Kdo so grobarji Adrie Airways? Vlada Boruta Pahorja, Socialni demokrati, vlada Alenke Bratušek, Jankovićeva Pozitivna Slovenija in vlada Mira Cerarja!

Datum:

Poslanke in poslanci so na današnjem nadaljevanju oktobrske seje med drugim podali tudi stališča poslanskih skupin glede predloga zakona o dopolnitvi zakona o letalstvu, ki ga je pripravila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek po tem, ko je družba Adria Airways odšla v stečaj. Predlog zakona je sicer svojo parlamentarno pot končal že na matičnem odboru, saj koalicija ni uspela zbrati dovolj glasov. Stališče poslanske skupine SDS glede predloga zakona je predstavil Zvonko Černač.

Novela zakona o letalstvu je bila s strani ministrice Alenke Bratušek oziroma vlade Marjana Šarca predlagana zaradi stečaja Adrie Airways in zaradi bojazni, da trg ne bo uspel urediti razmer na tem področju. “Danes je bilo že nekajkrat povedano, ampak mislim, da je potrebno povedati še enkrat, kdo so grobarji Adrie Airways. Grobarji Adrie Airways so po tem vrstnem redu, kot jih bom zdaj naštel: vlada Boruta Pahorja, Socialni demokrati, vlada Alenke Bratušek, Jankovićeva Pozitivna Slovenija in vlada Mira Cerarja. To so grobarji Adrie Airways. Prva vlada zaradi tega, ker je Adrio Airways nenormalno zalagala z državnim denarjem preko državnih podjetij in postavljala nekompetentne uprave, drugi dve pa zaradi tega, ker je bila Adria prodana špekulativnemu skladu, kar je bilo že omenjeno, 4K,” je dejal Černač.

Zgrožen je, da zdaj pridejo tisti ljudje v državni zbor in naj bi ta zapitek, ki so ga že v desetinah milijonov preko teh dokapitalizacij, ki so izginile neznano kam, ponovno plačevali davkoplačevalci, tokrat pa ne slovenskemu nacionalnemu prevozniku, ampak tujim letalskim družbam preko subvencij. “Res brezsramno početje.”

Foto: STA

Slovenska demokratska stranka je na odboru predlagala, da se ta novela zakona umakne. “Predlagali smo umik zaradi tega, ker nismo imeli na mizi nobenih finančnih izračunov, nismo imeli podatka niti, kateri leti naj bi bili tisti, ki bi jih bilo potrebno subvencionirati. Če so bili nerentabilni do zdaj, zakaj že zdaj niso bili subvencionirani, torej zakaj šele po stečaju slovenskega prevoznika? Predsednik odbora tega ni hotel dati na glasovanje, čeprav bi to moral storiti, in zaradi tega smo v razpravi opozorili na vse tisto, na kar je bilo treba opozoriti, in koalicija tokrat, čeprav je enotno glasovala, ni zbrala dovolj glasov in zakon je, hvala Bogu, končal zakonodajno pot,” je dejal Černač. Pri tem je poudaril, da je subvencioniranje letalskih linij v mednarodnem prometu zelo sporno. Države, ki te mehanizme poznajo, subvencionirajo notranje lete, ampak Slovenija na tem področju nima vzpostavljenega nekega letalskega prometa, ker je premajhna, pa tudi ta novela zakona temu ne bi bila namenjena, je prepričan.

Poslanec SDS Zvone Černač (Foto: STA)

Drugi člani vlade so razmišljali v drugo smer
Gospodarski minister Zdravko Počivalšek naj bi pripravljal podlage za ustanovitev novega državnega letalskega prevoznika. “Ja, glejte, jaz mislim, da je skrajni čas, da se te neumne poteze nehajo. Lepo vas prosim, dajte se ukvarjati s tistim, s čimer naj se vlada ukvarja, da bodo ljudje v tej državi imeli boljši položaj, in omogočite z ukrepi, ki pa jih ministrstvo ima na voljo, da bo trg najkasneje do konca tega leta zadeve uredil in jih bo, ker jih že ureja brez kakršnihkoli podpor in brez kakršnihkoli ukrepov vlade in ministrica. Verjetno si ne želimo, da bi ponovno prišli v situacijo, da bomo za neko karto plačevali 500 evrov, plačevali so jo pa večinoma tisti, ki so financirani iz javnih financ, če lahko za isto storitev dobimo karto za 120 evrov. In da bi še ta razlika šla v obliki neke subvencije nekim prevoznikom. Mislim, da so to napačne poti in je treba ta razmišljanja ustaviti,” je Počivalškove namere komentiral Černač.

Miro Cerar in Zdravko Počivalšek (Foto: YouTube) 

Napako so naredili tako SD kot Bratuškova in Cerar
Napaka je bila narejena leta 2011, ko so Socialni demokrati na preko noči sklicani seji treh odborov zagotovili 50 milijonov evrov dokapitalizacije temu letalskemu prevozniku, ki je šel zdaj v stečaj, pa banke še 24 milijonov evrov v obliki konverzije terjatev iz državnih podjetij. Druga napaka je bila narejena takrat, ko se je začelo Adrio Airways prodajati. Sklep o tem, da gre v prodajo, je sprejela vlada Alenke Bratušek leta 2013, realizirala pa vlada Mira Cerarja leta 2016 in takrat se je vedelo, da je kupec 4K, ki je kupil Adrio Airways za 100.000 evrov, pred tem pa je država vanjo dala dodatnih 3 milijone evrov, špekulativni kupec, ker je pred tem potopil že najmanj tri podjetja. “Torej je največja odgovornost na tistih, ki ste danes ponovno prišli s predlogom, da bi pa še dodatno subvencionirali tokrat ne slovenskega prevoznika, ampak tuje prevoznike. Zaradi tega smo v Slovenski demokratski stranki zadovoljni, da je ta zakon zakonodajno pot končal in apeliramo na ministrico, da vzpostavi vse mehanizme, da bo trg ta izpad, ki smo ga sedaj bili deležni, do konca leta uredil. Hvala lepa,” je zaključil Černač.

Lana Božič

Sorodno

Zadnji prispevki

Američani delajo več kot “neambiciozni” Evropejci

Evropejci so manj ambiciozni in ne delajo tako trdo...

Največ denarja iz medijskega sklada za Odlazkove medije

Ministrstvo za kulturo je pod vodstvom Aste Vrečko iz...

Tragedija v Staršah, umrl je 14-letnik

V Staršah žalujejo. 14-letni voznik motornega kolesa je izgubil...