Razkrivamo: Kako je bila zveza borcev proti osamosvojitvi Slovenije

Janez Stanovnik (foto: STA)

Zveza združenj za vrednote NOB danes poveličuje simbole komunističnega režima in agresorske JLA ter hkrati zatrjuje, da brez njih ne bi bilo osamosvojitve. Dokazi iz tistih usodnih dni leta 1991 pa pričajo o njihovem aktivnem nasprotovanju odcepitvi Slovenije od SFRJ in o nastanku neodvisne slovenske države s svojimi mejami.

Objavljamo odprto pismo občinskega odbora ZZB NOV Maribor, ki je takratnemu predsedniku predsedstva Milanu Kučanu in predsedniku skupščine Francetu Bučarju poslalo izraz nestrinjanja glede odcepitve Slovenije.

“Na plebiscitu smo glasovali za suvereno Slovenijo, ne za odcepitev,” so zapisali v pismu, ki so ga 24. junija 1991 objavili v Delu, kar je v nasprotju s tem, kar trdijo danes, da so oni tlakovali pot v samostojno Slovenijo.

ODPRTO PISMO

Občinski odbor ZZB NOV Maribor pošilja iz svoje razširjene seje, dne 24. junija 1991, odprto pismo predsedniku predsedstva Republike Slovenije Milanu Kučanu in predsedniku skupščine Republike Slovenije Francetu Bučarju. Na plebiscitu smo glasovali za suvereno Slovenijo, ne za odcepitev. Zavzemamo se za skupnost suverenih republik, za tržno gospodarstvo in čiste račune, za parlamentarni demokratični sistem itn. Pred plebiscitom naj bi bili poznani javnosti vsi podatki, potrebni za pravilno odločitev. Danes ugotavljamo, da temu ni bilo tako. Naši najsposobnejši gospodarstveniki nas opozarjajo, da bi odcepitev slovensko gospodarstvo težko prizadela, če ne uničila. Od predstavnika sosednje države smo obveščeni, da nas najvišji slovenski državni voditelji o pogovorih s predstavniki Zapadne Evrope, napačno informirajo. Najodgovornejši voditelji Evrope in sveta nas opozarjajo, da naj ostanemo skupaj v novi, demokratični Jugoslaviji in s skupno močjo premagujemo gospodarsko krizo. Brez gospodarske pomoči zunanjega sveta imamo le minimalne možnosti, da premagamo krizo in še to samo tako, da bomo poceni razprodali svoje imetje in ostali le delovna sila tujemu kapitalu. Želimo vstopiti v Evropo brez mej, a danes postavljamo mejne postaje za vsakim ovinkom. Ali res že živimo v dolini Šentflorjanski. Čutimo se prevarane in nemočne. Danes ne vemo, kaj se bo zgodilo jutri. Zahtevam, da rešujete z vso odgovornostjo današnje težke probleme tako, da bo to prispevalo k urejanju kritičnih razmer v Sloveniji in Jugoslaviji.

OO ZZB NOV Maribor, predstavniki OO ZZB NOV Ruše, Pesnica, Ormož

 

Razkrivamo: Kako je bila zveza borcev proti osamosvojitvi 1

M. P.

 

 

  • rubec

    O Fak, zdaj šele vidim od kod mladim ta popularna kletvica in kaj pomeni. Sneli so jo s plakata.

  • Darth Vader

    prokleta usraneta s plenicam, niti slovensko ne znajo govort……Zapadne evrope?!?!?!?!?!?1 Zahodne mogoč? edina sreča je, da v nobeni od držav ex-jugoslavije nobeden več noče tega sranja, vsi so vesel, da majo svoje države……take bi blo trreba v plenice oblečt pa poslat v dom za mentalno hendikepirane na opazovanje

  • Steiermark

    In takšni hudo prizadeti, sedaj tudi dementni, še nas vedno bolj, vodijo, nazaj v jugo

    socializem….. Naj spakajo , vsi po vrsti – rdeči vsraneti in se naj speljejo nazaj na balkan, od koder so se privlekli oz. njihovi predniki, po 1918 in največ po 45, ko so izvajali genocid nad Slovenci oz. avtohtonimi narodi, v Sloveniji!

  • Iza Demos

    Tole pa se je žal izkazalo za resnico/dejstvo:
    – slovensko gospodarstvo je ne le težko prizadeto, ampak tudi uničeno
    – poceni smo razprodali/pokradli slovensko imetje in ostali le delovna sila kapitalu
    – čutimo se prevarane in nemočne
    – danes(predvsem mladi) ne vemo, kaj se bo zgodilo jutri.

    In kje je slovenska suverenost in demokratični sistem?

    • indijanka

      ..hmm.. so jasnovidci napisali program svojemu vladajočemu podmladku?

  • von Rhein

    Škoda,ker se ni držal besede in se “samoumoril” po osamosvojitvi.Pa še kdo z njim.

  • PIA PlA

    Vedno isti strahovi pred petindvajsetimi leti in danes: gospodarska kriza, kaj bodo pa drugi rekli, slaba in nepopolna informiranost, prikrivanje informacij, strah pred novim, nerazčiščeni računi, prikriti in skriti posli, opozorila Evrope, bojazen, da ne bomo več dobivali denarne pomoči, …

    Nikoli nič pa o tem, da sami znamo in zmoremo.
    Kot, da se borci ne bi nikoli borili, temveč se zavedajo, da so jim zmago izborili drugi!

    • Lokomotivführer

      Zakaj bi se pa borili, po vojni si potreboval dve priči in si dobil (d)vojna leta, pa še ostalo…

  • Borut Stari

    Odgovor sta Zveza združenj za vrednote NOB in KP dobili s plebiscitarno narodno odločbo.Boljšega odgovora na njihove težnje ni.Tudi danes.

  • centurion

    “…kar je v nasprotju s tem, kar trdijo danes, da so oni tlakovali pot v samostojno Slovenijo….”
    Oni so tlakovali samo pot v Hudo jamo in ostala morišča
    slovenskega naroda,
    Danes pa tlakujejo pot mlademu rodu v pekel,
    Bog daj, da bi pocrkali takoj in to skupaj s potomstvom!

  • asimilian

    V Katerem letu pa mi živimo?? Ma dajte že odnehati , očitno prvi v službi resnice še vedno v devedesetih letih. Žalostno, pričakovano je bilo bistveno več od Nove, tako pa videim da niste desni medij ampak SDS medij.

    • b434241

      Kako je pa tole povezano z SDS? Smešen si. Beseda SDS se v omenjenem članku pojavi šele v tvojem komentarju.

    • von Rhein

      Živimo v letu v katerem vsaj nekdo prikaže resnico vseh komunajzarskih svinjarij. Mnogi smo sledili dogodkom in nekaj tega pozamo,večine ne ker prikrivajo,lažejo,ponarejajo,predvsem pa poneumljajo.Marsikdo je presenečen in ne verjame,ker živi v svetu “tekovina”.Zato ne obsojaj medija,obsodi tvoje vzgojitelje (šola,mediji),ki so te v političnem smislu odpeljali daleč od bistva in resnice.

      • asimilian

        a bejž no , resnica praviš? Čigava že?
        Ne bi obsojal svojih vzgojiteljev ne šole, so mi dali veliko znanja in dobro izobrazbo.
        Tebi pa so verjetno rekli,moj sin že ne bo hodil v komunajzarske šole in zato je tvoja izobrazba kakršna pač je

        • rubec

          V kateri vzgojni zavod si pa hodil?

          • asimilian

            trstenjakova 8

          • rubec

            Saj sem vedel. Učenec z osmimi šusi.

          • karpelec

            Ah, Rubec, ne z šusi, če pa pravi, da so mu DALI VELIKO ZNANJA in dobro izobrazbo.

          • rubec

            Najprej je napisal trstenjakova 11, pa se je na moj komentar kao znašel in številko spremenil.

          • karpelec

            Ah, se je pač ,malo zmedel, ker je zašel med mlinska kolesa.

    • rubec

      Asimilan? Mislim, res tisti Milan?

      • dob

        asimusliman

        • asimilian

          mogoče si ti , glede na faco ki jo imaš v profilu

          • rubec

            Kako pa ti lahko to vidiš? Imaš prozorno burko?

          • asimilian

            wow blue pill man , kakšna inteligenca, uff človek ostane brez besed

          • rubec

            Mi daš telefonsko od berganta da mi to prevede?

          • asimilian

            ti bom jaz – blue pill man =mehka cura

          • rubec

            Ti imaš raje malo bolj trde predvidevam.

          • pajot

            Ni kaj dodat.

          • dob

            Ostani brez besed.

          • dob

            Glede na tvojo sliko, ki jo imaš na profilu, si plešast. Tvoja glava plava v zraku.

      • Peter

        Kaj je zdej? A je Milan al ni, no?

    • rdeča pesa

      Daj ne seri; saj ne veš kdo je največji lastnik nova24.si.
      Janša ima npr. samo za 1. 000 EUR delnic.
      Stojan Petrić je glavni lastnik.

    • dob

      Ti živiš v letu 1945. Če že sprašuješ.

    • slosin

      Ne vem, v katerem letu živiš ti, vem pa , da nam vladajo rdeči modeli tipa Stanovnik, ki živijo še vedno v letu ’45…

    • tarantela

      Se strinjam!

      • indijanka

        Pa, dajta no. Za jubilej gre. Prav je, da se obudi spomine in do njih zavzame kritično stališče.

        • tarantela

          Preveč je prepirljivih tem, od tega ne bo ljudem nič bolje. Pogrešam nekaj, kar bo narod družilo, spodbujalo ustvarjalnost, ne sovraštvo; seveda bodo nekateri komentatorji še naprej pljuvali ogenj in žveplo, ne glede na temo prispevka. Vsekakor bi od NOVE pričakovala ustvarjalnost. Ko so odprli svoj portal, sem se razveselila, zdaj sem pa čedalje bolj razočarana. Nam je res potrebno vse večje razdvajanje. Se je res potrebno jeziti nad vsako figo, ki so jo spustili levo usmerjeni. Pravzaprav je vse skupaj nezrelo. Najbolj sem razočarana nad besednjakom ljudi, ki naj bi podpirali desno usmerjene, pa s svojim izrazoslovjem to stran priskutijo še umirjenim.

          • Andrej S

            jest predlagam da vsak vzame par migrantov na dom pol bo pa mir a ne

          • tarantela

            Ravno Tvoj odgovor je tisto, kar NE združuje! Nikjer nisem omenila migrantov, komentatorji pa v vsako temo vtaknete nekaj, kar ne spada h komentarju prejšnjega zapisa. Trmasti pa ste! A ima mogoče kdo odgovor, kako bi izboljšali oz. povečali zaposlitev? To bi bila tema, ki bi družila!

          • Nata

            Ja, pa kdo pa goji sovraštvo ……….kdo razdvaja , no ??
            Tako enostavno pa spet ni !
            Narod se bo združil , ko bo tik pred tem , da večina crkne !?!

          • indijanka

            Tarantala. Za vse spremembe je potreben čas. Tudi za ustvarjalnost in iskanje rešitev. Najprej je potrebno zmagati na volitvah. Ter energijo zmagoslavja pretvoriti v ustvarjalno energijo sodobne družbe, ki bo resnično vodena od ljudi za ljudi. Igraš šah? Razmišljaj o kakšni potezi vnaprej. Desnica je izjemno raznolika. Zaradi tega ji je nekoč že spodletelo. Zato je pomembno pogovarjanje tu, da se uglasi. Saj veš, vsak je govornik in hkrati poslušalec. O stvareh, ki jih je slišal razmišlja. Da boš spet čutila energijo, pa moraš iskati dobro. Tega je tu veliko.

