SDS podpira izgradnjo drugega tira, vendar je vladni zakon za drugi tir pravna podlaga, da se lahko korupcija legalno spelje

Največja opozicijska stranka SDS absolutno podpira izgradnjo drugega tira. “Seveda pa nismo za tak pristop, kot ga zagovarja celotna vlada. Že sam ta pristop k vodenju te investicije je nenavaden, tudi v Evropi ni najti takih primerov”, pa je poudaril poslanec SDS Ljubo Žnidar.

Poslanec SDS Ljubo Žnidar je na današnji novinarski konferenci spregovoril o referendumski pobudi Civilne iniciative Davkoplačevalci se ne damo glede zakona o drugem tiru. Poudaril je, da je vladni zakon za drugi tir pravna podlaga, da se lahko korupcija legalno spelje. “Šlo je najprej k pristopitvi družbe 2TDK, naredil se je menjalni program in ustanovil zakon za vodenje te investicije. Moralo pa bi biti obratno. Se pravi sprejeti zakon, kako naj se taka investicija vodi, itd”, je še razložil Žnidar in dodal, da je že ta vrstni red nenavaden, saj to izkazuje, da je bil namen tega zakona kako pripraviti javno podlago, da ne bi imel nobenega rizika. “Zakon izhaja izključno s tem namenom”, je še dodal Žnidar.

Največji pomisleki so glede vrednosti
Poslanec Žnidar je še poudaril, da če se za nek projekt ni izdejala PZI dokumentacija, ni moč ovrednotiti investicijo. “Pri tem projektu pa je tudi ta izvedbene tehnična dokumentacija v izdelavi. Se ne počaka, ampak hiti”, je dodal.

Ne sme se zgoditi Teš 6
Poslanec SDS je še spomnil, da je Teš 6 noveliran investicijski program, ki je iz 690 mio evrov zrasel na 1,610. “To je vodilo, ki se pa pri drugem tiru ne sme zgoditi”, je bil jasen Žnidar in pripomnil, da se ne bi zgodil Teš6, je bil sprejet zakon, ki ‘podpira sistemsko korupcijo’. “Notri pa je zelo jasno navedena obveznost. Najbolj pa od zunaj bode plačilo za dosegljivost in to je obveza, ki po izgradnji leta 2025 prevzema državni proračun z vsakoletnim financiranjem v višini od 30-40mio evrov”, je z besedami razložil poslanec SDS.

Kaj je z referendumom?
“V SDS podpiramo referendum. Ne da bi vladi nagajali ali zavlačevali s tem projektom. Vlada in minister ne prisluhneta dobrim predlogom opozicije. Začudenje pa je, da ne prisluhnejo niti stroki”, je povedal Žnidar. Glede Civilne iniciative pa je poudaril, da je njihova ocena 800 mio evrov, kolikor naj bi stal projekt, zelo realna ocena.  “Poudarek, da je razlika med 800 mio evrov in najnižja 30 mio evrov je razlika 550 mio. Želimo se pogovarjati realno, konstruktivno.”

Kakšna je rešitev?
Žnidar je povedal tudi, da v Sloveniji nimamo izvajalca, ki bi imel izkušnje in da pri vladnem predlogu pride v poštev samo tuji izvajalec. “Se pravi se celotna investicija odlije ven iz države in nismo zaščitili finančni vrt.” Žnidar je še poudaril, da so v lanskem letu v stranki SDS predlagali dva zakona in sicer zakon o graditvi prometne infrastrukture ter zakon, ki govori o financiranju prometne infrastrukture. “Še ena bistvena razlika je in sicer, da se celotna vrednost finančne akumulacije v Sloveniji obrne. In to tako, da damo delo domačim gradbincem.”

Se pravi, če vzamemo cenejšo različico (30 mio evrov) in jo delimo s sedem let, je Žnidar prišel do zaključka, da smo sposobni drugi tir financirati sami. “Družba DRI v lasti države, je drugi tir z lahkoto sposobna voditi do konca. Ni nobene dileme”, je izjavil poslanec SDS in dodal, da če želimo prihraniti 450 mio evrov, bi SDS pomagala zbirati podpise. “Tukaj ne bo potrebno vložiti veliko truda, saj s temi številkami, ki sem jih sedaj predstavil, bodo tudi državljani RS razumeli kaj je prav in se tudi pravilno odločili.”

I.K.