Predsednik ZZB NOB Tit Turnšek protestira na RTV SLO pri Kaduncu in Baškoviču: Množični povojni poboji so “čisti”

Foto: STA

Predsednik zveze borcev Tit Turnšek je s protestnim pismom direktorju RTV Slovenija Igorju Kaduncu in šefu programskega sveta Cirilu Baškoviču, ki tam zastopa SD, ostro protestiral zaradi intervjuja novinarja Jožeta Možine s predsednikom vladne komisije za prikrita grobišča dr. Jožetom Dežmanom.

Ali Turnšek laže o množičnih povojnih pobojih?
V pismu Turnšek ponovno zatrjuje, da je povojne poboje partizanska vojska izpeljala po odločitvah posebnih komisij, ki jih imenuje: sodišča. Dežman je v intervjuju, ki ga Turnšek kritizira, te izjave predsednika zveze borcev Tita Turnška že označil kot eklatantno laž in napad na pravni sistem republike Slovenije, v katerem je z zakonom o popravi krivic določeno, da so pomorjeni brez sojenja nedolžne žrtve komunističnega režima in njihovi svojci deležni odškodnine in opravičila države. Doslej dokumentacije o sodnih odločitvah o povojnih množičnih pobojih neoboroženih ujetnikov ni pokazal še nihče. Tudi Turnšek v najnovejšem pismu ne navaja imen, dokazov ali dokumentov. Če bi bile odločitve sodne, pa čeprav hitrih sodišč, bi morala obstajati dokumentacija, kdo je, denimo, odločil o poboju 1.416 posameznikov v Hudi Jami, od tega kakšnih 21 žensk, in odločil, da se bo trupla skrilo globoko v rudniški jašek, in da se je poskušalo vso povojno zgodovino prikriti, da so mrtvi, kdo so in kje so. Podobna grobišča pobitih po vojni so posejana po vsej državi. Še najbolj verjetno se zdi, tudi po dogajanju v drugih državah, ki so sodila v vzhodni blok, da je te poboje ukazala partija kot del revolucije in prevzema oblasti in to skušala pozneje sistematično prikriti; zveza borcev je bila eden od temeljev povojne totalitarne oblast in je pri tem sodelovala in še sodeluje.

Rov Sveta Barbara v rudniku Huda Jama. (Foto STA)

Kader SDS in SLS, ki je zdaj šef leve zveze borcev
Turnšek ni bil nikoli borec NOB. Rojen je leta 1938. V času osamosvajanja je bil med vodilnimi v predhodnici SDS, ki jo je takrat vodil Jože Pučnik, veljal je za precejšnjega desnega skrajneža. Med politiki, ki so bili z njim takrat v SDS, je slišati veliko sumov, da je bil Turnšek infiltriran v stranko z leve ali celo Udbe. Pozneje je Turnšek postal pomemben politik SLS, krajši čas celo minister za obrambo, ki ga je odnesel vojaški obveščevalni kombi, ki je zašel na Hrvaško, kjer so nam prometni policisti sosednje države zaplenili najnovejšo vohunsko opremo. Pozneje je bil Turnšek veleposlanik na Kitajskem, a so bile tudi tam težave z ženskami in soprogo, ki jih je imel v življenju precej.

Ko gre za Hudo Jamo, so na pokopališče v Maribor prepeljali in tam pokopali 769 trupel, ki so od odkritja v času vlade Boruta Pahorja, kar je bil velik pretres za skupnost, v rudniku počasi gnila v plastičnih gajbicah. Načrt z gajbicami je bil, da bo gnitje izkopanih trupel v rudniku potekalo hitro in bodo po nekaj letih le še kosti. A so se oblasti, ki so takrat ignorirale izkušene raziskovalce, o hitrosti razpadanja dramatično zmotile in zato tudi po osmih letih prevoz v kostnico ni bil mogoč. Po simbolnem prevozu prve krste iz Hude Jame v Maribor leta 2006, takrat se je spominu izvensodno pobitih poklonil tudi zdaj predsednik republike Borut Pahor, so odkopali še 674 trupel, ki jih desetletje prej še niso in so bila še nametana v skritem rudniškem jašku. Tudi ta so zdaj že pokopana v Mariboru.

Celotno pismo Tita Turnška je takšno:

ODPRTO PISMO GENERALNEMU DIREKTORJU IN PROGRAMSKEMU SVETU RTV SLOVENIJA
25. 7. 2018 |

Spoštovani gospod generalni direktor RTV Slovenija Igor Kadunc in predsednik programskega sveta gospod Ciril Baškovič!

To, kar si je privoščila RTV Slovenija v oddaji Intervju v nedeljo, 22. julija 2018, presega vse meje dostojnega.

Jože Možina si je izbral za sogovornika Jožeta Dežmana. Predstavili ste ga kot »najbolj vsestranskega slovenskega zgodovinarja«, v resnici pa je bivši direktor Marksističnega centra v Radovljici, ki je študiral na FDV-ju in doktoriral na Teološki fakulteti. V oddaji, polni žalitev zelo uglednih in spoštovanih še živečih borcev, udeležencev naše narodnoosvobodilne borbe, je žalil tudi ugledne zgodovinarje, kot nekakšne »titofilske« zgodovinarje. Za vse neresnice in žalitve v tej oddaji ste vedeli že vnaprej, saj ste jo na RTV oglaševali že nekaj dni pred tem. Mimogrede, naše člane, nas je 41.000, ste v tej oddaji označili kot »zveza norcev«.

Ali se vama, gospod generalni direktor in predsednik programskega sveta, to zdi primerno za nacionalno TV?

V oddaji je bila izrečena poplava vrednostnih sodb, ne pa dejstev in argumentov. Seveda ima lahko vsak od nas različne poglede na dogajanja in tudi na našo preteklost, vendar pa ne sme pri tem zamolčati ali pa ponarejati dejstev in dogodkov, kot so se zgodili.

Neresnice, ki jih že dolgo časa trosi v svojih oddajah Jože Možina, ki mu namenjate čas, ko je televizija najbolj gledana, so v tokratni oddaji presegle vse meje.

Naj vas spomnim, seznam vseh slovenskih žrtev druge svetovne vojne je znan, to je dolgoletni projekt Inštituta za novejšo zgodovino, teh žrtev je bilo po zadnji podatkih (23. 4. 2018) 99.813. Manipulirati z mrtvimi, zaradi lastnih političnih interesov, je milo rečeno skrajno neetično dejanje, za katerega nosita, kot generalni direktor in kot predsednik programskega sveta, velik del moralne odgovornosti tudi vidva.

Prav tako vas moramo spomniti, da so se pripadniki pomožnih SS policijskih enot, tako imenovani domobranci, maja 1945 preimenovali v ‘Slovensko vojsko’, zavezniki so jih v skladu z Jaltskim sporazumom vrnili domov. Tu so bili postavljeni pred hitra vojaška sodišča – komisije. Mladoletne so poslali domov, tisti, ki niso nosili orožja, so bili obsojeni na prisilno delo in kasneje pomiloščeni. Ostale je doletela smrtna kazen. Naj vas tudi spomnim, da je bil takrat še v veljavi kazenski zakonik kraljevine Jugoslavije, ki se v 105. členu dobesedno glasi:

Državljan Kraljevine Jugoslavije, ki sprejme med vojno zoper kraljevino ali njene zaveznike službo v sovražni vojski ali ostane v njej še nadalje, dasi k temu ni bil prisiljen, se kaznuje z robijo do 15 let. Če se tak državljan udeleži tudi same vojne kot borec, se kaznuje s smrtjo ali dosmrtno robijo.

In za boljše razumevanje še tole:

septembra 1944 je kralj Peter II. Karađorđević preko londonskega radia poslal v domovino naslednji poziv:
»… Vsem Srbom, Hrvatom in Slovencem ukazujem, da se združijo in pristopijo k narodno-osvobodilni vojski pod maršalom Titom … Vojski, ki je enodušno priznana od naših velikih zaveznikov … Vsi tisti, ki se naslanjajo na sovražnika proti interesom svojega lastnega naroda in njegove bodočnosti, in ki se ne bi odzvali temu pozivu, pa se ne bodo mogli osvoboditi izdajalskega pečata niti pred lastnim narodom niti pred zgodovino.«

Pričakujemo od vas, da se za vse žalitve in neresnice javno opravičite vsem gledalcem, vsem članom naše organizacije, v prvi vrsti pa borcem, ki so tvegali svoja življenja za svobodo svojega naroda.

Razmislite pa tudi, ali so oddaje Možine, ki potvarjajo našo preteklost in posledično sejejo med nami razdor in sovraštvo, primerne ali pa bi jih bilo najbolje ukiniti.

