V predvolilno kampanjo ni zakorakal zgolj politični prostor, temveč tudi medijski. Na medijih, zvestim tranzicijski levici, se je začela bolj ali manj prekrita politična kampanja, podprta z davkoplačevalskim denarjem in denarjem paradržavnih gospodarskih družb. Denimo, Erar razkriva, da je bila družba Media24 v zadnjih mesecih deležna opazne finančne injekcije.
Delo ni pustilo veliko dvoma o svojih političnih preferencah. Dan po razglasitvi rezultata referenduma, na katerem so volivci podelili zaušnico oblasti, so se namesto o referendumu razpisali o kulinarični specialiteti – hamburgerju. Že pred tem so nekateri samodeklarirani mediji javno pozivali vlado k izdatnemu financiranju – njih samih.
Za grožnjami je ostalo neizrečeno. V kolikor ne bomo deležni davkoplačevalskih evrov, bo vse drugače. Predvsem za tranzicijsko levico, saj ne bo nikogar, ki bi lahko koalicijskim strankam pred volitvami vrnil uslugo. Pri Svobodi, Socialnih demokratih in Levici bodo seveda potrebovali vsako možno medijsko uslugo, da bodo prekrili povsem neuspešen, celo škodljiv mandat oziroma preusmerili pozornost javnosti v obskurne/ideološke predvolilne debate, ki jih politična levica smatra kot koristne. Tako prav nič ne čudi, da so se tudi na letošnjem medijskem razpisu davkoplačevalski bombončki delili tranzicijskim medijskim velikanom. Pričakujejo protiuslugo.

Do očitne transformacije je prišlo na portalu Siol. Medij je doživel prvi udarec, ko je nova oblast zamenjala odgovornega urednika Petra Jančiča in na njegovo mesto posadila Mihaela Šušteršiča. Sledilo je padanje branosti in očitna pristranska uredniška politika. Ampak očitno tudi ta ni zadoščala, zato je oblast zamenjala še Šušteršiča in na njegovem mestu kronala Jako Lopatiča. Od tedaj naprej je mogoče na naslovnici prebrati tudi članke s tipskim naslovom “Kaj so drugi novi obrazi govorili, Golob pa udejanja”.

Kot v objavi na družbenem omrežju X piše novinar in publicist Rok Čakš, za propagandnimi članki stoji “sveži kolumnist” Siola in nekdanji državni sekretar Damir Črnčec. Ta naj bi na Siol pripeljal svetovalko za strateško komuniciranje, Matejo Trunk Hrvatin, in to kar z ministrstva za obrambo.
GEN-I krepi oglaševanje v zvestih medijih
Tranzicijski mediji pa se v obdobju pred volitvami ne krepijo zgolj na račun javnih medijskih razpisov, temveč tudi preko oglaševanja paradržavnih gospodarskih družb. Poglejmo primer oglaševanje “Golobovega” GEN-I v zadnjem času.
Družba Media24, ki izdaja Svet24, Ekipo, Reporter, Jano … je v zadnjem obdobju z naslova GEN-I prejela tri večje transakcije. Novembra lansko leto v višini približno 18.500 evrov, decembra 30.500 evrov. Letos marca so prejeli približno 6.500 evrov, že aprila pa je prišlo do velikega skoka, saj je Erar zabeležil transakcijo v višini skoraj 55.000 evrov. Pod črto, 110.477,10 evra.

Prej omenjeni časnik Delo je bil prav tako deležen finančne injekcije GEN-I. Decembra lansko leto so prejeli dobrih 29.000 evrov, januarja letos dobrih 6.000 evrov, marca nekaj čez tisoč evrov, aprila pa skoraj 11.400 evrov. Pod črto 47.832,78 evra. O načinu Dela, kot vzvodu moči gradbenega podjetja Kolektor, je sicer nedavno namignil vodja opozicije Janez Janša: “Objavljeno v glasilu zasebnega kapitala Delo, ki svobodnjakom dnevno narekuje anekse ipd. Res povedno. Verodostojno.”
Lastnik Siola je sicer državni Telekom, a to še ne pomeni, da je “imun” na finančna sredstva iz drugih državnih družb. Erar je v zadnjem obdobju zabeležil dve večji transakciji. Prvo decembra, v višini 6.300 evrov, drugo pa letos aprila, v višini 9.500 evrov. Pod črto 15.834,38 evra.
Seveda lahko pripomnimo, da gre v tem primeru zgolj za primer krepitve oglaševanja paradržavne družbe GEN-I.
Ž. K.