          • tarantela

            Žal je tu preveč žvepla v komentarjih. Tudi Pučnika je odnesel strup nekaterih desnih.

          • indijanka

            Tarantela :) Pučnik je bil vedno desen.

          • tarantela

            Saj zato!!! Odnesli so ga častihlepni iz njegovih (desnih) vrst!

          • indijanka

            Tega pa ne vem. Vem pa zagotovo, da je vedel, da mnenja morajo biti raznolika in je to sprejemal. Ni želel imeti za vsako ceno prav. To meni pomeni njegov zgoraj omenjeni stavek. Primerjal je razum in srce. Ne nemoč.

          • tarantela

            Ravno tako široko obzorje in miselnost ga je odneslo. Nekdo je pač bolj trd in močnejši! Kako dolgo?

          • indijanka

            Je to zapisal on?

          • tarantela

            Ne vem, menim, da so to zapisali tisti, ki so ga razumeli in so mu bili po razmišljanju blizu. Škoda, da mu niso pustili blizu, bi imeli čisto drugačno življenje.

          • indijanka

            Razlagalci si preroka vedno razlagajo po svoje :). Sama verjamem v njegovo moč še danes. Verjamem tudi to, da bi tako odločen človek tudi sam zapisal svoje razočaranje. Vedno je bil odgovoren in znal je sprejeti posledice. Povedal bi na glas in uprl bi se.

          • tarantela

            Umaknil se je, verjamem pa, da bodo kdaj prišli na dan kakšni njegov spomini.

          • indijanka

            Oče naroda? Zaupal je in se prepustil. Lej, Tarantela. Moje srce je izjemno široko. Indijanka sem. To narekuje tudi moj ponos. Ponosna sem na desnico, ki ne popusti pohlepu po zmagi in stoji za JJjem. Ga ne žrtvuje. Ponosna sem na njeno miroljubnost v dejanjih, po komentarjih vidiš, koliko krivic občutijo ljudje, pa so njihova dejanja miroljubna. Stopi kdaj pred sodno palačo. Sama postojim in poslušam večkrat. Kako skromni, mirni in vztrajni so. Pučnik bi bil ponosen.

          • tarantela

            Mogoče se pa sploh ne bi postavili na Pučnikovo stran, če bi jih nekdo postavil pred izbiro. Razmišljaj, saj znaš.
            No. zdajle moram it pa nekaj delat. lp!

          • karlina

            Bravooo, Indijanka, zelo lepo si to povedala, moj poklon.

          • indijanka

            Hvala, Karlina.

      • asimilian

        Bravo Tarantela, glede ostalih pa škoda besed, izvzamem še indijanko, vse ostalo pa … mah škoda vsake besede za te bisere
        Novi pa želim še najprej briljantno “razkrivanje” in pumpanje svojih bralcev, ter širjenju sovraštva med ljudi

        • tarantela

          Še niso dojeli, ko bodo, bodo pa globoko razočarani.

    • Andrej S

      Ko pa tale prdec dela scene v dražgošah si pa tih pa lapa neki čez američane in bluzi ne ve več kaj govori pa lepo kupiš delo in veselo preberaš in zapoješ ej brigade

    • karlina

      Pa saj ti ni treba brati, nihče te ne sili, kajne, pojdi na druge leve portale in boš lahko bral lazi.

  • zokispoki

    Saj ima samo deset jurjev penzijona revež. Sicer večinoma ne ve, kaj blebeta, lahko pa si ta boljše pamperse privošči, in lahko sedi na proslavah zraven pajdašev, kriminalcev!

    • centurion

      Saj ne veš več, skoz katero odprtino več
      serje stari, ali skoz rit ali skoz usta..
      Raje Pampers na gobec…

      • karpelec

        Raje na obe odprtini, je bolj ziher, saj si lahko privošči dvojno količino Pampers,pa na eni ne rabi marele.

    • moat

      Zdaj pa ga že “biksaš”, res. Najvišja pokojnina v aprlu 2016 je bila 2580,56 € http://www.seniorji.info/POKOJNINE_FINANCE_IN_PRAVNI_NASVETI_Najvisja_pokojnina_Marec_2016

      • macon

        Dobiva tudi iz tujine.

  • totex39

    S vsemi komentarji se strinjam in nimam več kaj dodati, kajti ta stari je bil po osamosvojitvi velik komunistični provokator in še danes vsiljuje komunistične simbole slovenskemu narodu.

  • if

    Hvala NovaTV24 za dokazno gradivo!

    Vsi demokrati poznamo tako stališče ZZB NOV. Danes ZZB NOV laže, ko trdi “brez nas ne bi bilo osamosvojitve”!

    Današnja mladina in današnji mladi volilci tega ne vedo, ker so namensko zavajani od istega nazora, ki je avtor v tem članku predstavljenega odprtega pisma (http://nova24tv.si/media/2016/06/razkrivamo-kako-je-bila-zveza-borcev-proti-osamosvojitvi-01.png).

    Mladini namensko laže tudi RTV SLO v rubriki InfoDrom (http://www.rtvslo.si/infodrom/infoteka/5/894), ko vztrajno vzdržuje pri življenju OF laž!

    Slovenija bo samostojna, ko bomo pometli z okupatorji svobodne misli in resnice! Ti okupatorji se izražajo z raznimio oblikami pritrjevanja OF laži!
    Letošnjega 27. aprila sta se OF laži klanjala tudi presednik države Pahor in župan Ljubljane Janković.

    • Nata

      + + + + + + + + + + + + + +

  • Caetano

    To, da so bili v ZZB, ki jo vedno vodila partija za osamosvojitev in da so tlakovali pot vanjo je seveda velika laž. Res je bilo v programu OF zapisano, da ima slovenski narod pravico do odločitve za samostojno pot. To pa zato, da so pritegnili več ljudi v vojnem času. Potem, ko so vzpostavili komunistični režim pa je bil vsak, ki se je izrekel za samostojno in demokratično Slovenijo obsojen, kot rušitelj t.i. bratstva i jedinstva in t.i. socializma. Še npr. v poznih 70. letih so bili nekateri obsojeni, ker so kaj malega napisali v to smer za slovenski tisk v zamejstvu ali celo samo v svoj zasebni dnevnik.
    Kar se tiče časa osamosvojitve pa so nekateri predstavniki ZZB, mislim, da so bili nekje iz Primorske celo grozili, da bodo z orožjem nastopili zoper osamosvojitev in demokratizacijo.

  • Jojo

    Me zanima kako bi to izgledalo da bi imeli suvereno slovenijo in bili v jugoslaviji? Kako bi to bilo mogoce, ce mi lahko kaksen intelektualec razlozi saj ta izjava nima smisla…

    • pajot

      Suverenost v Jugoslaviji bi izgledala tako,kot če bi temu rekli leseno železo ali pa vinkelkugla

    • if

      Tako, kot je bilo dotlej.
      Nadaljevanje tonjenja, ki bi končalo v enakem scenariju, kot je končal ostali del Jugoslavije.

  • piko8

    TI PLENIČARJI BI ŠE DANES RADI ŽIVELI POD rdečo zvezdo in malikujejejo lik največjega POVOJNEGAGA MORIVCA titeja. DEJMO JIM ENOSMERNO VOZOVNICO NA JUG BREZ MOŽNOSTI VRNITVE!!!!

  • xtc

    Najprej si je treba pospraviti po glavi in se spomniti kaj so levi učitelji skušali nabiti v glave pa jim ni uspelo:
    Dnevno so tulili ;da je JNA naša vojska;ki je izšla iz NOB pod vodstvom ZKJ IN KAKO NAM jna ČUVA “NAŠO DOMOVINO JUGOSLAVIJO” in pridobitve socializma:
    Nikoli ni bilo govora o kaki suvereni Sloveniji kaj še samostojn:
    VSAKEGA ZMEDENEGA BORČEVSKEGA LAŽNIVCA ;KI SO PRIVLEKLI NA ŠOLO JE RAZLAGAL KAKO SO SE BORILI ZA “NAŠO YUGO” in kako je JNA naslednica njihove junaške tradicije;branjenja Juge:
    Enkrat mi je med podobnim pravljičarjenjem ušel smeh in sem moral na razgovor k ravnatelju;ki se je drl kot zmešan in grozil z uporabo fizične sile in klicom staršev v šolo zaradi nekulture;seveda sem mu dejal da jih naj ka pokliče :če želi slišati resnico o NOB a se je us******:
    Seveda sta se z očetom kasneje srečela v neken lukalu kjer mu je oče povedal kar nekaj krepkih ;da je bil čisto pos******* saj revček ni vedel od kod familija ve za lumparije in laži:
    Kaj hočem povedati?
    Borci komunisti niso nikoli bili za samostojno slovenijo oni so bili vedno za yugo in komunizem: vedno so RAZGLAŠALI DA JE JNA njihova NASLEDNICA DEJANJ IN TRADICIJE:
    Torej agresorska vojska je bila naslednica njihovega boja in tradicije;ter oni so kamen za ustanovitev samostojne SLO države?
    LAŽ NA LAŽ ONI SO BILI VEDNO ZA YUGO IN Beograd njihovo rdečo Balkansko Meko:
    dA JE TEMU TAKO BI POTEM MORALA BITI sLOVENIJA SAMOSTOJNA IN SUVERENA ŽE PETINŠTIRIDESETPA JE BILA del Yuge ne pa samostojna:
    Zato kakršna koli vez med NOB in slovensko osamosvojitvijo in slovensko vojsko niti najmanj NE DRŽI SAJ GRE ZGODOVINSKO ZA POVSEM RAZLIČNI PLATFORMI;ki ju skušajo levaki zopet ponarediti;čeprav je takoj vidno ;dalažejo kot pes teče:
    Zakaj ?
    Po njihovih razlagah je SV naslednica JNA ;TA ISTA POA JE IZVEDLA AGRESIJO NA sLOVENIJO SKRATKA;LAŽ PREVARA IN SRAMOTA NARODA ZALE ZZB(ZVEZA ZOBNIH BOLNIKOV SLOVENIJE)

  • xtc

    v državah prava in reda se tale in še kateri NOB jevec nič repenčil ;ker bi verjetno sedeli pred sodišči in po zaporih ali pa bi se skrivali po luknjah kot se ssovci in gestapovci;ker bi jih iskali zaradi zagrešenih zločinov:

  • Duhec

    Žalostno vse skup.

  • Andrej S

    Ko sem bil mlad in betežen smo v soli ko je vstopila učiteljica in je ta dvignila roko do čela in izrekla “ZA DOMOVINO” in mi pionirčki smo zavpili “PO TITOVI POTI NAPREJ” se še spomnite res žalostno

    • tarantela

      Maš slab spomin, smo odgovorili: “s Titom, naprej!” No na meni to ni pustilo posledic, je pač del zgodovine našega naroda, kot je bila kraljevina in še prej cesarstvo in Karantanija itd. Nekoč bo tudi to le spomin, ob katerem se ne bodo razburjali. Se mi zdi, da se kar nekako ne moremo izkopati iz bližnje preteklosti, ki nas vleče nazaj, kot bi bili priklenjeni in ne moremo več sanjati o prihodnosti in si prizadevati zanjo. Se moramo sprijazniti, da bodo vedno različni, taki pač smo: levi, desni, sredinski, verni, ateisti. Skratka mavrica različno mislečih. Prej bomo to sprejeli, prej bomo ozdravili naše duše in sprejeli od drugače mislečih tisto, kar nas druži, brez sovraštva do tistega, kar nas razdvaja. Veliko sreče, Slovenci!

