Na robu vesolja: Piloti izvidniških letal U2 Dragonlady na izjemno visoki nadmorski višini prežijo na Isisove borce

Foto: CNN

Ameriška vojska v oboroženem spopadu z Islamsko državo v Iraku in Siriji uporablja tudi svoja slavna izvidniška letala U2 Dragonlady, s katerimi upravljajo vrhunsko usposobljeni in najbolj vzdržljivi piloti. Že sama priprava na polet v takšnem letalu izgleda kot prava “vesoljska misija”, saj “Zmajevska dama” leti tudi 21 tisoč metrov visoko; pilot je oblečen v rumeno kompresijsko obleko in nosi veliko belo čelado. Obleke morajo biti ves čas hlajene, saj bi v nasprotnem primeru pilot samo v nekaj minutah umrl zaradi vročinske izčrpanosti.

Zračne sile Združenih držav Amerike so informativni televizijski hiši CNN omogočile vpogled v letalsko bazo, kjer se posebne U2 posadke pripravljajo za misijo na Bližnjem vzhodu. Piloti takšnih letal, skriti na izjemno visoki nadmorski višini, prežijo na svoje tarče, na pripadnike Islamske države. Identiteta pilotov je delno skrita, saj jih novinarska ekipa lahko prepozna samo po njihovem prvem imenu, činu in klicnem znaku. CNNova ekipa je pri pripravi na polet posnela stotnika Stevena, katerega klicni znak je Meathead oziroma Mesena glava.

V bazni tabor so pilota pripeljali v avtobusu, podobnemu tistimu, s katerim astronavte pripeljejo do vzletišča vesoljskega plovila. Pilot je ves čas priključen na mobilno hlajenje, spremlja ga številčno osebje, kjer vsak opravlja svojo pomembno funkcijo pred vzletom. Kot poroča CNN, je vzlet s takšnim izvidniškim letalom kategorije U2 precej lažji kot pristanek, saj so zavore dizajnirane podobno kot pri navadnem kolesu. Zračne misije so dolge tudi do 10 ur in od pilotov zahtevajo nadčloveške napore.

Izvidniška letala U2 letijo še iz časov hladne vojne
Piloti v kokpitu sedijo že več ur pred poletom, včasih je čakanje dolgo in naporno, zato jih poizkušajo v komandnem stolpu čim bolj zaposliti z radijskimi pogovori. “Možgani so ves čas zaposleni. Radijske linije so prižgane, ves čas komuniciramo s fanti na tleh,” za CNN pove stotnik Steven. Izvidniška letala U2 Dragonlady so izdelana za polete na izjemno visoki nadmorski višini, saj se piloti dvignejo več kot 21 tisoč metrov visoko. S takšne višine so Isisovi borci, bunkerji in bojne pozicije skrajnežev lahke tarče.

“Z izvidniškimi letali U2 iščemo in najdemo te ljudi in jim sledimo,” pravi drugi pilot, major Matt. Informacije sporočijo pilotom zračnih bojevnikov in bombnikov, ki imajo tako najboljše podatke in “lahko naredijo tisto, kar je treba narediti”. Zanimivo je, da so izvidniška letala U2 Dragonlady še iz časov hladne vojne. Letijo še od 50. let prejšnjega stoletja, a so jih temeljito modernizirali, tako da so opremljeni z novimi senzorji in kamerami.

Kot takšni predstavljajo pomemben člen informacijske vojne proti ISISu. Pomembno vlogo v oboroženem spopadu na Bližnjem vzhodu pa igrajo tudi droni, od največjih tipa Global Hawk, ki so v zraku do 24 ur, pa vse do najmanjših zračnih predatorjev, ki bodo odločujoče prispevali h končnem uničenju sovražnika.

