fbpx

Francija: Mediji brez posnetkov teroristov zaradi učinka sovraštva – Je to začetek medijske cenzure?

Foto: epa

Francoski dnevnik Le Monde in novičarska televizija BFM-TV sta po torkovem napadu na severu Francije, zadnjem v nizu terorističnih dejanj v državi, sprejela odločitev, da ne bosta več objavljala fotografij oz. posnetkov terorističnih napadalcev. O takšni politiki razpravljajo tudi v drugih francoskih medijih.

Urednik Le Monda Jerome Fenoglio je danes v uvodniku vse medije pozval, naj razmislijo o tem, kako pokrivajo teroristične napade, in naj se izognejo poveličevanju napadalcev. “Če podjetja, ki nadzirajo naša družbena omrežja, in novi mediji ne bodo razmislili o tem, se bo vedno težje zoperstaviti učinku sovraštva,” je zapisal Fenoglio.

Objava fotografij napadalcev je njihovo posmrtno poveličevanje

Francija: Mediji brez posnetkov teroristov zaradi učinka sovraštva, na pragu medijska cenzura? 2

Foto: EPA

Le Monde je že spremenil uredniško politiko in ne bo več objavljal posnetkov “propagandnih dokumentov” ali trditev, ki jih sporoča Islamska država. V časniku prav tako ne bo več fotografij napadalcev, saj se želi uredništvo izogniti njihovemu posmrtnemu poveličevanju. “Trenutno razpravljamo še od drugih spremembah uredniške politike,” je v današnjem uvodniku še zapisal Fenoglio.

Družba mora prekiniti s sovraštvom
Te spremembe so po njegovem mnenju potrebne, če želi družba prekiniti “s tem sovraštvom” in “če želimo zmagati brez odpovedi našim vrednotam”. “To smo dolžni žrtvam kriminalne organizacije te t. i. Islamske države,” je še poudaril urednik.

Enačenje žrtev s teroristi

foto EPA

Foto: EPA

Odločitvi se je pridružila tudi novičarska televizija BFM-TV, katere urednik Herve Beroud je za Le Monde danes povedal, da posnetkov terorističnih napadalcev, ki se prav na novičarski televizijo pojavijo po večkrat dnevno, ne želijo več dajati v ospredje, poleg tega se želijo izogniti enačenju teroristov z žrtvami.

“Ne skrivajte fotografij napadalcev”
O podobnih korakih po poročanju Le Monda razmišljajo tudi v drugih francoskih medijih, a nekateri med njimi so takšno politiko že kritizirali. Po mnenju novinarja, specializiranega za terorizem, Wassima Nasra s televizije France 24 napadi že tako spravijo v tek teorije zarote, “če se bo skrivalo fotografije napadalcev, pa se jim bo še bolj odprlo vrata”. Novinar David Thomson z radia RFI pa je ocenil, da poveličevanje napadalcev v “sferi džihada”, to je med njimi enakimi, poteka, tudi če jih širša javnost ne pozna.

Uničevanje posnetkov in umik filmov s teroristično vsebino

Foto: Printscreen YouTube

Foto: Printscreen YouTube

Pred tednom dni smo tudi pisali, da je protiteroristična policija v Parizu  oblasti v Nici pozvala, naj v celoti uničijo posnetke vseh kamer, ki so nameščene na Angleški promenadi, kjer se je zgodil napad. Francoski filmski distributer Studiocanal je po napadu v Nici pozval kinematografe, naj s sporedov umaknejo triler Dan padca Bastilje, ki govori o načrtovanem terorističnem napadu na predvečer francoskega državnega praznika ob obletnici padca Bastilje. Triler so prikazovali v 237 kinematografih.

Javnost je ogorčena
Socialistični Holland pa se brani pred očitki opozicije, da je zaradi njegove preohlapne varnostne politike v podaljšanih izrednih razmerah in zaradi varnostnih pomankljivostih, na prireditvah kot je nacionalni francoski praznik Dan Bastillije, kjer se na javnih mestih zbere po nekaj tisoč ljudi, zahtevala odstop notranjega ministra Cazeneuveja. Opozicija se je sklicevala na negativne odzive javnosti ob objavi posnetkov francoskega časopisa Liberation, kjer je v Nici, pred začetkom prireditve na  Angleški promenadi, bil parkiran samo en policijski avto, s katerim bi bilo nemogoče preprečiti terorističnega napada. Javnost meni, da z “medijsko cenzuro” objavljanja posnetkov in fotografij napadalcev želi prikriti nadaljne teroristične napade.

 

Sofija Pika Simič