      • Dragica, tole pa so lepo povedala.

      • tramal

        Najprej moramo povedati in zapisati pravo zgodovino ne pa partizanske pravljice.Ko bomo to razčistili bomo hitro šli naprej.Narod brez zgodovine ali z zlagano zgodovino ni narod.

        • tarantela

          Tega ne morejo namazati na kruh svojim otrokom brezposelni, še kruha jim to ne nudi. Katera zgodovina je prava? Ob sovraštvu enih ali drugih, se čedalje bolj sprašujem.

          • tramal

            Ja prrtizani so se najbolj izkazali po vojni ko so pomorili tisoče in tisoče deklic in fantkov starih od dvanajst let naprj.Res so heroji.In v nobenem učbeniku zgodovine ta resnica ni zapisana.Je pa bilo nekaj zavedenih.

          • tarantela

            Snemi plašnice, partizani še niso bili nujno partijci, ki so pobijali. Desno usmerjeni včasih nabijate kot levo usmerjeni: v tri krasne!

          • Ruggedplant

            Je partizane vodila partija ali ne? So partizani izvajali strahopetne gverilske napade na okupatorje in se poskrili, ko je bilo potrebno zaščititi civilno prebivalstvo pred jasno postavljenimi povračilnimi ukrepi ali ne? So asasinacije slovenskih domoljubov izvajali vrhovni partijci ali partizani? So partizani vedeli za umazana dejanja, ki jih opravljajo bodisi oni ali njihove sosednje čete ali ne? Koliko partizanov se je javno opravičilo in ovadilo svoje soborce/nadrejene zaradi tovrstnih pomorov?

            Prosim ne prodajaj tule vsegliharskih bučk o poštenem partizanstvu, ker ga praktično ni bilo. Tisti, ki pa so to bili, pa so jih prisilno mobilizirali, so hitro končali pod zemljo – bodisi s strani nemških ali italijanskih pušk, ko so jih v samomor poslali CK-jevci, ali pa so za likvidacije poskrbeli kar sami – med, predvsem pa po vojni. Pošten partizan je bil za partijo enako nevaren kot domobranec, vaški stražar.

          • tarantela

            So Te poslali v bitko? No, moj stric, bivši partizan, je bil pošten in je preživel. Umrl je od starosti.

          • Ruggedplant

            Potem je imel pa veliko srečo.
            Mimogrede, je poklical Možino in povedal o zločinih svojih kameradov? Bi rekel, da je to kar močan pokazatelj poštenosti posameznika, ki je bil (posredna) priča umorom, mar ne?

          • tramal

            Če ni moril po vojni je pravilno da ga imaš rada.Seveda oba ker kri ni voda.

          • Ruggedplant

            Zgodovinsko dejstvo je, da so pri nas v celotnem obdobju okupacije pobili 324 Italijanov in okoli 400 Nemcev, v istem času pa je izgubilo življenje preko 75.000 Slovencev. S tem da se je leta 45 šele začela tista prava klavnica v kateri so partizani zverinsko pomorili skoraj še enkrat toliko – neoboroženih.

            Kdor se ob teh DEJSTVIH ne zgrozi, ni vreden slovenskega kruha, niti državljanstva, saj je s svojim zaslepljenim pogledom na zgovoino nemerodajen za presojanje sedanjosti, posledično pa preko svoje politične presoje nevaren za prihodnost – ne le sebi, pač pa vsem Slovencem.

          • karlina

            ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

        • karpelec

          Ha, ko pa se je lepše guncat s Čirotom, pa še dolgčas ni, ko opazuješ lepote.

        • karlina

          TOČNO!!!!!!!!!!!!!+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

      • Ruggedplant

        “No na meni to ni pustilo posledic”
        Prav vsak tvoj komentar žal dokazuje ravno obratno.

        • tarantela

          Različni smo, pa nas pobijte!

          • Ruggedplant

            Prav zato ker smo različni, vas ne.

          • avtohtoni neandartalec

            Aja, ne bi te ubili, zakaj, bolje je, če čim dlje trpiš, bi se lahko še malo igrali s tabo.

    • Kapodistrias

      Pionirčki smo morali v en glas zavpiti: “S Titom naprej!” Spomnim se, da je nekdo zavpil: ” … nazaj!” In so ga našli, dobil je ukor, kar naprej so ga šikanirali, osnovne šole ni dokončal. Sem pa vesel, da je v življenju vseeno uspel. Postal je cenjen obrtnik in kasneje podjetnik. Velja pregovor: “Vse se vrača, vse se plača.”

    • karlina

      Se spomnim ja, kar zmrazi me.

  • Duhec

    Po 25 letih je moj dobil spominski znak Zvest Slovenijii za zasluge pri osamosvojitvi. Z Min. za obrambo so mu poslali dopis, da so ga pač spregledli, nenamerno. To je spoštovanje. Kaj je šele s padlimi, ki nikoli ne bojo oživeli?!

    • avtohtoni neandartalec

      Verjetno je kdo tak poklical, naš MORS je največje stanovanjsko podjetje v državi, ne verjamem, da bi najprej deložirali veterane, potem bi jim pa delili častni red, fašisti so temeljiti in tega ne počnejo.

  • Duhec

    Ali vas skrbi prihodnost???

  • Ricardo

    Pa koga zdaj to po 25 letih briga… Samostojno Slovenijo so zavozile vse ampak čisto vse vlade po osamosvojitvi. Od Demosa , LDS-a, SDS-a, SD-ja, PS-ja in SMC-ja. Vsa plenjenja, prevzemi, izčrpavanja so bila požegnana oz z vednostjo s takratno vlado na oblasti. Nihče v teh vladah ni ukrepal!! Vi se pa greste kdo je bil proti osamosvojitvi. Z nasprotniki osamosvojitve ali brez njih smo se uspešno in z minimalnimi žrtvami osamosvojili! To je del zgodovine. Basta! To smo hoteli in tudi dobili. Smo zelo slabi gospodarji! Vsi! Večino mladih rojenih po letu 1990 sploh ne zanimajo zdrahe v letu 91′ kaj šele leto 1945…in rdeči proti belim… Njih tako kot vse nas zanimajo zaposlitev in normalen standard življenja. Dajmo iskat rešitve težav…pa kdorkoli je na oblasti…

    • macon

      Vlada ne more sankcionirati gospodarskih lopovščin, za to je sodstvo. Vlada ne more ukrepati. Vi sanjate o poštenemu diktatorju, ki se spozna na vse in se vtika v vse.

      Dajte si že razjasniti osnove delovanja demokracije.

      • Ricardo

        Če bi vlade delovale z vizijo tržnega gospodarstva in ne dopustile propad zdravih podjetij in sploh ne bi prihajalo do lopovščin ali pa zelo redko…Kakšno vezo imajo tukaj osnove demokracije? Pod katero vlado pa je sodstvo delovalo tako kot je treba…??. Nobeno!

        • macon

          Vlada sprejema zakone, kriminal preganja sodstvo. Vi imate v glavi titoistični mem, saj naj bi bil Tito dobri diktator, ki se je spoznal na vse in vtikal v vse.

          Sodstvo je bilo zmeraj rdeče in levo, noben sodnik ni bil po 1991. odpuščen zaradi kršenja človekovih pravic v prejšnjem sistemu. Imajo nemoteno kontinuiteto in dosmrtne mandate, glede kriminala se pritožite Masleši in Fišerju.

          • Duhec

            Da dons zmagaš na sodišču, v tej levi smrdljivi greznici… morš bit genij, psiho, pripravljen na vse. Zlasti, če se vtakneš v nekoga, ki jim je pr srcu. Ampak večini to ni jasno. Živijo v nekem oblačku… nekje pač.

          • tarantela

            Jaz pa mislim takole: sodišča so slaba zato, ker iz njih bežijo dobri odvetniki. Dobrih odvetnikov pa ne morejo najeti reveži, najamejo jih bogati kriminalci, vseh sort, levi in desni, katerim ti dobri odvetniki pomagajo, da sodišče pogrne. Ko bi sodišča dobro plačala zares dobre sodnike in tožilce, ki bi znali pripraviti obtožbe in sodbe tako, da jih še tako dober odvetnik ne bi mogel ovreči, potem bi sodišča delovala zares dobro. Torej bo treba zares dobre tožilce in sodnike tudi dobro plačati!

          • Duhec

            Ni štos v dnarju…. je v karakterju sodnikov in tožilcev.

          • tarantela

            Mislim, da JE štos v dnarju. Na sodiščih ostanejo tisti, ki obvladujejo zadeve slabše, kot odvetniki, ki so prej delali kot sodniki. Penko, ki je bil zelo dober sodnik, je odšel med odvetnike, kjer ima sedaj veliko boljše dohodke, kot jih je imel kot sodnik. In še več je takih.

          • Duhec

            Žid, ki me je v zadnjih 7 letih nauču vsega, kar me ni oče, mi je reku. Pokvarjenca ne morš tolk plačat, da ti bo lojalen, zvest, pošten. Čeravno maš na razpolago milijarde…. lohk pa nardim, plačam, da ga ni v moji bližini.

          • tarantela

            Na naših sodiščih je takole: ko si sodnik, lahko sediš na tem stolčku vse življenje, dober ali slab, tako so uredili! Naredimo primerjavo: Na sodišču se istočasno zaposlita dva sodnika z enako izobrazbo. Sodnik A se trudi, se izobražuje, vestno dela, če se le da, razsodi tako, da tožbe višje sodišče ne ovrže.. Sodnik B tudi dela, dodatno izobrazbo pregleda ali pa ne, če ga kaj pobiksa, mu višje sodišče vrne zadevo v obravnavo in se potem zadeva več let vleče po sodiščih kot kurja čreva. Oba pa dobivata enako plačo. Seveda bo tisti, ki bolje dela, šel, ko bo videl, da drugi dobi enako plačilo za manj vestno delo. Tako pač je, ker so tudi sodniki (kot zdravniki) včasih preveč solidarni s člani svojega ceha.

          • Ruggedplant

            Pri nas sploh še nismo pri pojmih dober/slab. Pri nas je ločnica edino režimski in nerežimski, s tem da jo slednji slej ko prej popihajo v tujino, ker v brezpravju preprosto ne morejo delovati. Za spremembe v pravosodju bi bilo potrebno najprej izvesti temeljito lustracijo – kaznovati ali celo vzeti licenco vsem, ki so molčali v političnih procesih kakršna je bila orožarska afera in patrija, ki sta temeljno zaznamovali celotno slovensko družbo, tistim, ki pa so v procesu aktivno sodelovali in torej aktivno kršili člvoekove pravice, pa seveda odvzeti prostost in seveda onemogočenje zaposlitve v katerikoli izpostavi javnega sektorja, kar je temeljni namen lustracije. Ampak, kot sem omenil že v drugem komentarju, se bo to žal zgodilo šele, ko bo slovenceljski narod spregledal, da ga nategujejo vedno eni in isti komunisti, nakar bo demokratična opcija dobila preko 2/3 v parlamentu in takrat se bo lahko čiščenje 70-letnega svinjanja pravne države šele pričelo.

          • tarantela

            Orožarska afera za moje pojme ni razčiščena. Kar se pa tiče naroda, si želi zaposlitve, stanovanja za mlade, nikakor ne prepirov. Tisti, ki bo prej spoznal željo in voljo naroda, bo zmagal.