Ne gre pa samo za gospoda Možino, pač pa velja razmislek, ali parlamentaren program ne postaja vedno bolj poligon ene politične opcije.

Za predsedstvo ZZB NOB Slovenije

Tit Turnšek, predsednik

Peter Jančič/Spletni časopis

  • Demokristjan

    Ta je pa res en stari parkelj. Zdaj je pa kar že civilizirano, če neke hitre komisije odločajo o življenju in smrti? Pa zgleda po njegovo so komunisti prekipevali od zaprisežene zvestobe do kralja.

    • zokispoki

      Saj vendar ves, da komunisti vedno delajo vse po predpisih, de !? Kako lahko sploh v to dvomis !?

  • Egon83

    Pol leta si bil star ko se je začela druga svetovna vojna, cigan stari, verjetno si se boril s cucljem v ustih in v plenicah, heh borec pa tak. Da bi te Matilda čimprej obiskala, preklet komunajzelj hohštaplerski. Tebe, Kučana, Zemljariča in še par gnusnih rdečkarskih staruhov smrduhov, ki še kar rijete po naši zemlji. Na dan ko se stegnete bo pokal šampanjec mnogokje po Sloveniji, pilo se bo, jedlo in veselilo do ranega jutra.

  • večni srb

    Aja, a to je bilo, nisem vedel, tega nas pa niso učili v šolah.
    Turnšek namreč sklepa, da je vsem jasno o čem točno govori.

  • Ales Ciril

    Če bi res spoštovali kraljevo zakonodajo, potem KPJ leta 1945 sploh ne bi obstajala, saj je bila komunistična stranka pojugoslovanski zakonodaji strogo prepovedana!

    • večni srb

      Točno tako, ni jasno zakaj bi kralj podprl revolucionarno oblast, kot tudi kaj jim je pa naročil leta 1943, ko je kapitulirala fašistična kraljevina Italija.

  • večni srb

    Če prav razumem, jih je na smrt obsodil srbski kralj, v izgnanstvu, v Angliji, od koder so poslali nazaj ujetnike.
    Lahko bi jih doletela tudi dosmrtna ječa, kadar je to možno, se običajno dosodi milejša kazen.

    • bubamara

      Ujetniki so bili del trgovine med Titom in Angleži.

  • šmentanamuha

    Skratka, tale nesposoben tip Turnšek, ki v svojem življenju očitno ni bil za nobeno rabo razen za nadlegovanje žensk, je danes tata mata v Sloveniji, vrh piramide starokomunistov, ki nam vsem krojijo usodo. In levi vilivci ga celo podpirate. Nimam besed …

    • večni srb

      Neumnost, kdaj je bil pa izvoljen, volilci pomenijo ljudi, ki nekoga podprejo s svojim glasom.

      • šmentanamuha

        S tem ko ste podprli Židana, Cerarja, Šarca, Meseca, ste podprli tudi njega.

        • večni srb

          Jaz imam čisto ves, nisem podprl nikogar, saj nisem nor, da bi glasoval za take, ki se jim lahko vsak hip strga film.
          Pravim samo, da je Turnšek samo kader, za katerega strici seveda ne rabijo nobene večine.

          • šmentanamuha

            Dobro, če jih nisi podprl. Kdor voli tele, pljuva v svojo skledo.

          • Djuro Sumar

            Ti pa pljuvaš sam sebi v svoj umazan gobec.

          • šmentanamuha

            Kr neki … umski maloposestnik, kr neki …

  • večni srb

    Opazil sem, da živimo v zgodovinskem milnem mehurčku, ki ni bil nikoli dobro raziskan in ga lahko poljubno interpretira vsak amater.
    Za komunizem razumem, vsaka diktatura je zgrajena na lažeh, zakaj se še danes laže, skriva in spreneveda, to mi pa ni jasno.
    Rabimo neprimerno boljši vpogled v življenje tistega časa, iz oči različnih tipov in slojev slovencev, da bi si lažje predstavljali kako se je vse skupaj začelo in zgledalo. Te tradicije v naših krajih sploh ni, na proslavah nabijajo kar nekaj na pamet, da se lepo sliši in ni preveč žaljivo za potomce pripadnikov nasprotnih strani. Zgodovina ne deluje tako, treba je povedati za vsak kraj posebej, po možnosti za vsakega občana in krajana ter v vaškem muzeju pokazati pristne dokaze in objaviti pričevanja. Prej ne bo mir, zgodovina ni za vsakega malo ampak je točno to kar se je res zgodilo, nič hudega, če bo kdo užaljen, raje oni kot cel narod.
    Zakuhal je pa vse skupaj Pahor, s tistim svojim populističnim relativiziranjem, ko se je šel poklonit izdajalskim, fašističnim svinjam, potem pa ploskat na partizanskih proslavah.

    • Jan Kovalski

      večni srb: “Opazil sem, da živimo v zgodovinskem milnem mehurčku, ki ni bil nikoli dobro raziskan in ga lahko poljubno interpretira vsak amater. …”
      =======================

      Čisto dovolj dobro je raziskano!!!

      • Djuro Sumar

        Seveda, posneto je, kdo je prisegel zvestobo Hitlerju. Če so partizani ubili enega samega okupatorskega vojaka, so jih ubili 100% več kot domobranci.

        • Slovenski štor

          Djuro sumar,gnida levičarska,lažeš.Vse več je dokumentov,ki kažejo,da so komunistični zgodovinarji potvarjali.Živeli smo in živimo ob lažni zgodovini.
          Resnica prihaja in bo prišla vsa na dan.
          Marsikdo lahko trepeta.Tudi Turnšek.

          • Djuro Sumar

            Le kdo bi trepetal pred bedaki kakršen si ti. Dejstvo je, da klerikalci niso ubili niti enega okupatorskega vojaka, temveč so jim prisegli zvestobo. Vse je posneto na filmski trak.
            Resnico bi radi le spremenili in nič drugega, ter postali zmagovalci.

          • Slovenski štor

            Pred mano ti ni treba trepetati.Besi te bodo naučili pameti oz. pred njimi boš trepetal.
            Spet lažeš.Najprej se nauči,kdo je klerikalec in od tu naprej.Tvoj filmski trak vse prenese.
            Resnice ne moreš spremeniti.Pametni jo niti ne poskušajo.Bedasti,kot ti in tvoji levičarji,jo delajo.Na koncu je to laž.
            Nesmrtna duša komunizma je laž.

          • Djuro Sumar

            Resnico bi radi spremenili klerikalci in postali zmagovalci. Ne bo šlo.

      • Ivan Friderik Novak

        Nikoli ne bo “čisto dovolj dobro” raziskano.
        Bo pa še prišlo na dan tudi kaj novega, ko se bodo odprli arhivi, ki so še zaprti (npr. v Berlinu).
        Nekaterim (komunisti, RKC, . . .) ne bodo všeč na novo odkrita spoznanja.
        Ja, zgodovinska dejstva so lahko zoprna.

  • VERRZIFIKATOR

    IZ UMOBOLNICE

    Norec nad direktorjem se znaša,
    pravi, da je njega stanje čisto
    in okrivlja bestialno tisto,
    kar kot bolnemu mu prizanaša.

    Norec diagnozi oporeka,
    ki so mu jo davno tega dali,
    zdaj samo ponovno podpisali,
    v patološki bes da se zateka.

    Norec tvita besno in ihtavo,
    v vrste se postavlja novih borcev,
    a je le še eden tistih norcev,
    ki dopušča jih naravno pravo.

    Norec besno in ihtavo tvita,
    zdravi z njim ukvarjajo se resno,
    poročilo zdravstveno je vmesno:
    Mar še niso pokopali Tita?

  • Jan Kovalski

    Približno pred dvema letoma sem prvič slišal Turnška da je omenjal da naj bi šlo pri množičnih pobojih za sodne postopke hitrih vojnih sodišč. Sem naslovil na ZZB naj torej razkrijejo dokumentacijo teh t.i. hitrih sodnih postopkov, kje so žrtve pokopane in imena in priimki žrtev in vzroki za “obsodbe”… Seveda sem vedel, da nimajo nič in da Turnšek laže. Ne samo iz njihove strani popolna odsotnost dokazovanja, že samo to, da so skrivali svoje zločine po kraških jamah, žrtve celo zazidavali v rudniške jaške za enajstimi zidovi, razstreljevali jame za žrtvami, kaže, da so se dobro zavedali da počnejo zločine.

    Ampak, nekaj pa je, s tem je Turnšek nehote priznal, da so bili njegovi člani ZZB zločinci.

