To sta nezadovoljna kulturnika, izdelovalca lutk smrti na petkovih protivladnih protestih!

Sanja Fidler in Brane Solce. (Foto: Politikis)

Petkovi nezakoniti protesti spremljajo tudi t.i. lutke smrti. Njihova avtorja sta lutkar Brane Solce in Sanja Filder. Solce je vodja lutkovnega gledališča Papelito. Nekateri mediji so navajali, da je Papelito del javnega zavoda Mala ulica iz Ljubljane. Po podatkih Erarja je Mala ulica samo od davkoplačevalcev prejela 2.505.940,55 evrov. Iz Male ulice so na naše vprašanje o tem odgovorili, da lutkovno gledališče Papelito, ni del javnega zavoda.

Petkovi nezakoniti protesti postajajo vse bolj nevarni za celotno slovensko družbo. V našem mediju smo že opozorili, da so bili v Sloveniji anarhisti iz tujine, katerih cilj je sprožiti konflikt s policijo, proteste pa spremeniti v spektakel nasilja. A skrbi nas lahko, da nezadovoljneži hodijo s totalitarnimi simboli bivšega režima in kričijo, smrt janšizmu. Proteste pa je zavzela tudi lutka s podobo smrti, ki naj bi jo ustvaril lutkar Brane Solce, medtem ko z njo ponosno paradira Sanja Filder.

Brane Solce je lutkar z dolgoletnimi izkušnjami. Je vodja lutkovnega gledališča Teatro Papelito. Sodeč po fotografijah na družabnih omrežjih gre za nezadovoljnega kulturnika, ki mu gre na živce desnosredinska vlada. Protestov se udeležuje skupaj s Sanjo Filder. Oba se tedensko pojavljata z lutkami smrti. Za levi del volilnega telesa odlična kulturna stvaritev, za realiste nova grožnja s smrtjo predsedniku vlade Janezu Janši. Poklicali smo tako vodstvo Male ulice kot Solceta, a se na naše klice nista odzvala.

Mala ulica, od leta 2014 do sedaj, pobrala več kot dva in pol milijona evrov davkoplačevalskega denarja
Javni zavod Mala ulica ima sedež v Prečni ulici 7 v Ljubljani. Njihova osnovna dejavnost je prirejanje zabavnih vsebin za najmlajše in njihove starše. Bogati ljubljanski mestni proračun pa poskrbi, da Mala ulica ne ostane brez lepih donacij ljubljanske mestne hiše. Ta ji je, od julija 2014 pa vse do danes, nakazala že 1.816.399,27 evrov. Zelo radi dejavnost Male ulice koristijo tudi na ministrstvu za zdravje. Od oktobra 2017 so od ministrstva prejeli 431.952,77 evrov. Skupaj so jim slovenski davkoplačevalci, od julija 2014, namenili že  2.390.279,77 evrov. V letih 2018 so imeli 497.137 evrov, v letu 2019 pa 581.507 evrov prihodkov, kažejo podatki iz poslovnega poročila. Vodstvo Male ulice nam je sporočilo, da so bili v letu 2017, izbrani s strani ministrstva za zdravje za nosilce projekta Neverjetna leta za celotno Slovenijo. Poslali so nam tudi poslovno poročilo o projektu, ki bo trajal do leta 2022.

Čemu jim država namenja ta denar, žal nismo izvedeli. Pregledali smo dve letni poročili Male ulice. V njih nismo zasledili, da naj bi gledališče Papelito nastopalo kot del javnega zavoda, kar bi moralo biti razvidno iz poslovnega poročila. Edina informacija, ki povezuje Malo ulico in lutkovno gledališče Papelito je, da so v okviru javnega zavoda izvedli gledališke predstave za otroke. Ime gledališča pa ni navedeno niti med enaindvajsetimi stranmi na Erarju, kjer se Mala ulica pojavlja kot plačnik storitev.

Vse to je vodstvo javnega zavoda Mala ulica tudi komentiralo. Lutkovno gledališče Papelito ni del javnega zavoda Mala ulica. “Z vsemi izvajalci imamo pogodbe o sodelovanju in jim plačujemo po izdanem e-računu. Gledališče Papelito oz. Brane Solce je v družinskem centru s svojimi predstavami gostoval trikrat, in sicer decembra 2018,  januarja in marca 2019, za kar je tudi izdal e-račun (200 € za vsako predstavo). Zakaj teh transakcij Erar ni zabeležil, ni jasno,” nam je odgovorila direktorica Male ulice Eva Kreslin.

