Bo gradnja drugega tira onemogočila gradnjo 3. razvojne osi?!

Foto: iStock

V primeru, da Madžarska ne bo finančno sodelovala v projektu gradnje drugega tira, bo ta bremenil slovenski proračun. Po besedah Jureta Lebna bo pri takšnem scenariju zmanjkalo denarja za gradnjo 3. razvojne osi. Mladinska iniciativa za 3. razvojno os je izrazila skrb nad izjavami in od ministra Gašperšiča že zahteva pojasnila.

Agoniji okoli “zlatega” drugega tira ni videti konca. Poleg tega, da ustavno sodišče ugotavlja nepravilnosti in kršitve v zakonu, ki je lansko leto romal na referendum, na katere so opozicijske in nekatere koalicijske stranke opozarjale že pred samim glasovanjem ljudstva, se zdaj odpira še vprašanje financiranja. Vlada ima v primeru, da Madžarska ne bi sofinancirala več kot milijarde evrov dragega projekta, za gradnjo drugega tira namen obremeniti proračun. Tako bi po besedah državnega sekretarja na infrastrukturnem ministrstvu Jureta Lebna zmanjkalo denarja za 3. razvojno os in več drugih obvoznic po državi.

V Mladinski iniciativi za 3. razvojno os v zadnjem času z zaskrbljenostjo spremljamo izjave za javnost v zvezi s projektom 2. tir. Tukaj mislimo predvsem na težave zaradi financiranja projekta v primeru odstopa madžarskega kapitala. Iz medijev smo zasledil zaskrbljujoča sporočila državnega sekretarja Jureta Lebna, da bi zaradi neuspešnega partnerstva v projektu 2. tir lahko bila ogrožena finančna konstrukcija izgradnje 3. razvojne osi,” je v pismu infrastrukturnemu ministru Petru Gašperšiču zapisal koordinator Mladinske iniciative za 3. razvojno os Aljaž Verhovnik. Ministra prosijo za natančna pojasnila o stabilnosti finančne konstrukcije projekta 3. razvojne osi.

Koroška je z glasovanjem prispevala k uspešnosti referenduma in dala zeleno luč vladi, da izpelje drag infrastrukturni projekt, zaradi katerega sta danes pod vprašaj postavljeni dolgoletna želja in potreba regije. Ob takšnih potezah vlade pa lahko aktivnosti, prizadevanja in prosjačenja koroških aktivistov za 3. razvojno os iz danes na jutri postanejo brezpredmetna in vrnjena kakšnih 5 ali 10 let nazaj v preteklost.

Gašperšič ponovno na Koroškem, tokrat na avstrijskem
Ministrovi obiski Koroške so v zadnjem času res bolj pogosti. Nedolgo nazaj si je Gašperšič ogledoval rekonstrukcijo državne ceste Mežica-Črna v Žerjavu, nato je obiskal še Ravenčane, kjer je spregovoril o hitri cesti, in tako kot ob vsakem obisku z optimističnimi besedami Korošcem vlival upanje. Danes pa se bo prvi mož slovenske infrastrukture mudil pri severnih sosedih, natančneje v Pliberku in Celovcu. V Pliberku se bo udeležil skupne seje Sveta Koroške regije in Upravne skupnosti okraja Velikovec, kjer bo predstavil načrte in koncepte hitre ceste na Koroško. V Celovcu pa se bo skupaj z ministrom za zamejce po svetu Gorazdom Žmavcem srečal s predsednikom Skupnosti koroških Slovencev Bernardom Sadovnikom, tema pogovora bo cestna in železniška povezava med Slovenijo in Avstrijo.

Zanimivo, da se najvišji predstavniki Slovenije srečujejo z avstrijskimi lokalnimi politiki, ki imajo zelo majhen ali ničen vpliv na odločanje o infrastrukturnih projektih in prihodnosti Avstrije. Koristno in potrebno je, da slovenska politika vzpostavlja in ohranja dialog s slovensko manjšino na avstrijskem Koroškem. Smiselno pa bi bilo, da bi se o skupni prihodnosti obeh držav pogovarjala vsaj s predstavniki deželne vlade v Celovcu, pričakovali pa bi, da bi na temo infrastrukture in povezovanja za skupno mizo sedla s predstavniki pristojnih ministrstev.

JP

(članek je prvotno objavljen na e-koroska.si)

  • RATATA

    So bili projekti za tunel od Kamnika do Avstrije.

  • tarantela

    Ja, Vili si zelo prizadeva za razvoj Slovenije,he-he…

    • REF 2017

      TAKO TARANTEL ŠE BUTALCI JO NEBI SOPREJELI

  • lokec

    da

  • odzunaj

    Ko bodo Leben in celotna Cerarjeva vlada pristali na smetišču bo dovolj denarja za novi 2. tir, moderniziran 1. tir, za 3.os in še kaj !!!
    Bo pa vsak dan manj denarja za paradržavno mafijo ! Živela nova Slovenija !

  • janko

    Komiji si bašejo davkoplačevalski denar pod “projektom 2. tir”. Vi Slovenčeki ste to požegnali na referendumu, budale! Zaradi TAKŠNIH vas oziroma nas bomo še izgubili državo in narodnost! Hrvatarjem so jo komiji že nekaj podarili, spet po VAŠI zaslugi na referendomu, ko ste podprli komijevski predlog in ne SDSovega, ki je vseskozi in še vedno EDINI razumen, normalen in pošten glas Slovencev!

  • REF 2017

    Cerarjeva in Lebnova vladajoča BUTALSKA elita naj umaknejo politično sprejeti ZAKON 2 TDK vključno z
    arhivskim projektom, s katerim hočejo graditi SAMO DRUGI TIR iz osebnih apetitov. Politiki naj se umaknejo v WC in naj se gradnja izvede po najkvalitetnejšem izdelanem projektu, ki je v primerjavi z vladnim projektom : ## zgradila bi se cenejša dvotirna proga na krajši razdalji, samo z enim predorom in v času cca 4 leta ##. . Po izjavah gospodarstvenikov bi lahko zgradili dvotirno progo brez Madžarskega kapitala in, ZA GRADNJO 3. RAZVOJNE OSI FINANČNIH OVIR NEBI BILO. V primerjavi z vladnim projektom kvalitetnejši projekti so izdelani. Cerarjeva in Lebanova elita zaradi planirane osebne koristi jih ignorirajo in na davkoplačevalce se požvižgajo

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!