    Drugo: Turnšek se sklicuje na pravo kraljevine Jugoslavije ko gre za obsodbe. Vendar samo na tej točki obsodb. S tem ko blefira in skuša opravičevati zločine, da naj bi bile obsodbe izrečene preko t.i. hitrih vojaških sodišč, nehote pozablja, da takrat ta sodišča niso bila legalna, ker so še vedno veljala sodišča kraljevine Jugoslavije, komunistična sodišča takrat niso bila veljavna in pravno dopustna.

  • Waltter

    No Turnšček je še to malo narobe prebral in nima pojma kaj je resnica in kaj je laž.
    – 29/30. novembra 1943 – na 2 zasedanju Avnoja so Kralju prepovedali vstop in s tem formalno odpravili kraljevino – s tem je bil tudi dejansko odstavljen,
    – 12. januarja 1944 je pozval samo poudarjam samo Mihajlovičeve enote da se pridružijo ozr. se podvržejo pod komando Josipa Brroza … ni pozval vseh kar je dejanska laž.
    – da je veljal kazenski zakonik Kraljevine leta 1945 je čista laž, ker je bila kraljevina ukinjena na 2 avnojskem kongresu, zakoniki pa niso bili preneseni ozr. potrjeni torej je leta ki ga navaja vladal pravni vakum in povojni poboji so se vrsili na osnovi intuitivnih zverinskih nagnjen

    Leta 1951 je bila Jugoslavija prisiljena na osnovi mednarodnih pritiskov sprejeti splošno amnestijo kar so naredile druge drzave ze 5-6 let pred njo.

    In kaj je bila osnova Jaltskega sporazuma? Seveda tajni sporazum kosovo metohija in trst da bo sel stran. In se nekaj za Turnščka – trst so osvobodili zaveziki večinoma Avstralci in ne partizani.

    Naj se lepo ta vojščak najprej opraviči žrtvam ki so jih njegovi predniki pospravili na osnovi zverinske sle in kasneje tudi davkoplačevalcem da prejema penzijo ki si je ne zasluži. Pa človek ne more razumet kak lahko še to sploh kdo spruducira v javnost, taga bi morali met na polju zaprtega in strom od Jederske Krska namenjen samo za njegovo terapijo…

    • zokispoki

      Itaq, je popoln kreten ! To kar spusca iz sebe, je pod vsako kritiko, in je sovrazni govor ! Sicer samo potrjuje s svojim skropucalom, da je laz, nesmrtna dusa komunizma !

    • Steiermark

      Tako kot ničesar, tuddi Trsta ni “osvoboddil nihče, najmanj pa partizani”, ker je realnost čisto drugačna od te, ki nam jo še vnaprej vsiljujejo. Ko so nemci podpisali kapitulacijo, maja 45, so vojaki sami začeli polagati orožje ter se napotili, vsak na svoj dom. Seveda so pa takoj za njimi prišli okupatorji, titova drhal, ki je tako Slovenijo , kot tudi Trst, okupirala in nam vsilila najhujšo vrsto rdečega terorja, po katerem je srijsko klala, vse, ki so bili svobodomiseljni in imeli kaj pod palcem, z plenom so se pa okoristili rdeče zveri…….Če v Trst nebi prišli Angleži in dali ultimat titovim črnogorskim in dalmatinskim morilcem, ki so tako, kot v celi Sloveniji, ponoči lovili ljudi in jih odvažali v fojbe, jih klali , bi ta svojat bila še danes v Trstu, tako kot je pri nas!

  • tasilo

    Rit Tutnšek pravi, da ima ZZB NOB kar 41.000 članov. — A sem tudi vse že nagačene prišteva?

    • KP

      Mislil je verjetno vse voluharje…

    • sprehajalec

      Seveda jih ima, mladiči nadomeščajo starše v tej organizaciji. Penzije se dedujejo.

  • Djuro Sumar

    K pismu Turnška ni kaj dodati, razen, da je Dežman kreten.

    • Olga2345

      Kreten ste sami!

    • KP

      Tvoje mnenje res zelo šteje,Ćapac…

      • Djuro Sumar

        Približno toliko kot tvoje.

    • sprehajalec

      Đurice, Turnšek se sklicuje na neveljaven Zakon, ki je veljal za oborožene sile Kraljevine Jugoslavije.

      Ta Zakon je prenehal veljati 17.04.1941 ob kapitualciji Kraljevine, kakor tudi to, da so bile oborožene sile Kraljevine takrat s tem dejanjem razpuščene.

      vsako nastopanje izven teh sil, pa se je mednarodno pravno štelo za banditizem.

      pamet v roke Đurice. Dovolj si že star.

    • Slovenski štor

      Djuro sumar,levičarska gnida.Dežman je za tebe gospod in profesor.Turnšek piše neresnice,potvarja,izsiljuje,grozi,manipulira.On misli,da je v Jugi.

  • Olga2345

    Takšni kot Turnšek bi lahko v pravni državi protestirali le za rešetkami, že zato, ker omalovažuje GENOCID in blati žrtve genocida ter poveličuje komunistične zločince in zločinski komunistični totalitarizem!

  • totex39

    Kako je to možno, da govori neke bedarije o povojnih zločinih, da so bili “čisti”, če je takrat bil še otrok in ni imel pojma kaj se je takrat dogajalo.

  • Okra tatoo

    Dežman je bil infiltriranec Udbe v prejšnji državi s ciljem izvesti revolucijo, ki so jo tudi uspešno izvedli. Dogovor vpletenih v ta organiziran zločinski podvig je bil, da zasedejo ključna mesta, narodu poberejo vso premoženje in prekrojijo zakone sebi v prid. Pri tem je ključno vlogo igralo zastraševanje, prekrajanje zgodovine, fizične odstranitve in aktivna vloga desnih podaljškov tajnih služb, ter RKC, ki si je v skupnem komplotu tudi, tako kot ostali tukaj navedeni, neupravičeno nagrabila premoženje ogromnega obsega. Dežman je bil tu zelo pomemben člen in bo zagovarjal ustaše iz Jasenovca do smrti. Doktorat iz teologije mora upravičit. Kaj pa ima zgodovina skupnega s teologijo? Moj odgovor je: Inkvizicijo. Kaj pa vaš na to temo?

    • sprehajalec

      Ampak intervju z Dežmanom v nedeljo, pa je bil še kako resničen, kakor tudi trditve v njem, ki jih je navedel. največji uničevalni taborišči za Slovence sta bili Šentvid in teharje.

      • Okra tatoo

        Tukaj se strinjam. Tja so spustili namenoma mučitelje, da se je normalnemu človeku tudi tam obrnil želodec. Toda to so bili tudi osamosvojitelji, kot je bil Bojan Polak ali pa Kavčič, Hafnerjeva desna roka na Gorenjskem, ali pa kar Dežmanov stric. Kot je znano so komandanti, ki je vedeli vse, pa vse zanikali. Naj dežman najprvo temeljito razišče sojega strica, tako kot Možina svoje. Tukaj se začne.Tudi sam sem imel sorodnike na obeh straneh. Spravo imeti, je za mene imeti dovolj veliko distanco za obe strani z dejstvi, ne nekimi inkvizitorskimi nerazrešenimi kompleksi. Krvavih rok ne odobravam, če pa odštejem to, sta pa obe stani imele približno enako prav. Žrtve so bile po prvi revoluciji, kot tudi po drugi revoluciji leta 92., ko se je napadlo dobesedno vse, kar je dišalo po skupnem. Prevzgojno taborišče Osamosvojena Slovenija. Če ne bi bilo konvertitov Turnškov, ne bi imeli osamosvojitve. Med te prištevam tudi razne Ruple in podobne podobnike.

        • sprehajalec

          Glede osamosvojitve ne bi, ker je Slobo Slovence postavil pred dejstvo. Me še danes čudi, da se je izšlo in da ni bilo v Sloveniji veliko več ljudi za Jugovino. Trenutek slabosti pač.

          Sprava pomeni povedati gola dejstva, poimenovati stvari tako kot so se imenovale, urediti grobišča, v šolske knjige zapisati ta dejstva in pa imenovati eksekutorje. Žižmond, Major Mitja, Semič Daki, pa podobni. Sprava pomeni, da se ti žrtve smilijo. To pa dosežeš, če jih poosebiš, tako kot so napravili s Holokaustom od začetka 80tih let naprej. ne pa demoniziraš in jim vzameš obraze. Pa ne da odpreš Hudo jamo, pa potem prokomunistične vplivne sile dosežejo njeno ponovno zaprtje. Pa da se Turnšek meče ob tla za vsak Intervju pa tišči nasilno svoje “vrednote”.

          Po Dežmanov Tončkovem boju v Dražgošah je Gestapo zaprl njegovega očeta, vendar ga je izpustil, ker mu niso mogli dokazati neko povezavo s sinom. Sam pa je vse zanikal. Pravna država torej, ne pa da sam počiš nekoga po filingu, ker se ti zdi izdajalec. Potem pa sebe imenuješ pravna država, tiste prejšnje pa obtožiš brezzakonja.

