Trump grozi nemški avtomobilski industriji z visokimi davki

Foto: STA

“Ameriška avtomobilska industrija bo v primeru uvedbe 35-odstotnega davka na uvoz nemških vozil slabša, šibkejša in dražja,” je povedal nemški podkancler in gospodarski minister Sigmar Gabriel. Dodal je, da bi uvedba višjih dajatev na avtomobilske dele prizadela tudi ameriške proizvajalce avtomobilov.

S tem se je odzval na napovedi bodočega ameriškega predsednika ZDA Donalda Trumpa, da bodo ZDA koncernu BMW naložile visoke dajatve, če bo svojo tovarno zgradil v Mehiki namesto v ZDA. Trump je v intervjujih za britanski Times in nemški Bild napovedal, da bodo ZDA avtomobilskemu proizvajalcu BMW naložile visoke dajatve, če ne bo opustil svojih načrtov za gradnjo tovarne v Mehiki namesto v ZDA. Iz BMW- ja so sporočili, da gradnja tovarne v mestu San Luis Potosi poteka po načrtih in naj bi bila dokončana leta 2019. Trump je v intervjujih izrazil nezadovoljstvo nad dejstvom, da je na newyorških ulicah videti več nemških vozil kot ameriških na nemških cestah. Nemški podkancler in gospodarski minister Sigmar Gabriel je v odzivu na to dejal, da “bodo morale ZDA proizvajati boljše avtomobile, če želijo to spremeniti. Četudi oslabijo druge, se sami ne bodo okrepili,” meni.

Nemški podkancler in gospodarski minister Sigmar Gabriel pričakuje, da bo Trump po petkovi prisegi za predsednika spremenil svoje odločitve, saj bo takrat “ugotovil, kako raznolike so gospodarske povezave med ZDA in Nemčijo. Zato je predhodna panika odveč.  Ne le Nemci, ampak Evropejci kot celota niso kar tako izigrani z njegove strani. Imajo nekaj nekaj, kar lahko dajo na mizo,” je še dejal Gabriel. Trump je s podobnimi grožnjami napadel že Toyoto, ki načrtuje gradnjo tovarne v Mehiki. Oster je bil tudi do tovrstnih načrtov Forda, kjer so se mu grožnje z visokimi dajatvami že obrestovale. Ford si je namreč premislil in bo tovarno zgradil v ZDA.

Vozila serije 3, ki naj bi jih  izdelovali San Luis Potosi, bodo po navedbah tiskovnega predstavnika BMW namenjena ne le ameriškemu, ampak globalnemu trgu. Družba je neto izvoznik iz ZDA, njihova največja tovarna na svetu je v ameriški zvezni državi Južna Karolina. Ta je lani proizvedla več kot 400 tisoč vozil ter neposredno ali posredno podprla skoraj 70 tisoč delovnih mest.

B. J., STA