Bizarno: V Lidlu ogorčenim kupcem želeli prodati pivo Komunajzer s podobo rdeče zvezde – Zdaj se branijo: “Nismo želeli nagovarjati političnih čustev!”

(Foto: STA)

Na Twitterju je v torek popoldne zaokrožila fotografija iz ene od ljubljanskih poslovalnic trgovske verige Lidl, iz katere je razvidno, da se na njihovih policah prodaja tudi pivo Komunajzer, ki nakupovalcem ponuja štiri različne okuse, vsaka vrsta pa ima svoje ime. Kupite lahko klasične vrste svetlega in temnega piva z imeni, kot so Josip, Broz in Tito, medtem ko se prodaja tudi pšenično pivo pod imenom Jovanka. Številne stranke so bile nad takšno provokacijo zgrožene; kako se lahko 26 let po slovenski osamosvojitvi na trgovskih policah pojavi pivo, ki je poimenovano po nekdanjem jugoslovanskem diktatorju, enem večjih zločincev 20. stoletja?

Da je provokacija še večja, se na etiketi piva bohoti tudi petokraka rdeča zvezda, simbol nekdanjega totalitarnega režima. Z drugimi besedami, Lidl vam na svojih policah ponuja pivo, ki časti ime tako diktatorja kot tudi totalitarnega sistema, ki ga je evropska resolucija o totalitarizmih obsodila zaradi zločinov proti človeštvu in množičnih kršitvah človekovih pravic. Lidl s tem, da svojim kupcem na policah ponuja Titovo pivo, žrtvam teh zločinov in njihovim družinskim članom zagotovo ne izraža sočutja, razumevanja in priznanja za njihovo trpljenje. Prav tako so odgovorni dokazali, da nimajo nobenega občutka. Bi se potemtakem na njihovih policah lahko znašlo tudi kakšno pivo, ki bi nosilo ime Nacist ali Adolf?

Foto: Arhiv Nova24TV.

Na Twitterju smo sicer zasledili komentarje razočaranih kupcev, ki so se na Lidlov uradni profil obrnili z vprašanji, kaj neki so odgovorni razmišljali, da so na svoje police postavili pivo tako provokativne blagovne znamke in si tako pokvarili svoje dobro ime. Enemu so sicer odgovorili: “Hvala za vaš komentar, posredovali ga bomo pristojnim.” Kaj nameravajo storiti in če to nemara pomeni, da bodo pivo umaknili s polic, smo vprašali njihovo vodstvo za odnose z javnostmi. Odgovorili so nam naslednje:

Proizvajalec vas vabi v stare dobre čase …
“Spoštovani, morda je prišlo do nesporazuma pri razumevanju našega tvita, ki se glasi: “Hvala za vaš komentar, posredovali ga bomo pristojnim”, saj bomo twitter komentar tudi res posredovali sodelavcem v nabavi. Pivo ponujamo v sklopu tedna craft piv, v katerem smo kupcem ponudili različna piva mini pivovarn iz Slovenije. Naš namen ni bil nikakor nagovarjati politična čustva, pač pa zgolj kupcem ponuditi izdelek slovenskega proizvajalca iz Novega mesta, kot tudi še izdelke treh drugih slovenskih pivovarn.

Foto: Komunajzer.

Omenjeno pivo izdeluje podjetje Komunajzer, d. o. o., iz Novega mesta. Komunajzer se sicer na svoji spletni strani hvali, da je njegovo pivo zgodba majhne kraft pivovarne z velikim srcem. “V svet proizvodnje piva vstopamo pogumno in predvsem s poudarkom na kakovosti in tradiciji znanih okusov, kar se odraža tudi v močni grafični in pomenski simboliki. Pivovarna Komunajzer proizvaja piva po sicer tradicionalnih receptih, pri čemer vsem dodaja ščepec lastne note, ki temelji predvsem na hmelju kvalitetnega slovenskega porekla ter vsem znane odlične slovenske vode”.

Za konec svoje stranke s kančkom ironije še opozarjajo, da jim ob uživanju piva Komunajzer spomini lahko hitro zbežijo v “dobre stare čase”. Ob tem se sprašujemo, na katere čase so mislili oz. zakaj bi svojim strankam sploh želeli zagreniti življenje s takšnimi spomini, če pa ima njihovo pivo že tako ali tako dovolj grenak okus.

L. S.