          V ozadju so pa seveda finančni transferji, rente in privilegiji iz tega naslova. Pa kriminalno pridobljeno premoženje.

          • Okra tatoo

            To vse je del neke zgodbe, ki je lahko zaradi nekega vpliva takšna ali drugačna, nikoli pa na ta način ne bo končana, ker so določene “moralne” vrednote del verskih in so zato že zdavnaj presegle objektivno presojo. Meni se zdijo te stvari že preveč oddaljene, da bi lahko bile del neke prihodnosti. Cerkev je skozi zgodovino druge vrednote enostavno zažgala. To isto je ponovil fašizem in nato nacizem. V hudi jami pa je nastal inkubator, ki je za obe strani smrad. Za ene po razpadanju, za druge po oživljanju. Če bi to nastalo v času vladavine Cerkve in kuge bi nasprotnikove kosti kremirali z vsem čarovniškim pompom in inkvizitorskim sodiščem, prav tako, kot se je to zgodilo tam, zato menim, da je to delo iste vere, enkrat malo na eni strani, drugič malo na drugi.
            Vso zgodovino od leta 1500 bi bilo potrebno ponovno vrednotiti in odpreti cerkvene arhive od takrat. da se dejansko vidi, zakaj, kdo in kako. To pomeni za vse temeljne dogodke, vzrok in posledico. Predprotestantizem, husitizem, borbe, osvajanja, predprotestantske upore, jezuite, Turke, Habse, Oglej, Salzburg, Francoze, prve šole, ukinitev šol, samostane, ukinitev teh,če nočete ponovno iz lufta jemati neke vatikanske ponarejene floskule, ki se jim je svet že zdavnaj uprl. Kako lahko sploh stojiš in obstojiš, če ne veš kdo si. Lahko si potem nek Rodetov hlapec, ki je željan zlata. Član neke tajne združbe, ki ima za krajop veliko zaslug, ker bi bila kraja brez take tajne pomoči nemogoča. In to velja tako za nekdaj leve in desne. danes so verjetno že nekajkrat zamenjali barvo strani, barve denarja pa ne bodo nikoli.

          • sprehajalec

            Ti bi cerkev raziskoval, hkrati pa zaprl NOB arhive?

            kaj bi bilo in če bi bilo pusti na miru. dejstvo je, da sta tako Slovenija kot Hrvaška danes ideološko razklani. kar se kaže na vsakokratnih volitvah. turnškovi napadi ne prinesejo nič dobrega v takšnih situacijah.

          • Okra tatoo

            Nekje je treba začeti, a ne. Najbolje pa na začetku, tam kjer se je razkol začel in pri tistemu, ki ga je začel, a ne. Vi bi pa pri posledicah. Taki izpadi, kot je na stotisoče obešenih predprotestantov, ki jih “zgodovinarji” omenjajo kot kmete, zažganih , razčetverjenih, posiljenih, obsojenih na suženjstvo, pokradenih, razlaščenih, … da o poznejših časih ne govorim. Rezultat pa je popolnoma obrnjena zgodovina in lastnina. Turnšek je pa na nekaj reagiral. Možina naj pa najprej s svojim kompanjonom Mahničem razišče svoje korenine, presenečen bo kar bo našel.

          • Okra tatoo

            Mogoče se ga pa dedek in pradedek tam gori sramujeta.

          • sprehajalec

            kje bi pa potem začel? zakaj pa ne v rodovni skupnosti jamskega človeka v kameni dobi? Ko so se s kamni tolkli po glavi?

    • Slovenski štor

      Na klatil si toliko,da je odgovor samo eden:ljudje ne berite tega,ker ni za prebavit.

  • KP

    Ta osel od Titeja je zrel za v norišnico.

    • karpelec

      …že dolgo.

  • MižekFiga

    Zreli smo za prenehanje plačevanja te komunistične dejavnosti!

  • domovina mili dom

    Zločinec vedno prikrije svoje dejanje s skrivanjem zločina nad žrtvijo in žrtev samo.

  • sloustava

    Kaj je bolj srhljivo od srhljivega Palcka? Njegovi mladici in senilni starci, ki skupaj furajo to drzavo! In kaj je triler? To, da jim kot narod dovolimo, sproti in vseskozi, da se norcujejo iz nas in nas vodijo v pogubo. Zato, ker so komunizem zamenjali za kapitalizem! Hakli, golobici, jankovici, petrici, …falanga antislovenstva! Mi pa…ovce…bedni smo, da je kaj! Pogorelci v NSIju, erjavci pri penzionistih, turnski v SDju, falanga norih nesposobnezev na plecih delavca, kmeta, izobrazenca.

  • antimur

    Turnšek in resnica sta dve popolnoma različni stvari. Za tega pokvarjenega cepca je laž nekaj vsakdanjega, orodje, ki ga uporablja pri vsaki najmanj pomembni zadevi, če to njemu koristi. Spomnimo se samo kuhinjskega inventarja na Kitajskem veleposlaništvu.

  • Anton

    ne ga “farbat” Titek ni bil nikoli “desni”, bil je Kučanov krt, katerega je le-ta poslal da špijonira za informacijami, s tem je bil glavni štab mafije na tekočem, kaj se dogaja v taboru “desnice” . Stem so imeli venomer odprt pogled za šahiranje, v nasprotju z “desnico”, ki tvrstnih krtov v logih “levice” ni imela ali pa vsaj jaz stem nisem seznanjen. S tovrstnim pridobivanjem zaupnih podatkov s strani političnih sovražnikov so bili vedno vsaj za 1 korak pred “desnico”. to je kruta resnica, čeprav jih sovražim do obisti, jim moram priznati da so bolj spsoosbni zvijačnosti kot “desnica.”, kar navsezadnje potrjujejo predhodnje kot tudi aktualne informacije.

    sarkazem press

  • Antonius

    Na sliki zgoraj sta dva lažnivca. Stanovnik je laž o eNOBe v življenje spravljal, Turnšek jo pa pri življenju ohranja.
    Seveda bo Serpentinškova koalicija skrbela, da bo denar iz proračuna še naprej nakazovan lažnivcem v ZZB.

  • bubamara

    Turnška najbolj boli, ker Možina odpira vrata resnice in s tem daje Slovencem možnost razsvetlenja. Slovenci so bolj počasne pameti zato upam, da bo Možina še nekaj časa pisal pravo resnico (resnico naroda). Turnšek je odkrit dokaz, da tudi narava dela napake. Je stranski produkt narave. Kako se stranskemu produktu reče pa vsi vemo. Da ne bom žaljiv.

    • Anton

      Pojebek?

      • slosin

        rdeče teslo…

  • Slovenec 33

    Genetsko deformirani potomec verskih vlaznežev, ki so izvajali genocid nad slovenskimi rodoljubi, ki še vedno ležijo v več kot 600 moriščih po slovenski zemlji in ki so po koncu vojne izvedli največjo veleizdajo slovenskega naroda, ker so omogočili nadaljevanje okupacije slovenskih dežel, je spregovoril.

    Ta prvorazrednež še naprej trosi laži, da bi se okupacija slovenskih dežel nadaljevala in da bi prvorazredni (beri okupatorji in veleizdajalci slovenskega naroda še naprej zatirali in ropali Slovence).
    Ko je prišla resnica na dan je zgrožen, ampak ne zaradi resnice ampak zato, ker je bila končno javno povedana in v tem se vidi njegova genetska deformacija, je pravi izrodek.

  • Krtača 20

    Eh ja desni. Mal preberte, tud rabljem ni blo lahko. Sam če je treba, je treba počistit izdajalsko zalego: https://www.gibanje-ops.com/prispevki-razlicnih-avtorjev/41-prispevki-razlicnih-avtorjev/178-izpoved-oznovca-udbovca-in-sdv-jevca

    • sprehajalec

      Izdajalec slovenskega naroda si ti, ki ga siliš s svojo druščino v propad.

      To sem jaz sklenil za šankom včeraj ob opazovanju Lune. Doletela te bo kazen v imenu Ljudstva, ki ga predstavljam jaz.

    • Slovenski štor

      Levičarska gnida,še si tukaj.Tebe ne more biti nič sram.Še gnoju si gnusen.

  • Poštenje velja

    Boj se sodnega dne.

  • Anton

    G. Tito Turenšek
    Ali je v takratnem pravu pisalo tudi to, da je treba izdajalce (domobrance, starce,ženske,nosečnice, otroke, punce…) pred smrtjo mučiti in izmaličiti?
    Ali je mogoče 45 leta že veljal zakon o pravici do groba?
    V 1. Sv. Vojni so svojci zvedeli za vsakega vojaka kje je umrl, zakaj, in kje je pokopan. Kako je mogoče da je v 30 -ih letih osnovna morala človeštva tako padla?
    No po letu 45 je jasno, da ima svet v lasti sam hudič. Turnšek je njegov vojak.

