Kako je Ciril Zlobec z izdajo tajnega podatka ogrozil osamosvojitev Slovenije

Ciril Zlobec (Foto: STA)

V Sloveniji je nekaj povsem normalnega, da so posamezniki – ki so se dokazano izpostavljali z aktivnostmi proti osamosvojitvi – pridobili ali ohranili položaje. Ciril Zlobec, ki je tujim službam v času osamosvojitve izdal najvišjo državno skrivnost, je do konca mandata sedel v predsedstvu Slovenije in postal celo podpredsednik Slovenske akademije znanosti in umetnosti.

Ciril Zlobec je kot član predsedstva Slovenije, ki je predstavljalo vrhovnega poveljnika slovenskih oboroženih sil, že po plebiscitu in nekaj mesecev pred osamosvojitvijo Slovenije podpisal deklaracijo za enostransko razorožitev Slovenije, s katero je nasprotoval ustanovitvi slovenske vojske, nato pa je nekaj dni pred agresijo JLA na Slovenijo tujim diplomatom izdal natančen čas načrtovanega prevzema efektivne oblasti v slovenske roke, kljub temu da je bil ta podatek varovan z oznako državna skrivnost.

Izdal tajni podatek, da bo razglasitev 25. junija
Vsi – tudi Sloveniji sovražni generali JLA – so namreč pričakovali, da bo Slovenija dejansko prevzela efektivno oblast 26. junija 1991, v resnici pa se je pripravljala za prevzem efektivne oblasti že dan prej, tj. 25. junija. Za ta podatek je vedela le peščica ljudi (člani razširjenega slovenskega predsedstva, nekaj članov vlade in ključni operativci), med njimi tudi Zlobec, ki pa je ta tajni podatek povedal italijanskemu konzulu v Ljubljani Fabiu Cristianiju. 

4. junija 1991 je Christiani pri Zlobcu preveril, ali še drži, da bo uradna razglasitev potekala 26. junija. Zlobec je pritrdil. 13 dni kasneje pa je Italijana obvestil, da se bo to zgodilo 25. junija.

Zlobec: “Proslava bi bila neokusna.”
Christiani je nato ugibal, da se bo verjetno na ta dan potem zgodila tudi proslava. “Če bi vlada ob takšnih okoliščinah organizirala veliko proslavo, bi bilo to zelo neokusno,” je dejal Zlobec, sodeč po telefonskih prisluhih, ki so objavljeni v Beli knjigi slovenske osamosvojitve.

Preko tujih diplomatov je Zlobčeva informacija prišla tudi do Srbije. Kot neposredna posledice te izdaje so tanki JLA na Primorsko prišli 26. junija, dan prej, kot je Beograd prvotno načrtoval intervencijo.

Celoten zapis omenjenih prisluhov med Zlobcem in Cristianijem si lahko ogledate na spodnjih fotografijah:

Zlobca zaradi izdaje ovadilo Združenje VSO
Zaradi veleizdaje pri razorožitvi slovenske Teritorialne obrambe je Združenje za vrednote slovenske osamosvojitve (VSO) poleg Milana Kučana podalo ovadbo še zoper Cirila Zlobca, Matjaža Kmecla in Dušana Pluta. “Zdaj bomo videli, ali smo pred zakonom res vsi enaki,” je novinarjem pred dnevi dejal Janez Janša.

Nina Knapič

  • avtohtoni neandartalec

    Res so bili grozni tisti generali JNA, Slovenija se je osamosvajala, oni pa niso hoteli pustiti službe in se pridružiti velikemu zgodovinskemu slavju. Čudno, mogoče so ostali pasivni zato, ker generali nimajo politične moči in so bili nenazadnje naša vojska, lahko bi cepetali z nogami in kuhali mulo do nezavesti, vojska se sama ne premika, dokler ne dobi ukaz. Kdo je ukazal premike JNA, pa tudi ni sporno, to sta storila Marković in Mešič, slednji je še živ, zakaj ga nihče ne vpraša kdaj se je odločil okupirati Slovenijo.

    Je pa res čudno, da se je Zlobec pogovarjal z Italijani, kaj pa njih briga, morda so se ustrašili, da bi šli po Trst in ga pripojili nazaj matičnemu narodu. Ampak še bolj verjetno se mi zdi, da je šlo za koordinirano akcijo, sosedje bi bili živčni, če ne bi vedeli kaj se pripravlja, mogoče bi res mislili, da gremo na njih. Tisočkrat bolj verjetno se mi zdi, da so Italijani obvestili Hrvate, ti pa so vedeli, da je to njihova zadnja možnost, da napadejo Srbe. Kot je rekel Kučan, v Sloveniji je bila napadena Hrvaška, brez veze se sekiramo kdo je bil tako nor, da je sprovociral spopade, v katerih so ljudje izgubili življenja, Slovenija je bila zgleda samo koleteralna škoda. Je nekaj logike v tem, zakaj bi nas kdo sploh napadal, kdo je bil tako željan krvi, če so pa vsi dvignili roke od nas. Dobesedno prosili so barabe zmešane, da se začnejo ljudje pobijati, tožite tistega norca, ki je ugotovil, da se lahko narod osamosvoji edino ali izključno z nasiljem in prelivanjem krvi, ker take oslarije stanejo življenja, še dolgo po vojni.

