Poglejte, kako medijska levičarska propaganda prek spleta dnevno širi laži o predsedniku Trumpu

Foto: EPA. Slika je simbolična.

Vse odkar je bil Donald Trump izvoljen za novega ameriškega predsednika, se poražena stran ne more in ne želi sprijazniti s porazom, levičarski mediji pa so se dokončno spremenili v rumena politična trobila, ki skušajo na vse pretege očrniti nekdanjega republikanskega kandidata. ZDA pretresa prava epidemija lažnih novic, saj se demokratom naklonjeni mediji vsake Trumpove izjave in poteze lotevajo s histerijo. Medijske platforme so raznovrstne, največ lažnih novic pa inšpekcije dnevno zaznajo na družbenih omrežjih, kot sta Facebook in Twitter. Konservativni časnik The Federalist izpostavlja nekaj najbolj bizarnih lažnih novic, ki jih je od Trumpove novembrske zmage v javnost spravila levičarska medijska propaganda.

Domnevni množični samomori transseksualcev

Ko je Donald Trump 8. novembra lani dosegel elektorsko zmago, je levičarska propaganda začela razširjati novice o množičnih samomorih transseksualnih najstnikov, ki naj bi bili nad zmago republikanca tako ogorčeni, da so se odločili končati lastno življenje. Takšne novice sicer nikoli niso temeljile na resničnih podatkih, do danes jih še nihče ni mogel potrditi. Vseeno pa se je lažna novica razširila na spletu; Guardianov novinar Zach Staffford je to prvi tvitnil prek svojega profila in sprožil plaz odzivov.

Kar 13 tisoč oseb je njegovo novico “retvitalo”, preden jo je Stafford izbrisal. Kasneje je objavil sporočilo z razlago, zakaj je prvotni tvit izbrisal, kar pa je delilo samo sedem ljudi. Popravek nikogar ni zanima, novica je že zdavnaj prešla na Facebook in druge spletne strani. Novinarji levičarskih medijev niso poročali o “lažni novici”, temveč so jo nalašč imenovali kot “nepotrjeno”.

Teorija zarote o hekerskih napadih v treh zveznih državah

Gabriel Sherman iz medija New York Magazine je objavil senzacionalno novico, da skupina uglednih računalniških znanstvenikov in volilnih opazovalcev zahteva ponovno štetje v treh ameriških zveznih državah. Govora je bilo o volilnih rezultatih v Wisconsinu, Michiganu in Pensilvaniji, kjer naj bil na izid vplivali hekerji. Dokaz? Po pisanju New York Magazina naj bil v Wisconsinu demokratka Hillary Clinton prejela 7 odstotkov manj glasov v tistih občinah, kjer so se zanašali na elektronske volilne aparate in ne na navadne papirne glasovnice.

Novica se je s svetlobno hitrostjo razširila v “tvitosfero” in Facebook, kjer jo je delilo kar 145 tisoč uporabnikov. Novico so objavila tudi številna ugledna novinarska imena in mediji, med drugim celo agencija Reuters, pa tudi CNN in New York Times. Šele naslednji dan je na spletni strani FiveThirtyEight Nate Silver pisal o demografskih razlogih za razliko v glasovih in zahteval dokaze za vse hekerske obtožbe. Hkrati je dokazal, da je New York Magazine namerno zavajal javnost, saj je napačno razlagal trditev enega izmed računalniških strokovnjakov.

Farsa o 27 centih

Novinarka Lorraine Woellert iz Politica je objavila šokantno novico, da je Trumpov izbranec za sekretarja za finance, Steven Mnuchin, vodil banko, ki je prisilno izterjala 90-letno žensko zaradi dolga v višini pičlih 27 centov. Woellertova je v svojem prispevku zapisala, da je ostareli Ossie Lofton banka poslala položnico v višini 423,30 dolarja, a je ženska nakazala samo 423 dolarjev. Banka ji je poslala dodatno položnico v višini 30 centov, a jim je ženska nakazala samo 3 cente.

Glede na novinarkine navedbe je Mnuchinova banka naročila izterjavo in jo deložirala, a se je kasneje izkazalo, da v resnici Loftonovo nihče nikoli ni izselil iz hiše, tožila pa jo je druga banka zaradi precej višjega zneska. Politico je bil primoran na svoji spletni strani objaviti popravek, toda škoda je bila narejena. Lažnivo zgodbo, ki so jo povzeli številni drugi, med njimi tudi Huffington Post, je samo na Facebooku delilo 25 tisoč uporabnikov.

Nancy Sinatra in njena pritožba glede inavguracijskega plesa

Na dan Trumpove inavguracije (slovesno umestitvijo) v Belo hišo je CNN poročal, da pevka Nancy Sinatra ni bila zadovoljna, ker je predsedniški par za svoj inavguracijski ples izbral njeno pesem My Way, ki je v resnici samo prirejena različica originala, ki ga je zapel njen oče Frank. Nancy Sinatra tega nikoli ni izjavila, CNN pa se je nato na svoji spletni strani opravičil za “napako”.

Prav tako na dan inavguracije je Zeke Miller iz časnika Time poročal o spornem dejanju nove Trumpove diplomacije, ki naj bi iz Bele hiše odstranila kip borca za črnske pravice Martina Luthra Kinga. Novica je eksplodirala na socialnih omrežjih, dokler ni Miller objavil uradnega popravka, da novica ni resnična. Miller sploh nikogar ni vprašal, če so kip dejansko umaknili, saj ga je iskal in ga ni videl, nato pa objavil svojo novico.

Betsy DeVos in grizliji

Med zaslišanjem kandidatke za sektretarko za izobrazbo so Betsy DeVos spraševali  o njenem mnenju, če bi moralo biti orožje na razpolago v šolskih kampusih. DeVosova je med drugim odgovorila, da bi morala biti odločitev o tem prepuščena posameznim zveznim državam in pri tem omenila šole v Wyomingu (najredkeje poseljeni ameriški zvezni državi, ki se nahaja na velikem območju nacionalnega parka Yellowstone), kjer pred divjimi živalmi študente ščiti visoka ograja, ter pri tem dejala: “Lahko si predstavljam, da imajo tam v šoli puško za morebitno zaščito pred grizliji.”

Šlo je za povsem nepomembno stvar, DeVosova je namreč skušala opozoriti na problematiko, kjer ima vsaka šola svoje potrebe in bi bilo nesmiselno določati enotna pravila za vse ameriške šole. Ameriška levičarska propaganda pa se je odzvala temu primerno in že naslednji dan so DeVosovo in Trumpa na naslovnicah medijev pričakali škandalozni naslovi, kot so: CNN: “Betsy DeVos pravi, da bi v šolah potrebovali orožje, da se študente zaščiti pred grizliji”. BuzzFeed: “Trumpova izbranka navaja grizlije kot razlog, da je v šolah potrebno imeti orožje.” Vox: “Betsy DeVos trdi, da v šolah ne bi smeli prepovedati orožja … Zaradi medvedov grizlijev!”

Afera o Trumpovem “fotošopu” rok

Novinarka Observerja Dana Schwartz je objavila tvit o domnevnem fotošopu Trumpovih rok, saj naj bi si ameriški predsednik za uradno fotografijo v Beli hiši zaželel večje roke. Njen tvit je delilo 25 tisoč uporabnikov, teorijo zarote pa so kasneje zavrgli. Schwartzova je bila primorana objaviti uradni popravek, njen tvit z opravičilom pa je retvitalo zgolj enajst ljudi.

L. S.