Atlantic Grupa je v prvih devetih mesecih leta 2024 zabeležila 798,5 milijona evrov prihodkov od prodaje, kar v primerjavi z istim obdobjem lani pomeni 10,6-odstotno rast. Dobiček pred obrestmi, davki in amortizacijo (EBITDA) se je povečal za 33,1 odstotka na 97,3 milijona evrov, čisti dobiček pa se je povečal za 22,3 odstotka in je znašal 44,7 milijona evrov.
“Atlantic Grupa v prvih devetih mesecih leta 2024 nadaljuje z odličnimi rezultati. Zahvaljujoč rasti prodaje na skoraj vseh poslovnih in distribucijskih področjih ter prihrankom energije nam je uspelo doseči močno rast dobičkonosnosti, in to kljub občutni podražitvi surove kave in kakava ter večjim naložbam v zaposlene in trženje. Največji negativni vpliv podražitev ključnih surovin na dobičkonosnost pričakujemo v zadnjem četrtletju letošnjega leta. Pri nadaljnjem razvoju poslovanja se bomo osredotočili na krepitev konkurenčnosti, inovacije, dobičkonosno rast in trajnostni razvoj,” je poudaril predsednik uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.
Po rasti prednjačijo kava, pijače in delikatesni namazi
Največjo rast prodaje so dosegla strateška poslovna področja (SPP) kava (20,3 odstotka) ter pijače in delikatesni namazi, obe z 10,4-odstotno rastjo. Kava je z 21,9-odstotnim deležem v skupnih prihodkih največja posamezna kategorija. Pri distribuciji vodi strateško distribucijsko območje (SDP) Severna Makedonija z 12,3-odstotno rastjo, sledita Srbija z 9,2-odstotno rastjo in Hrvaška z 8,8-odstotno rastjo, pomembna rast pa je bila dosežena tudi na ključnih zahodnih trgih (Nemčija, Avstrija, Švica). V skupni prodaji lastne blagovne znamke predstavljajo 63 odstotkov, lekarniško poslovanje 8,8 odstotka, principalne blagovne znamke pa 28,2 odstotka prihodkov od prodaje.
Rast blagovnih znamk, distribucije in družbene odgovornosti
V prvi polovici leta je bil sklenjen prevzem družbe Strauss Adriatica, s čimer smo v portfelj Atlantic Grupe dodali blagovni znamki Doncafe in C kafa ter sodoben proizvodni obrat v Šimanovcih. Integracija je potekala izredno uspešno, s prihodnjim letom pa pričakujemo pomembne sinergijske učinke. Na področju razvoja distribucije je treba izpostaviti avtomatizacijo osrednjega skladišča v Vukovini z napredno tehnologijo 2D shuttle, ki jo je Atlantic uvedel med prvimi v tem delu Evrope.
Trajnostna rast, zlasti v segmentu zmanjševanja vpliva na okolje in razogljičenja, ostaja ena glavnih strateških usmeritev poslovanja Atlantic Grupe. Družba je v Sloveniji in Srbiji prepoznana kot vodilna na področju ESG, saj je osvojila nagrade za prehod v krožno gospodarstvo in za izobraževalne programe, prejela pa je tudi certifikat “Equal Pay Champion”, namenjen podjetjem, ki so zavezana enakemu plačilu zaposlenih za enako delo in zagotavljanju enakih kariernih možnosti ne glede na spol.
C. Š.