          • Ruggedplant

            Seveda ni razčiščena – obstajajo namreč zelo oprijemljivi dokazi kdo je komu prodajal orožje, le da se državni tožilci takih primerov ogibajo kot hudič križa, saj vedo da bi s tem lahko zašili svojega glavnega poveljnika. Kar pa se tiče afere podtaknjene Janši – le ta se je vlekla 10 let in v tem času tožilstvu (ob levem sodstvu) ni uspelo janši dokazati prav ničesar in na koncu so zadevo izpeljali podobno umazano kot patrijo – sodba je padla, a so z zastaranjem dopustili, da senca dvoma na človeku ostane za vse večne čase – stalinistične metode diskreditacije, nič novega.

            “Komunistov pa pri nas ni, to kar pri nas imenujemo komuniste in
            levičarje, sploh ni komunizem. Ta je kot ideja čisto nekaj drugega, kot
            imamo sedaj.” Komunizem je že v svoji osnovi, ideji kontradiktoren in zato v praksi neuresničljiv. Obstajajo pa ljudje, ki s to ideologijo še danes zastrupljajo množice in zaradi nizkega političnega IQ-ja slovencljev, spačenega od 70 letne možganopalnice, tudi uspevajo na volitvah. Ti praviš temu, da so spoznali željo naroda, jaz pa temu pravim, da so narod še vsakič na suho nategnili, saj plače in pokojnine NE rastejo (kljub evropskim trendom), nezaposlenost se NE zmanjšuje, zunanji dolg se nemoteno povečuje, delovanje pravne države je iz leta v leto slabše, iz leto v let več mladih beži v tujino, kar pa velja tudi za tuje investitorje in domače nedržavne podjetnike, ki jim rdeče vlade zapirajo vrata pred nosom.

            je to volja naroda?

          • avtohtoni neandartalec

            Narod upa, da ne bodo deložirali še njih, najhuje pa je seveda, če te potem silijo še, da bi delal za njih.

          • Nada

            In kaj so bili zgodovinsko nazaj komunisti? Glavna njihova ideja je bila s krvavo revolucijo prevzeti oblast – kulake obesiti na kandelabre, kot je vpil in izvrševal Lenin in s svojimi hordami gazil in ubijal množice, ki so vpile po ulicah: “Nočemo tega, kar nam sedaj delate!” Po prevzemu oblasti pa razglasiti diktature proletariata, ki jih obvezno vodijo in jim poveljujejo komunistični avangardisti.
            Normalno je, da se kontinuiteta komunistične avangarde – oblastnikov še iz prejšnje države in njihovi potomci ter sledilci danes v Sloveniji ne borijo več za revolucionarni prevzem oblasti – saj to so že izvršili, temveč za ohranjanje oblasti, privilegijev, finančnih sredstev, mentalitete volivcev in razlago zgodovine v svoj prid.

          • avtohtoni neandartalec

            Čustracija na podlagi česa? Ne moremo lustrirati nekaj, kar že dolgo več ne obstaja, lahko bi lustrirali samo javne uslužbence in poredstavnike ljudstva, ki so uničili ljudi danes, ampak ga ni pri nas junaka, ki bi se postavil na stran diskriminiranih in deložiranih, brezpravnih revežev. Kdo ve kaj bi sploh oni naredili, bi bilo pa res patetično, če bi se stepli za njih, oni bi pa med bitko stali postrani in gledali.
            Ne bo lustracije, ker ni ljudi, za katere bi se postavili in dvignili, nimamo zgleda koga rešiti.

            Že vem, mogoče bi lahko lustrirali tiste, ki pretepajo in maltretirajo lepe ženske, je treba puncam pokazat, da so občudovane in zaželjene, ampak si morajo same priti gor, da so tiste noge narazen še najmanj kako se nam lahko oddolžijo.

          • Ruggedplant

            Že dolgo ne obstaja več? Nasprotno: totalitarni duh rdeče revolucije je danes prisoten v večji meri, kot v časih najtršega komunizma z izjemo človeških žrtev, ki jih danes sicer ni, so pa drugačne vrste.

            Kar se revežev tiče: kdor voli rdečo kamarilo, si je popolnoma sam kriv za svoje uboštvo, hkrati pa je sokriv tudi za moje, ker sva pač oba v istem loncu in njegova svetovnonazorska zmedenost cvre tudi mene. Najbolj pa mi je žal revežev, ki sicer volijo v pravo smer, a s(m)o vselej preglasovani s strani partijskih privilegirancev bodisi v javnem sektorju ali parajavnem sektorju, kot so vsa državna podjetja.

          • Kapodistrias

            Sodniki so v primerjavi z drugimi poklici izjemno dobro plačani. In največ na prebivalca jih je v Evropi. Ni stvar v denarju, ne v karakterju sodnikov. Hudo narobe je s sitemom, ki ustvarja takšne ljudi, nesamostojne, nekritične, ubogljive, podkupljive. Res so ubogi tisti, ki sodijo avtonomno, po svojem zanju in človeški vesti ter se ne skrivajo pred tistimi, v imenu katerih sodijo.

          • avtohtoni neandartalec

            Saj dobijo močne tablete, da laho zvečer zaspijo, čez poletje so pa itak na kurbariji, pardon, na počitnicah, pa še jakuzi si lahko vsak vikend privoščijo. Sodnik najbolj ve, da jih bo dobil prvi po gobcu, če ne bo pravne države, vlada neka vzajemnost z javnimi uslužbenci ali kako naj se izrazim.

          • avtohtoni neandartalec

            Dobrih odvetnikov pri nas ni, nimamo razvite te kulture,to so samo pogajalci, ki se vsedejo skupaj s sodnikom, tožilcem in policijo, potem se pa zmenijo kaj bodo naredili s stranko.

        • Ruggedplant

          Vlade se nimajo v delovanje pravne države in tržnega gospodarstva neposredno kaj vmešavati, saj je to točno v nasprotju definicije pravne države in tržnega gospodarstva. Naloga vlade je, da sprejema zakone (od ustave navzdol), katerih glavni cilj je vzpostavitev prav zgoraj omenjenega – pravne države in tržnega gospodarstva, od te točke dalje pa je vse na stroki in seveda neodvisnih nadzornih organov, ki zagotavljajo, da se te zakone spoštuje. Ker je že v osnovi poslanstva partije popoln monopol nad pravosodjem in gospodarstvom, živimo danes v enem najbolj zaprtih in nekonkurenčnih trgov v celotni Evropi in smo povsem na dnu (oziroma vrhu) kar se tiče pogostosti kršitev človekovih pravic na sodiščih po čemer se meri nivo pravne države.

          Za spremembo zgoraj navedenega instrumentarija (tudi preko lustracije), so potrebni temeljni posegi v ustavo, kar pa je možno le z dvotretjinsko večino, ki je žal nekomunistična politična opcija v Sloveniji ni niti približno dosegla, medtem ko jo je rdeča stran imela v vseh mandatih (svoje stranke imajo vedno celo v opoziciji). Očitek, da temeljne spremembe v sodstvu (ali pa gospodarstvu) niso bile narejene pod Janševo vlado, je torej milo rečeno naiven.

    • tarantela

      Tega še niso dojeli.

    • Duhec

      Čudn, da levi levih, ki so neprimerljivo večji lopovi, nikol ne kritizirajo.

    • macon

      Levi lopovi, ki kradejo na temeljih, navezah in mrežah postavljenih pred 1991 govorijo: glejmo naprej, pustimo tisto zadaj stat, ne razdvajajmo in potem kradejo naprej. Kdorkoli jih moti v kriminalu je nestrpen, razdvaja, revanšist, poleg tega pa tudi neoliberalec in domobranec.

      Ljudje naj ozavestijo, kdo jim krade in jemlje, šele potem bodo spremembe. Tukajšnji butci gredo direktno volit za tistega, ki jim obljubi zvišanje davkov in represije v zameno za načelne floskule o poštenju, socialnosti in solidarnosti, ki seveda v praksi nič ne zavezujejo.

    • Slobajker

      Točno tako !!!!

    • if

      Samostojno Slovenijo je zavozil bebavi slovenski volilec, ker voli nove obraze rdečega nazora!

      • karlina

        +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Ampak v večini so to le “Slovenci” na papirju, ki jih je vedno več in , ki v tej NAŠI DRZAVI SLOVENIJI, zivijo zelo, zelo dobro.

    • Karmen

      Motiš se, zelo se motiš, kradli so levi, desnim so pa zelo metali polena pod noge in jih onemogočali, tudi z lažmi in prirejenimi sodnimi procesi. Kar je tipično za komuniste.

      • tarantela

        Snemi plašnice.

        • Ruggedplant

          Misliš resnice?

          • tarantela

            Ta pa je, da so vsi kradli, pravzaprav ni niti levice, niti desnice, je samo bitka za oblast, mi smo samo navadni vojaki, ki naj bi bili bitko zanje.

          • Ruggedplant

            To ni resnica, pač pa tipičen vsegliharizem, torej čisto nasprotje le te. Pavšalno bsoditi, da kradejo VSI ima glavni učinek v tem, da tisti, ki to zares počnejo, ostanejo skriti v množici “vseh” in s svojim početjem lahko nemoteno delujejo naprej.

          • tarantela

            Ko boš ugotovil, kdo se v resnici skriva, boš globoko razočaran. Tudi jaz sem bila, sem si že opomogla.

          • Ruggedplant

            Kar na dan z njimi: imena, priimki, dokazi,… V pravi demokraciji veljajo enaki vatli za vse.

          • janez.pokoncni

            Čak prijatelj, veš kakšni so argumenti nakladačev.

            Imena in priimki ter ostali dokazi gredo po sistemu :
            “… ne bom poimensko ampak saj se ve. Vsi jih poznamo, ker je to splošno znano … blabla ”

            In takšne “argumente” podajajo že vsa leta.

          • tarantela

            Nimam denarja za odvetnike.

          • Ruggedplant

            Lepo te prosim, kar brez sprenevedanja – v naši državi dobiš za blatenje demokraov (sploh če so ti hkrati še tako ali drugače povezani z osamosvojitvijo) kvečjemu privilegije in to včasih prav nesramno mastne – od povišanja v razne urednike na RTV-jih, Delih, pa do raznih direktorskih stolčlov, članov uprave v državnih podjetij, predsednikov državnih institucij, celo ministrstva – če boš zares pridna v svojem blatenju, celo pravosodnega.

        • Ricardo

          Tarantela, dobra besedna zveza :-)

      • domovina mili dom

        Ko komunist prdne, pokaže na druge, da se ne občuti od kod prihaja smrad.

    • Ruggedplant

      “Vi se pa greste kdo je bil proti osamosvojitvi.”

      Oprosti, ampak če pa TO ni važno v neki državi, potem ni važno popolnoma NIČ. Vse se začne in konča pri odnosu do države, njene zgodovine, njene identitete in posledično odnosu do njene prihodnosti. Nekdo, ki mu Slovenija ne pomeni nič in mu nikoli ni pomenila, ne bi smel imeti niti pravice do državljanstva, kaj šele možnost kandidature na volitvah in celo do vodenja države, saj je s tem v popolnem konfliktu interesov: živi/kandidira/vodi državo, ki jo sovraži. V Sloveniji se je zgodilo natanko to in potem se ljudje sprašujejo kako in zakaj. Odgovor leži med drugim tudi v naslovu tega članka.

      • avtohtoni neandartalec

        Kdor je bil proti osamosvojitvi, je bil vizionar in preprok, je pa res tudi, da prihodnost najlažje napoveš, če jo ustvariš.

