fbpx

Blagovna znamka Calvin Klein za oglasno kampanjo uporabila “nosečega” moškega

Foto: Twitter

Nova oglasna kampanja Calvina Kleina za materinski dan 2022, ki na sliki prikazuje nosečega transspolnega moškega, je na Twitterju pritegnila ogromno pozornosti. Brez dvoma je blagovna znamka želela pritegniti pozornost “prebujenih”, vendar hkrati zanika tradicionalno družino, ki je sveta vrednota v temelju človeške kulture.

Calvin Klein je 8. maja, na materinski dan v ZDA, na družbenih omrežjih delil oglas, v katerem so bile različne ženske, med njimi pa je bil tudi en transspolni moški z ženo. Objava je zmedla mnoge, ki jim nekateri očitajo, da ne poznajo razlike med transspolno žensko in transspolnim moškim, vendar je objava predvsem opozorilo na to, v katero smer gre liberalno razmišljanje o družini.

Je to “nova” družina?
Priljubljena blagovna znamka Calvin Klein je na Instagramu objavila slike, ki so bile očitno namenjene generaciji “prebujenim”, saj je bilo temu primerno tudi sporočilo ob fotografiji, ki se je glasilo: “Danes v podporo ženskam in materam po vsem svetu opozarjamo na realnost novih družin.” V napisu je zapisano, da sta starša iz Brazilije in da naj bi “Roberto vsak čas rodil svojega in Erikinega sina Noaha”. Naslednje slike prikazujejo par, ki leži v postelji, ob tem pa je zapis, ki se glasi: “Razmnožujemo se lahko biološko ali iz srca … naše mesto je ljubiti in biti ljubljen.” Objava je sprožila tudi val kritik, pri čemer so se nekateri odločili, da pojasnijo razlike med transspolnimi osebami, pri čemer je vredno opozoriti, da to niti približno ni problem, s katerim se trenutno sooča obstoječa družba, ki je že ekstremno liberalna, kar je sprožilo val očitkov, kot so, da je “Calvin Klein najel mentalno duševnega pacienta za svojo kampanjo za uničenje svoje blagovne znamke”.

Problem ni v definiranju, ampak zanikanju osnovne vrednote
Po mnenju Transequality.org so transspolni ljudje ljudje, katerih spolna identiteta je drugačna od spola, za katerega so mislili, da so ob rojstvu. “Trans” se pogosto uporablja kot okrajšava za transspolne osebe. Transspolni moški, kot je tisti v oglasu Calvina Kleina, danes živi kot moški, a je ob rojstvu veljalo, da je ženska, večina trans moških pa se enostavno identificira kot “moški”. Enako velja za transspolno žensko, ki danes živi kot ženska, a je ob rojstvu veljalo, da je moški.

Le “prebujeni” to podpirajo
Mnogi so na Twitterju zapisali, da o posameznikovi izbiri, kaj počnejo s svojim telesom, ne bi smeli dvomiti in da je vse to normalno, na transspolnega moškega, ki se je rodil kot samica, ki nosi otroka, pa je treba gledati kot na normalno. Nemogoče je na to gledati normalno, so prepričani mnogi, ki so nad objavo zgroženi. Še bolj sramotno je dejstvo, da je kampanja izšla na materinski dan, kar so mnoge ženske in mame komentirale kot žalitev, ena je ob tem zapisala: “Noseč trans moški v kampanji Calvina Kleina’ Calvin Klein verjetno misli, da je to progresivno. Ni. Samo ženske lahko zanosijo. In ker so ženske biološko drugačne od moških, potrebujejo edinstveno zaščito. Zanikanje biologije je zanikanje pravic žensk.”, druga je komentirala “ogabno”.

Kritike so se po objavi kar vsule, sploh ker niso vsi “prebujeni” in se večina še vedno drži tradicionalnih vrednot, sploh družine, ki je temeljna. Calvin Klein se je očitno odločil, da bo šel v smeri “prebujenstva”, in to na račun osnovnih vrednot, kar bo pa najverjetneje tudi izguba njegovih privržencev iz prejšnje generacije.

Tanja Brkić