  • KAPIBARA

    Ni edini ,ki je ohranil- napredoval na položajih, kljub umazanim rokam, ob osamosvojitvi..
    – njegov sin je pa brrez umazanih rok, postal ambasador, si jih je pa umazal tam….
    – general Aksijentijevič… :-(

  • Tetka iz ozadja

    To,da Krkovičev sin,ki je bil ob osamosvojitvi star 12 let,dobiva veteranski dodatek,je neprofesionalno poročanje POP TV-ja

    • Spet ponavljaš te tvoje lažnive bedarije! Spel se, dej……. sirotek

      • Tetka iz ozadja

        Ali ti to kar na prvo žogo ali kaj prej preveriš

        • MEFISTO

          Dovolj je Mefistova izjava, ki se je ne preverja.

    • rrrrr

      Ta oddaja PONK-TV o Krkovičevem sinu kot dvanajstletnemu veteranu je bila ekskluzivno narejena za Tetko in Tarantelo (še Janiju ne moreš več kaj takega tako zlahka prodati).

      • tarantela

        Najprej se nauči prebrat komentar, malo razmisli, pol komentiraj!

    • MEFISTO

      O, to si ti tetek, prjatu razumni!

  • ptr

    VSO bi morala Zlobca prej ovaditi zaradi tega čvekanja kot zaradi tiste deklaracije.
    Ne vem pa, kako da niso ovadili še Školča, ki je vsaj zame bil daleč največji kolaborantski gnoj. Samo mimogrede, Školč se je nazadnje uhljebil v ZOTKS (si predstavljate, politolog skrbi za širjenje tehnične kulture med maldimi!), ki domuje v nekdanjih prostorih policijske postaje Moste na Zaloški. Te prostore si, kako ironično, deli s….. Hojsovim VSO! Me prav zanima, ali Školč in Hojs morda ne hodita skupaj pit čez cesto v bife v Španskih borcih

    • von Rhein

      Veseli me,da še kdo tako meni o Školjču.

  • Viktorh

    Žal, je pač njihov. Njim pa je vse dovoljeno…

    • centurion

      …še….

  • centurion

    Za tega izdajalca smo že zdavnaj vedeli.
    Za Peterleta tudi, vendar je pretekli teden tudi on izplaval iz sivine
    osamosvojitve, kot ponirek iz vode.
    Zato so se bali in nasprotovali LUSTRACIJI vsi, ki so bili aktivno
    vpeti v protislovenske rabote in stali na obeh bregovih leta1991.

    Počistiti gnoj iz Slovenije.

  • MEFISTO

    Mefisto je takrat v Delu spomnil Slovence, da je nekdanji zahodno nemški kancler Willy Brandt odstopil, ker so v njegovem kabinetu odkrili vohuna, in da bi se to spodobilo tudi Cirilu Zlobcu, ki je bil sam vohun.

    • centurion

      Zanimivo. Imaš kak link, fotko članka? Prilepi.
      Lp

      • MEFISTO

        To je bilo pred 25 leti, ko internet še ni prišel v vsako vas.

        Pobrskaj po starih izvodih Dela oziroma njegove sobotne priloge, pa boš takrat, ko je bila novica najbolj vroča, našel tudi ta članek.

        Nekaj bralcev mi je poslalo čestitke celo na domači naslov.

        Lahko ti pošljem kopijo, če bi mi zaupal svoj naslov, če bi rad preveril resničnost moje informacije.

        Nimam možmosti, niti dovolj računalniškega znanja, da bi ti članek skeniral.

        • centurion

          Mefisto, ne dvomim.
          Ampak naj ti nekdo spravi na sken in deli na
          omrežju, da se razkrinkajo barabe.
          Lep dan želim.

    • Viktorh

      Zaradi takšnega početja bi ga “njegovi” let 1945 streljali….

  • antimur

    Sramotno, da predsednik države takšnim podležem podeljuje odlikovanja. Če te imenuje Janković za častnega občana je tako vseeno, ker tega nihče več ne jemlje resno kar on počne, toda predsednik države, alo, ali se zavedaš kakšnen vzgled daješ mladim, pomeni, da moraš biti najmanj izdajalec domovine, da ti pripada odlikovanje. Norci in pokvarjenci, še boste prišli na svoj račun, to vam ne uide.

  • indijanka

    Glede na čudno evolucijo, ki poteka v nadi državi, kjer na vrhove prilezejo najsposobnejši, bi bil lahko tudi tako “butast”, da ne bi razumel vsebine plebiscita in oznake tajnost podatkov. Nikoli pa ne bi smel biti ugleden in spoštovan državni kulturnik tisti ki v svojem srcu nosi napačno domovino.

  • xtc

    Preberite raje kako vir iz RKC brani sedaj te izdajalce;ja maske padajo:

  • MižekFiga

    Enoedina ljubezen (do murglske OF) je navdahnila tudi RTV, da je razglasila Zlobca za ime leta Slovenije 1915. Kučanovih 10 imenovanj ni dosegel, orkestriranje zaslug je pa očitno, ker je postal tudi meščan (jankovićev) ljubljanski.

