Prehranska afera na Otoku: Zaradi Brexita v trgovini dražji Kit Kat?

Foto: epa.

Švicarski prehrambeni velikan Nestle Veliki Britaniji grozi z dvigom cen svojih produktov, če se bo trend padanja funta po junijskem referendumu, ko so prebivalci izglasovali Brexit, nadaljeval. Nestle, s svojimi produkti vseprisoten tudi na slovenskem trgu, je med Otočani izjemno priljubljen, med njegovimi najbolj priljubljenimi dobrinami v gospodinjstvih so med drugim tudi Nescafe, Kit Kat in Crisp. Grožnja iz Švice prihaja samo teden dni po aferi “Marmitgate”, ko so Britanci zaradi nenadnega dviga cen bojktorili izdelke proizvajalca Unilever.

Nestle ima v lasti nekaj svetovno znanih prehrambenih izdelkov, kot so Kit Kat, Shredded Wheat in Felix (hrana za hišne ljubljenčke), njegov izvršni direktor Paul Bulcke pa odkrito priznava, da je dvig cen bržkone neizogiben. Nestle sicer 95 odstotkov svojih prehrambenih izdelkov, ki jih prodaja na otoku, tam tudi izdela, pri izdelkih, ki jih v Veliko Britanijo uvaža, pa že čuti posledice padca funta. Nestle iz tujine največ sicer uvozi kave in kakava, v kraljevini pa si skupaj lasti 13 tovarn s prehrambenimi izdelki.

Nestle na Otoku med drugim izdela tudi produkte, kot so Milkybar, Yorkie, Polo, Jelly Tots, Toffee crisp, Rolos, Caramac in Nesquik. Bulcke v intervjuju za Daily Mail sicer zatrjuje, da za vsak odstotek naraščajočih stroškov ne bodo direktno bremenili potrošnikov, dvigu cen pa se v celoti vendarle ne bo moč izogniti. Pri Nestleju ne izključujejo možnosti, da bi se, podobno kot drugi veliki evropski prehrambeni proizvajalci, zaradi počasne prihodkovne rasti preusmerili v industrijo produktov za lepoto in zdravje.

Podobno potezo so si že privoščili drugi proizvajalci
Britanci pred tednom dni podobne poteze, ki si jo je privoščil angleško-nizozemski prehrambeni velikan Unilever, niso dobro sprejeli. Vodilni možje pri Tescu, največji trgovinski verigi na Otoku, so se odločili, da pred Unileverjevim ultimatumom “vzemi ali pusti” ne bodo pokleknili, zato so njegove za deset odstotkov dražje izdelke umaknili s polic. Tako se nekaj dni nekaterih prehrambenih dobrin, kot je izjemno priljubljeno rastlinsko maslo v kozarcu, Marmite, sploh ni dalo dobiti, kar je med Britanci na socialnih omrežjih postalo znano kot afera “Marmitegate” oz. “Marmitexit”.

Pri Tescu so Unileverju očitali, da so neupravičeno dvignili dobavno ceno svojih izdelkov, razloge za to odločitev pa lažno naprtili še naprej padajočemu funtu. Večino Unileverjevih izdelkov namreč za britanski trg proizvedejo na Otoku samemu, zato se Unileverju padec funta pri stroških proizvodnje praktično ne pozna, oziroma je zanemarljiv.

Pri Nestleju vsaj zaenkrat obljubljajo, da v zahodni Evropi podražitve svojih izdelkov še ne načtrujejo, se bi pa to, če bi cene surovin še naprej strmo naraščale, lahko zgodilo v drugi polovici leta 2017.

L.S.