fbpx

Golob je regulacijo cen goriva označil za predvolilni bonbonček, zdaj jo napoveduje sam; Janša: “Zmedo bomo uredili že danes”

Janez Janša (foto:sta)

Robert Golob je pred časom regulacijo cen goriva označil za predvolilni bonbonček, v sinočnji oddaji pa je na vprašanje, ali je bila podražitev bencina res nujna, ogovoril: “Raje kot na to, zakaj so to naredili, bom povedal, da bomo mi tudi cene naftnih derivatov regulirali, ko prevzamemo vlado. Je pa res, da je bencin najbolj vidna podražitev, a verjemite mi, da so podražitve ostalih energentov, kot sta zemeljski plin in električna energija, bistveno bolj boleče.” Na podražitev goriv se je sicer odzval tudi premier Janez Janše, ki je napovedal, da bodo zmedo uredili že danes.

Podražitve goriva imajo po opozorilih Gospodarske zbornice Slovenije (GZS) velik vpliv na sektor gospodarskih prevozov. Povišanje cen prevoznih storitev povzroča spiralo podražitev v drugih sektorjih ter podražitev večine proizvodov in storitev v gospodarstvu. Zato po poročanju STA pozivajo vlado, naj na trg naftnih derivatov začasno in razumno poseže z regulatornimi ukrepi. “Predlagamo, da vlada začasno regulira cene na veleprodajnem trgu in kompenzira trgovce z naftnimi derivati. S tem bi omejili nekontroliran dvig cene goriv ter posledično zavrli splošno rast cen storitev in proizvodov,” so v današnjem sporočilu za javnost poudarili na Gospodarski zbornici Slovenije (GZS).

“Ko je vlada RS ob hitri rasti cen naftnih derivatov te omejila do konca aprila, so v KUL-u in na POP-u oz. Golob TV-ju jokali, da bodo trgovci propadli. Po padcu cen nafte na svetovnih trgih in koncu regulacije iz istih logov jok, da bodo propadli prevozniki in kmetje. Za Goloba je bila regulacija cen najprej predvolilni bonbonček. Nato le po nekaj dneh napoved, da bodo sedaj pa enkrat v prihodnosti oni regulirali – in cene spet gor. Zmedo bomo uredili že danes,” je na Twitterju komentiral premier Janez Janša.

Pri GZS so v sporočilu za javnost še ponazorili, da se je bruto marža sektorja gospodarskih prevozov po četrtletnih računih skrčila že v lanskem zadnjem četrtletju. Analiza gibanja cen goriva, ki jo je izvedlo Združenje za promet pri GZS, pa je pokazala, da cena goriva predstavlja že 30 odstotkov stroškovne cene prevoza. “To pomeni, da so številni prevozniki za zagotovitev rentabilnega poslovanja primorani razmisliti o dvigu cen prevoznih storitev. Ob tem je treba upoštevati, da vsak dvig cene prevoznine pokrije stroške višjih cen goriva z zamikom, odvisno od pogodbenih klavzul, vendar ne prej kot v 30 dneh,” so zapisali.

Robert Golob pa je v oddaji Studio City še pojasnil, da je potrebna kombinacija treh stvari, in sicer “na eni strani dogovora s trgovci, kako naj se oni obnašajo, na drugi strani regulacija, kar se tiče marž in dajatev, na tretji strani pa tudi subvencioniranje ali posredno subvencioniranje za ciljne skupine, recimo za kmete ali prevoznike“. Predsedniku Gibanja Svoboda se sicer zdijo cene goriva v Sloveniji – glede na okoliške države – previsoke. “Cena pred volitvami je bila bližje realnosti, temu, kar bi ljudje lahko zdržali na daljši rok, pa tudi trgovci,” je komentiral, kakšne bodo njegove poteze, pa bomo še videli. Včeraj je namreč napovedal regulacijo in stabilizacijo cen energentov – a to šele potem, ko je Gen-I ceno plina podražil za kar 85 odstotkov.

Sara Bertoncelj