  • Franc Bizjak

    Sicer tudi iz te ovadbe ne bo nič vendar je prav, da se rdečemu gangsteraju, ki obvladuje ta narod že dobrih 70 let jasno pokaže, da Slovenija kljub vsemu ni le rdeča opranoglava sodrga, ki se ji vsakega rdečega gangsterja in zločinca zlahka proda za narodnega junaka. Zarazliko od dokaj številnih rdečih orgij, ki se jih v tej državi prireja vsako leto izključno z namenom dokazovanja vdanosti Slovencev rdečim vrednotam in ob katerih se skrbno prešteva število udeležencev, nihče ne prešteva števila Slovencev, ki bolj in bolj spoznavajo gangstersko, kriminalno naravo in zlaganost komunizma ter odločno zavračajo vse v povezavi z njim vključno z »nasvetlejšimi deli« rdeče zgodovine Slovencev. V razmerah ko nekateri obupanci zapuščajo to rdečo podalpsko greznico je odločno zoperstavljanje in razkrivanje rdečih zločinov še toliko pomembnejše.

  • centurion

    Uredniki Nova24TV!!!!!

    Ali bo kakšen članek o novem podvigu LOJZETA PETERLETA???!!!????
    Ali moramo po informacije na Reporter? Čakam že drugi dan.
    Zadeva se je že usmradila.
    http://www.reporter.si/slovenija/peterletov-no%C5%BE-v-hrbet-osamosvojitvi-zaradi-ovadbe-ku%C4%8Dana-odstopil-kot-%C4%8Dlan-predsedstva

  • Slovenija moja dežela

    Vam pravim da so za vse krivi politiki in lopovi. Banda pokvarjena,izdajalska. Luštn je njim ko so se skrival po bunkerjih in pisarnah,zaščiteni kot medvedi v Kočevskem Rogu. Za povrh majo fajne plače,penzije,tist ki so pa na prvih vrstah stal in glavo naprodaj držali se pa pod nosom obrišejo.

  • totex39

    Taka ZLOBA – (Zlobec), ki izda najvišjo državno skrivnost in ga za to vohunsko dejanje komunistični veljaki še nagradijo s visoko fukcijo je bilo sramotno za našo državo.

  • Kučko pod pručko

    Kučan – dvojni veleizdajalec
    ————————————-

    Edini član predsedstva RS v času osamosvajanja, ki si zasluži vsega spoštovanja, je bil Ivan Oman. On je za razliko od ostalih podprl ustanovitev Slovenske vojske, ni pa podpisal deklaracije za mir. S tem dokumentom, katerega pobudniki so bili mirovniki, bi zmanjšali oboroževanje Slovenije, glavni podpisnik pa je bil Kučan. Ko je za deklaracijo slišal dr. Jože Pučnik, je izjavil, da gre za veleizdajo.

    Torej Kučan ni bil samo veleizdajalec v primeru odvzema orožja TO, ampak tudi, ko je skupaj z Zlobcem, Plutom in Kmeclom podpisal omenjeno deklaracijo. Ivan Oman, čeprav je bil po statusu kmet, pa je edini imel dovolj zdrave pameti in zavednosti do Slovenije, da se je temu veleizdajalskemu dejanju uprl!!!

    • Antonius

      Kučko, Oman je bil sploh PRVI, ki je dal ‘küčanu, ‘zlobcu, ‘plutu in ‘kmeclu vedeti, da so podpisali svoje izdajstvo!!!!
      ‘peterle je pa povsem primerljiv kaliber zgoraj navedenim izdajalskim “fufnam” !! Na povezavi je o njem vse zapisal Boštjan M. Turk. http://www.reporter.si/komentar/bo%C5%A1tjan-m-turk-peterletova-stara-slu%C5%BEba/62050
      ‘küčan je izdajalsko ravnal v dobri veri, verjel je, da mu bo ratalo sesuti slovensko državnost, Oman se je zanašal pa na poštenje, svojo kmečko pamet, modrost in na plebiscitno voljo Slovencev.

  • althar

    Ta človek bi moral za zapahe že 25 let nazaj.

    • centurion

      Pred strelski vod….

      • Poštenje velja

        jaz bi ga pustil za vzorec pospravil pa vse njegove potomce

  • AlojzZ

    Zakaj imam občutek, da je JJ držal vse te podate kot ase v rokavi, ki bi jih vnovčil za lastno korist? Ker sedaj odpirati vse te zadeve, nima smisla. Republika Slovenija je že zavožen projekt.

    • Kučko pod pručko

      Slovenija je zavožen projekt zaradi ljudi tvoje vrste!!!

    • marker

      Za to izdajo podatkov se je vedelo že od 1991, vendar so mediji vse pomedli pod preprogo. Strinjam pa se, da je država zavožen projekt, ker ni bilo politične lustracije, kot v višegrajskih državah, kjer se sedaj cedita mleko in med.

  • črnaovca

    Na osnovi teh prisluhov, le kdo jih je naredil in kdo jih hrani, so tanki iz Reke krenili en dan prej in s tem so nam jasno izdal inamero armade, morda je bilo to celo dobro ker smo tako točno vedeli kaj nas ćaka.

  • Rožle

    Nisem vedu, da je res zloben…

  • pravapot

    Verjemite mi, da se sploh ne čuti odgovornega za storjeno dejanje. Verjetno mu je še v čast in se ponaša z njim.

  • Sredinec

    Nisem prepričan kako bi se lahko zaradi nekih dnevnih in urnih zamikov preprečilo nekaj, kar si želi 95% državljanov. Kvečjemu pot bi bila lahko drugačna, cilj bi pa dosegli tako ali drugače.

