fbpx

Samozvani “partizani” na predstavitvi knjige Slovenski razkol verbalno napadali udeležence, posebej župnika

Nezadovoljni “vsi smo partizani” pred vhodom v črnomaljski kulturni dom.

Trenutno najbolj brano knjigo Slovenski razkol je dr. Jože Možina v četrtek predstavljal v črnomaljskem kulturnem domu, pred domom pa se je zbrala skupina, poimenovana “vsi smo partizani”.  “Provokacije s totalitarnimi simboli so malo neprijetne, a po drugi so sprožile neverjeten val naročil za knjigo, le še nekaj 10 jih je in ja – gremo v 7. ponatis. Ljudi pač zanima, česa se tako bojijo častilci diktature. Ciniki pravijo, naj se zahvalim ZZB …” je na Twitterju zapisal dr. Jože Možina, zgodovinar in novinar ter avtor knjige Slovenski razkol.

Glede t. i. protestnikov v organizaciji Zveze borcev. “Protest je demokratična norma, ki ga sprejemamo, res pa je, da ideologija, ki jo protestniki promovirajo in divje zagovarjajo, drugačnih mnenj ni dopuščala – zato imamo v Sloveniji 700 prikritih grobišč. Kar se konkretne skupinice 10–15 prenapetežev tiče, se vidi, da gre za nevednost in nemoč, zato ker njihova moč zastraševanja drugače mislečih peša do bridkega konca”, je protest komentiral dr. Jože Možina. Dejal je, da so protestniki nadlegovali prihajajoče z žalitvami misleč, da jih bodo odvrnili od udeležbe, a brez uspeha. “Zlasti pritlehni so bili do župnika sosednje fare, ki je prišel na predavanje. Dejansko je bilo najetih “protestnikov” 10- do 20-krat manj kot udeležencev predstavitve knjige, kar kaže, da zdrava pamet v Črnomlju in okolici močno prevladuje. V pretežnem delu gre so bile med gručo ranjene duše, ki ji ostanki totalitarne ideologije izkoriščajo, da bo prikrili tisti del zgodovine, ki razkrivajo njihove zločine”, je še dejal.

V Črnomlju so pripravili izjemno zanimivo predavanje, ki so ga začeli s slovensko osamosvojitvijo in nadaljevali z medvojnimi razmerami. Da gre za podobno brezbrižno ravnanje, kot smo mu sedaj priča v Ukrajini, so svoje dopolnili še domačini, ki so spontano povedali travmatične spomine na revolucionarni teror, ki je z umori in ropanji prizadel številne belokranjske družine le zato, ker so mislili drugače. Organizatorji so bili izjemno zadovoljni in tudi ponosni, saj že več let dvorana ni bila tako polna kot ob predstavitvi knjige Slovenski razkol, kar pomeni, da so tudi Belokranjci željni svobode mišljenja in zgodovinske resnice,” je dejal Možina.

Bela Krajina je namreč epicenter trpljenja civilnih oseb ne le zaradi okupatorjevega nasilja, ampak tudi zaradi komunistične revolucije. Spomnimo samo na pomor okrog 80 Romov, večinoma žensk in otrok pri Mavrlenu julija 1942, ki ga je izvedel belokranjski odred pod vodstvom Ivana Novaka – Očka. Po slednjem so potem v perverzni socialistični maniri poimenovali neko osnovno šolo. V zagovor takih početij zdravorazumski ljudje ne morejo protestirati.

Tako vidim, da gre za posledico nevednosti in poškodovanosti moralnih kriterijev, ko zaradi desetletne propagande v šoli, v medijih in zaradi privilegijev, ki so jih bili deležni, nekateri še vedno branijo, kar se braniti ne da. Partizansko gibanje je vključevalo številne domoljube, ki so iskreno in zavzeto stali proti okupatorju in za svobodo, žal je partija povečini vse to zlorabila za vzpostavitev svojega režima, ki je bil vse prej kot svoboden. Sicer pa so protestniki dodali pozornost dogodku tako, da so z vidika promocije dogodka in knjige opravili zelo pomembno in pozitivno delo.  Škoda le, da so protestirali proti temu, česar niso prebrali in ne poznajo. V dvorano na predavanje jih namreč ni bilo. Kot slišim, so šli  raje v gostilno,” je dejal Možina.

Sara Kovač