fbpx

Poročanje o aferi Masleševe diplome se je preselilo tudi na evropsko raven! Naši mediji, ki so očitno vpleteni, pa še vedno molčijo

News ECHR o grožnjah Vrhovnega sodišča zaradi vprašanj o Masleševi diplomi

Vrhovni sodnik Branko Masleša bi lahko v hipu končal ugibanja glede njegove diplome, enako bi lahko storila tudi pravna fakulteta v Sarajevu. Namesto tega pa se oba akterja vse bolj zapletata. Na eni strani Masleša preko vrhovnega sodišča na Twitterju grozi novinarjem, na drugi strani pa sarajevska fakulteta novinarje pušča pred svojimi vrati in ne daje zahtevanih odgovorov. Zahtevo za dostop do listine po zakonu o dostopu do informacij javnega značaja je vrhovno sodišče odstopilo v reševanje uradu predsednika vrhovnega sodišča – po zakonu ima sodišče sedem oziroma 20 dni časa za odgovor, odločbo sicer lahko tudi zavrnejo – kar pa bi bilo nezakonito. Glede na grožnje tega sodišča, ki sedaj odmevajo tudi že v tujini, zavrnitev niti ne bi presenetila.

Pred kratkim je slovenska javnost osupnila, vrhovno sodišče je namreč v imenu vrhovnega sodnika novinarjem kar prek Twitterja zagrozilo s tožbo. Medtem ko je večina to potezo označila kot nedopustno, pa se Društvo novinarjev Slovenije (DNS) še do danes ni oglasilo, molčijo tudi večinski mediji. Za razliko od takrat, ko so se spravili na poslanca Branka Simonoviča, češ da on nima diplome. Poslanec je svojo diplomo po hitrem postopku pokazal in zaprl usta dvomljivcem, kar pa se v primeru vrhovnega sodnika ne zgodi. No, medtem ko smo v Sloveniji očitno ponovno razdeljeni na dva tabora, pa grožnje našega vrhovnega sodišča odmevajo tudi v tujini.

Na Twitterju je News ECHR (Novice ECHR poročajo o kršitvah Evropske konvencije o človekovih pravicah, sicer pa niso povezane z Evropskim sodiščem za človekove pravice ali Svetom Evrope) poročal o dogajanju v Sloveniji, in sicer so bili kritični do tvita vrhovnega sodišča, ki je pred dnevi zaradi poizvedovanja glede diplome vrhovnega sodnika Branka Masleše med drugim novinarjem in medijem zagrozilo, da bo Masleša glede zapisanih neresnic vložil tožbo. Napovedali so tudi, da bo znesek odškodnine nakazal v dobrodelne namene – o zmagi je vrhovni sodnik več kot očitno prepričan. SLAPP (strateška tožba proti udeležbi javnosti) v svoji najboljši izvedbi, so zapisali na News ECHR in pojasnili svojim sledilcem, da so mediji zaprosili slovenskega vrhovnega sodnika, naj pokaže svojo diplomo iz prava. Vrhovno sodišče pa je tvitnilo, da bo sodnik tožil in pridobil odškodnino. “Sodišče pozna izid že pred začetkom sojenja. Zaupanja vredno sodstvo,” so še ocenili.

“Na vas se obračamo na podlagi članka, katerega avtor ste na portalu prava.si, z naslovom ‘Zakaj dekanja Pravne fakultete v Sarajevu dr. Zinka Grbo krni ugled svoje institucije’. Samoiniciativno ste objavili podatek, da dekanja dr. Zinka Grbo prikriva diplomo, pa čeprav ste se uradno na Pravno fakulteto v Sarajevu obrnili z vprašanji, ali je vrhovni sodnik Branko Masleša tam diplomiral, kakšen je bil naslov njegove diplome in kdo je bil njegov mentor. V povezavi z navedenim smo vam prek elektronske poste 6. decembra odgovorili pritrdilno. Zgroženi smo tako nad pompoznim naslovom vašega članka, katerega cilj je rušenje ugleda Pravne fakultete Univerze v Sarajevu in dekanje dr. Zinke Grbo, kot tudi izpostavljenih navedb,” pa se je glasil odgovor Pravne fakultete Univerze v Sarajevu, namenjen novinarju Luki Peršu, ki se že nekaj časa ukvarja z raziskovanjem diplome vrhovnega sodnika. Dokazila o diplomi pa še vedno niso poslali, niti niso podali informacije o doseženi stopnji izobrazbe Branka Masleše.

 

Najbolj zanimivo pri sporočilu pravne fakultete je to, da so med prejemnike dodali, v vednost, še nekatere druge novinarje, in sicer Primoža Cirmana z Necenzurirano, Sergejo Kotnik s STA, Aleksandro Saksida, ki je novinarka na RTV-ju, Uroša Jesiha z Dela in Romano Biljak z medija N1. Lahko bi sicer sklepali, da so elektronsko pošto pač naenkrat poslali vsem zainteresiranim novinarjem, ki se ukvarjajo s to zadevo, vendar pa med naslovniki ni našega medija niti ni opaziti Siola. Kar pomeni, da lahko to možnost kar takoj ovržemo. Naš medij je namreč na pravno fakulteto oziroma dekanji dr. Zinki Grbo poslal več vprašanj, ne samo enkrat, tja pa smo tudi večkrat poklicali in ostali brez odgovorov. Vse to kaže, da Pravna fakulteta Univerze v Sarajevu očitno sodeluje le z izbranimi novinarji. Kdo ve, morda se s Cirmanom dogovarjajo, da bi ponovil zgodbo z non-paperjem. Dejstvo pa je, da je dekanja Grbo že na vratih zavrnila sodelavca, ki je šel v imenu novinarja Perša tja po odgovore.

To, da se večinski mediji z Maslešo sploh ne ukvarjajo, smo že večkrat izpostavili. “Zadnja omemba pojma ‘Masleša’ na MMC z 10. oktobra, ko je kot vrhovni sodnik odločil, da izrek prekrška zaradi opustitve nošenja maske nima zakonske podlage. Ko je decembra kot predsednik senata izpustil Tošića, pa MMC Masleše ne omenja. Tudi ne v zvezi z afero ‘diploma’,” je ugotovil tudi novinar na RTV, Igor Pirkovič. Z RTVS so nam sicer odgovorili, da je odločitev o izbiri tem in vključitvi sogovornikov v posamezne oddaje in prispevke v rokah odgovornega urednika, novinarjev in urednikov. “Prispevek na temo, ki jo omenjate, pa je sicer v pripravi,” so pojasnili. No, pustimo se presenetiti, morda pa je njim dekanja Grbo zaupala kaj več.

Sara Bertoncelj