Razvojna os ali kolesarska steza? Kaj bi izbrali vi? Ministrstvo za infrastrukturo je izbralo kolesarsko stezo. Če se sprašujete, kam izginja denar in zakaj ga ni za vsaj spodobne cestne povezave, naj vam pojasnimo, da so iz ministrstva pred kratkim sporočili, da bodo v nekaj letih prepletli in povezali slovenske občine s kolesarskimi potmi. Kar je seveda potrebno, a kaj, ko bo to spet eden od preplačanih projektov, ki bo obremenil slovenske davkoplačevalce, obenem pa obogatil elite.
“Slovenija bo v prihodnjih letih za 1.000 kilometrov kolesarskega omrežja namenila okoli 300 milijonov evrov iz evropskega sklada za regionalni razvoj, državnega proračuna in proračunov lokalnih skupnosti,” so sporočili in dodali, da bodo z investicijami v nekaj letih prepletli in povezali slovenske občine s kolesarskimi potmi ter da skoraj 60 odstotkov denarja prispeva država.
Za isti denar bomo do Pliberka, namesto 3. razvojno os, dobili kolesarsko stezo. https://t.co/1hyjOmZT2G
— Matej Lahovnik (@LahovnikMatej) July 26, 2018
Prednostna naloga ministrstva za infrastrukturo so kolesarske steze, ne pa hitre ceste, kjer jih sploh še ni
Tudi Bojan Žlender, vodja službe za trajnostno mobilnost in prometno politiko, je povedal, da je “Slovenija na poti k boljšemu in bolj trajnostnemu javnemu potniškemu prometu, tudi na Koroškem. V prihodnjih letih bo v dopolnitev državnega kolesarskega omrežja, v skupni dolžiti približno 1.000 kilometrov, investirala okoli 300 milijonov evrov evropskega sklada za regionalni razvoj, državnega proračuna in sredstev proračunov lokalnih skupnosti”. A še na kako potrebno tretjo razvojno os (prometna povezava, ki bi potekala od severne proti jugovzhodni Sloveniji – od meje z Avstrijo do meje s Hrvaško, vključno z dvema državnima cestama) so zgleda pozabili, saj se gradnja hitre ceste na Koroško (med Velenjem in Šentrupertom) zopet zapleta. Že samo dejstvo, da je Velenje peto največje slovensko mesto in nima avtocestne povezave, pove, da je regionalna cesta do prvega priključka toliko bolj obremenjena. Kljub temu pa je zgleda prednostna naloga ministrstva za infrastrukturo gradnja kolesarske steze, za katero se mnogi sprašujejo, ali bo morda vključevala tudi viadukte in predore, saj je absolutno predraga.
Preplačan projekt: 300 tisoč evrov za en kilometer kolesarske steze
Projekt pa ni požel hvale, ampak se državljani zopet sprašujejo, kdo bo tokrat mastno zaslužil na račun davkoplačevalcev. 300 evrov za meter kolesarske steze se mnogim zdi absurdno. “Povprečna cena za dobavo in vgradnjo dvoslojnega finega in grobega asfalta (asfalt debeline 5 cm in 3 cm, skupaj s pripravo tampona) je 25 € za m2,” je nekdo zapisal na spletu. Nekomu pa se zdi absurdno to, da za 300 tisoč evrov lahko kupiš dve hiši, ne pa enega kilometra kolesarske steze, ki je široka meter in pol. A kaj, ko mora tudi “izvajalec zaslužiti, da poplača vse udeležence kraje”.
Se zajebavate??? 300.000 EUR za km kolesarske steze??? Dve hiši za en km meter in pol širokega neutrjenega asfalta?? https://t.co/DvK4QfySxs
— butalskipolicaj (@butalskipolicaj) July 25, 2018
Bo kar držalo. Gospodje imajo 10x višjo ceno, kot je na trgu.
— Domen Jensterle 🇸🇮 (@djensterle) July 25, 2018
Saj te hiše bodo zgradili poleg teh kolesarskih stez, za sebe seveda…🙄🤔😳😠😡
— Dr@gic@ 💞🇸🇮🌹 (@dragica12) July 25, 2018
A. B.