Preiskava razkrila: Nesrečo Boeinga 737, v kateri je umrlo 157 ljudi, povzročile ptice!

Foto: epa

Ameriški letalski strokovnjaki so po nenavadnih nesrečah Boeingovih letal 737 max 8 ugotovili več pomanjkljivosti v varnostnem sistemu MCAS. Za marčevsko nesrečo Boeinga 737 max 8 pa sumijo trk s pticami, ki bi lahko sprožile okvaro senzorjev avtopilota, ki bi lahko vklopili sistem MCAS in tako povzročili tragično nesrečo letala Ethiopian Airlines. Letalo etiopske letalske družbe, na katerem je bilo 157 ljudi, kot tudi letalo družbe Lion Air, ki je strmoglavilo oktobra lani v Indoneziji s 189 ljudmi na krovu, bi se lahko ponesrečili zaradi napake na varnostnem sistemu MSAC. Obe letali sta doživeli nenavadno strme vzpone in spuste ter večje spremembe hitrosti že kmalu po vzletu. Boeing je medtem dokončal popravke na modelu Max 8 in posodobil trening za pilote, poroča MailOnline.

Preiskovalci so ugotovili, da je bil najverjetnejši razlog za nedelovanje sistema MCAS na etiopijskem letalu trk s pticami, zaradi česar je senzor letalo pomotoma usmeril proti tlom, da bi pridobilo hitrost in tako znova zadosten vzgon pod krili. A okvara tega sistema bi lahko povzročila tudi strmoglavljenje letala. Sistem MCAS sicer ne vodi letala med normalnim letenjem, vendar pilotu pomaga vzdrževati horizontalni let, saj letala zaradi težjih motorjev v zraku niso poravnana. Funkcija varnostnega sistema MCAS naj bi bila v izboljšanju delovanje letala med nenormalnimi situacijami. Takšne situacije pa bi lahko sistem očitno prepoznal tudi med bolj strmim vzpenjanjem letala, tudi ob vzletu, ko se letalo vzpenja z zakrilci in s še nizko hitrostjo, ki je blizu situaciji, ko letalo izgubi vzgon.

Več letalskih prevoznikov zaradi izpada dobička od Boeinga že zahteva odškodnino. Med njimi so United Airlines, Ryanair, China Eastern Airlines in Flydubai. Boeing sicer še ni uradno predložil posodobitve programske opreme in popravkov usposabljanja FAA za certificiranje letenja na tem modelu. Vendar so delnice Boeinga po poročanju Wall Street Journala kljub temu ponovno nekoliko zrasle. Potem ko so prišle v javnost anonimne izjave nekaterih pilotov, da jih niso usposobili za uporabo sistema MCAS, je podjetje razvilo tudi nov načrt usposabljanja, ki ga bo pregledala zvezna uprava za letalstvo.

Zaradi izgube svojcev v zadnjih letalskih nesrečah se je več deset družin odločilo za tožbo proti Boeingu. Francozinja, katere mož je umrl v nesreči v Etiopiji z drugimi 157 potniki in posadko, je v ponedeljek vložila tožbo proti ameriški letalski  družbi Boeing, v kateri zahteva odškodnino 276 milijonov dolarjev.

M. V.

  • montyamp

    Spet laži .
    Sem poslušal zaposlenega pri Boeing , rekel je da s 737 živ ne bi letel .
    Neki senzorji so dajali napačne podatke računalniku , autopilota pa ni bilo mogoče izključiti .
    V Nemčijo te ptice že dolgo ne smejo več , tisti ki podlegajo židovskim pritiskom se pa naj kar furajo .

  • althar

    Ker so pričakovali takšne “ugotovitve” Etiopija ni dovolila, da uradno preiskavo nesreče vodijo Američani.

  • hle

    Niso bile krive ptice ampak tisti ki je konstruiral letalo ki ga lahko trk z pticami zruši na tla in tudi tisti ki je iz pilotov napravil nemočne potnike

  • Andrej

    Ptiči niso imeli dovoljenja za letanje. Ne morejo se braniti. Idealni krivci.

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!