  • lidija

    Kaj pa to pomeni, da je Peterle zaradi ovadbe Kučana in ……. odstopil kot član predsedstva VSO ?
    Ta Peterle pa je res en čuden “svetnik”……da, kaj več o tem ne bi.

  • svatne

    Nehajte ga srat in se raje potrudite za legalizacijo stanja v državi sploh. Vse voljene in po voljenih imenovane osebe, telesa in organi so nelegalni, ker od septembra 1992 velja 7. člen zakona o volitvah v državni zbor. Mandat ima še vedno “osamosvojitvena skupščina”, ki ji mandat 23.12.1992 ni prenehal, saj poslanci niso bili izvoljeni. Delegati, ki še imajo mandat, morajo nemudoma začeti zasedati in legalizirati stanje – potrditi vse doslej sprejeto (ali pač ne) in popraviti zakon o volitvah v državni zbor. Obenem morajo dokončati osamosvojitev RS z ugotovitvijo, da je z osasmovojitvijo iz SFRJ izstopilo tisto, kar je leta 1918 v novonastalo državo vstopilo. Nato predsednik države (tisti, ki ima mandat! – to je še vedno prvi predsednik, saj noben naslednji ni bil legalno izvoljen) razpiše volitve po novem zakonu.
    Šele tako bo RS normalna, prepoznana in uspešna država – Zvezna republika Slovenija, ki tako kot severna soseda – zvezna republika Avstrija – pravno obstaja od oktobra 1918, saj sta takrat bila oba subjekta internacionalnega prava veljavno razglašena – sta torej začela obstajati na isti ustavni podlagi. Razlika je le v tem, da Avstrijci to vedo in ponosno razkazujejo, nam so pa lastni “voditelji” to dejstvo prikrili in zatajili – a odpraviti ga niso mogli in ga ne morejo. Še vedno obstaja in čaka, da ga končno opazimo.
    Še ni dovolj trupel?

    Še glede “izdajalcev datuma osamosvojitve” – Že 12. 6. 1991 je bilo vse to znano delegaciji iz Beograda (Markovič – Brovet – Vilapodrožnikpress)

  • Rožle

    Jim je Janša prepreču še večjo Yugoslavijo kukr je zdej…..

  • janez zorman

    Za Zlobčevo izdajstvo se je vedelo že takrat, takoj po vojni za Slovenijo, vendar se to ni obešalo na veliki zvon, ker od vodilnih partijcev ni nihče pričakoval, da bojo delali v korist Slovenije in Slovencev.

  • Rožle

    Lepo zgodbico bi lahko sestavli s telimi levimi cvetkami…..:

    Marmeladarji, paštetarji, plagiatorji, kleptomani, pripravljeni za dodatek,
    panamski ministri, spolni iztirjenci, metalec kahel v fasado,
    rokoborec s pralnim strojem, družinski človek s farmacevtko,
    strastni ljubitelji hišnih ljubljenčkov,
    najbolj inteligentna EU komisarka vseh časov, ugrabitelji otrok, moralno etična načela….
    in še in še bi se še našlo…

    Ja fajn zgodbica bi bila..ni kej

    • Kučko pod pručko

      V dobro voljo si me spravil, pa še res je vse, kar si napisal!!!

      • Rožle

        He…Material že mamo….sam še orodje prnes..Pručko

    • samsara

      Ne gre pozabiti veleizdajalskega velikega osamosvojitelja. Alfa in omega vsega zla, zadnjih 50 let recimo.

  • Jovo Jamnica

    Pisarite, razpredajte, duhovičite…karkoli. Meni je edino merodajno, kakor nihče ne izgubi svojega življenja zaradi “višjih” ciljev nekoga drugega, posebej še, če je izgubil življenje, ne po svoji nerodnosti, ampak zaradi spleta nesrečnih okoliščin. Vedno imam pred očmi razid dveh narodov, umetno združenih v nekem drugem času. Čehi in Slovaki so se razšli brez ene same smrtne žrtve. Kdo je to dosegel, je za mene heroj. Kdor si je prizadeval za mirni razid, je zame heroj. Vsi tisti, ki pa so prisegali na oboroževanje, so krivi žrtev, oziroma, imajo jih na vesti. Kakšna veleizdaja, lepo vas prosim?

    • Iva

      Jovo: Kdor si je prizadeval za mirni razid, je zame heroj.

      A ni bil to Pučnik?

      Kučan&Co. so si prizadevali za kakšno YU???

      »Nekateri slovenski demokrati, ki so tako goreči nosilci majniške deklaracije, vidijo perspektivo mimo socializma in Jugoslavije. Sam pa sem prepričan, da se odpovedati Jugoslaviji pomeni odpovedati se lastni državi.«
      (Milan Kučan, Komunist, 6. junij 1989)

      • Jovo Jamnica

        Kučan je pač dojemal Slovenijo, kot državo v državi. To je bilo splošno znano. Podobno je želel dr. Anton Korošec, tam, leta 1918. Spomnimo. Ko je Koroščeva vizija padla v vodo, si je v novi politični tvorbi prizadeval oz. celo pogojeval ob drobitvi Kraljevine na banovine v stilu, vsi Slovenci v eni banovini…

        • mojadezela

          Kaj ti lapaš? Kučan je zrel za ječo. Največji še živeči izdajalec. Koga briga kako je on dojemal situacijo takrat. Narod si je želel samostojnosti v celoti in ne na pol.