“Isisu vsak dan zadanemo kritičen udarec”
Stotnik Paul Birch, vodja 380. Ekspedicijske operacijske skupine, za CNN zagotavlja, da je napredek očiten vsak dan: “Od ljudi s terena dobivamo informacije, da ISISu vsak dan zadenemo nov kritičen udarec.” Vseeno vojna proti Islamski državi še zdaleč ni dobljena, saj so verski skrajneži v oboroženem spopadu pripravljeni tvegati svoja življenja, bitka proti samomorilskim džihadistom bo zato še dolga in naporna. Ključna bo bitka v drugem največjem iraškem mestu Mosul, ki ga že dve leti in pol kontrolirajo borci Islamske države, zato bo verjetno preteklo še nekaj mesecev, preden bo trdoživ odpor islamskih skrajnežev dokončno zlomljen. V bitki za Mosul bodo izvidniška letala U2 Dragonlady tako igrala še pomembno vlogo.

Luka Svetina

  • mojadezela

    Neuporabna stara jajca. namesto tega kupa aluminija je vsak dron 10x bolj uporaben.

    • xtc

      Tebi res brni isis drion po glavi:

      • mojadezela

        Važno da tebi knofi brenčijo po tisti malenkosti , ki jim praviš možgani.

        • xtc

          Tebi nima kaj razen prepiha:

  • Jožef

    Kdo je pisal članek bi si lahko kaj prebral o tem letalu, na 12 000 metrih letijo potniška letala,to letalo leti do 30 000 metrov visoko.Zgoraj -70 C torej obleko grejejo ne hladijo,natleh pred vzletom obleko zračijo vpihavajo zrak da odstranojo znoj ki bi v višinah zmrznil in povzročil dekompresijo obleke……

    • samsara

      So se že nekajkrat proslavili tukaj, s članki na temo vojaške opreme, predvsem letal.

  • xtc

    U dva so res precej stara letala a z najmodernejšo tehnelogijo ;ki jo premore USAF;LETALO JE VBISTVU NEOBOROŽENO IN PRAKTIČNO NA VIŠINI BOJNEGA DELOVANJA;NERANLJIVO:eDINI SESTRELJENI uDVA JE BIL NAD rUSIJO PA ŠE TO ZARADI PRENIZKE VIŠINE IN TEŽAV Z LETALOM:
    nJEGOV NASLEDNIK sr v pogonu sta še dva ostalih pet je konzerviranih opravlja iste naloge na podobnih višinah le da na najbolj kočljivih in tveganih mestih saj je bistveno hitrejši in v primeru delovanja v nižjih območjih praktično neulovljiv obe letali so napolnjeni z najmodernejšimi skenerji;senzorji in kamerami ter termo senzorji:
    SR enainsedemdeset Black Birdi so bolj znani od U dva ravno zaradi večkratne opaženosti in neulovljivosti;poganjata jih dva posebna Pratt _WhitlejY JET MOTORJA;KI S POSEBNIMI STOŽCI REGULIRAJO MOČ OBEH MOTORJEV;AVION SE RAZTEGNE ZA SKORAJ TRIDESET CENTIMETROV OB AKCIJI IN POVRŠINA OB PRISTANKO IMA TRISTO STOPINJ IN VEČ IN PILOT SEDI NAJMANJ DVAJSET MINUT V KABINI;DA JO LAHKO ZAPUSTI:
    tAKO KOT PRI uDVA JE TUDI PRI bLACK bIRDU ZNANA SAMO ENA TRAGEDIJA IN TO PRI TESTNEM PRIMERKU;kjer je testnemu pilotu zaradi pretiravnja in nepazljivosti počila hrbtenjača zaradi g obremenitev:
    Udva raje uporabljajo saj so znatno cenejši v operacijah;med tem ;ko se aktivna SR JA UPORABLJATA LE V IZREDNO TVEGANIH OPERACIJAH:
    čEPRAV SO JIH Rusi večkrat opazili in poizkušali sestreliti ali prisiliti z lovci k pristanku so zaradi njegovih izrednh zmogljivosti ostali vedno dolgih nosov;saj je Bird dobesedno izginil;čeprav so ga malce preje gledali:
    Hitrost U ja se giblje nekje okrog osemsto devetsto kmh in ni okreten Sr pa zmore brez težav tritisočšesto;neuradno pa naj bi zmogel čez šesttisoč;obe letali pa navadno operirata na enaki višni:

