktor in solastnik podjetja Mikro+Polo, največjega...

Dr. Pogačnik: Fajonizem Slovenijo odriva od Zahoda

"Naša politika trenutno ni prozahodna politika, prav tako pa...

Zgodba padlega Indijca na ukrajinski fronti kaže, kako Rusija pridobiva tuje rekrute

Anton Geraščenko je na socialnem omrežju X povzel tragično...

Prva obletnica čebinskega govora Aste Vrečko

Ministrica za kulturo Asta Vrečko je pred letom imela...