Preiskovalci so ugotovili, da je bil najverjetnejši razlog za nedelovanje sistema MCAS na etiopijskem letalu trk s pticami, zaradi česar je senzor letalo pomotoma usmeril proti tlom, da bi pridobilo hitrost in tako znova zadosten vzgon pod krili. A okvara tega sistema bi lahko povzročila tudi strmoglavljenje letala. Sistem MCAS sicer ne vodi letala med normalnim letenjem, vendar pilotu pomaga vzdrževati horizontalni let, saj letala zaradi težjih motorjev v zraku niso poravnana. Funkcija varnostnega sistema MCAS naj bi bila v izboljšanju delovanje letala med nenormalnimi situacijami. Takšne situacije pa bi lahko sistem očitno prepoznal tudi med bolj strmim vzpenjanjem letala, tudi ob vzletu, ko se letalo vzpenja z zakrilci in s še nizko hitrostjo, ki je blizu situaciji, ko letalo izgubi vzgon.
Več letalskih prevoznikov zaradi izpada dobička od Boeinga že zahteva odškodnino. Med njimi so United Airlines, Ryanair, China Eastern Airlines in Flydubai. Boeing sicer še ni uradno predložil posodobitve programske opreme in popravkov usposabljanja FAA za certificiranje letenja na tem modelu. Vendar so delnice Boeinga po poročanju Wall Street Journala kljub temu ponovno nekoliko zrasle. Potem ko so prišle v javnost anonimne izjave nekaterih pilotov, da jih niso usposobili za uporabo sistema MCAS, je podjetje razvilo tudi nov načrt usposabljanja, ki ga bo pregledala zvezna uprava za letalstvo.
M. V.