        • Ruggedplant

          Za Slovenijo druga polovica tvojega komentarja še kako drži. Komunisti so bili zaradi lastnih privilegijev namreč ostro proti osamosvojitvi, saj bi ta morala po vsej logiki s seboj prinesti tudi lustracijo iz katere bi vzniknila prava pluralna demokracija, neodvisno sodstvo, tržno gospodarstvo in povezave z razvitimi evropskimi državami. Ker jim lobiranje proti osamosvojitvi ni uspelo, so se pač odločili začasno prebarvati (spremeniti ime stranke in začasno tudi retprike), na ta način obdržati oblast, ustvariti podobno žalostno realnost kakršna je bila v 80ih, nezadovoljstvo ljudi, ki so (nevede?) vsa nadaljnja leta volili prav tiste od katerih smo konec 80ih bežali, pa zdaj ironično usmerjajo prav v dejstvo osamosvojitve. Ni osamosvojitev kriva, da smo danes kjer smo, ampak prav to, ker ta ni bila izpeljana temeljito – odsotnost lustracije.

          • avtohtoni neandartalec

            Ampak to bi bila potem revolucija, ne tranzicija.
            Zakaj bi se šli revolucijo, če pa smo imeli že vse, ne moremo si izmisliti nekaj, kar nikjer drugje na svetu še ni obstajalo,revolucija mora biti nekaj bolj naprednega od starega, mi smo bili pa že na vrhu s socialnimi pravicami.
            Danes se lahko gremo revolucijo, proti Pahorjevi pokojninski reformi ter drugih brutalnih ukrepih in prometnemu zakoniku. Za začetek, bi lahko vsaj opravilno nesposobno vojsko odstranili iz oblasti, trenutno menda še veljajo izredne razmere.

          • Ruggedplant

            Tranzicija se izvaja ob rahlih spremembah sistema, ne pa ob tako temeljnih kakršnih s(m)o bili deležni konec osemdesetih let v vseh državah bivšega sovjetskega bloka. Povsod, kjer so imeli revolucijo, so morali izvesti kontrarevolucijo, da je bila škoda vsaj približno popravljena in stanje resetirano. In vse, dobesedno VSE, države, ki lustracije niso izvedle, so v primerjavi z lustriranimi močno nazadovale v vseh pogledih.

            S socialnimi pravicami pa se lahko igraš, ko tudi kaj ustvariš (ali pa sediš na sodčku nafte). in v Jugoslaviji in Jugosloveniji pač ustvarjali nismo. In zato smo tudi propadli.

      • karlina

        Moj VELIK PODPIS++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    • Kapodistrias

      Tipičen primer vsegliharstva – vsi so enaki, vsi kradejo, vsi so krivi… Ne, spoštovani Ricardo, prav to ni res. Vemo, kdo je na oblasti 25 let (na 45 let podlage). Resda smo imeli vmes osem let in pol (po spominu) vlade tkim. desničarske provinience, toda ves podporni sistem (veliki gospodarski sistemi, banke, javna uprava, pravosodje z represivnimi organi, mediji) je bil in je še v rokah levičarjev. Da pa mladih preteklost ne zanima? Ravno to je zelo zaskrbljujoče. Veliki demokrat Vaclav Havel je lepo povedal, da kdor nima razčiščene preteklosti, tudi prihodnosti nima (nekako tako). Zdi se, kot da pri nas prevladuje najbolj neposrečena kombinacija : levičarska ideologija in potrošništvo.

      • janez.pokoncni

        Dvojni vsegliharji. Prvim je vsegliharstvo taktika branjenja mafije. Kaviar socialisti so zjeznili, saj imajo popolnoma vse vzvode države v svojih rokah brez prekinitve že 25let in zdaj, ko je vse zasrano, prodajajo mantro kolektivne odgovornosti – vsi smo krivi.
        V bistvu je to celo res, ampak kot VSI oni mislijo vse politične struje, sam pa na VSE volilne upravičence. Kakorkoli, mi se demokratično že 25 let odločamo za kaviar socialistično mafijo.

        No, drugi so popolni abervezni slepci, ki jim itak ni nič jasno. Vedo, da Janša žre žeblje in bruha ogenj in da je vse, kar ni ostro levo nekaj izjemno grdega, neoliberalnega, nekaj, kar zagovarja zahodne vrednote, kot sta delo in družina. Ti “vedo”, da jim pripada lagodno življenje na račun drugih in postajajo ob umiranju sistema vzajemnega ropanja (socialne države) vedno bolj jezni na okolico, ker slabo živijo. Zato so našli novo vero in sicer, vsi so slabi ne glede na to, da se en političen pol do sedaj sploh še ni imel možnosti pokazati ne v slabi in ne v dobri luči.

        • avtohtoni neandartalec

          Težko je bili kriv, če nisi imel nikakršne moči in vpliva, dere se lahko samo tisti, ki ima denar, socialna je namenjena za osnovno preživetje.

          • janez.pokoncni

            Halo!? Socialna, če že je, bi morala biti namenjena za osnovno preživetje resnično nemočnih . Klinc taka država, kjer je krepko več kot polovica državljanov nemočnih in kar je najhujše. Večina “nemočnih” tudi želi ostati “nemočna” in ta status deduje tudi na svoje potomce.

      • avtohtoni neandartalec

        No ja, naši kraji so majhni, vsi se poznamo med sabo, saj človek vidi kakšne svinarije in kake krivice se delajo, ampak kaj češ narediti, proti državi ne moreš, najbolje je čim prej pozabiti in začeti znova, iz čiste ničle, če ni ne namestijo še kaj hujšega. Saj je po celem svetu isto, a misliš, da je drugje kaj drugače?

    • janez.pokoncni

      Uh.
      Recimo, da je tvoja mati Marija ti pa si star 40 let. Danes ugotoviš, da te je Marija kot dojenčka v bistvu ukradla pravi mami Zvonki ampak, koga zdaj to po 40tih letih briga?

      Stopnujva. Pred 25timi leti te je nekdo potisnil pred drveči avtomobil. Nesrečo si preživel vendar si postal hrom. Takoj po nesreči je prišel mimo Miha in te rešil. V to zgodbo si verjel 25let, v resnici Miha sploh ni bil tvoj rešitelj, ampak te je ravno on potisnil pred avtomobil. Ampak, koga zdaj to po 25tih letih to briga?! Miha je rešitelj in basta.

      Kako ti ni jasno?! Mi častimo in malikujemo barabe, bandite, tiste, ki so dejansko odgovorni za invalidnost te države. Te barabe niso naši osvoboditelji, kot se prikazujejo, ampak so Slovenijo potisnile pred drveči avtomobil in posledica tega je naša hromost. OBSTAJA možnost, da shodimo ampak se moramo najprej otresti teh, ki so nas (nas še danes in nas bodo tudi v prihodnosti) potisnili v novo nesrečo.

      • Ricardo

        ….Mi častimo in malikujemo barabe, bandite, tiste, ki so dejansko odgovorni za invalidnost te države. Te barabe niso naši osvoboditelji, kot se prikazujejo, ampak so Slovenijo potisnile pred drveči avtomobil in posledica tega je naša hromost. OBSTAJA možnost, da shodimo ampak se moramo najprej otresti teh, ki so nas (nas še danes in nas bodo tudi v prihodnosti) potisnili v nesrečo….

        Tukaj si pa zadel žebljico na glavico… s tem odstavkom se absolutno strinjam…

        • avtohtoni neandartalec

          Kdaj se je pa tebi kaj zgodilo, saj nisi imel nobeno nesrečo, ti ne trpiš, tebi nič ne manjka, niso ti naredili nobenih krivic, on govori o enih drugih problemih in bolečinah, ki si jih ti še zamisliti ne znaš.

      • karlina

        ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    • avtohtoni neandartalec

      Oprosti, jaz sem bil dober gospodar, vse sem imel poštimano, vse položnice plačane, od države nisem dobil nič, nikoli ne bi zaprl, če mi ne bi nekdanji komunisti pošiljali lokalno fašistično milico na vrata, ki me je gnjavila in zaustavljala na vsakem koraku ter mi pretila, da me bodo izgnali iz domovine, če ne dam ključev njihovemu tajkunu. Danes je Slovenija uničena, tajkun pa v zaporu, baje.

  • Iva

    https://www.domovina.je/mladi-najbolje-zivimo-v-samostojni-sloveniji-a-studenti-fdv-in-romarji-v-kumrovec-menijo-drugace-3-del/

    Iz članka: “Soglasje o osamosvojitvi kot najpomembnejšemu dogodku vlada v vseh anketiranih skupinah, še najtesneje pa je bilo med študenti Matematike in Fizike, ki so to opcijo kot prvo izbrali v 44 odstotkih, OF/NOB pa v 39 odstotkih.”

    Človek ne bi verjel, da zgoraj navedeni študentje razmišljajo podobno kot anketirani v skupinah – obiskovalci Kumrovca in študenti FDV.
    Podobni rezultati so tudi, ko gre za mnenje o življenju v SFRJ
    Če gre pri FDV družboslovcih za indoktrinacijo, pa pomenijo rezultati naravoslovcev popolno nepoznavanje – nerazgledanost te populacije, ki bi morala graditi na podatkih in primerjavah podatkov (statistična analiza)!

    • ..

      Bili so drugačni časi, gledat z današnjimi očmi na dogodke takrat je tako-tako. Ni se vedelo kaj bo sledilo, kako se bo razpletlo, ljudje so bili zmedeni od poplave dez/informacij, krožili so vsi možni scenariji, bila je zmeda.

      raziskava slovenskega javnega mnenja SJM 90-3, V času plebiscita (december 1990 in januar 1991), (N=2072)

      »Ali sta za ali proti ustanovitev SV?«.
      38,8% vprašanih jih je glasovalo za ustanovitev SV,
      36,1% jih je bilo proti,
      25,2% pa se jih ni moglo odločiti

      “Del političnih strank in del slovenske javnosti se zavzema za demilitarizacijo Slovenije, drugi del strank in javnosti pa za oblikovanje slovenske armade. S katerim konceptom se osebno strinjate?”
      38,3% Sem za demilitarizacijo
      29,8% Sem za slovensko vojsko
      21,4% Ne vem
      10,4% Ne strinjam se z nobenim konceptom

      …na primer.

      • Iva

        Bil je totalitarni sistem zavit v celofan (za kar so poskrbeli mediji in družbenopolitični delavci), česar pa mladim v šolah nihče nič ne pove. Zato jim je vseeno, če hodijo po Titovi cesti, gredo mimo bronastega Kidriča, častijo rdečo zvezdo, ki smo jo ob vojni za samostojno državo izrezali iz zastave. Le ZAKAJ???

        No, ekonomsko pa je država SFRJ itak bankrotirala, česar pa funkcionalno nepismeni, tako mladi kot stari, seveda ne razumejo!

        • avtohtoni neandartalec

          Mislim, da gre za neko psihološko motnjo, ko pacient razreže vse kar ima pred sabo na majhne konfete, to ga pomirja in sprošča, je pa treba paziti, da ne teče naokoli s škarjami v roki, ker se lahko med padcem z njimi resno poškoduje.

      • avtohtoni neandartalec

        Zakaj bi nas kdo spraševal, če smo za vojsko ali ne, saj smo imeli JNA, kdor jo je že odslužil, se mu je zdelo, da niti ni bilo tako slabo in bi morali vsi to doživeti, kdor je še ni, pa bi seveda glasoval proti, ampak taki še niso bili polnoletni.

        • ..

          Takrat je bilo veliko manipulacij, recimo pred referendumom o vstopu v EU so vložili ogromno denarjav pro-EU propagando, vsakega ki je razmišljal drugače so takoj stigmatizirali, označili za jugofila in kaj jaz vem kaj vse in kazali s prstom za njim, ene 3 milijone in nekaj evrov se je vložilo v pro-EU kampanijo, pač, propagando.

