Ljudje izpostavljeni vedno bolj natančnim spletnim oglasom – Krivi naj bi bili pogoji uporabe in izjave o zasebnosti, v katere uporabniki brez premišljanja privolijo

Foto iStock

Iz Velike Britanije prihaja zgodba o tem, kako so v zadnjem času spletni oglasi vedno bolj natančni. Ta natančnost naj bi presegla meje navadnega ponujanja izdelkov podobnih tistim, ki so jih uporabniki spleta že iskali.

“‘Ciljano oglaševanje’ je v nekaj letih prevladalo preko družbenih omrežij in iskalnikov. Facebook je bil eden izmed prvih, ki so pred štirimi leti predstavili sistem,” poroča Daily Mail in dodaja, da se uporabniki sami lahko zelo hitro prepričajo o tem, če obiščejo spletno trgovino po izbiri ter brskajo za posameznimi izdelki. V kratkem naj bi se podobni izdelki pojavili v obliki oglasov na uporabnikovih  družbenih omrežjih.

Tokrat naj bi oglaševanje šlo še korak dlje. Uporabniki Twitterja so tako zagnali paniko, ko se je pojavila domneva, da oglaševalci prisluškujejo mikrofonom pametnih telefonov ter uporabljajo kamere brez njihovega dovoljenja.

Srž vseh problemov naj bi bili pogoji uporabe in izjave o zasebnosti
Ena od razlag za takšno početje naj bi se skrivala v pogojih uporabe in izjavah o zasebnosti različnih aplikacij in naprav, v katere številni uporabniki privolijo samo zato, da lahko določeno aplikacijo uporabljajo, ne da bi dejansko prebrali ali preverili, v kaj vse so privolili. Stroka se strinja, da na področju tehnologije zakonodaja močno zaostaja, tako da je veliko spornih praks še vedno izven zakonodaje. Uporabniki so zaradi tega prepuščeni sami sebi.

Ivan Šokić