    • hle

      Tiste sestrelitve nad Rusijo niso nikoli priznali so jih pa nehali pošiljat tja čez bog vedi zakaj

      • xtc

        So jih pa zamenjali Black Birdi;ki so Rusaespravljali v obup:

        • Opazovalec

          Mogoče so jih spravljali v obup, ampak o ameriških načrtih so sovjeti vedeli vedno več (vohuni) kakor amerikanci o ruskih, saj vohunov praktično niso imeli.

        • mojadezela

          Ja res so se bali drugih starih jajc! Takoj so naredili raketko, ki je bila dovolj hitra še za ta kup aluminija.

    • Opazovalec

      @eDINI SESTRELJENI uDVA JE BIL NAD rUSIJO PA ŠE TO ZARADI PRENIZKE VIŠINE IN TEŽAV Z LETALOM:

      To pa sploh ni res:

      Letalo ni imelo težav, sestreljeno je bil na višini 21,5 km :

      “The Soviets began tracking the U-2 15 miles outside the border, and over
      Sverdlovsk, four and a half hours into the flight, one of three SA-2 missiles detonated behind the aircraft at 70,500 feet”
      Pilot se je rešil brez katapultnega sedeža, očevidno je sumil da je katapultni sedež povezan z eksplozivno napravi, ki naj uniči pilota in letalo.

      Dodatno so sestrelili enega nad Kubo,

      “After receiving hasty training on the CIA’s more-powerful U-2C, Major Richard S. Heyser flew an overflight of western Cuba on 14 October; his was the first to photograph Soviet MRBMs in San Cristobal. SAC received permission to fly as many Cuban overflights as necessary for the duration of the resulting Cuban Missile Crisis. On 27 October, an SA-2 missile killed Major Rudolf Anderson flying a CIA U-2C; he posthumously received the first Air Force Cross.

      Kakor številni avioni nad S. Vietnamom je utrpel mehanske probleme (čest sinonim za poškodbe letala zaradi sovražnega ognja) še eden:

      “The only loss of a U-2 during combat operations occurred on 8 October
      1966, when Major Leo Stewart, flying with the 349th Strategic
      Reconnaissance Squadron, developed mechanical problems high over North
      Vietnam. The U-2 managed to return to South Vietnam where Stewart
      ejected safely. The U-2 crashed near its base at Bien Hoa.

      Sicer pa ta letala že dolgo ne vršijo misij nad deželami s sodobno protiletalsko obrambo, ISIS je pač nima.

  • hle

    Če morajo proti isisu res uporabljat tele stare škatle to veliko pove o njihovi moči proti kameltrabarjem

  • Sam m erič ani v bistvu skrbijo za obstoj isisa. Je bilo že kar nekaj dokumentov, da imajo še kako prste zraven.

  • Marija

    Uničili bi jih lahko takoj,če bi jih nehali oboroževati in oskrbovati z hrano in vodo. Je pa v interesu da bitka traja še nekaj časa da zavzamejo z migranti Evropo.Samo ti je cilj da je Obama sprožil vse te vojne. Lepo počasi sigurno. Saj se je vse to uničenje teh držav zgodilo v njegovih mandatih.

  • Diverzant

    Isisu vsak dan zadanemo kritičen udarec”Ja to pa verjamemo.! in zato še dolga in naporna” s tem ste vse povedali.Z vso tehnologijo ki jo imajo na voljo,Rusija Amerika,nato, in EU Nas tam hecajo eni povprečni vojaki?

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!