Ste se kdaj vprašali, zakaj so vse ure v oglasih nastavljene na enak čas?

Foto: Rolex, Lacoste, Facebook

Morda ste med listanjem kataloga z ročnimi urami na urah že kdaj opazili nenavadno podrobnost. Ne glede na to, katere znamke so, so vse nastavljene na enak čas – deset minut čez deseto uro. Ne, za to ni kriva svetovna teorija zarote. 

Priznan ameriški časopis The New York Times se je problema lotil precej obširno. Pri pregledu stotih najbolj prodajanih elegantnih moških ur različnih prozivajalcev so ugotovili, da je bil čas pri vseh z izjemo treh nastavljen na isto uro – deset minut čez deset.

A razlog za to je popolnoma preprost. ”Ker so logotipi znamk navadno postavljeni v zgornjo polovico ure, kazalci na številkah deset in dve lepo uokvirijo znamko in njen logotip,” je obrazložil Andrew Block, izvršni podpredsednik prodajalne ur Tourneau, ki ima po svetu več kot 51 trgovin.

”Gre za nekakšno nenapisano pravilo, ki ga razumejo vsi prodajalci ur – da je ure potrebno fotografirati nastavljene na čas deset in deset minut,” je še pojasnil.

Foto: Pixabay

Foto: Pixabay

Psihološki učinek spremenil starodavno pravilo
To pravilo pa ne velja od nekdaj. Nekoč je bilo namreč najbolj pogosto, da so ure fotografirali, ko so kazale čas dvajset minut čez osem, kar je prav tako omogočalo, da je bil logotip dovolj viden. A kot poudarjajo strokovnjaki, so se za nov čas odločili predvsem zaradi psihološkega učinka. ”Kazalci, postavljeni na uro deset in deset minut, ponazarjajo nasmejan obraz, kar deluje bolje kot kazalci pri uri dvajset minut čez osem, ki ponazarja žalosten obraz,” je pojasnila Susanne Hurni iz podjetja Ulysse Nardin.

Seveda ob pogledu na uro nihče ne pomisli na to, da se ura smehlja. ”Ljudje tega ne opazijo zavestno, a to vseeno zaznajo in začutijo,” pojasnjuje Linda Kaplan Thaler iz newyorške oglaševalske agencije.

S tem se strinja tudi predstavnik Swatcha Klaus Peter Mager, ki je pojasnil, da njihovo podjetje že od samega začetka fotografira ure, ki kažejo čas deset in deset minut. Še bolj pozorni pri fotografiranju ur pa so v podjetju Timex, kjer zaradi marketinških razlogov vse ure fotografirajo, ko kažejo čas 9 minut in 36 sekund čez 10.

M. G.