Evropski parlament je ta teden sprejel resolucijo, ki se podrobneje nanaša na Evropsko komisijo in njeno ravnanje v primeru kontroverzne odločitve nemške vlade, da na svojih avtocestah za vse tuje državljane uvede posebne cestnine. Parlament z resolucijo poziva komisijo k odgovoru na vprašanje, zakaj je ustavila postopek zoper Nemčijo zaradi sporne poteze tamkajšnje vlade, ki krši evropske zakone o enakovrednosti vseh državljanov v Evropski uniji. Parlament tudi želi, da ga komisija v prihodnje redno obvešča o poteku postopka.
Naj spomnimo. Nemčija trenutno ne zaračunava cestnin na svojih avtocestah, saj stroške pokrije z dražjimi cenami goriv, toda uradni Berlin je pred časom prišel na idejo, da bi lahko sistematično bremenili tujce na svojih cestah, medtem ko bi Nemci cestnino dobili povrnjeno prek nižjih taks. Evropska komisija je takšni odločitvi nemške vlade sicer nasprotovala, z nemškim ministrom za promet, Alexanderjem Dobrindtom, pa je nato evropska komisarka za transport Violeta Bulc le dosegla dogovor, po katerem naj bi Nemčija, kot ena zadnjih držav uvedla cestninjenje osebnih vozil za uporabo svojih avtocest s pomočjo vinjetnega sistema.
Za uvedbo vinjet si Nemčija prizadeva že od leta 2015, a sta obe strani zdaj dosegli dogovor, po katerem bo ta država prilagodila zakonodajo o cestninjenju in davku na motorna vozila. Bistvo dogovora je, da bosta višini cestnine in tudi povračila v večji meri odvisni od ekološkega standarda vozila – manj okoljsko sporna vozila bodo plačala manj. Nemški lastniki vozil naj bi cestnino dobili povrnjeno v soodvisnosti od ekološkega standarda vozila, ki ga imajo, še posebno na boljšem pa naj bi bili lastniki električnih avtomobilov.
Evropski ministri so sicer mnenja, da je nemški predlog še vedno diskriminatoren do preostalih državljanov Evropske unije, toda v Evropski komisiji so zdaj odločeni počakati, da nemška vlada v parlamentu potrdi novi predlog, preden ga bodo obravnavali še oni.
Kako natančno so določeni razredi, je odvisno tudi od vrste goriva, prvotna shema pa je predvidevala, da bi bila v najcenejšem razredu ekološki standard vozil euro 6 (vozila, mlajša od letnika 2014), v drugem euro 5 in euro 4 (vozila po letu 2005), v tretjem najdražjem pa euro 3 in nižji. Nemčija želi z uvedbo vinjet zaslužiti do 500 milijonov evrov letno, kar bi bilo po njihovem mnenju najbolj pravično in bi omogočalo enakopravno sofinanciranje avtocestnih povezav.
L. S.