          Eni so že dobro vedeli zakaj, račune bo itak narod poravnal.

          • avtohtoni neandartalec

            Ključna je bila prav nato sodateska, vedeli smo, da brez Jugoslavije ne bo niti JNA, Nato je bila takrat garancija za trajni mir in varnost pred maščevanjem Jugoslovanov, ki smo jih z našo nacistično politiko porinili v pekel, ki se ne bo končal še vsaj sto let.
            SLS se lahko zahvalimo, da smo danes svobodni, čeprav je res, da nekateri še domov ne morejo več, ker jim ga je zasedel fašistični okupator ter vanj naselil svoje sodelavce in ovaduhe.

  • tramal

    Ko so borci partizanski norci ugotovili da bo slovenija samostojna so izsiljevali da bodo glasovali proti samostojni sloveniji če jim država ne bo pustila vseh privilegijev ki jih imajo.Zato pa imajo danes vse privilegije iz bivše juge.

    • karlina

      TOČNO

  • Peter

    George Orwell — ‘He who controls the past controls the future. He who controls the present controls the past.’

    • avtohtoni neandartalec

      Nekateri ne morejo kontrolirati niti svojega lulčeka, kaj šele celo prihodnost.

  • Duhec

    Bolš bo, ko slabš ne bo mogl bit. Žalostno, strašljivo. Ne za nas, pač pa za naše potomce. Ko poslušam, opazujem ljudi in se zavedam, da moj otrok (-a) ne bo ritoliznik, se sprašujem ali bo kaznovan, šikaniran??? Ali je bolš, da ga pošljem v tujino študirat, ko bo končal srednjo šolo??? Možnost bo mel. Ali ga učim, da se pripogne, čeravno se sama nikol neb???

  • Viktorh

    Bravo, brozova avantgarda.

    • Duhec

      Kaj smo pa ostali???

  • Duhec

    V levi greznici veljajo leva pravila…. napisana in nenapisana.

  • Duhec

    Leva elita…. ki je morala pobit konkurente, pametnejše, bolj sposobne, da je pršla na oblast…. in to sranje večina podpre na volitvah??? Kretene, ki so rabl 20 let, da so se naučil štet do deset. Kolk nor morš bit??? Večina okužena z ziko al s kterim drugim virusom???

  • Duhec

    Janši pa tisti, ki so pokradli milijarde, še vedno niso nič dokazali….

    • Osti jarej

      …..aammm…če bi mu karkoli dokazali…..pol ne bi imeli več ničesar,na čemer bi temeljila njihova oblast?!….na sovraštvu do njega?!…..in okoli janše bi se nehalo kaditi…kakor za dobrim konjem se kadi?!….in bi ljudje,končno,lahko zaživeli v miru pred preteklostjo ,od katere bo kmalu minilo 100 let?!…..za mnoge bo slej kot prej,poskrbela madam mathilde…..mladi,ki jim,k sreči ni mar za “dvopolarne” zdrahe,bodo šli s trebuhom za kruhom,ker imajo vsega poln kufer….jaz tudi….pokopljite že enkrat mrtve,vsi skupaj in delajte za žive….v tej državi ima oblast ljudstvo…..bo moralo to nekega dne res praktično pokazati?!……ta država se sesuva sama vase…..nič ne deluje,kot bi moralo…in nihče,ki je 25,15,10 let v politiki,ne more reči,da nima nič pri tem….nihče….

      • avtohtoni neandartalec

        Kadi se tudi za kengurujem, lahko skačejo po Avstralskih stepah celo dobrih 60 kilometrov na uro. Motijo jih, ker jim požrejo in potecajo pol pridelka, pa poskusi zadeti tako tarčo, ki neprestano odskakuje v vse smeri.

    • domovina mili dom

      Ne morejo mu dokazat, ker je vedno tako, ko komunist prdne začne vpiti in kazati na druge, da se slučajno ne odkrije od kod prihaja smrad.

    • avtohtoni neandartalec

      Kako to misliš, jim ni uspelo, kdo bo pa volil za nekega norca in bedaka, ja nič nima, pa kaj se ta sploh še dere in vsaja.

  • Karmen

    Želeli so ostati v Jugoslaviji, ki je takrat gospodarsko že popolnoma propadla. SFRJ je leta 1983 bankrotirala. Pojdite na Googla, odtipkajte Bolji život?! Jugoslavija u brojkama. Zelo zanimivo branje, kdor pa je živel v tistih časih in ima pospravljeno podstrešje, bo ugotovil, da je to kar piše, čista resnica.

    • avtohtoni neandartalec

      Seveda smo propadli, če so pa upravljalci družbenega premoženja ves naš denar zagonili za še več orožja, ko je bilo popolnoma jasno, da Jugoslavija ne more več nikamor prodajati take mase železa, ker se je hladna vojna končala in smo izgubili trge.
      Svet nam je skušal stati ob strani, za nas so imeli pripravljene strokovne programe, ogromne zaloge hrane ter ostalega materiala, ampak mi smo hoteli za ves keš kupiti samo orožje, in so nam ustregli, če sami hočemo, naj bo, ampak potem nam Bog pomagaj, ampak nas ni hotel razumeti.

      • tarantela

        Smo imeli drugačne cilje: z orožjem se da izvrstno zaslužiti, kufre mark!

      • Karmen

        Denar ni šel za vojsko, temveč so ga pokradli, Jugoslavija pa tudi ni imela zavidanja razvite industrije, povečini so pa sploh delali izgube.
        Res so pomagali v osemdeseti letih in to z denarjem. Mednarodni monetarni fond je dolg zmanjšal za 1,8 milijarde dolarjev, ZDA pa so, da bi preprečile vojno, dale (šenkale) 3,5 milijarde dolarjev.Ta denar je izginil v pol leta.

  • trobenta

    A še obstaja zveza norcev?

  • samsara

    “Čutimo se prevarane in nemočne. Danes ne vemo, kaj se bo zgodilo jutri” (‘Borci’ namreč)

    V prevodu: “Ne vemo kaj bo jutri z našim privilegiranim statusom in ugodnostmi”.
    To, je njihova primarna skrb, kakšna Slovenija , kakšna Jugoslavija.

  • MEFISTO

    V Sloveniji hočem imeti za soseda samo Slovenca.

    Tudi bežečih borcev ne!

    • domovina mili dom

      Sosed sosedu Slovenc. Po Murgldorfu se bo začet potrebno sprehajat v slovenskih nošah v opomin gostom, da se vsako dnevno zavedo kje gostujejo.

    • karlina

      +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  • avtohtoni neandartalec

    Zelo iskreno pismo Zveze borcev, točno tako, glasovali smo za suverenost, ne za odcepitev, pa tudi ostale njihove analize so se pokazale kot stvarne.
    Naenkrat smo Slovenci začeli verjeti, da bi bila lahko naša Slovenija tudi samostojna. Resno, nekaj kar si prej ni znal nihče niti predstavljati, so začele postajati naše skupne sanje, ni bilo še slišati nobenega govora o demokraciji, koncu komunistov, da ne bi bilo več Jugoslavije, pa si sploh ni znal nihče zamisliti. Hrvati so bili najbolj goreči, oni so morali biti tiho, o ustaški katolibanski državi se ni nihče želele pogovarjati, ker je Tito strogo prepovedal. Ko pa Tita ni bilo več, so lahko rekli, da jim je šlo pred njim bolje (glej; Jasenovac).
    In tako so se počasi razširile govorice, da smo Slovenci bolj pridni in pametni od ostalih narodov SFRJ, rekli smo jim ne se zajebavati, ker bomo drugače šli. Niso nehali, zato smo šli na plebiscit in zahtevali svojo Republiko.
    Vojna je bila v redu, kratko jke treajala, velika večina nas ni na nikogar streljala, vsega je bilo dovolj, dobro smo jedli in veliko pili, prvič v življenju smo bili deležni celo nekaj denarja in spoštovanja, načelnega. Takrat se nam je zdelo 100 mark celo bogastvo (40 evrov), medtem ko so strici preštevali mijarde, za katere nikoli nismo izvedeli po televiziji.
    Večkrat smo se znašli na prelomnici, nismo vedeli, če bi ali ne bi kritizirali komuniste, bili so velike barabe in lopovi, ampak smo se jih vsaj že navadili, z dvomom smo si izpogajali certifikate in Jazbinškov zakon. Stanovanje za 8.000 mark (3.500 evrov), na 25 let obrokov, in certifikat za 1.000 mark (400 evrov), kdo ne bi glasoval za to? Pa še veteranska penzija, za nas, ki smo branili dom, seveda smo bili za samostojnost in suverenost.

    Trajalo je kakšni dve leti, že leta 1993 je postalo jasno, da smo se znašli v fašizmu.

    • sprehajalec

      Vseskozi trdim, da se je Jugoslavija odcepila od Slovenije. Slovenija je s svojim samoupravnim socializmom pravzaprav zadnja in najmanjša stopnja Jugoslavije. Ko bo Slovenija bankrotirala, bo hkrati tudi konec Jugoslavije in 200 letne ideje jugoslovanstva.

      • avtohtoni neandartalec

        Jaz pa mislim nekaj drugega, te naše severnokorejce je treba čim prej zabrisat iz šihta, kjer so jih zaposlili takoj po osnovni/srednji šoli.
        Te delavčke je treba poslati domov, raje so v faabriki kot doma, to niže dolgo ni več normalno, delajo pa za burek več kot znaša socialna podpora. Za to bando si sposojamo miliajrde, pa še pokradejo ne tega denarja, za fašiste zasedajo firme in jih vzdržujejo ravno toliko, da vse ne crkne. Če jim pa kaj rečeš, dobi budala skoraj živčni zlom, jaz sem delal, se derejo, zdaj moram pa socialoi podpirat, kot da je on osebno res kdaj komu kaj dal in bi dobil več, če ne bi vsaj nekaj denarja krožilo po sicer mrtvi ekonomiji. To niso delavci, to so duševni bolniki, doma bi se mogoiče pozdravili, socialna je dovolj za ležanje v postelji in čajčke, včasih mogoče še za kakšne priboljške.

        Pri nas obstajata dve popolnoma različni vrsti ljudi, žrtve fašističnega režima in lobotomizirani zarukanci, ti dve vrsti ne moreta več dolgo koeksistirati na istem prostoru, ker gre za dve popolnoma ločeni, diametralno različni mentalni sferi.
        Povprečnemu bralcu se zdi, da nekaj brez veze nakladam, ker smo vsi eni ali drugi, ne znamo si niti predsatavljati nasprotne zavestne sfere, ne vemo niti, da obstaja, to je tisto kar nas razkraja bolj kot vse ostalo.
        Kko boš socialističnemu lobotomizirancu razložil, da niso vsi dobili preko vez stanovanja in službe, da niso vsi zato barabe, lopovi in narkomani, da so naši javni uslužbenci res kot fašisti, ne kr tak mal in se ljudem res dogajajo neverjetne krivice, predvsem pa, kako boš delavčku in kmetavzarju razložil, da mu nič na tem svetu ni treba razen umret, ko bo čas za to, ni mu treba živet, ni mu treba imet šiht in avto, ne rabi prijateljev, nič mu ni treba, razen kar sam hoče. Delo ni nobena vrednota, samo koristno delo je nekaj vredno, država ničesar nikomur ne rihta, sami moramo, ampak najprej mora država nehat metatil judi na cesto, jim krasti in jih mučiti, to je pogoj, da se lahko pogovarjamo kot normalni, enakopravni in dostojni ljudje. Lobotomizirancem ne moreš razložiti, da jih ne rabimo, ne glede kako so pridni in ubogljivi, ne maramo jih, morajo si posikati svojo srečo tam, kjer jih ljudje rabijo in so jih pripravljeni pošteno plačati.
        To pa pri nas pomeni revolucijo in epidemijo samomorov, če se tako pove, resnica je preveč grozna in nepredstavljiva.