    • Krtača 20

      Jebiga. A ti veš za vsak drek kje si ga spustu? Verjetn da ne, ker je nepomembno.

      • sprehajalec

        Če bi ta drek padel nate, bi si ga oba zapomnila. Ti z grozo, jaz pa z užitkom.

    • sprehajalec

      Turnšek je zmešanec in pokvarjenec. Ta Zakon na katerega se sklicuje je prenehal veljati s kapitualcijo Jugoslavije 17.04.1941.

      • Anton

        To večina ljudi ne ve zato lahko piše laži. Imamo hvala Bogu internet in lahko pridemo do resnice…

        • sprehajalec

          70 let indoktrinacije je skreiralo pokveke, kot je Krtača. Pa še družinske zgodbe bi se mu podrle pa temelj bogastva njegove družine. Ki predstavlja pokradeno po vojni.

  • Krtača 20

    Boste kdaj na teh straneh še napisal kako ste desni smrduhi in podrepniki skupaj s kleri ovajal švabotom in pošiljal ljudi na rusko fronto pa v taborišča v Nemčiji iz katerih se jih je vrnilo bolj malo? Pa mal se o talcih razpište. Vse to ste delal dooolga štiri leta. Tko da en milosten strel med oči, je bil res milosten strel. V Nemčiji so takile pred smrtjo precej bolj najebal.

    • Anton

      Ja v logaški klavnici ni bilo milostnih strelov. Samo ti o tem nočeš nič slišat.

      • sprehajalec

        Komunist in Borec NOB nima milosti. Ker zanj moralna načela in humanizem ne veljajo.

      • Krtača 20

        Raj se svetga urha spomn pizda domobranska.

        • Anton

          Na Urhu se je odvil boj dveh vojsk v Logatcu so pa klali CIVILISTE PO KONCU VOJNE.

          • Krtača 20

            Bivši javni tožilec Jernej Stante je o Urhu
            zapisal:

            “Kdor koli je šel skozi mučilnice ljubljanske policije,
            kjer so ga zasliševali in trpinčili izrojeni golobradci, je prej ali slej
            slišal grožnjo: ‚K sv. Urhu pojdeš!’ Urh stoji danes v svoji strašni gloriji
            pred slovenskim narodom in vsak ve, da je bilo pri sv. Urhu nad Dobrunjami
            največje morišče žrtev osvajalčevih hlapcev. Toda ta spomenik mora ostati!
            Vedeti se mora, kje je bilo zbirališče vsega najbolj gnilega, kje je bila
            strahotna mučilnica slovenskega ljudstva. Če bi primerjali vse, kar je v štirih
            letih uganjala reakcija nad slovenskim ljudstvom, z velikim, ostudnim tvorom,
            bi bil sv. Urh njegov stržen. Tam je bila namreč že v italijanskih časih
            belogardistična, pozneje domobranska postojanka. Tam je bila ekspozitura
            ljubljanske policije, tam je morila ‚črna roka’. Izdajalskemu delu, ki so ga
            opravljali vršički naše reakcije z Rožmanom in Rupnikom na čelu, najdemo
            dopolnjevanje v klavcih in morilcih pri sv. Urhu. V Ljubljani glava, tukaj
            roke. Iz cerkva so napravili trdnjave in svetohlinsko hrupili na partizane:
            ‚Glejte jih, božje hrame rušijo.’ Iz belogardističnih postojank so postale
            cerkve domobranska gnezda in naposled morišča. Na pokopališki zemlji, ki je
            posvečena, so v strašni blodni zločinskosti postavili klavnico. V senci
            tabernaklja so na žrtveniku ginili možje, žene, dekleta. Eden od strašnih
            krvnikov, Kukovica, je trdil, da se zveliča vsakdo, ki ga on ubije. Pri
            sebi je nosil deset centimetrov velik srebrn križ in takole govoril Angeli
            Habičevi izpod Podlipoglava: ‚Ta križec imam od škofa. Sam papež ga je v
            Rimu blagoslovil. Vsakomur ga pokažem, preden ga ubijem. Kdor obudi kesanje in
            zmoli nekaj očenašev, dobi pred tem križcem popoln odpustek. Zato dam vsakemu
            pet minut časa.’ V staro lipo so klavci zabili železen kavelj za svoj morilski
            razgovor z žrtvijo. To je bila mučilnica, v cerkvi je bila klavnica, kri je
            barvala nekoč posvečene stene. Povsod je bila grobnica: pokopališče in gozd na
            hribu.”

          • sprehajalec

            Zopet vlečeš spiske izpod rok Socialistične Partije pripravljene leta 2004 za potrebe takratnih volitev.

          • Anton

            Ja ok to je spet nekaj iz vaše biblije. Še vedno pa nočete nič slišat od vseh POVOJNIH MORIŠČIH.

          • Anton

            Vi tako radi hodite v cerkev in molite, domobranci pa takole…

          • slosin

            Krtača, a se je ta bivši javni tožilec Jernej Stante ukvarjal tud s poezijo…..

          • Slovenski štor

            Levičarska gnida,nisi verodostojen.Tvoj tov.Jernej Stante ima veliko masla na glavi.Njegov zapis,ki ga navajaš,ni celota.”Urh” je pojem,ki ga levičarji tako izkoriščajo,da je vreden temeljite preiskave in javne objave vsega,ampak vsega,kar se odkrije.To,kar danes slišim z levičarske strani je, glede na vse njihove potrjene laži,potrebno biti zelo previden in zadržan.
            Naj bom jasen,zločin je zločin.Vsak je spreverženo dejanje.Kdorkoli stori zločin,mora odgovarjati.
            Ti,levičarski pezde,nisi sposoben realne presoje.Ti si za dvojna merila.Si dvoličnež,hinavec in farizej.Zato so tvoji prispevki brez prave teže.

        • sprehajalec

          Dežman pravi, da so na Urhu samo napisi, nič posmrtnih ostankov.

          Ogromno žrtev partizanske strani je izmišljeno. Človek se ukvarja s tem 40 let, bo že vedel.

    • sprehajalec

      Kot je pravilno dejal spoštovani g. Dežman.

      največja uničevalna taborišča v katerih je umrlo največ Slovencev so bila Šentvid in Teharje.

    • Slovenski štor

      Spet govnariš,ne poveš,kdo je do 22.6.1941, v sodelovanju roko v roki z okupatorjem zapiral,izseljeval domoljube.Ti povem,komunisti in okupatorji.Kdo je izdal in ni hotel rešiti Toneta Tomšiča?Tvoji komunisti.Kdo je ubil Vojka Premrla?Tvoji,komunisti.Kdo je izdal Pohorski bataljon?O tem dogodku bo še veliko govora.In ne samo to.Navedel sem par primerov,jih je na tisoče,ki kažejo,da so komunisti največja nesreča,ki nas je doletela.Ni je večje naravne nesreče kot so komunisti.

      Vi, njihovi nasledniki,ste tudi naravna nesreča.Mislim,da bi bilo potrebno vsak dan, vsaj trikrat zvoniti z vsemi zvonovi.
      Človek,boj se kobilic,toče in levičarjev(komunistov)!

  • sprehajalec

    Turnšku in ZZB se je povsem odpeljalo. Likvidacije med vojno in po njej opravičujejo s kazenskim Zakonikom Kraljevine Jugoslavije o Izdaji. Ter zagroženi smrtni kazni. Če služiš v oboročenih silah te Kraljevine.

    Ne glede na dejstvo, da je ta Zakon prenehal veljati dne 17.04.1941 s podpisom Kapitulacije, državljani pa so bili izročeni v skrbništvo Okupatorjev, ki so bili za njih dolžni skrbeti v skladu z Haško konvencijo iz leta 1904 in Ženevsko konvencijo o vojnih ujetnikih.

    Dežman, kar tako naprej, z vsakim intervjujem se razkriva, kakšni kreteni so ta druščina.

  • Krtača 20

    Kokr sem že reku. Lapajo desne lapalice v prazno. Samo jokanje pa nobenih dokazov. Ko boste na teh straneh napisal prvo resnico, bom tri dni skup plosku.

    • sprehajalec

      Zakon o izdaji v oboroženih silah Kraljevine Jugoslavije je bil terminiran s podpisom kapitualcije teh obroženih sil, dne 17.04.1941. Ni več veljal. Nadomestila sta ga Haška in Ženevska konvencija o ravnanju s civilinim prebivalstvom zasedenega teritorija.

      Sedaj pa začni ploskati.