Ljubljana bike strike: ceci n'est pas la mort… to ni smrt

Gepostet von Brane Solce am Sonntag, 31. Mai 2020

Kulturniki ustvarjajo nemir, ki ga razume le omrežje “neodvisnega medijskega kartela” v službi bivšega režima
Slike na družbenih omrežjih razkrivajo, da sta Brane Solce in Sanja Filder redna udeleženca protestov. Filderjeva je tudi tista oseba, ki na protestih nosi lutke smrti. Oba spadata v jedro aktivnih kulturnikov, ki ne prenesejo slovenske desnice.

Lutka smrti v rokah Braneta Solceta in Sanje Fidler. (Foto: Politikis)

Njihove akcije so popolnoma brez smisla, ob tem pa še pridno uničujejo fasado ministrstva za kulturo. Ne zdi se jim sporno, da kulturniki, plačani iz slovenskega proračuna, uničujejo državno lastnino, ki jo bomo morali kriti vsi davkoplačevalci. Protestne performanse kot je slačenje sredi ulice, ležanje na cesti ali le razkazovanje lutk s podobami smrti, razumejo le uredniki dominantnih medijev v lasti bivšega režima. To pa so tudi sanje protestniških kulturnikov, da bi čim prej pregnali “zlobni janšizem”, ne glede na ceno.

Odgovor javnega zavoda Mala ulica:

Pozdravljeni,

Lutkovno gledališče Papelito ni del javnega zavoda. Javni zavod Mala ulica ob nedeljah popoldne gosti različne zunanje izvajalce, ki izvajajo lutkovne ali igrane predstave za najmlajše otroke. Z vsemi izvajalci imamo pogodbe o sodelovanju in jim plačujemo po izdanem e-računu.  Gledališče Papelito oz. Brane Solce je v družinskem centru s svojimi predstavami gostoval trikrat, in sicer decembra 2018,  januarja in marca 2019, za kar je tudi izdal e-račun (200 € za vsako predstavo). Zakaj teh transakcij Erar ni zabeležil, ni jasno.
Javni zavod Mala ulica je nosilec projekta Neverjetna leta za celo R Slovenijo. Program Neverjetna leta je dokazano učinkovit program za zgodnje intervence,  s katerim uspešno rešujemo in preprečujemo vzgojne izzive, krepimo socialne veščine otrok in staršev ter obvladovanje čustev.

Zgodnje intervence imajo lahko, če so usmerjene na celotno populacijo, učinke, ki so pomembni ne le za posameznega otroka in njegovo družino, ampak za širšo skupnost, prek promocije socialno sprejemljivih vedenj, medsebojnega  sodelovanja, podpore zdravega čustvenega razvoja otrok in že prepoznanih vplivov na dobrobit staršev in družin. Programi, usmerjeni v podporo predstavljajo dolgoročno finančno naložbo družbe, prek zmanjševanja socialne neenakosti, vzpodbujanja motivacije, čustvene regulacije, veščin sporazumevanja, šolske uspešnosti, telesne ga in duševnega zdravja v odraslosti in zmanjševanja kriminala (Heckman, The Economics of Human Potential). Posameznik z vedenjsko motnjo predstavlja 10x večjo finančno obremenitev družbe  že do svojega 26. leta, kot njegovi vrstniki, iz resorja zdravstva, šolstva, sociale  in pravosodja  (Scott,  2002).

V projektu, ki se je začel 2017 in je trajal tri leta, je poleg JZ Mala ulica sodelovalo 8 partnerjev (UKC, CSD Ajdoviščina, CSD Ravne na Koroškem, Radovljica, ZD Celje, ZD Nova gorica, Vrtec Velenje in Svetovalni center za otroke, mladostnike in starše v Ljubljani). V celoten projekt je bilo vključenih 290 staršev, od tega v Mali ulici 60, kot edini v RS pa v okviru tega programa izvajamo tudi t.i. Dino šolo, učenje socialnih veščin in čustveni trening za otroke od 3-8 let, v katerega je bilo vključenih 24 otrok. Ob koncu projekta, ki se sicer z novim triletnim obdobjem nadaljuje do l. 2022 (prav tako s financiranjem MZ), smo izdelali tudi Analizo ekonomske upravičenosti programa, ki vam jo pošiljam v prilogi.

Luka Perš