fbpx

Kočevje: Po skoraj 53 letih danes prvi potniški vlak na kočevsko železniško postajo

(vir: Vlada RS, Twitter)

Po skoraj 53 letih, kar je potniški vlak zadnjič pripeljal na kočevsko železniško postajo, bo danes ponovno vzpostavljena redna linija potniškega vlaka na relaciji Grosuplje–Kočevje. Obsežna dela na železniški progi so dokončana. To je velika pridobitev za kočevsko-ribniško območje.

Prvi potniški vlak po 18. aprilu 1968 bo do Kočevja odpeljal danes iz Ljubljane, ob 12.08 uri. Nato bo vozil redno dnevno, večkrat, po progi bodo vozili tudi novi vlaki Stadler.

“Zelo sem zadovoljen, da smo odstranili vse politične ovire in da bomo končno doživeli ta za naše kraje pomemben dogodek.” Projekt ponovne vzpostavitve železniškega potniškega prometa do Kočevja se je začel že leta 2006, poslanec Jože Tanko je ob tem včeraj zapisal, da je bil ta ob močnem nasprotovanju izvršne oblasti zelo zahteven. In dodal:

S prenovo proge so po uvrstitvi v razvojni program leta 2006, v času prve vlade Janeza Janše, pričeli leta 2008, v sklopu te pa so nato prenovili tudi postaje in postajališča. Na 12,2 km odseku Ribnica-Kočevje, na katerem so obnovo zaključili lani, so prenovili železniške postaje Kočevje, Ribnica, Ortnek in Dobrepolje, postajališča, ki so bila prenovljena, pa so Stara Cerkev, Čušperk in Spodnja Slivnica. Na železniški postaji Dobrepolje so med drugim zgradili podhod in perone, novo nakladalno klančino in parkirišče.

Ob tem spomnimo, da je prvotna gradnja slabih 49 km dolge kočevske proge potekala od 22. maja 1892 do 24. julija 1893. Železniška proga je bila takrat v osnovi zgrajena predvsem za potrebe rudnika v Kočevju in gozdarske dejavnosti. V najboljših letih so po progi letno prepeljali 170.000 ton premoga in 134.000 ton lesa.

Prenovljena železniška postaja Kočevje (vir: Moja Dolenjska)

Zadnji redni potniški vlak pa je v Kočevje pripeljal 18. aprila 1968, kasneje je vozil le do Velikih Lašč. Leta 1971 je bil promet na kočevski progi za potniški promet dokončno ukinjen.

Iz Kočevja do Ljubljane bo vlak dnevno odpeljal 10-krat, in sicer ob: 5.45, 6.27, 9.35, 11.56, 13.35, 14.05, 16.12, 16.52, 17.42 in 19.08.

Na tej progi bodo vozili tudi novi vlaki znamke Stadler, kot je na uvodni fotografiji. Potovalni čas bo 48 minut (zjutraj, ko ne bo ustavljal na vseh vmesnih postajah), do 55 minut takrat, ko bo vlak ustavil na vseh vmesnih postajah.

Železniški vozni red Grosuplje – Kočevje in obratno (z navedenimi postajališči) je naslednji:

(vir: Moja Dolenjska)

Moja Dolenjska