Južnokorejski orožarji snubijo Kanado

Datum:

Tri južnokorejska podjetja so s podporo svoje vlade Kanadi predstavila nenaročen načrt v vrednosti 20 milijard dolarjev za nadgradnjo podmornic, topništva in oklepnih vozil.

CBC News je v ponedeljek poročal, da je predlog nenavaden primer usklajevanja med običajno konkurenčnimi južnokorejskimi korporacijami in vlado v Seulu. Predlog je bil oblikovan in predstavljen na pobudo Južnokorejcev, ne pa na zahtevo kanadske vlade.

Celotna cena posla bi lahko znašala celo 25 milijard dolarjev, odvisno od tega, koliko bo Hanwha Ocean in Hyundai Heavy Industries stala zamenjava starajoče se kanadske flote podmornic in izgradnja novih objektov za vzdrževanje podmornic.

Kanada ima največjo obalo od vseh držav na svetu, vendar se trenutno zanaša na floto štirih starajočih se podmornic dolgega dosega razreda Victoria, ki so začele obratovati v začetku 2000. Julija lani je vlada nekdanjega premierja Justina Trudeauja izrazila zanimanje za nadgradnjo svoje flote podmornic z dvanajstimi novejšimi nejedrskimi podmornicami. Ena ključnih želenih lastnosti nadgrajene flote podmornic je bila boljša sposobnost manevriranja pod ledom za napotitve na Arktiko.

Dolgoletni kanadski premier Justin Trudeau (Foto: AFP)

Južnokorejska podmornica razreda KSS-III, ki jo išče Kanada, ima zmogljivosti, ki jih išče. KSS-III ima vzdržljivost, potrebno za plovbo pod ledom, lahko izstreljuje križarske rakete za napad na kopenske cilje in je veliko bolj neopazna kot obstoječe kanadske podmornice.

CBC je poročal, da sta Hanwha in Hyundai Kanadi predstavila “podrobno, skupno predstavitev”, v kateri sta obljubila dobavo štirih novih podmornic do leta 2035. Trenutni kanadski načrt nadgradnje predvideva, da bo do tega datuma operativna le ena nova podmornica.

Tretje južnokorejsko podjetje, vključeno v predlog, je bilo Hanwha Aerospace, sestrsko podjetje Hanwha Ocean. Letalsko podjetje je dodalo milijardo dolarjev vreden predlog za nadgradnjo kanadskega topništva in oklepnih vozil – dveh proizvodnih linij, v katerih so južnokorejska podjetja postala vodilna v svetu in ponujajo visoko raven zmogljivosti po znižanih cenah.

Tovarna Hanwha Aerospace (Foto: Hanwha)

“Na to ne gledamo kot na enkraten posel med državama. Za nas to ni transakcija. Če nam bo uspelo prodati, bomo poskušali vložiti svoj trud v krepitev zmogljivosti kanadske obrambne industrije ter v nadaljnje obrambno sodelovanje,” je za CBC povedal namestnik južnokorejskega obrambnega ministra Hyunki Cho.

Vse se je spremenilo zaradi Trumpa

Priložnost za vzpostavitev takšnega odnosa s Kanado so Južni Koreji ponudile tarife ameriškega predsednika Donalda Trumpa in omalovažujoči komentarji o ameriški severni sosedi. Nekoč umirajoča Liberalna stranka Kanade, ki je bila v zadnjih dneh Trudeaujeve administracije skorajda obsojena na propad, se je na prejšnjih volitvah z vso silo vrnila in osvojila še en mandat na oblasti.

Trudeaujev naslednik, premier Mark Carney, je jasno povedal, da bo Kanada iskala alternativne vojaške dobavitelje, saj so se odnosi z Združenimi državami poslabšali. Eden najbolj politično spornih projektov, od katerega bi se Kanada lahko umaknila, je program lovcev F-35, h kateremu se je Kanada zavezala, da bo vložil 19 milijard dolarjev.

Mark Carney (Foto: X @liberal_party)

Po ponovnem imenovanju v petek je kanadski obrambni minister Bill Blair dejal, da preučuje alternative za F-35. Blair je namignil, da je Kanada v bistvu zavezana nakupu prvih 16 letal F-35, vendar bi lahko preostanek naročila preklicala. Namignil je, da bi švedski Saab Gripen F-39, glavni konkurent, ko je Kanada izbrala F-35, lahko nadomestil preostala letala, ki naj bi jih zagotovila Amerika.

Tudi Korejci predlagajo svojega lovca

Po poročanju CBC je Korean Aerospace Industries (KAI) kot alternativo predlagal svoje lovsko letalo F-50, čeprav ni dodal podrobnega predloga k predlogom, ki so jih predložili Hanwha Ocean, Hanwha Aerospace in Hyundai Heavy Industries.

F-50 (Foto: Wikipedia)

F-50 je prvo južnokorejsko lahko jurišno letalo domače izdelave. Zasnovan je bil tako, da je združljiv z ameriškimi sistemi, od katerih je bila Južna Koreja močno odvisna. Letalo KAI ni tako dovršeno kot F-35 in nima njegovih lastnosti prikritosti, vendar je njegova proizvodnja veliko cenejša.

Južnokorejski analitiki so za CBC povedali, da menijo, da imajo njihova podjetja dobre možnosti za pridobitev kanadskih poslov, saj bodo, ne glede na to, kako jezni so Kanadčani na Trumpa, imeli resne pomisleke glede zaupanja svojih varnostnih potreb krhkim dobavnim linijam Evrope.

Ko je korejsko orožje naročila Poljska, so sledile tudi druge države

Južnokorejci menijo, da imajo še vedno nekaj neizkoriščenih proizvodnih zmogljivosti, zahvaljujoč odločnosti nekdanjega predsednika Yoon Suk-yeola, da svojo državo spremeni v dobavitelja orožja svetovnega razreda, medtem ko imajo Evropejci težave z oskrbo Ukrajine proti Rusiji. Preobrat se je zgodil, ko se je Poljska leta 2022 začela za tanke in havbice ozirati na Južno Korejo namesto na evropska podjetja. Druge evropske države so sledile zgledu Poljske.

I. K.

Sorodno

Zadnji prispevki

Mladi čebelarji ponovno navdušili

"Mladi čebelarji ponovno navdušili – letošnje tekmovanje zaznamovali znanje,...

Univerza Harvard ostala še brez 450 milijonov dolarjev

Ena najuglednejših izobraževalnih ustanov na svetu Univerza Harvard po...

Postreferendumski obup: Janšo obtožujejo kršitve volilnega molka

Levica in njej zvesti mediji si še niso opomogli...