Mogočni cepelin se pripravlja na prvi let

Foto: epa

Airlander 10 je novodobni cepelin, ki je sposoben prevažati deset ton težak tovor, napolnjen je s helijem in je dolg 92 metrov. Proizvajalec jamči, da je plovilo idealno za prevoz večjih količin tovora, dostavo humanitarne pomoči, za nadzor iz zraka ter turizem.

Prva asociacija na cepelin zagotovo spomni na zgodovinsko strmoglavljenje legendarnega Hindenburga, ki je bil Hitlerjev ponos v tridesetih letih prejšnjega stoletja. V nesreči, ki jo je povzročil požar, je umrlo 36 ljudi in je močno zaznamovala cepeline, ki so za dolgo časa izginili z neba, poroča Večernji list.

Plovilo je napolnjeno s helijem in dolgo 92 metrov
Danes, 80 let kasneje, je Airlander 10 pripravljen na prvi let, ki se bo meseca maja zgodil v Veliki Britaniji, so sporočili v podjetju Hybrid Air Vehicles, kjer izdelujejo cepeline. Airlander 10 je dobil ime po svoji zmogljivosti, saj zmore prevažati do deset ton težak tovor. Plovilo je napolnjeno s helijem, dolgo je 92 metrov, v njem pa se lahko pelje 48 potnikov. Trup je sestavljen iz karbonskih vlaken in večslojnega platna, za pogon pa skrbijo štirje turbodizelski motorji s 350 konjskimi močmi.

Airlander 10 ima posebno zanimivost – za svoje polete in pristanke namreč ne potrebuje letališke piste, temveč lahko vzleti in pristane kjerkoli, tudi na ledu in vodi. Ravno zaradi tega je zelo primeren za humanitarne misije in dolgotrajni nadzor morske meje. V podjetju zadnje tedne intenzivno pripravljajo njegova testiranja na tleh, nato pa bo sledil tudi prvi polet. Preden bo plovilo dostopno za kupce, bo opravljenih 200 ur poskusnega letenja. Do leta 2018 načrtujejo proizvodnjo dvanajstih tovrstnih plovil.

M. P.