          • Jovo Jamnica

            Jaz ga nisem prvi omenil. Samo repliciral sem, tako da razgrajaj kje drugje…

    • novaknovak

      kdor je dosegel mirni razid je heroj. kdor pa je razorožil lasten narod oz vojsko je izdajalec jovo. sicer pa kot vseznalec najbrž poznaš gordano? gordano suša!

  • Janez

    Bravo VSO ,
    G. Hojs in ostali !
    Tale g. Ciril Z. je bil vedno en pridno vdinjajoči se gospod bonvivan !
    Ki se je vedno videl – samega sebe ?!
    V previsoki , prelepi luči !
    Kot pesnik – nič kaj – boljši od povprečja.
    En besedujoč, malo frivolen , malo čenčav – literat – pač.
    Precej pozerski s svojim videzom. Politik ni nikoli niti bil, brez smisla so ga vključili. L.r. JANEZ KOMENDA

    • Jovo Jamnica

      Ja. V primerjavi z Zlobcem, je Tone Kuntner svetovno znan poet…

      • Janez

        Ja !
        Seveda !
        G. Kuntner – je velik pravi pesnik, domoljub, pogumen človek, enkratna osebnost ! L.r. JNEZ KOMENDA

        P.s. kot Pesnik, recitator, javna oseba je g. Tone – kot Triglav nad ravnino Zlobčevega povprečja !

        • Jovo Jamnica

          Nekje mi je prišlo na uho, da je bil Kuntnerju vzor v domovinski poeziji, nihče drug, kakor Edvard Kocbek. Veš kaj o tem, ti, ki si blizu velikanom poezije?

          • Janez

            Ne vem !
            Vprašaj ga !
            Kot knjižničar sem g. Kuntnerja takoj opazil.
            Ljubezen do domačega kraja, do svojih ljudi. Pogumen in bojevit. Pravi Slovenec. JANEZ KOMENDA

            P.S. dober, navaden a velik človek. Tak kot slo moški mora biti.

          • Jovo Jamnica

            Škoda. Kje ga pa najdem? Pred leti sem ga včasih opazil, kako se je predajal žarkom popoldanskega sonca, na svojem vrtu v Delavski ulici v Mariboru. Še stanuje tam?

          • Janez

            A g. Kuntnerja !
            Ja,
            pred sodišče kar redno prihaja. Ne vem, vprašaj ljudi, ki ga bolj osebno poznajo.JANEZ KOMENDA
            P.S. jaz tam le priložnostno kako rečem z g. Tonetom K.

          • Jovo Jamnica

            Ah, v Lublano pa ne bodem hodil nekoga, ki je sin Slovenskih Goric, iskat. Sem ponosen Štajerc.

          • novaknovak

            Kocbek? teolog, katolik…? pol malo zašel na drugo stran. kasnej pa se začel spraševat o povojnih pobojih, nakar so ga dali v izolacijo, nadzor, odvzem državljanskih pravic..komunisti namreč. oz jugoslavija, predvsem pa takratna socialistična republika slovenija, oz njene vrhuške..

    • tinta

      Skratka…. pravi Kraševec :)

      • Janez

        Ja !
        Žal, tisti ?
        Neprizadevni, v senci posedajoči kraševec,, ki včasih malo motiko v roke vzame !
        Sicer pa ?
        Poseda v senci, precej prazno modruje . I n ima potrpežljivo žensko bitje , ki ga ? L.r. JANEZ KOMENDA

        P.S. ki ga prenašša. Občan, zelo navaden, v osnovi nič slab občan. Kofetkar pač.

        • tinta

          V wikipediji : “Ciril Zlobec se je rodil v kmečki družini kot najmlajši med sedmimi otroki. Osnovno šolo je obiskoval v vasi Avber,……. (v vasi Avber imajo baje tudi neko znano šlogarico :)…..), da ga ni tale kaj nagovorila ???

  • mojadezela

    Obesiti ga je potrebno na prešernovem trgu.

    • Rožle

      Prešernu pa takrat ruto okol oči obvezat…

  • Janez

    G. Zlobec je bil “brez veze” !

    na tako visokem položaju !
    Oz. Imel dostop do takih informacij !

    Javno nič pomembni ljudje se, čim dobijo kako javno funkcijo pogosto zazdijo – sami sebi !
    Silno, ali vsaj – nacionalno pomembni.
    Čeprav so – čisto povprečni – občani !
    Tak !
    “Primer” se meni osebno zdi tudi “žal izvoljeni preds.” Pahor . Globoko navaden občan ! L.r. JANEZ KOMENDA

    P.S. globoko navadni občani “žal – na položajih ”
    Spomnim se, da je to ” potezo” C. Zlobca – tedaj, leta 1991 nekdo komentiral”človek- niti za čuvaja drvarnice”

    • tinta

      Ni bil “brez veze” NE. Po njegovi navezi je visoko splezal njegov pok. din Jaša.
      Še pomnite tovariši ?

      • Janez

        Ja !
        Vem, primorski način !
        veze in poznanstva. Pri srcu so mi le pravi domačini, ljudjee izpod Nanosa, Vipava. JANEZ KOMENDA

        • Jovo Jamnica

          Moja nona je rojena v Vipavskem Križu (Sveti Križ). Torej, ti morem biti pri srcu…

          • Janez

            Ah, ne !
            Vipava, Ajdovščina, Otlica. Vsi so zelo ok. Sploh pa Janez Svetokriški. L.r.. JANEZ KOMENDA

            P.S. Janez Svetokriški je bil pomemben baročni človek, kot Peter Pavel Glavar iz Komende.

