Bodo evropske države podale veto na prepoved prodaje vozil z notranjim izgorevanjem?

Datum:

Evropski parlament je z levo večino sprejel povsem noro birokratsko restrikcijo, ki bo povsem prepovedala prodajo novih vozil na notranje izgorevanje. Evropska komisija, Svet Evropske unije in Evropski parlament so se že pred tem skupaj dogovorili, da od leta 2035 vsi na novo registrirani osebni avtomobili in lahka gospodarska vozila (do 3,5 tone) med obratovanjem ne smejo več izpuščati ogljikovega dioksida. Omejitve voznega parka bodo zmanjšane na nič za 55 kot del paketa EU Fit for 2035. Takšno omejitev bi “preživeli” le električni avtomobili. Zdaj so se v nacionalnih državah pojavili prvi znaki odpora proti norim načrtom evropske politike. 

7. marca morajo kompromis namreč potrditi še ministri 27 držav članic v Bruslju. Do zdaj je veljalo za formalnost. A ta odločitev je vendarle tako zelo oddaljena od ekonomske in tehnološke resničnosti, da bodo očitno nacionalne države postale center evropskega razuma.

Najbolj kritična Italija
Italijanski minister za promet Matteo Salvini v kabinetu premierke Giorgie Meloni je kritiziral načrtovano prepoved Evropske unije za nove avtomobile z motorji z notranjim izgorevanjem od leta 2035. “Tveganje je psevdookoljski fundamentalizem, ki ne pomaga okolju, ampak pušča na desettisoče delavcev brez dela,” je dejal. “Prepovedati bencinske in dizelske avtomobile do leta 2035, hkrati pa pozivati ​​k prehodu na standarde Euro 7 do leta 2025, nima nobenega ekonomskega, okoljskega ali družbenega smisla,” je dodal.

Matteo Salvini in Giorgia Meloni. (foto: epa)

Tako imenovana generacija motorjev Euro 7 bi za približno četrtino zmanjšala količino dušikovih oksidov, ki jih lahko izpustijo dizelski motorji, še preden začne veljati prepoved. Avtomobilski direktorji vključno s Carlosom Tavaresom, glavnim izvršnim direktorjem Stellantis NV, so trdili, da zadnji koraki predstavljajo nepotrebno breme za avtomobilsko industrijo in bodo upočasnili prehod sektorja na elektrifikacijo.

Prejšnji teden so italijanske stranke iz vseh političnih smeri vključno s ključnimi vladnimi ministri, kritizirale odločitev Evropskega parlamenta. Poslanec Demokratske stranke Brando Benifei (PD/S&D) je opozoril, da so desnosredinske stranke v Evropskem parlamentu glasovale proti uredbi EU, predstavnik italijanske vlade na zasedanju COREPER pa temu ni nasprotoval. “Soočeni smo s poskusom politične instrumentalizacije razprave, ki je temeljna za prihodnost italijanske in evropske industrije. Potrebujemo priznanje odgovornosti tistih, ki vladajo državi, namesto da se skrivajo za stališčem, ki je očitno nedosledno in nima vizije industrijske politike, usmerjene v prihodnost,” je dejal Benifei v kritiki, namenjeni italijanski vladi.

Nekdanji premier Romano Prodi je prav tako nepričakovano kritiziral zeleno luč Evropskega parlamenta v intervju za Il Messaggero. Odločitev, “zelena izbira Evrope kaznuje našo državo […] To bo povzročilo izgubo več kot 50.000 delovnih mest in znatno škodo naši trgovinski bilanci,” je dejal Prodi. “Sprašujem se, ali so tako drastične odločitve in v tako kratkem časovnem okviru najboljša odločitev za zaščito prihodnosti našega planeta,” je dodal.

Prodi si deli mnenje z več desnosredinskimi politiki, kot sta minister za podjetništvo in Made in Italy Adolfo Urso, ki je odločitev Bruslja označil za “kratkovidno” in “ideološko”. “Ruska vojna bi nas morala nekaj naučiti. Ne morete biti odvisni od drugih: včeraj od ruskih fosilnih virov, danes od kitajske zelene tehnologije,” je dejal v intervjuju za La Stampo. “Popolnoma smo prepričani, da moramo te cilje doseči in v zastavljenem roku, vendar moramo bolje stopiti po stopnjah in biti bolj fleksibilni pri izbiri načinov,” je dodal.

Kritike tudi iz Nemčije
A poleg Italije zdaj z vetom grozi še zvezni minister za promet Volker Wissing (52, FDP). Wissing poziva k izjemi za motorje z notranjim izgorevanjem, ki se oskrbujejo z e-gorivi, tj. sintetično gorivo, proizvedeno z zeleno elektriko.

Wissing je za BILD povedal: “Glavna naloga Evropske komisije je: omogočiti uporabo podnebju prijaznih e-goriv v osebnih avtomobilih tako za obstoječi vozni park kot za motorje z notranjim izgorevanjem, ki bodo na novo registrirani po letu 2035.”

Andrej Žitnik

Sorodno

Zadnji prispevki

[Video] Pred DZ klečala in molila na varovanem območju, policija se ni odzvala

Nenavaden posnetek prihaja iz slovenskega hrama demokracije. Tam sta...

Začetek olimpijskega nogometa je zaznamovalo nasilje maroških navijačev

Tik pred prekinitvijo prvega kroga olimpijskega nogometnega turnirja med...

Revoz: Kaj pomeni včeraj podpisani neobvezujoči dokument?

Predstavniki francoskega proizvajalca vozil Renault, v okviru tega tudi...

“Vrhunski menedžer” bo škodo zavarovalnicam poplačal iz proračunske rezerve

Od "zamrznitve" cene dodatnega zdravstvenega zavarovanja do fantomske "ukinitve"...