Slovenski Dars v paniki?! Po tragediji v Genovi v obnovo kar 28 viaduktov!

Foto: epa

Nedavno zrušenje cestnega viadukta v Genovi, v katerem je do sedaj umrlo 38 ljudi, je sprožilo temeljite preglede evropske cestne infrastrukture, tudi v Sloveniji. Dars do leta 2020 že napoveduje obnovo 28. cestnih viaduktov, v skupni vrednosti 32 milijonov evrov.

Dars zagotavlja, “da skrbijo za izvajanje tekočih, rednih, glavnih, izrednih in detajlnih pregledov premostitvenih objektov”, pri čemer enkrat mesečno preglede opravlja Darsova vzdrževalna služba, redne preglede izvajajo vsaki dve leti, glavne pa vsakih šest let. Tudi na vprašanje, če se lahko v Sloveniji zgodi kaj podobnega, Dars zatrjuje, “da je težko ugibati, kaj se je tehnično zgodilo z viaduktom, ki se je zrušil. Dejstvo pa je, da v Sloveniji ni objektov, ki bili enake starosti kot viadukt v Genovi”. Čeprav je viadukt Ravbarkomanda od Genovskega viadukta mlajši zgolj pet let. Slike Googlovega uličnega pogleda razkrivajo, da so se pred zrušitvijo viadukta v podporni konstrukciji pojavljale razpoke. Za primerjavo objavljamo še sliko podporne konstrukcije viadukta Ravbarkomanda, na kateri so že vidne železne podporne konstrukcije.

Obnovitvena dela, ki so se začela na Ravbarkomandi že v lanskem letu, so razkrila, da je bil viadukt v precej slabšem stanju, kot pa so pred samim pričetkom obnove to predvidevali na Darsu. Tudi cena, ki brez DDV za obe sezoni znaša 23 milijonov evrov, nakazuje, da gre za zahtevno obnovo.

Najdaljši premostitveni objekt, viadukt Črni Kal je bil v promet predan leta 2004, njegova dolžina pa znaša 1.065 metrov.

Za en viadukt 23 milijonov evrov, za 28 viaduktov le 32 milijonov evrov
Čeprav je Ravbarkomanda najstarejši viadukt v Sloveniji, v promet je bil predan že leta 1972 in je potreboval temeljito obnovo, pa se je potrebno vprašati, kako Dars namerava temeljito obnoviti vseh 58 premostitvenih objektov, med katere je vključenih tudi 28 viaduktov, z zgolj 9 milijoni več, kot pa so jih namenili samo za viadukt Ravbarkomanda?

Primorska24.si