fbpx

Poročanje RTV Slovenija znova razočaralo: Popolna zloraba javnega medija v zasebne namene

Ljubljana, RTVS. Zaposleni na RTVS so ponovno izrazili nasprotovanje imenovanju Igorja Pirkovica za v. d. urednika urednistva za nove medije na MMC. Novinar TV Slovenija Igor E. Bergant.

Najnovejša analiza poročanja RTV Slovenija, ki jo je za obdobje od 7. do 13. marca 2022 pripravil Urad vlade RS za komuniciranje, kaže, da je bilo poročanje na RTV v tem časovnem obdobju pristransko, podvrženo lastnim interesom in dvojnim merilom. Tako kot že dalj časa opozarja Ukom, so pri poročanju in uredniških odločitvah prisotni nejasni kriteriji.

V najnovejši analizi poročanja RTV Slovenija za obdobje od 7. do 13. marca 2022 so pri Ukomu izpostavili težave v več informativnih oddajah na RTV Slovenija, nepravilnosti pa so zasledili tudi na spletnem portalu MMC in Radiu Slovenija. Ukom je izpostavil, da so informativne oddaje RTV Slovenija v studio za komentar o vojni v Ukrajini vabile nekdanjega predsednika države Danila Türka in Antona Beblerja.

Ukom je pri tem izpostavil komentar Luke Lisjaka Gabrijelčiča, ki je zapisal: “Tako Bebler, kot še zlasti Turk sta dolga leta Putina imela za kredibilnega partnerja pri izgradnji ‘skupne varnostne arhitekture v Evropi’. Bi bil mogoče že čas, da se v studio kot strokovnjaka za zunanjo politiko vabi koga, ki se ni tako gromozansko motil?” 

Analiza poročanja RTV Slovenija od 7. 3. do 13. 3. 2022 (vir: Ukom)

Po mnenju Ukoma je vabljenje komentatorjev naklonjenih ruskemu predsedniku v studio nacionalne televizije “najmanj nenavadno”. Pri tem so opozorili, da je bil v preteklosti takratni urednik Tednika Igor Pirkovič prisiljen v odstop zaradi intervjuja s hrvaškim glasbenikom Markom Perkovićem Thompsonom, ki so mu očitali fašizem, Pirkovič pa je želel Thompsonov odziv na te lažne trditve. “Zato je vprašanje, kako bo v tem primeru vodstvo ukrepalo v zvezi z Igorjem E. Bergantom in ali na RTV Slovenija za vse veljajo enaka merila,” opozarja Ukom v svoji tedenski analizi.

Analiza poročanja RTV Slovenija od 7. 3. do 13. 3. 2022 (vir: Ukom)

Ravno tako sporen je za Ukom prispevek o shodu gibanja Glas za otroke pred Ustavnim sodiščem, ki so ga objavili v Dnevniku. Udeleženci shoda so protestirali proti možnosti, da bi Ustavno sodišče dovolilo posvojitev otrok homoseksualnim parom. Pri Ukomu so izpostavili, da so na RTV več časa namenili nasprotnikom shoda kot pa zagovornikom pravic otrok, kar je po mnenju Ukoma nenavadno, glede na to, da v podobnih primerih, ko so poročali o drugih shodih “za mnenje niso spraševali njihovih nasprotnikov.”

Spletni portal objavlja odzive na analize, o katerih niso poročali

V nadaljevanju so pri Ukomu problematizirali način dela na spletnem portalu RTV Slovenija MMC. Ukom jim očita, da so v prispevku v katerem poročajo o novinarski konferenci novinarjev RTV Slovenija dodali odziv Aktiva novinarjev na analize Ukoma. Vladni urad problematizira poročanje o žaljivih odzivih na analize Ukoma o poročanju RTV Slovenija, saj pred tem omenjenih analiz niso povzemali. Z vidika Ukoma gre za objavljanje odzivov na nekaj o čemer prej niso poročali na RTV Slovenija. Podobne kritike je bil deležen tudi članek iz 10. marca 2022 “Več novinarskih organizacij vodstvo RTV poziva, naj se zoperstavi pritiskom Ukoma na novinarje”, kot so izpostavili pri Ukomu “MMC znova objavlja odziv na nekaj, o čemer do zdaj niso poročali. Kako naj bralci vedo, o čem točno poročajo, če osnovno vest zamolčijo. Tega, da je Ukom dan prej objavil analizo poročanja RTV Slovenija, namreč niso objavili.”

Analiza poročanja RTV Slovenija od 7. 3. do 13. 3. 2022 (vir: Ukom)

Na spletni strani RTV Slovenija je bil ravno tako 11. marca 2022 objavljen prispevek o imenovanju Pirkoviča za vršilca dolžnosti urednika uredništva za nove medije na MMC RTV Slovenija, pri čemer je bilo v članku izpostavljeno da “aktiv MMC-ja odločitvi ostro nasprotuje.” Po mnenju Ukoma “Gre za popolno zlorabo javnega medija v zasebne namene. Najprej so dali izjavo za javnost, potem pa so o tej izjavi sami poročali in hkrati zagotavljali, da so kot novinarji neodvisni, objektivni … Razumljivo bi bilo, če bi to izjavo objavili kot oglasno sporočilo, ne pa kot novinarski prispevek. Ni razumljivo niti, kako lahko nepristransko poročajo o stališčih nasprotne strani. Novinar se mora v skladu z novinarskimi standardi izločiti iz poročanja o zadevah, v katere je neposredno vpleten.”

Ukom je pod drobnogled vzel tudi Radio Slovenija. Izpostavili so oddajo Dogodki in odmevi s 13. marca 2022. V oddaji o pričakovanjih sindikatov vzgoje in izobraževanja pred sestankom z ministrico Simono Kustec so na Radiu Slovenija povzeli zgolj izjavo vodje sindikata Sviz Branimirja Štruklja, umanjkal pa je odziv Ministrstva za šolstvo. To ponovno vodi do nejasnih vodil na RTV Slovenija v primerjavi z že opaženim.

Peter Truden