    • if

      Pismo ZZB NOV je iskreno. Dokazuje, da cilj ZZB NOV ni bil in ni samostojna Slovenija!

      avtohtoni neandartalec, to je mantra levega fašizma, ker skozi desetletja slovenskemu narodu oporeka svojo državo!

      • avtohtoni neandartalec

        Meni se zdi, da se oni v državo niso preveč mešali, zdaj jo imamo in opozarjajo, da je kup dreka.

        • if

          Oni so novo državo preprečevali, sedaj nadaljujejo z OF lažjo.
          Spreglejte, ker ste odgovorni pred zgodovino, če boste nadaljevali s pritrjevanjem OF laži.

          • avtohtoni neandartalec

            Za parapsihološke pojave, se boš moral obrniti na kakšnega Žižeka, on je zgleda zadolžen za odkrivanje zločinov nad človeštvom, še preden bi se lahko zgodili.
            Ima tak um, da se lahko vživi v teroriste.

          • if

            Menite, da zadeva OF ni časovna in tem u primerna vsebinska laž?

            Ker šejete OF laž za parapsihološki pojav, so entitete ZZB NOV in mnogi, ki ji pritrjujejo, tako nevarni demokraciji, kot so bili člani in verniki v uzurpacijsko avantgardo ZK, ki je uničila prejšnjo državo.

          • Jovo Jamnica

            No, vsaj štirikrat sem prebral, pa nič razumel…

    • Kapodistrias

      Na plebiscit smo šli za samostojno državo, takšna pa je, razumljivo, suverena in popolnoma odcepljena od nekdanje matice. Vse drugo je nepošteno in pritlehno zavajanje. Res pa je, da se potem dejansko ni zgodila odcepitev; to bi se zgodilo, če bi preostali del skupne države funkcioniral dalje, pa ni, saj je Jugoslavija razpadla. Tudi vsi mednarodni dokumenti govorijo o razpadu Jugoslavije. Prav to pismo tkim. borcev tkim. NOB povsem jasno kaže, za kaj so se tedaj zavzemali, zato bi bil največji paradoks, ne, sramota, če bi se na uradni svečanosti pojavili, skupaj s svojimi rdečimi simboli.

  • avtohtoni neandartalec

    Jugoslavija bi morala postati nazaj združena, vsakemu državljanu današnjih suverenih republik bi lahko dali zastonj stanovanje, vsem bi zrihtali službo in ženo, plače bi lahko bile 2.000 evrov, socialna pomoč pa 700, namesto teh skorumpiranih in duševno bolnih šalabajzerjev, nas bi zastopala ena stranka delavcev in kmetov. Da se bodo lažje zmenili kar se itak moramo. Posli bi zacveteli, trg bi se nam razširil za deset-krat, spet bi postali prvi na vasi ter jedli zastonj čevapčiče na Kalemegdanu in v Sarajevu.

    Vsak dan je več tega prekletega fašizma.

    • ..

      Nič ne bo, zdaj smo še večji hlapci, vprašaj Gospodarje v Bruslju če ne verjameš

      • avtohtoni neandartalec

        Ni vežno, to so nam govorili tudi v poznih 80′, ko bo spet komunizem, bodo ljudje prišli k pameti, take stvari se lahko čez noč obrnejo, če sta srce na pravi strani in močna volja. Še več kot 2.000 evrov bi lahko bile plače v novi Jugoslaviji.

    • sprehajalec

      Kaj dosti nista praktičnega delala v življenju, izgleda. Sta bolj za “družbene zannosti”, kako bi namreč moralo biti.

      2k ojrčkov vsakemu, pa še možnost, da si jih doma natisne.

    • garfi

      nova utopija
      so ti murgle to naročile ? Mislim, da ja.

    • tarantela

      Sej pravim, dober si!

  • svatne

    “Na plebiscitu smo glasovali za suvereno Slovenijo, ne za odcepitev,”
    so zapisali v pismu, ki so ga 24. junija 1991 objavili v Delu, kar je v
    nasprotju s tem, kar trdijo danes, da so oni tlakovali pot v samostojno
    Slovenijo.
    Točno! Ljudje so glasovali in izglasovali osamosvojitev tistega, kar je leta 1918 sestavilo jugoslovansko državo. V dokumentu piše: “ZEMLJE države SHS”. S Kraljevino Srbijo so se torej “ujedinile” slovenske dežele – države (po srbsko ZEMLJE). Samo slovenske dežele so bile v tistem trenutku države, subjekti internacionalnega prava (primerjaj Ausgleich 1867). Kot take, so z ustavnim aktom suverena Karla (Manifest, 16.10.1918) imele vso pravico, da se organizirajo/povežejo po lastni odločitvi – in so se: Dne 31. 10. 1918 so deželni in državni poslanci skupaj z vlado odločili, da “vlada v Ljubljani prevzema vsa ustavna pooblastila v vseh slovenskih deželah”. S tem razglasom je nastala zveza slovenskih dežel. Uresničena je bila “davna sanja” – Zedinjena Slovenija.
    Zakaj “narodni prvaki”(!!!) tega dejstva niso odnesli v Pariz, pač pa so raje to dragotino “ujedinili sa Srbijom”, bi jih bilo treba povprašati in poobesiti.

    Na srečo z “ujedinjenjem” subjektiviteta slovenskih dežel ni prenehala – z dokumentom je bila celo potrjena, in so se dežele po vseh, skoraj stoletnih – pretežno katastrofalnih – homatijah lahko osamosvojile. Osamosvojile pod imenom Republika Slovenija in ne odcepilae, kar so edino lahko storile (če bi se dogovorile!) tiste republike in pokrajine SFRJ, ki so se izoblikovale v času trajanja SFRJ. Slovenske dežele so svojo državnost prinesle v zvezno državo in z njo so tudi združbo zapustile. Z osamosvojitvijo, ne z odcepitvijo.

    To so relevantna dejstva. Drugo so mnenja, ki nimajo v okviru načel in pravil internacionalnega prava nobenega pomena in nikakor ne učinkujejo.

    Dečki iz Ruš itd… so imeli popolnoma prav. Verjamem pa, da niso imeli pojma, zakaj in kako. Tudi danes jih ni v tej podalpski blaznici, ki bi tako preprosta in vsakomur razumljiva relevantna dejstva sploh opazili, kaj šele razumeli in upoštevali.

    • ..

      ..Maribor, Ruše, Pesnica, Ormož

    • Jovo Jamnica

      Preberi si nekaj o golgoti Antona Korošca. Zadeva se je sfižila takrat zaradi interesov Anglije. Če grem še dalje, leta 1903 je bil v Belgradu ubit Aleksander Obrenović, ki je simpatiziral z “Nemci”. Nasledil ga je klan Karađorđević, ki je, kako priročno… simpatiziral z Angleži. Če bi leta 1918 bili na oblasti še vedno Obrenovići, bi bila velika verjetnost, da bi konstituiranje SHS priznali, saj Krfska deklaracija ne bi bila podpisana.

      • svatne

        “To so relevantna dejstva. Drugo so mnenja, ki nimajo v okviru načel in
        pravil internacionalnega prava nobenega pomena in nikakor ne učinkujejo.” Z mnenji se naj ukvarja, kdor ima preveč časa.

        • Jovo Jamnica

          Zgoraj si napisal:…

          Zakaj “narodni prvaki”(!!!) tega dejstva niso odnesli v Pariz, pač pa so raje to dragotino “ujedinili sa Srbijom”, bi jih bilo treba povprašati in poobesiti…
          Anton Korošec je bil eden od teh “narodnih prvakov”. Poskusil je vse, kar je bilo v njegovi moči, da do “ujedinjenja” s Kraljevino Srbijo ne bi prišlo. Bil je onemogočen. Takrat ni bilo “interneta”.

          • svatne

            Ja, bilo bi lepo, če bi pravljice bile resnica. Resnica pa je, da je Korošec razglasitev zveze slovenskih dežel odklonil in ignoriral. Kaj je počel v Zagrebu? Tam ni bilo ničesar. Kar so počeli ondod, je bila privatna zadeva neke klike brez vsake legitimitete. Zato so se obesili na legitimiteto slovenskih dežel. Da je to vedel tudi Karadjordje, se lahko razbere iz njegove formulacije dokumenta: “ZEMLJE države SHS….”. Zakaj ne “Država SHS..” kakor je pisalo na papirju Zagrebčanov? Zato, ker “Država SHS” ni bila nič… manj kot nič. E>dini subjekti, s katerimi je lahko suverena država Srbija imela kakšen posel, so bile slovenske dežele, ki so bile države. Zagreb je bil del celovitega teritorija Kraljevine Ogrske. Karl je v Manifestu to jasno zapisal: “Ne morem pa tega dovoliti (oblikovanja državnih zborov in združevanja po etničnem kriteriju) na teritoriju Kraljevine Ogrske. Šele Trianon je določil mejo med Ogrsko in novo državo. Meje slovenskih dežel s preostankom Jugoslavije so bile pa internacionalno pravno dejstvo že dolga stoletja. In so še danes nespremenjene – vse, dokler arbitražni tribunal ne bo o zadevi razsodil. Glede na to, kakšne abote so naši “strokovnjaki” dali tribunalu na mizo, pa seveda lahko pričakujemo disaster. Arbitražni tribunali pač ne morejo upoštevati ničesar, česar stranke v postopku ne dajo na mizo. Naši maherji so pa izdelki Univerze Edvarda Kardelja…. Žal. O državi (in njenih atributih) vedo le to, da “odmira”.

    • avtohtoni neandartalec

      Glej, ne moreš biti suveren, če lahko obstajaš edino v simbiozi z drugimi.

      • Jovo Jamnica

        Zato so Baski, čeprav žive tam, kjer žive, baje od pamtiveka, brez suverene dežele. Njihova smola je, da se niso povezali s Srbi. Če se povežeš s Srbi, dobiš suverenost kar pri Srbih. Primer so Albanci.

  • antimur

    Saj je prav zaradi teh nasilnih rdečih revolucionarjev Slovenija še danes okupirana. V devetdesetih in še prej, je bila pri teh “borcih za svobodo” ogromna panika, kaj jih bo doletelo, ko bo domovina samostojna. Veliko tistih, ki so se počutili krive za grozote, je naredilo samomore, ostali so pa strnili vrste. Ker je Kučan z udbo imel v rokah in kapital in državne institucije, se je odvila ta žalostna petiindvajsetletna okupacija rdečih barab. Hvala bogu, da gre njihova era k zanesljivemu koncu.

    • avtohtoni neandartalec

      Veterani se to deremo že 25 let, ampak so nam takoj po osamosvojitvi pobrali orožje, večino potem nikoli več nas niso klicali na orožne vaje.
      Tlačijo nas pa še vedno isti udbaši, zaradi katerih smo bili sploh prisiljeni v odcepitev od Jugoslavije.

      • tarantela

        Včasih prekosiš sam sebe!

  • karlina

    Sramota in sedaj se ti t.i. borci napihujejo, da so prav oni zasluzeni za osamosvojitev Slovenije, ter mnogi od njih prejemajo visoke pokojnine, zakaj ze-pravi osamosvojitelji Slovenije, pa so popljuvani, to je lahko samo v Sloveniji in nikjer drugje.

    • avtohtoni neandartalec

      Celo 12 letnim otrokom baje dajejo borčevske penzije, čeprav se še starši niso borili za Slovenijo, za kakšne sosednje džamaherije pa mogoče.

