Volkswagen zavajal tudi pri večjih dizelskih motorjih, vložena prva skupinska tožba

Foto: iStock

Ameriška zvezna Agencija za zaščito okolja (EPA) je sporočila, da je nemški proizvajalec avtomobilov Volkswagen vgradil računalniški program za zavajanje na uradnih izpušnih testih tudi v avtomobile z močnejšimi, trilitrskimi in šestcilindrskimi dizelskimi motorji, kot so na primer audi quatro in porsche cayenne.

Pri Volkswagnu so te navedbe zavrnili, medtem ko so septembra priznali, da so imeli avtomobili na dizelski pogon vgrajen poseben računalniški program, ki je na uradnih testih izpustov škodljivih plinov v ozračje pokazal nižje vrednosti kot pa dejansko v času normalne vožnje na cesti.

Vpoklic ali predelava še 10 tisoč vozil
Podjetje je moralo vpoklicati oziroma ustaviti prodajo okrog 482 tisoč avtomobilov v ZDA, in sicer modele jetta, hrošč, golf ter audi letnikov 2009–2015 passat letnikov 2014–2015.

Sedaj mora VW vpoklicati ali predelati še 10 tisoč vozil touareg, porsche cayenne ter audi A6 quatro, A7 quatro, A8 in Q5.

V Avstraliji vložili prvo skupinsko tožbo proti Volkswagnu
Težavam nemškega proizvajalca avtomobilov Volkswagen zaradi škandala s prirejanjem izpustov škodljivih plinov ni videti konca. V Avstraliji so po poročanju časnika The Australian vložili prvo skupinsko tožbo lastnikov volkswagnov in audijev. Koliko jih pri tem sodeluje, v pristojni odvetniški pisarni niso razkrili.

Pričakovati je, da bi lahko v Avstraliji povračilo škode zahtevalo do 90 tisoč ljudi. Volkswagnova podružnica v Avstraliji je že oktobra vpoklicala vsa vozila s sistemom, ki je poskrbel, da so bili izpusti okolju škodljivih plinov na uradnih testih nižji od dejanskih. Če se bo izkazalo, da je koncern kršil varstvo potrošnikov in zavajal kupce, mu grozijo večmilijonske kazni.

Odvetnik Charles Bannister iz pisarne Bannister Law, ki je vložila skupinsko tožbo, je dejal, da so Volkswagnova vozila zaradi manipulacij izgubila precej vrednosti. “Če vozilo enkrat dobi tako slab sloves, se je te stigme težko znebiti,” je dejal.

B. O., STA

  • xtc

    diesel je umazan avto,CLEAN diesel ne obstaja.Čas je da se diesle prepove v osebnih voziilih in vozilih pod 12oo kg nosilnosti in v vozilih nad7 potnikov.

    • pokvarjeniSvet

      kako umazan je pol šele kaki Ameriški avto z 5.0 mašino ki žere po 40 litrov/100km ali več. Kako še to onesnažuje okolje. Dizel je špukec v morju glede nato kolko požerejo Ameriški bencinarji na Ameriškem trgu. Ravno Američani z njihovimi avteji so lahko najbolj tiho glede onesnaževanja. ZDA kot država so med prvih 5 onesnaževalcev na svetu.

      • xtc

        C…..c ,kine obvlada niti osnov fizike,kaj še delovanja motorjev.Če bi morda kdaj pogledal v kako strokovno literaturo bi ti morda potegnilo.Sicer pa razlagati nevednim o motornih ciklih-brez zveze.
        Daragi moj tehnološki nevenež,danes avtomobili z 6 literskim motorjem rabijo daleč manj kot v preteklosti in splošno znano(tudi od fizikov) je da so velikolitražni motorji okolju priaznejši in nadalje da je bencinski motor dosti čistejši od diesla.V EU se je uveljavila nekalažna fama o “clean dieslih”,kine obstajajo in to ravno zaradi motornega cikla..Britanci vse boljrazmišljajo o izgonu osebnih dieslov iz mest saj naj bi ravno “clean” diesli tvorili izredno karcenogene snovi ,ki jih klasični niso.torej?

        Samo takole za razumevane diesel sodi v traktor,tovornjak,viličar,buldožer,bager nikakor pa v osebni avto.

        • pokvarjeniSvet

          poslušaj ti strokovnjak fizike če neki avto potroši 7× ali 10 × več ne more biti bolj čisti !! pustimo zdaj to da je res da dizel odlaga določene škodljive delce. Ampak vsako gorivo onesnažuje, ne glede ali je dizelsko ali bencinsko 95 ali 100 oktansko. Saj pri bencinu ne gre ven čista voda iz aspuha. Tako, da v resnici ameriški avti in posledično ZDA najbolj onesnažujejo okolje glede prometa.

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!