            Pridige Janeza S. so bolj zabavne, praktične, o zakonski ljubezni itd. Če se prav spomnim.

          • Nova24TV Mod 2
          • Janez

            Hvala !
            Za poslano!
            Janez Svetokriški !
            1. Je bil meni vedno v ponos in veselje. Tako ok, žive pridige !
            2. Šolnikom slo ex KP, ZK OŠ, SŠ in ostalih šol – pa je bil Janez od Svetega Križa – vedno !
            V hudo zadrego !
            V marxističnih slo šolah – učitelji namreč niso mogli za tega Janeza z vipavskega konca – rečii ?
            Kaj slabega !
            Da so njegove pridige – opij za ljudstvo ?
            Ker to niso.
            Ok normal, mestoma celo zabavne pridige so.
            Pa Sveti Križ jim je šel zelo na živce !
            Že cca 1973. leta sem se z neko profesorico na pedagoškem študiju !
            Kar ostro sprl – ker je premalo spoštljivo govorila !
            O tem Janezu od Svetega Križa ! A je – popustila, le ? Kot KP osebi ji RKC vera ? L.r. JANEZ KOMENDA

            P.S. RKC vera ji – ni šla v glavo ! Obup od povojnih KP, ZK šolnikov – pač !
            Paranoja, strahotna paranoja – zaradi – domobrancev ! Tabu tema.
            Balantič !
            Skoraj kap jo je ! Ko sem ji povedal, da je bil ok fant in sošolec od moža moje tete. V Kamniku

          • Nova24TV Mod 2

            Iskrena hvala!

            Pridige Svetokriškega so mestoma res zelo zabavne!
            Uspeh njegovih pridig zagotovljen tudi v sodobnem času!

            Od Balantiča pa mi je najbolj všeč Prošnja za besede (iz prvega dela istoimenske zbirke – V ognju groze plapolam).

            Moj molk je padel v senco Tvojih nog
            kot bolna prošnja nemega berača,
            pretežka Tvoja dobra je pijača
            in jezik zdaj je tihi plod, o Bog.

            Srca se je dotaknil večni smeh
            kipečih juter in otrok ihtenje
            in smrt dreves in klatežev življenje
            in klic tvoj rožni v dnevih in nočeh.

            Pomagaj mi, besed mi svetlih daj,
            besed, ki kakor vino se iskrijo,
            ki molijo Te kot pomladni gaj!

            Jaz pa bom vedno Tebi pesem pel
            in kadar moji zvoki dozorijo,
            pri Tvojih bom kolenih obsedel!

            https://sl.wikisource.org/wiki/V_ognju_groze_plapolam#Pro.C5.A1nja_za_besede

          • Janez

            Ja !
            Hvala !
            Temu se reče poezija, prava pesem !
            Balntič !
            Je bil iz Kamnika. Okolišani Komende so v Kamnik vozili pridelke prodajati !
            Tudi moja teta, še po vojni.
            Ljudje iz okoliša Komenda, Kamnik, Domžale – se takoj prepoznamo !

            Tudi g. Zore je iz tega konca, iz Tuhinjske doline !
            Vesel sem, da sem iz tega okolja. Balantiča smo komendčani dali -domov !
            V njegov Kamnik ! V ime – Knjižnica Franceta Balantiča Kamnik ! L.r. JANEZ KOMENDA

            P.S. pa je spet doma in med nami, dobri fant !

  • Franjo Trojner

    Res je pravi čudež, da smo se osamosvojili in izborili prvo samostojno demokratično državo vseh Slovencev! Ko danes namenoma prebiram stare članke in takratne izjave nekaterih slovenskih najvidnejših partijcev in njihovih izbrancev, ljubljenčkov, ki so se vsi skupaj nato ob prelomu kr čez noč prelevili v demokrate svetovnega formata a z izjavami, pa tudi dejanji, ki niso šle v prid slovenski samostojnosti nadeljevali, moram ugotoviti, da je res pravi čudež, da imamo danes samostojno demokratično državo vseh Slovencev in to celo vpeto v EU in NATO. Ko pa pogledaš še spisek vseh prejemnikov najvišjih državnih odlikovanj v samostojni Sloveniji med ostalim tudi za zasluge pri osamosvajanju pa te skoraj kap, kdo vse se na tem spisku prejemnikov nahaja in ko prebereš še spisek tistih, ki so iz protesta najvišja državna odlikovanja kr v plastični vrećki po šoferju vrnili nazaj, ti je takoj jasno, da tu nekaj ne štima in da se je dejansko zgodil čudež, da smo Slovenci prišli prvič v svoji zgodovini do svoje države. Ko človek tako malo pobrska po predalčkih v spominu in si prikliče to in ono izjavo iz preteklosti tistih, ki so bili odkrito proti osamosvojitvi, a so danes največji in najbolj zaslužni osamosvojitelji mi je vsak dan bolj razumljiva Pučnikova zagrenjenost in skrb, ki je trajala vse do njegove prerane smrti, za prihodnost in obstoj naše prve samostojne države vsega slovenskega roda in razvoja demokracije v njej. Škoda, da Vaclav Havel ni bil Slovenec, si predstavljate kako vse drugače bi pri nas bilo, če bi Havel in krog zbran okoli Pučnika demokratiziral Slovenijo?