    • Slovenski štor

      Tebi dokaz,da si ti butelj,nič ne pomeni,ker ne razumeš.Butelj si butelj.Takoj začni ploskati.

  • RATATA

    Dežman politizira in preveč lepobesediči.
    Vse kar se je dogajalo in zgodilo pred, med in po ww2 je popolnoma jasno.
    Poznamo vzroke in posledice.
    Vemo tudi za državljansko vojne na ozemljih slovenskih dežel in vsa sodelovanja ter dogovorjena vojaško-politična kupčkanja popolnoma vsake frakcije.
    Ovinkarjenje je verjetno potrebno le zato, ker potomci, nasledniki in slavilci komunistične revolucije ter zlaganega eNOBeja zasedajo večino odločevalskih funkcij, saj jih je ravno to slavljenje tja postavilo in na njih obdržalo.

  • učko

    Kar naprej to nadrkavanje brez kakršnega koli pametnega epiloga. Sam za to, ker desnuharji nimajo čist nč bolj pametenga za ponudit. Pa kdrkol se potem vname kakšna resna debata o tem ali onem, z desnuharji ni nč, sam oči zavijajo, prave besede jim pa ne grejo iz ust ! Tako delajo medvedjo uslugo levuharjem ! No, mogoče se pa eni najbl zadrti desnuharji kolaboranti z levuharji. Turnšek je že en tak primer !!!!!

    • komar marko

      na desni ni nobeni LAŽGOŠ in nobenih poneumljanj. Torej kaj bi ti PONUDIL,ki si tako UČEN??????????

      • učko

        Sem tukej gor že razlagau, pa se nobenga kurca trapastga nč ne prime. 50% ljudem, ki so volilni upravičenci in ne grejo na volitve, se za tako govnarijo jebe. Kar naprej pogrevanje enih in istih starih kosti in star župe. Ljudje pa zapravljajo eno in edino življenje v bedi, ker se dejansko in vsebinsko nič ne premakne nikamor.

        • komar marko

          ta pošteni in desni intelektualci ne hodimo na volitve. Ko sem gledal zadnja dva soočenja, sem videlkam naše PISUNSTVO vleče in SILI. KOt drugo nič se ne PROTIVIŠ proti OBUJANJU KOSTI kapelice pod VRŠIČEM. Aja, to so NAŠI, RUSOFILI! Kapiš! Samo kaj ko se je tam PUTIN prekrižal, drugorazredni pa v jok!

        • Slovenski štor

          Pa ti si na oblasti,prej 45 let,po letu 1991 še dodatnih 20 plus let.Kaj še hočeš?Nič nisi naredil ne ti, ne tvoji!Zdaj jodlaš,da se nič ne premakne.Tebi se fuzla in si prfuknjen od indoktrinacije.Te še futrajo vsako jutro z “resnicami”?

    • Slovenski štor

      Turnšek je levičar od rojstva.Poslan je bil v SLS,da kontrolira,nadzira in pametno bremza.To vse je počel.Ne vidiš,da je nagrajen.

      Učko,ti si cepec.

      • učko

        Jah, kar naprej vas nategujejo, vi pa kar naprej nekej brez veze cvilte !!! Na koncu se bo izkazalo (jest to že davno vem), da je tud Janša od nekdaj njihov in nikol ni nehal biti njihov, sam da neumni desnakarji tega ne kopčate, ker ste debili !!!!

  • komar marko

    samo za rdečuhe. Zahteva je, da se opraviči BORCEM.Katerim, KRUHOBORCEM??????????LAŽGOŠAM???????????Vsi domoljubi ki so se borili so namreč pod RUŠO!

    • KAPIBARA

      Leta cerka 70 je bil sodelavec zaprt zaradim izjave : Prave birce srečaš samo 1. novembra na britofu…

  • Jaka Sraka

    Tipom na naslovnici je treba le zvezati roke na hrbtu in jih odpeljati v arest.

    • učko

      Kwa čakaš? Sam gobec te je, pa še to bl slab !

      • Jaka Sraka

        Bodi brez skrbi, saj ga bodo drugi, da se meni ne bo treba mazati rok.
        Ti bi bil primeren, imaš izkušnje.

      • komar marko

        si enak.ali pa še slabši ker samo hujskaš!

  • xtc

    Takaka pisma bo morala biti takoj za povod aretascije članov vodstva ZZZB zaradi izkrivljanja resnice,pozivom in hujskaštvo k umorom in poveličevanja tiotalitarizma in zločina,organizacija urgentno UKINJENA in PREPOVEDANA ter razpuščena premoženje pa zaseženo in prenešeno na pokojninski sklad,vsdi privilegiji itz tega naslova ukinjeni,kakršen koli protest glede tega pa kaznovan z zaporom do 20 let.

    • komar marko

      pusti crknjenega leva primiru!

  • hribovc

    na pranger z večnimi paraziti, vsak ljubi dan… če mi ne vemo zakaj, oni že vedo !!

  • Jaka Sraka

    Čas je, da se prepove delovanje ZZB NOB in se jih preneha financirati. Naj delujejo ilegalno, saj so navajeni.

  • Krtača 20

    Slovenska država in njena politika je od osamosvojitve dalje dopustila prevladovanje dokaj sovražnega in negativnega odnosa do narodnoosvobodilne borbe, partizanskega gibanja in njegovega sodelovanja v zmagoviti zavezniški koaliciji. Hkrati je dovolila prevladovanje revizionističnega pogleda na zgodovino, ki je privedlo do potvarjanja zgodovinskih dejstev, ustvarjanja lažnih mitov, predvsem pa do rehabilitiranja izdaje in kolaboracije. Zadnji, najbolj očitni, primer takega ravnanja je postavljanje spomenika Nove zaveze pripadnikom domobranske enote v Grahovem. Na spominskem obeležju v Grahovem pri Cerknici, postavljenem v čast domobranskemu porazu, naj bi bil napis z naslednjim besedilom: »Mučencem revolucije. Na tem kraju so leta gospodovega 1943 posadko domobrancev slovenske narodne vojske s topovi in ognjem pobili komunisti, bratje po rodu, tujci po misli. Čakamo strnjeni v prst, da rod, ki iz vaših poraja se vrst, zdrobil bo lažnivega molka okove, da spet pridobimo ukradeno čast in vrne resnica vam voljo za rast. Bog – narod – domovina!« Odveč je poudarjanje, pa vendar, da Slovensko domobranstvo ni bila narodna vojska ampak pomožna SS sila in da pripadnikov te enote niso pobili »komunisti« ampak pripadniki slovenske osvobodilne vojske, ki je bila sestavni del zavezniške koalicije. Padli v domobranski postojanki v Grahovem pri Cerknici niso bili žrtve revolucije ampak njihove lastne kolaboracije. Vlogo in pomen domobranske postojanke je najbolje pojasnil SS general Ervin Rosener. Ta je bil leta 1946. obsojen na smrt, saj je bila SS po sodbi mednarodnega nurenberškega sodišča razglašena za zločinsko organizacijo. Na slovenski domobranski prisegi 20. aprila 1944 je ta zločinec dejal: »Dne 24. septembra 1943 sem izdal povelje za ustanovitev slovenskega domobranstva. S pomočjo velikonemškega rajha smo vas izvežbali, oblekli in oborožili. Danes ste nastopili prisego, da se boste skupaj z nemško vojsko, z vojaško SS in policijo borili za svobodno, čisto Evropo. Sprejemam vas tedaj v borbeno skupnost svojih vojakov in vas tovariši iz slovenskega domobranstva prisrčno pozdravljam. Vaš škof vas je to jutro pripravil. Čistega srca stojite tu, da bi položili zaobljubo vojaka.«

    • sprehajalec

      narodnoosvobodilne borbe = Revolucija in državljanska vojna

      partizanskega gibanja in njegovega sodelovanja v zmagoviti zavezniški koaliciji = oborožene sile Sovjetske Rdeče Armade za končni cilj Sovjeti sveta.

      Ko je Churchill želel Tita spraviti s sporazumom Šubašić-Tito v zavezniški tabor, je ta Zaveznikom pobegnil in odletel k Rdeči armadi v Beograd.

    • Slovenski štor

      Od vsega tvojega pisanja, ima vrednost samo,besedilo na spominskem obeležju v Grahovem.Z njim se strinjam.
      Ti,levičarska gnida,nikoli ne boš dojela in razumela slovenskega človeka.Tudi resnične zgodovine slovenskega naroda ne boš nikoli poznala.
      Za tebe narodnost,narod ni nič.Torej si ti krtača nič,gnida je itak gnida.

  • Artur
    • Krtača 20

      Frankólovski
      zločín je eden
      izmed najhujših nacističnih vojnih zločinov na slovenskem ozemlju med drugo svetovno vojno.
      Zgodil se je 12. februarja 1945,
      ko so Nemci v Grabnu na Stranicah pri Frankolovem ubili sto Slovencev.

