fbpx

Nemčija trdi, da ni več odvisna od ruske energije

Nemški kancler Olaf Scholz (Foto: epa)

Nemčija pri oskrbi z energijo ni več odvisna od ruskega uvoza, je za britanski BBC povedal tamkajšnji finančni minister Christian Lindner. Kot pravi so od ruske invazije na Ukrajino lani uspeli popolnoma diverzificirati svojo energetsko infrastrukturo. 

Rusija je po Putinovi invaziji zaprla plinske pipe v Evropo, kar je povzročilo strah pred izpadi tekom zimskih mesecev. Toda Nemčija je očitno našla nove vire energije, pravi Christian Lindner.

“Da, seveda je Nemčija še vedno odvisna od uvoza energije, vendar ni odvisna od ruskega uvoza, ampak od svetovnih trgov,” je povedal nemški minister za finance. Nemčija je sicer pred tem iz Rusije uvozila približno polovico plina in več kot tretjino nafte. Toda Rusija je avgusta prekinila dobavo plina državi, medtem ko je Nemčija v začetku leta ustavila uvoz ruske nafte.

Odložili tudi načrte za zaprtje jedrskih elektrarn
V tekmi za iskanje alternativnih virov energije je Nemčija ponovno odprla elektrarne na premog, odložila načrte za zaprtje preostalih treh jedrskih elektrarn in si prizadevala za povečanje zmogljivosti za shranjevanje zemeljskega plina, uvoženega iz drugih držav, kot sta Norveška in Združene države Amerike (ZDA).

Na Svetovnem gospodarskem forumu v Davosu v Švici je Lindner izpostavil hitrost, s katero je bil v Nemčiji zgrajen nov terminal za utekočinjeni zemeljski plin – v rekordnih približno osmih mesecih, je dejal. “Načrtovanih je več infrastrukturnih naložb,” je napovedal in dodal, da to predstavlja le en primer ogromne spremembe nemške politike. “Razumeli smo, da moramo spodbujati našo konkurenčnost po obdobju kanclerke Angele Merkel.

Zelena trgovinska vojna
Lindner je izrazil optimizem, saj je nakazal, da obstaja “nekaj dokazov”, da je inflacija v Nemčiji v lanskem letu dosegla vrhunec. “Verjetno gre za hitrejše okrevanje svetovnega gospodarstva in evropskih gospodarstev od pričakovanj,” je dejal. Vendar pa meni, da obstaja možnost za nastanek škode na račun trgovinskega spora med Evropsko unijo in ZDA glede zelenih subvencij.

ZDA so lani odobrile  370 milijard dolarjev naložb v podnebju prijazne tehnologije, vključno z davčnimi olajšavami za električne avtomobile, izdelane v Ameriki. Vendar pa zakon vključuje nekaj pravil o “izdelanem v Ameriki”, zaradi katerih so v Evropi vzbudili zaskrbljenost, da bodo podjetja zunaj ZDA v slabšem položaju. Na obisku v Washingtonu prejšnji mesec je francoski predsednik Emmanuel Macron kritiziral pravila ZDA kot “super agresivna”. Lindner je izpostavil, da si ne želi videti, da bi se EU zapletla v trgovinsko vojno z ZDA na račun omenjenih pravil.

Nemški finančni minister Christian Lindner (Foto: epa)

“Izogniti se moramo kakršni koli konkurenci – kdo je sposoben plačati več subvencij,” je dejal in dodal, da se to se ne sme zgoditi. Komentarji Lindnerja nakazujejo izzive, ki so pred nami, ko bo Evropa delala na razvoju odgovora na ameriško podnebno zakonodajo, ki se uradno imenuje zakon o zmanjševanju inflacije. Francija je predlagala odgovor s konkurenčnimi spodbudami “kupujmo evropsko”, uradniki Evropske unije pa so ta teden tudi obljubili, da bo prišlo do “odločnih” korakov. Lindner je izrazil prepričanje, da je ohranjanje enakih konkurenčnih pogojev pomembno, vendar si sam želi videti, da bi se obe strani pogajali o izjemah za podjetja ali pa bi razvili nov trgovinski dogovor, namesto da poskušata druga drugo subvencionirati.

“Obstaja grožnja glede enakih konkurenčnih pogojev in to jemljem resno, vendar … trošimo in vlagamo veliko več kot ameriška stran, zato se nam ni treba bati,” je dejal. Številna nemška podjetja so za razliko od velikih francoskih avtomobilskih podjetij že močno prisotna v ZDA, vključno s proizvodnimi obrati. Pravila “izdelano v Ameriki” so spodbudila odpor celo nekaterih ameriških podjetij, od katerih se številna zanašajo na del, kjer so izdelani v drugih državah.

Sara Kovač