Referendumski čudeži: V kampanji za drugi tir tudi Popovič, Mišič in DRI

Datum:

Organizacijo referendumskih kampanj je prijavila tudi Mestna občina Koper, ki jo vodi župan Boris Popovič. Kot posameznik pa je kampanjo prijavil tudi njegov sodelavec, nekdanji poslanec in direktor Luke Koper Gašpar Gašpar Mišič. Kampanjo je do petka, ko se je iztekel rok za to, ob državnih podjetjih Slovenske železnice, Dars in 2TDK prijavilo še državno podjetje DRI, ki ga vodi Jurij Kač.

RAČUNE IMAJO – PLAČATI NE SMEJO
Državnim podjetjem zakon ostro prepoveduje vsako financiranje volilnih ali referendumskih kampanj. Med stroške kampanj sodi tudi odprtje posebnih računov zanje, ki so jih vsa omenjena podjetja že odprla. Dars vodi Tomaž Vidic, Slovenske železnice Dušan Mes, 2TDK pa Žarko Sajič. Skupaj je kampanje do petka napovedalo 31 organizatorjev. Celoten seznam, ki ga je objavila Državna volilna komisija, je dostopen ob koncu članka. V kampanji je prek Urada za komuniciranje, ki so mu ministri iz državnih rezerv za to julija dodelili 97.000 evrov, tudi vlada.

OB VLADI V KAMPANJI TUDI PREMIER SMC
V kampanji pa bosta vladne interese neposredno zastopali dve koalicijski stranki. Največja SMC, ki jo vodi premier Miro Cerar, in najmanjša SD, predsednik je kmetijski minister Dejan Židan. DeSUS pod vodstvom zunanjega ministra Karla Erjavca se je kampanji odpovedal. Stranke denar za delovanje v glavnem dobijo iz državnega proračuna in ta denar lahko porabijo za financiranje kampanj. Na opozicijski strani so ob Društvu davkoplačevalci se ne damo, ki ga vodi Vili Kovačič, ta se je prvi podpisal pod zahtevo za referendum proti vladnemu zakonu, kampanje napovedali vsi največji igralci: SDS pod vodstvom Janeza Janše, NSi Ljudmile Novak, SLS Marka Zidanška, Glas za otroke in družine pod vodstvom Aleša Primca 

ŠE NEKAJ MEJNIH PRIMEROV
Med organizatorji kampanj je ob strankah, ki niso sporne, in državnih podjetjih, ki so zelo sporna, še nekaj mejnih primerov, kot denimo, krajevne skupnosti in občine.

Zakon določa: “Državni organi, organi lokalnih skupnosti, pravne osebe javnega in zasebnega prava ter samostojni podjetniki posamezniki in posamezniki, ki samostojno opravljajo dejavnost, ne smejo financirati volilne kampanje, razen če zakon določa drugače. Pravne osebe zasebnega prava, katerih namen ustanovitve ni pridobivanje dobička, lahko prispevajo prispevke za referendumsko kampanjo.”

Po tem členu bo kot organizacija, katere namen ni dobiček, najbrž kampanjo financirala tudi Gospodarska zbornica Slovenije, ki jo je tudi prijavila.

Celoten seznam organizatorjev kampanj je naslednji:

1.  ZAVEZNIŠTVO SOCIALNO-LIBERALNIH DEMOKRATOV
2. STRANKA MODERNEGA CENTRA (SMC)
3. NOVA SLOVENIJA – KRŠČANSKI DEMOKRATI
4. KRŠČANSKI SOCIALISTI SLOVENIJE – KREKOVI SOCIALISTI
5. URAD VLADE RS ZA KOMUNICIRANJE
6. DRUŠTVO DAVKOPLAČEVALCI SE NE DAMO
7. STRANKA ENAKOPRAVNIH DEŽEL
8. NAPREJ SLOVENIJA
9. SOCIALNI DEMOKRATI
10. 2TDK, DRUŽBA ZA RAZVOJ PROJEKTA , d. o. o.
11. DARS, DRUŽBA ZA AVTOCESTE V RS, d. d.
12. SLOVENSKE ŽELEZNICE, d. o. o.
13. SLOVENSKA DEMOKRATSKA STRANKA – SDS
14. LEVICA
15. DRI, UPRAVLJANJE INVESTICIJ, DRUŽBA ZA RAZVOJ INFRASTRUKTURE, d. o. o.
16. CIVILNA INICIATIVA RESNIČNA RESNIČNOST
17. DRUŠTVO NAJPREJ SLOVENIJA
18. GOSPODARSKA ZBORNICA SLOVENIJE
19. ZELENI SLOVENIJE
20. KRAJEVNA SKUPNOST ČRNI KAL
21. MESTNA OBČINA KOPER
22. ŠUS – ŠTAJERSKA UPORNIŠKA SKUPINA
23. GIBANJE ZEDINJENA SLOVENIJA
24. STROKOVNA SKUPINA JD
25. ReSET REŠIMO SLOVENIJO ELITE IN TAJKUNOV
26. KDS – KRŠČANSKO DEMOKRATSKA STRANKA – KRŠČANSKI DEMOKRATI
27. SLS – SLOVENSKA LJUDSKA STRANKA
28. GIBANJE ZA OTROKE IN DRUŽINE.SI
29. GLAS ZA OTROKE IN DRUŽINE – ZA OTROKE!
30. PIRATSKA STRANKA SLOVENIJE
31. GAŠPAR GAŠPAR MIŠIČ

Peter Jančič, Spletnicasopis.eu

Sorodno

Zadnji prispevki

Vaterpolisti Triglava dosegli največji klubski uspeh slovenskega vaterpola

Vaterpolisti Triglava iz Kranja so v evropskem pokalu zasedli...