    • Jovo Jamnica

      Ja, pa če bi zraven Havela v Jugi imeli sistem pod sovjetskim turorstvom, potem bi bilo res leta 1991 vse drugače. Ljudje bi bili jezni na sovjetski sistem. Vsi po vrsti! Mogoče bi se takrat ločili miroljubno v stilu Čehov in Slovakov. No, nas pa so napumpali proti Srbom in sistem je bil pozabljen. Mi smo še orožje prodajali, da so se tam nekje, stran od nas, pobijali.

  • Peter

    Nomen est omen, no.

    • samsara

      Pri Zlobcu ml. je veljalo isto, dokler je bil še živ. Še precej bolj odkrito in neposredno.

  • Danda

    Ker opažam,da je tu prisotnih veliko premladih ljudi,pa tudi takšnih ,ki so izgubili stik z realnostjo,bom pa dodal še mojo izkušnjo iz naše “vojne”Ker sem kot komandir enote zavrnil ukaz,da naj osvobajam karavle na silo s streljanjem(kljub temu prevzel dve karavli) ,sem na status veterana čakal deset let,pa na medalje tudi……Deležen sem bil kritik na štabu od mojega nadrejenega,ki je imel obute copatke;češ je pa ja vojna!!!!!Jaz pa čizme n nogah že pet dni!!!!Vem,da boste Janšisti navalili,a le dajte…….Imam vsaj štirideset prič!!!!!

    • indijanka

      Hvala za tvoj prispevek k osamosvojitvi. Čestitke za osvojeni karavli. Noben sistem ni brez napak. Vesela sem, da je resnica našla pot in si za zasluge prejem odlikovanje.

      • Peter

        Vsec mi je tvoj nacin, s katerim si zagotavljas cedalje vec podpore. Iskreno in doziveto, obcuteno.
        Ob tem ne morem, da ne bi omenil trikotnika, katerega prispevke, placane, kot nekateri trdijo, prezira in ignorira vecina.

        • indijanka

          Zardela sem. Hvala, Peter. Tudi ti mi odpiraš svet in pogled v druge dimenzije. Tvoj predlog o trikotniku sem sprejela.

        • Danda

          Dragi Peter,prosim,če me ne razglašaš za plačanca…..Brez argumentov pa itak ne…Rade volje se dobim s tabo na kakšnem pivu ali kavici,pa ti malo razložim situacijo v kateri smo se takrat znašli….Bilo je jebeno….

          • To je njegova navada, ne se sekirat, peter se raje ukvarja s komentatorji kot s člankom/tematiko, tak pač je..

            Drugače pa dobro to kar si storil med vojno, vse pohvale vredno!!!

          • Danda

            Imam pa občutek,da je zgrešil portal…Će hoče ženskam pihat na dušo,naj gre na Najdi ljubezen,twooo…Nas ,ki komentiramo brez žaljivk(pa čeprav se ne strinjamo)pa naj pusti pri miru…Upam pa,da najde sorodno dušo:)))

          • Jih je kar nekaj tukaj, ki rajše ‘opisujejo’ ocenjujejo tudi zmerjajo in žalijo komentatorje kot pa da bi komentirali na nekem nivoju, brez nepotrebne negativne navlake. Pa bo že!

          • Danda

            Žal,ne verjamem…Marsikdo frustracije iz vsakodnevnega življenja znese ali izživi na tem portalu…Doma,na delu ne upa,pa potem tu žali vse po vrsti..A to me ne moti…Naj si vzdigujejo ego,samozavest.pa čeprav na moj račun :))) Hvala ti za razumen dialog!!!!!!

          • Z veseljem!

          • Danda

            Ćisto resno,ko sem se vpisal na ta portal,sem bil prepričan,da bom lahko z ljudmi izmenjeval mnenja,misli brez žaljivk..Ti si eden redkih,ki komunicira svoji inteligenci primerno.Večina pa itak ob nestrinjanju napade,žali brez vsakih argumentov..Lep dan ti želim..

      • Danda

        Niti približno nisem plačanec,preberi moj komentar zgoraj…..Vse podkrepljeno z pričami…

    • Spoštovanje Danda, spoštovanje si zaslužite.

      • Danda

        Zgoraj imaš moj nov komentar podkrepljen z pričami,…Med vojno pa vem,da sem bil premalo agresiven…Pa mi ni žal…..

    • Janez

      Ja !
      Verjetno je bilo ” vse sorte” !
      Jaz sem med osamosvaja jem delal !
      Parkrat sem šel vzpodbudit – osamosvojitelje !
      1. Dr. Rupla, ki je v Cankarjevem domu ustanavljal svojo stranko !
      2. Enkrat pa sem šel na Bavčarjev Odbor –
      protestirati, ker so hoteli zapreti progo LJ – ZG, kar bi povzročilo – izredne razmere !

      Predlagam !
      Priznanje v osamosvajnje nevpletenim prebivalcem , nam Slovencem !
      Ki smo – čeprav je bilo malo osnove za zaupanje !

      Smo vseeno – čvrsto opirali – zlasti J. Janšo. !!