      To so
      storili iz maščevanja za partizansko zasedo v soteski Tesno, v
      katero je 2. februarja 1945
      med vožnjo s svoje poroke padel eden najpomembnejših nacističnih funkcionarjev, celjski
      okrožni vodja in deželni svetnik Anton
      Dorfmeister, ki je za posledicami ran naslednjega dne umrl v celjski
      bolnišnici.

      Kot
      maščevanje za njegovo smrt so nacisti v mariborskih, celjskih in trboveljskih zaporih
      izbrali sto talcev in jih devetindevetdeset obesili na drevesa ob cesti, enega
      pa ustrelili med begom.

      • Artur

        To so
        storili iz maščevanja za partizansko zasedo v soteski Tesno, v
        katero je 2. februarja 1945 -Vzrok

        Zgodil se je 12. februarja 1945,
        ko so Nemci v Grabnu na Stranicah pri Frankolovem ubili sto Slovencev.- Posledica
        Drašgoški koncept “vojskovanja” Cilj – revolucija posvečuje sredstva .

  • Artur
  • Artur
  • Nšo-či

    Poezija, ki nam je bila odvzeta. Neskončna je. Ko bo zgodovina, ki so jo zapisali zmagovalci utonila v pozabo, bo Balantič prebujal srca naših potomcev. .

    Zasuta usta (Balantič)
    Nekje pokopališče je na hribu,
    brez križev, rož, grobovi sami
    in prek razpadlega zidu rumena trta,
    ki išče luč z ugaslimi rokami.

    Ležim v globini tiho, tiho,
    v dolini mrzel je večer in pust.
    Pri meni noč je in mi sveti.
    Joj, lep je molk s prstjo zasutih ust!

  • Jožef

    Po kraljevih zakonih so bili ravno partizani banditi in so jim pripadale vse omenjene kazni. Zavezniki ki so poslali domobrane domov jih tudi niso sodili niti obsojali saj so bili legalni vojaki, vojne je bilo konec vsi razoroženi razen partizanov. Kakšna sodišča neki ki bi pa lahko sodila , saj so ja komunisti pobili večino sodnikov, odvetnikov, njihova mesta pa zasedli navadni ljudje. Isto počnejo še danes ko mizarja hočejo postavit za predsednika države, samo da je njihov reference niso pomembne in ropanje se lahko nadaljuje.

    • Ivan Friderik Novak

      Bolnik, vzemi linex!

  • if

    Turnšek, v vseh fazah sledečih dogodkov, ste bili komunisti del nacifašistčne sprege, ki je do tedaj in pozneje vzajemno razbijala Evropo:

    27. marca 1941 (demonstracije proti prisotpu KJU k Trojnemu paktu Rim-Berlin-Tokio; demonstranti so napadli nacistični izpostavi v BG, komunsti ste protestirali po nalogu Kominterne);

    6.aprila 1941 (komunisti ste bili del sprege z nacisti tudi ta dan, ko so vaši zavezniki nacisti napadli KJU in povzročili, da je 17. aprila 1941 kapitulrala vključno z njenim pravnim redom, na katerega se sklicujete z “Državljan Kraljevine Jugoslavije, ki sprejme med vojno zoper KJU …);

    27. aprila 1941 (skladno načelom Kominterne ste komunisti tvorili PIF anti VB, Francija, ZDA);

    1. maja 1941 komunisti Kominterne gostite naciste Berlina na Rdečem trgu v Moskvi https://www.youtube.com/watch?v=jAfSrBMuXI8 ;

    13. maja 1941 komunisti preko svojega šefa Tita izjavite Hitlerjevemu Stalinu: “Odzvali se bomo v slučaju, če boste napadeni.”

    Turnšek, komunisti ste bili del nacifašistične sprege v času, ki je negativno vplival na dogodke na slovenskem do vključno vašega pisma naslovljenega na RTV!

  • učko

    Tako kot je bil Turnšek komunistični trojanski konj, tako jih je bilo in jih je še vedno v “pomladnih vrstah” polno. Sami izdajalci, za to pa je tako kot je !!!!! No, JaJo pa Bauči nista kakšni izjemi !!!!

    • Maščnek

      Največ jih je na kupu v Nsi.

  • Škof Peter Štumpf

    Slava Titu Turnšku, predstavniku partizanov, kateri so se borili proti nacistični golazni in izdajalci države(glej domobranci, ustaše). :)

    PS: Tito, vrati se. Trebamo te. :)

    • sprehajalec

      Udbice, ispričaj koliko tvoj Sima Srbine Dubaić Slovenaca potamanio u Rogu?

    • xtc

      Hvalas bogu vam je živ znil in smradil KC par mesecev-pa še to 40 let prepozno.

    • šmentanamuha

      A, vratila se UDBA …

  • Maščnek

    Mislim da ima Turnšek prav, njegovi ideološki predniki niso pobijali nedolžnih brez sodb. So jih samo “pošpricali” z šnelfajrco kot je to priznal eden od eksekuterjov.

    • sprehajalec

      Tudi za kakršnekoli sodbe ni bilo pravne osnove. Vse pravne osnove so odpadle z kapitulacijo Kraljevine 17.04.41.

      Če se je Tito Turnšek skliceval na Zakon Kraljevine jugoslavije o izdajalcih v njenih oboroženih silah. Ker nihče ni služil po 17.04.41 v njenih oboroženih silah. Oziroma so nekateri mislili da služijo, vendar pa so se s tem postavili v veliko nevarnost, saj jih zaradi kapitulacije ni ščitil noben zakon ali konvencija.

      • Maščnek

        Res je, kar sem napisal je bilo mišljeno kot sarkazem.

  • if

    Turnšek, komunisti ste izdali slovenski narod že v času napada vaših zaveznikov nacistov na KJU.
    Od takrat ste vpeljalii razsloenizacijo!

  • slosin

    Turnšek, po katerem zakonu so pa začel tvoji srat s komunizmom in pobijat Slovence, ki se s komunizmon niso strinjali… do septembra l. 42 ste samo v Lj . pokrajini takih ‘izdajalcev’ pobili menda od 800-1000…pa 8 makaronarjev…junaki..

    • KAPIBARA

      Bravo,

      žal so to zamolčana dejstva..

  • Artur

    Kako gre to že pri “hrabrih” OF smrkavcih “Serem danju serem noču” biram Papmers koji hoču .

    • KAPIBARA

      Stanovniku nim treba plenic, v domu za osterele na Trnovem- sosed “rdeče zvezde”za usrano dupe, ma dost velke brke..

  • bisabre

    Turnšek je že skoraj kadaver. Ko ga j…, počasi bo odšel kamor sodi in upam, da kmalu še vrsta drugih, kot Stanovnik, Kučan, Makarovičeva in drugi njim podobni sovažniki Slovenije, Slovencev ter demokracije.

    • KAPIBARA

      In to čim prej.. Idici že tako kažejo !!

  • Imersion

    Bravo bravo! 41.000 vas je? Več kot med vojno, mejdun. Kje se to včlaniš? Jst bi tud bil partizan. Imate kakšne pakete dobrodošlice? Modri paket al kaj takega? Trojček mogoče? Jaz bi mel penzijo, dobro službo pa kak golaž

  • tramal

    Do leta 45 so bili partizani in komunisti teroristi ker niso bili mednarodno priznani .Po priznanju pa so bili morilci kar so še danes.

  • Vera

    Poboji so bili ” čisti “. A res tov.Tit Turnšek ? Kdo vam je kot malemu otroku to rekel ?

  • Asja

    Za take levičarske monstrume kot je Tit Turnšek in Janez Stanovnik je vodilo le laž, ropanje in pobijanje. Ko nakladata in govorita o pobojih kot o “čistem” in je bilo dejansko eno samo ropanje in zverinsko pobijanje, je isto kot bi govorila da je fašizem bil čisti humanizem in človekoljubje.
    Njegov gnili odnos in sovraštvo ki ga gojita je rezultat, ko sta vsekakor bila osebno udeležena pri svinjarijah ki so jih počenjali komunisti in partija. Slabe vesti tako in tako ne moreta oprati!
    Ostanki starih oblastnih mehanizmov ki se še danes skrivajo v ozadju oblasti jih še danes ščitijo in jim dajejo vse privilegije za vse podlosti ki sta jih počenjala. Enako kot tudi za vse tiste ki so tudi od demence zboleli in na koncu tudi v vsem sovraštvu tudi umrli. Nič čudnega da je tudi pri teh gnilobah zaznati dementno stanje kjer opravičujeta svoje izdajstvo z “herojstvom”!
    Zdaj pa se še na vse kriplje trudita, da bi prikril še tisto kar preko dokazanih dejstev in poštenih pričevanj poznamo že kar nekaj časa. Še en dokaz da so to pošasti v človeški podobi, kjer ni prisotna niti senca od človeka!

