fbpx

Manipulacije RTV z neto, bruto, letnimi in mesečnimi zaslužki med politiki

Novi obrazi finančno škodijo Socialnim demokratom: Na fotografiji sta Golob in Fajonova. (Foto: STA)

Na spletnem portalu RTV Slovenija so v petek, 8. aprila 2022, objavili članek “Koliko zaslužijo predsedniki političnih strank in nosilci kandidatnih list?”, pozorni bralci pa so opazili, da se način podajanja navedenih podatkov od stranke do stranke razlikuje. Tako nekje navajajo bruto zneske, pri drugih, kot npr. SD, pa neto. Ravno tako pri strankah, ki jim javna televizija ni naklonjena, navajajo letne zneske, medtem ko pri Levici navajajo mesečni zaslužek.

 Na spletnem portalu RTV Slovenija so vodje strank oziroma nosilce kandidatnih list, ki bodo nastopili na parlamentarnih volitvah 24. aprila naslovili vprašanja o njihovih zaslužkih v letu 2020 in 2021, koliko akontacije dohodnine so plačali leta 2020 in kaj imajo v lasti. Prejeti odgovori so se resda razlikovali v formi, a težko je iti mimo manipulacij, ki so se jih na svojo iniciativo šli na spletnem portalu javne hiše.

Izgovor, da je šlo zgolj za način poročanja, ki so ga izbrale stranke same, ne pije vode. Tako je večina odgovorov v obliki letnih bruto prihodkov. Izjema so v SD, Levici in Gibanju Svoboda, ki ni odgovorilo na vprašanje o višini dohodkov predsednika stranke Roberta Goloba. Namesto Gibanja Svoboda in Goloba so se pojasnjevanja Golobovih zaslužkov v neto znesku lotili kar sami na RTV Slovenija.

“Med predsedniki strank, ki so se odzvali na naša vprašanja, je imel v letih 2020 in 2021 najvišje prihodke predsednik Domovinske lige Bernard Brščič, ki je zaposlen v državnem podjetju Eles. Kot je sporočil, je v letu 2020 prejel 72.055 evrov bruto, v letu 2021 pa 71.499 evrov bruto,” so zapisali na portalu. A to je med predsedniki strank, ki so se odzvali na njihova vprašanja.

Čisto na konec članka so zakopali informacije o Golobovih prejemkih, ki so v letu 2020 po podatkih Gen-I znašali nekaj čez 214 tisoč evrov neto. O brutu, ki so ga tako zelo poudarjali prej pri desnosredinskih strankah, niso izgubljali besed. Namesto tega, so še pred tem skušali z razbijanjem končne vsote na več delov ustvariti učinek, kako gre za manjše zneske. Tako so zapisali npr., da je Golob “kot predsednik uprave leta 2020 prejel 75.399 tisoč evrov neto fiksnega dela plače, gibljivi del prejemkov pa je znašal 10.359 evrov neto. Ob tem je prejel nekaj manj kot 115 tisoč evrov nagrade za uspešnost in 12.127 evrov drugih prejemkov.”

Podobne manipulacije so prisotne tudi pri zaslužkih predsednice SD Tanje Fajon. Z obskurnimi podatki, kot je informacija na kaj točno in v kolikšni meri je vezana višina plače evropskih poslancev želijo na RTV Slovenija ustvariti vtis, da gre za majhne zneske. Situacija je še toliko bolj bizarna, ker je vsaj trikrat v enem odstavku izpostavljeno koliko davkov mora plačevati Fajonova. V bralcu se ustvarja vtis, da je po vsem, kar jih vzame država, uboga kot cerkvena miš. “Končna neto plača evropskih poslancev iz Slovenije je tako 5.875 evrov mesečno, so sporočili iz SD-ja. Dodali so, da je Tanja Fajon v letu 2020 plačala 23.639 evrov davka Evropski uniji ter nato še približno 15.156 evrov dohodnine v Sloveniji,” so zapisali na spletnem portalu MMC.

Pri koordinatorju Levice Luki Mescu pa so šli še korak dalje. Če so v primeru Fajonove poudarjali, koliko davkov plačuje, ker je v evropskem parlamentu, so pri Mescu omenili, da je uvrščen v en plačni razred višje od predsednika LMŠ Marjana Šarca in “prejema okoli 3900 evrov bruto na mesec”. To na leto znese približno 46.800 evrov. Podobno vsoto je iz naslova plače prejel predsednik Nove ljudske stranke Franc Kangler in sicer 48.243 evrov. A so pri Kanglerju na MMC ta znesek podali v letnem zapisu, medtem ko so pri Mescu razbijali na mesece.

Janja Strah