  • Mariborske ulice

    http://www.mariborske.ulice.si Potrudimo se preimenujmo jim njihove herojske ulice, pridružite se Mariborčan, posebno tisti s Kardeljeve, Proletarskih brigad, Titove, Partizanske, Trga revolucije in Trga Borisa Kidriča.Osti jarej!

    • Jovo Jamnica

      Če se bodo tega lotili na način, kakor so preimenovali bivšo Svetozarevsko ulico v dve kratki, z nazivi: Ulica škofa Maksimilijana Držečnika in Ulica slovenske osamosvojitve… potem nam Bog pomagaj

      • avtohtoni neandartalec

        Počasi bo več Slovenskih imen ulic v Celovcu kot v Ljubljani.

        • Jovo Jamnica

          Tega sicer ne zastopim najbol, ampak, če ti tako praviš, potem že drži.

      • Mariborske ulice

        Ja, so jo preimenovali 20 let po tem, ko je Svetozarevo postalo Jagodina. Bomo videli, kako bomo lahko preprečili neumnosti, upam.

    • ..

      Kaj bi dal namesto partizanske? Adolfovo?

      • Mariborske ulice

        Haha, pa namesto Proletarskih brigad Domobranskih brigad :) Pa raje ne, bomo pokazali več kulture. Oj!

        • avtohtoni neandartalec

          Zahtevati bi morali poimenovanje ulic po naših tajkunih in veleizdajalcih, glavna cesta v Mariboru naj bo Rožmanova, trg pa naj se preimenuje v Rabottijevega.

          • Jovo Jamnica

            Nea se ti sekiraj za Marprok. Če samo preimenujemo kompromitirane mariborske ulice po mestnih sodnikih od 13. stoletja dalje, potem imamo imen (priimkov) dovolj.

        • ..

          ..čuj, ti si Mariborčan?, si bral od Franca Filipiča ‘Prvi Pohorski partizani’? Znani priimki in ulice, dogajanje, iz Maribora in okolice. Od Ptuja do Lobrenca na Pohorju.

          • Mariborske ulice

            Ne, zabeleženo – preverim v knjižnici

          • Mariborske ulice

            Že rezervirano. Hvala za napotek! Oj !

      • radames

        Cesto (ulico) Ivanke Mulec. Znana partizanska morilka in sadistka iz Loške doline.

  • Janez

    Ja !
    Pa – povejo naj ti še živi ex “partizani” !
    Kako je bilo zares .
    Le navadne ljudi so nadlegovali, v nevarnost spravljali in verne ljudi morili !
    Pa !
    Prevetriti te ZZB penzije – živih borcev ni več dossti !
    ZZB starce – na. – s p o v e d ! Po resnici naj povejo – kako je bilo ! L.r. JANEZ. KOMENDA

  • joze kuch

    TIGR na pomoč!

  • mihha

    “Čutimo se prevarane in nemočne.” Do danes so se očitno spet dobro okrepili.

    • ..

      Tako se počuti 80% slovencev #DrugaŠvica pa to

      • radames

        Enako kot 1945. Samo da takrat brez Švice.

  • dob

    Leto 1991:
    Zveza Borcev:
    Mi smo proti osamosvojitvi.

    Novinar:
    Zveza Borcev je proti osamosvojitvi?

    Zveza Borcev:
    Da, Zveza Borcev je proti osamosvojitvi.

    Leto 2016:
    Zveza Borcev:
    Mi smo bili za osamosvojitev.

    Isti novinar:
    Zveza Borcev je bila za osamosvojitev?

    Zveza Borcev:
    Da, Zveza Borcev je bila enotna in odločno za osamosvojitev!

    Naključni mimoidoči to posluša, besede mu sicer gredo v glavo, toda logika ha še malo zajebava. Vendar že ve, kako jih bo razporedil v glavi, da mu bo vse, kar je slišal, zneslo.
    Mu je že kučan povedal, kako mora razmišljati, da mu bo use useglih.

    kučan je potem, ko so ga obtožili veleizdaje, zato ker je razorožil TO, na televiziji povedal, da je bil naiven, da je vsem verjel. Poštenjak.
    Ampak potem je videl, kako Janša prodaja orožje….

    Predvidevam, da se mu je ob tistem vse zrušilo in se je umaknil med upokojence, ker se mu je zagnusilo, kako so nekateri prodali njihove skupne ideale. Težko mu je zdaj od strani opazovati, kako brez njega rušijo demokracijo. Prijatelji ga nagovarjajo: g. Predsednik, kaj se ne bi vrnili nazaj v politiko? Prezgodaj ste odšli…

    Njemu se pa srce lomi. Da bi posegal zdaj v politiko?! To je vendar proti vsem njegovim principom!

    • Mojca pokraculja

      Če mu rečejo, da je odšel prezgodaj in naj se vrne, je besen in srepo gleda. Kako ne vidijo, da je vendar v politiki , da je ON presidente.

  • radames

    Leta 1990/91 smo bili za svobodno državo. Pa smo v enakem položaju kot leta 1945. Svobodo imajo na jeziku samo levakarji. Tako kot leta 1945. Jezik prenese vse, celotni organizem pa ve, da svobode ni. Že drugič v 70 letih.

    • ..

      Kakšno svobodo pogrešaš?

      • radames

        Tako vprašanje pomeni, da sploh ne veš, kaj je svoboda.

        • ..

          Sprašujem, ker nisi nič manj svoboden kot ljudje v ostalih državah EU.

          • radames

            To je tvoje mnenje. Moje naj te ne briga.

          • ..

            Ne bi razložil, kakšno svobodo imajo ostale EU države ti v Sloveniji pa je nimaš?

          • radames

            Provokatorju ne!

          • avtohtoni neandartalec

            Mislim, da bi se lahko pogovarjali kar o celi paleti človekovih pravic, dokler človek ne doživi sodobnega fašizma na Slovenskem, ne verjame, si ne zna predstavljati, ko pa se sam prepiča, ne more verjeti, da je to res.

            Potem si lahko verjetno misliš kako se prenekateri ljudje počutijo, ko te berejo, ne vedo, si tako zarukan ali hinavski, mogoče oboje, da se lahko iz takih stvari norca delaš in se sprenevedaš. Ti nočem nič slabega povedati, rad bi samo, da si skušaš predstavljati kaj delaš, kako bi se počutili internirani judi, če bi jim postavljal isto vprašanje, ko so jih zaprli v geta ali celo v Auswitzu. Isto so se sprenevedali nacisti, češ kaj pa judom manjka, saj so jih tam vsi pustili pri miru, še delat jim ni bilo treba. Razmisli, nekateri ljudje pri nas danes ZELO trpijo, po krivici in popolnoma brez potrebe, škoda bi bilo, če bi se jim zameril zaradi lahkomiselnosti in naivnosti., ker sicer dobro pišeš, čeprav ti očitno marsikaj ni jasno.

          • Jovo Jamnica

            Dachauski procesi so bili samo v Sloveniji. Komanda, naj z njimi prenehajo, je prišla iz Srbije… :(

          • avtohtoni neandartalec

            Neumnost, sem bil po celi Evropi in pol balkana, Slovenija je totalitarizem brez primerjave v Evropi, nekaj podobnega sem videl edino še na Hrvaškem, pa še tam ne povsod.

            Brez heca, bolj gnile države kot je danes Slovenija ne poznam.

          • Kapodistrias

            Bi se kar strinjal. Tudi jaz sem prekrižaril Evropo po dolgem in počez, pred kratkim še baltske države. Mislim, da nas prehitevajo na celi črti.Takšnega slavljenja revolucionarnih dogodkov in simbolov nisem videl nikjer, niti v najbolj zakotnih kotičkih Balkana, še v nekoč zadrti Albaniji ne. Če svobodo razumem čisto po ljudsko, je to predvsem možnost izbire; tega je v Sloveniji žal silno malo. Rad imam Slovenijo; je pač moja edina domovina. Ampak še rajši bi imel drugačno Slovenijo. Brez vsakih ideološko zadrtih razglabljanj: tkim. levičarji so v vseh teh dolgih letih dokazali, da se znajo prekleto dobro dokopati do oblasti in jo braniti do onemoglosti, ne znajo pa gospodariti, ne znajo niti vladati ( v smislu demokracije), zato je čas, da vajeti prevzame druga opcija. Volitve so v demokraciji pač edina možnost!

    • tarantela

      Duša draga, ko bi živel leta 45, tega ne bi zapisal, če pa bi, bi bil že v arestu, danes nisi. Takrat so pazili na vsak korak, na vsako besedo, danes pa ropotamo po portalu, kar se kdo spomni, pa nikogar nihče ne zapira v arest.

      • radames

        Leta 1945 sem že živel. V Ljubljani. In tudi po pripovedovanjih vem, kako je bilo ljudi strah ob takoimenovani “osvoboditvi”. Tistih nekaj filmskih kadrov, ki jih non-stop vrtijo, kako partizani pridejo v Ljubljano, je lažnih. Ljudi je bilo strah, ne pa veselje.
        In ker omenjaš arest, so me tudi zaprli. Kot političnega.
        Danes pa trosijo še vedno enake laži, kakor so jih pred 70 leti. Mnogo bolj svobodni bi se danes počutili, če bi za strahotna pobijanja koga privedli pred sodišče. Pa niso nikogar. In še vedno nas filajo s “heroji”, ki so pravzaprav odurni morilci. In še vedno trobijo, da so nam oni prinesli osamosvojitev. To ni svoboda! Nikoli ni laž – svoboda!
        Premlado si, da bi to razumelo.
        Kaj je trpljenje leta 1945 in še leta potem, vedo moji starši. TI PA NIČ, ampak se samo “duvaš”! Pišeš tisto s čimer so te indoktrinirali. Jebenti, življenje in trpljenje ni indoktrinacija! Boš to doumela? Boš doumela v kakšni laži živiš?
        In nikoli več se ne spravi name s komunistično-samoupravnimi sestavki!

        • avtohtoni neandartalec

          Dojenčke je vedno strah, ker so nebogljeni, vse je tako veliko, močno, bobneče, pa še čudno je verjetno dišalo, dokler ti niso zamenjali dudo.

      • avtohtoni neandartalec

        Včasih ni moglo vse izginit s pritiskom na miškin gumb, ljudje še telefona niso imeli, kar je pomembno za usodo ljudi, je še vedno samo na papirju. Isto kot prej, skratka, mi danes nadomeščamo trule kapitaliste, kot so si jih predstavljali zarukanci, obsedeni s partijsko propagando. Če nas ne bi bilo, bi nas ustvarili, ker rabijo šum, sicer bi zahodne države kaj posumile.

        Pa tudi sicer, koliko izmed vas so fašisti vdrli domov in zasegli vso računalniško opremo, koliko vzgojne ste pa vi fasali?

  • Endri Susilo

    So pa imeli prav o gospodarstvu. 90%-no uspešen referendum je bil tudi posledica strinjanja ZKS s samostojnostjo. Tega tudi JJ ne more zanikati.

  • dr Janez Sveti
  • Vrhovni sodnik

    Čez 5 let bojo NOB in Kučan glavni osamosvojitelji, že Repe knjigo piše.

  • Osti jarej

    ..je pa vseeno nekaj podobnosti med NOB borci in osamosvojitelji….obojih je vedno več…..zasluge in privilegije pa ima celo nekaj otrok,ki bi naj bili med osamosvojitelji ….kar je totalni nonsen in budalaština….

    • Slobajker

      +++++++

  • garfi

    dosegli so svoj cilj in odcepitve res ni

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!