      Koga pa naj bi ! Janša je eden od glavnih osamosvojiteljev, dvomov sploh ni :
      … jaz sem osamosvojiteljem zelo pomagal ! Kaj si počel ti ? Pa razčisti sam s seboj ! L.r. JANEZ KOMENDA

    • novaknovak

      potem se žali tistim, ki ti tega niso priznali. lds, lds, lds..po tvojem pisanju ti je šele janš(ist) to priznal…so pa, nekdanji lds itd, imeli spominski pohod in polaganje vencev na ploščo al kaj že pripadnika jla..in to ta teden. torej? si izbral napačen naslov al pa zgrešil bajko..

      • Danda

        No,še en ki je premlad ali pa ne razume poante mojega pisanja…. Preberi si moje komentarje malo višje…Itak imam pa občutek ,da te mamca kliče k večerji ,potem pa spat,da ne boš dremal v OŠ

    • Novakec1

      Zavzetje karavle (povečini nekje v gorah bogu za hrbtom z tremi vojaki) je pa res podvig za tri medalje, smo zraven vojašnice v mostah normalno delal ko so jo zavzel naši TO.

      • Danda

        Očitni niti približno ne veš številčno stanje,oborožitev in zaloge jugo karavle….S tabo sploh ne bom debatiral….

    • samsara

      Logično, ko se je z leti odmika od osamosvojitve krepila protiofenziva kučana in njegovih sil, si prišel tudi ti na vrsto za medalje, pa status veterana… Morda te čaka še svetla prihodnost kot nekatere jugooficirje, ki so prestopili ‘pet pred dvanajsto’, ko je bilo že vsega konec.

      • Danda

        Svetlo prihodnost imam v Avstriji…Ne provociraj…

  • Janez

    Gospod Danda !
    Kljub pričam !
    Ali imaš prav ? Verjetno nimaš ! Kaj bi bilo brez ” janšistov ” ?!
    Nič se ne bi zgodilo.
    Brez nas na Janšev način aktivnih !
    Ti !
    Sam – nikoli ne bi osamosvojil Slovenije !
    Glej – kakor hočeš !
    A J. Janša in ostali smo glavni osamosvojitelji Slovenije “šlepalo ” se jih je pa veliko !
    Celo ex tajne službe so nekateri bili kar ” varuške” otrok doma – kot smo slišali gospoda !
    Na Odboru za obrambo. Niso šli v TO.
    Šele ugotovitti bo treba, koliko ex KP, ZK slo ljudi je res šlo v TO? In kdaj.
    In “zakaj” so šli v TO? Nekateri z zelo “specialnimi” ne – TO nalogami ?
    Nalogami – od kod ?
    G. Danda – ali kaj veste o TO ljudeh s temi ” specialnimi ne – TO nalogami ?
    Dajte no !
    Vemo, da so bila “pogajanja” – boljša in nujna.
    A ?
    Brez “janšistov in brez slo protikomunistov ne bi bilo ?
    Nič!
    Mi smo opravili “levji delež” dela. Zmehčali smo že prej slo ex KP, ZK in JLA ljudi !
    Toliko smo jih zmehčali !
    Jaz sem ZK – je ” mehčal ” : 1964,1968, 1972, 1974 JLA, in 1989 ZK ” kučaniste “!

    Da so sploh – bili se pripravljeni – pogajati se z vami !
    Če bi JLA in slo ZK ljudje ne bi bili zmehčani – bi se res morali ? Kar streljati se z njimi ! L.r. JANEZ KOMENDA

    P.S. oz. Oni bi takoj – začeli – streljati na vas. Na nas seveda tudi.

    • Danda

      Priznam ti vse zasluge,vsak je nekaj doprinesel k tej naši Sloveniji…En prej ,en poznej…Vem pa ,da bi lahko marsikaj rešili drugače ,z manj žrtvami!!!Prosim,če prebereš moj komentar zgoraj…. Pa še nekaj,hvala za realne pametne komentarje brez žaljivk..Mogoče se pa kdaj najdeva ob pivu in malo pokomentirava zadeve…

      • Janez

        Je že ok!
        Vsa čast vsem pripadnikom TO,
        ki so si res prizadevali za samostojno in slovensko Slovenijo !
        Seveda – pogajnje je lahko bolj naporno – kot oborožen spopad !
        Opozoril sem le !
        Da nekateri so pa le imeli nekam sporno in vprašljivo vlogo v tedanjem dogajanju !
        A to ne leti na tebe osebno – ker si !
        – gotovo pozitiven človek. ! Mene so že 1974 . leta v JLA za 14 dni zaprt !
        Ker sem nekemu oficirju JLA rekel ” da naj bo raje tiho – če ne zna povedati !
        Niti enega svka – brez grdih kletvic ”
        Pa da bi bil jaz raje – v slovenski vojski !
        No – srečno ! Lepe dneve. Upam, da se bodo razmere v SV uredile pozitivno Ll.r.JANEZ KOMENDA

  • Danda

    Nekaj pa naj odkrito povem,volil bom JANŠO in če pozove v boj proti komunistom,bom prvi prostovoljec…A nekaj je treba priznat,vse skupaj bi mi SLOVENCI rešili z manj žrtvami!!! Napišem tudi komentar štabnega oficirja izrečenega ob predaji jla na karavli:Zakaj niste streljali,kako naj prikažemo jla kot agresorja??????Komentar mojega šoferja:Pi..,ta pa ni normalen!!!

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!