  • KAPIBARA

    Turenšek, nehi ga srat !
    Ga ne moreš več s kurbico srat, na ambasadi na KiItajskem, kjer ti je žena naredila celo štalo- spožila alarm, vpoklicala varnostnike, tudi Kitajske.. daj pojdi že v lekarno, podat velikost plenic..
    Prihaja čes, ko bodo levičarske komunjare ponovno v ospredju: Na prvi strani režimskih cajtngov, s črno obrobo..

    • Nšo-či

      Zakaj pa misliš, da se tolk napihuje? Ali veš kolk vdov je članic ZB? Objavljeno razmerje moški ženske je 60 : 40 s tem, da je cca. 7.000 še veteranov tam okolo 90 ih. Torej je to Ona On krožek vdov in ženskarjev.

      • KAPIBARA

        Te razumem.
        Pokojna mami ,ko je še hodila med penzioniste v klub na Rudniku, mi je povedala dejstvo penzionistov: Ženijo se med sabom da dedujejo vdovske penzije in omenila primer, upokojeni doktor zdravnik , uženil neko snažilko, rekoč: Boš pa vsaj dvodvsko dobila.. Otoci v luft(doktorjevi) ker so se zbali, da bo stari bebo še stanovanje na njo prepisal.. Nikoli in nikdra, se ne odpovej dediščini !! Mami se je v korist očeta(dedka mojega) on pa vse zapustil bratu..

        • Nšo-či

          Dedkova ljubljenka sem bila. Nekoč sem se. Sedaj bi si pa želela, vsaj tisto, kar nikomur nič ne pomeni meni in dedku pa je Ah..ja. Trenutki, ki sva jih preživela skupaj so ostali moji. Kam sem zašla. Prepričana sem, da Turnšek uživa med vdovami.

  • šmentanamuha

    Tale gnida brez vesti, otročiček Tit, ki se je bojeval v prvih vrstah NOB, je klasičen primer komunističnega kadra, izbranega z negativno selekcijo … navaden človeški odpadek …

  • samsara

    “Množični povojni poboji so “čisti””

    Ta ni čist “čist”.

  • jovan jovan

    “Sedaj pa še o poglavitnih osebnostnih značilnostih belogardistov:

    – o vseh, ki sem jih osebno poznal, sem ugotovil eno ali obe od naslednjih dveh značilnosti: bili so zarukani ali/in psihopati (motene osebnosti):

    – zarukani (saj med njimi ni bilo niti enega odličnega učenca) zato ker niso spregledali izdajalske vloge katoliške duhovščine na čelu z italijanskim podložnikom, škofom Rožmanom (glej knjigo I. Jan: Škof Rožman), obenem pa so zaupali in verjeli našemu nebogljenemu človečku, župniku na Mirni, Jakobu Širaju, ki sploh ni imel lastnosti moža, pač pa klavrnega potuhnjenca (se pravi psihopata) in izdajalca, zato je bil po vojni obsojen na zaporno kazen; tudi tisti, ki bi se radi izmuznili odgovornosti za izdajstvo z trditvijo, da so bili zavedeni, spadajo med skrajne zarukance, saj zaradi zarukanosti niso bili sposobni razlikovati med okupatorji in uporniki proti okupatorju (naj povem, da smo imeli v mirenski dolini vsi možnost, da posnemamo zgledne partizane: nadučitelja Franca Lunačka /ki so ga belogardisti zverinsko ubili/, Ladota Kocijana, Marka Bulca in druge),

    – psihopati pa so bili zato ker so se kot Hitlerjevi podrepniki (to je pravi ljudski izraz za njihovo početje) borili proti svojemu narodu, kar gre v kontekst neodpustljivega narodnega izdajstva, kateremu podležejo izključno motene osebnosti (glej temeljne knjige o izdajalcih slovenskega naroda: 1. F. Saje: Belogardizem; 2. S. Grgič: Zločini okupatorjevih sodelavcev 1., 2. in 3 del; 3. T. Ferenc: Dies Irae),

    – s psihiatričnega vidika štejem za psihopate tudi vse ljudi, zlasti razne pisune – sedanje zagovornike belogardizma, ki so tako predrzni in nesramni, da zagovarjajo njihovo klečeplazenje Hitlerju; s svojim zagovarjanjem belogardizma razodevajo svojo brezmejno sovraštvo in maščevalnost do upornikov proti okupatorju, seveda pri tem ne upoštevajo temeljnega dejstva izdajstva, da so belogardisti prisegli Hitlerju in so zato zaslužili smrtno kazen.”…dr. Rugelj

    • Jaka Sraka

      Vaške straže in domobranci so storili le eno napako. Iz obrambe bi morali v ofenzivo in za vsakim vogalom s krampom potolči enega komunista – revolucionarja- Ker jih je bilo le nekaj tisoč, bi lahko delo končali konec leta 1943, sedaj jih ne bi bilo več, pa tudi preko 20tis borčeavskih penzij ne bi bilo.

    • Slovenski štor

      Levičarska gnida,ne izkoriščaj človeka z imenom,za svoje pritlehne,umazane namene.
      Sramotiš dr.Ruglja in mu delaš medvedjo uslugo,ne dokažeš nič.Dr.Rugelj je šel v partizane kot otrok.Doživel travme in popolno indoktrinacijo in pranje možgan.Ti hočeš,da sedaj popluvamo dr.Ruglja.Dr.Rugelj je ime,bil je odličen psihiater.Bil je tudi posebnež.
      To,kar je napisal je refleksija njegove travme in izbruh indoktrinacije opranih možgan.
      Psihiater tako ne bi pisal.
      Dr.Rugelj tega ni pisal kot psihiater,čeprav uporablja izraze iz psihiatrije.
      Dr.Rugelj si ne zasluži,da ga tako nizkotno izkoriščaš.
      Ti si beda od človeka.

      • jovan jovan

        Dr.Ruglju je verjeti na besedo!

  • M,ETULJ

    HMM, ZAKAJ OBJAVLJATE TE BEDNE PISARIJE, KI JIH KONVERTIT NERAZGLEDEDANI BEDAK TURNŠEK POŠILJA DIREKTORJU RTV SLOVENIJE!!?

    KOMENTATORJI TU PONOVNO UGOTAVLJATE, LAŽI, KI JIH TU NAVAJA TA BEDNA OSEBA!!

    V JAVNOSTI GA POZNAMO KOT ZDRAHARJA, KI PRIMITIVNO NAPADA VSE, KI MU KAŽEJO ZRCALO, ZGUBA NEKORISTNA IN RDEĆI KLOVN! PFUJJ!!

    LAŽI S KATERIMI SKUŠA REHABIJITRIRATI SLOVENSKE KLAVCE V POVOJNIH POBOJIH SLOVENCEV SO PA VIŠEK TEGA BOLNEGA UMA!!!! ZLOČINCI RDEĆI SO BREZ SODB IN DOKAZOV KLALI, UBIJALI BREZMOČNE, ZVEZANE, GOLE SLOVENCE IN JIH TUDI ŽIVE METALI V JAME!! DRHAL, ZLOČINSKA!!

    IN TI, BARABA, TURNŠEK, TI ZMENE, KI SI BEDNO POBEGNIL V TUJINO, DA NISI SLUŽIL VOJNI ROK V BIVŠI JUGOSLOVANSKI ARMIJI!! TI KONVERTIT BOŠ TALAL NAUKE POŠTENIM RODOLJUBOM!!

    SPEL SE ZGUBA, SLOVENCI TE NE MARAMO, ZRAHAR TOPOUMNI IN ZLOČINSKI! ŠE PLJUNKA U FRIS NE ZASLUŽIŠ!!

    SLOVENCI BOMO KMAL POMETLI Z VAMI, UDBOVSKIMI RDEĆIM DREKOM, KI SMETITE ŠE V SLOVENIJI!!

  • disqus_jClq7fUiKz

    debata splph ni primerna turnsek ce je borec dajmo malo matematike 45 do 2018 je 73 let povojni da se je boril je to se 10+ zato borci nevem koliko vas je se jaz sem tudi imel ata ki je bil star 50let na koncu vojne pa nima nobeden nic zato? to je samo za razmislek !!!!!!!!!!to kaj pa ta clovek dela je pa barabinsko skrajno neclovesko baraba !!!!!!!!!!!!!!!

  • marjan podlogar

    “Oče naroda” torej Janez svetuje Titu: Lej si kronan bedak in nas sramotiš, govoriš neumnosti in to take da se tije še baba zapila, pojdi v ilegalo !