Poslanci Evropskega parlamenta so v sredo, po dveletnih pogajanjih in sektorskih usklajevanjih, na plenarnem zasedanju v Strasbourgu zavrnili dolgo pričakovan mobilnostni sveženj. Vanj so bile vključene tri direktive, ki bi lahko bistveno izboljšale življenje in delo voznikov. Novosti so se nanašale na odpravljanje neprimernih delovnih pogojev ter na uvedbo novih standardov za zaposlitev, plačilo, delovni čas, čas za počitek, odmore in vračanje voznikov domov.
Evropska poslanka Romana Tomc zavrnitev mobilnostnega svežnja obžaluje in izpostavlja: “Razmere, v katerih delajo vozniki tovornih vozil, so pogosto nedopustne. Zato potrebujemo ustrezna pravila, s katerimi jih bomo zaščitili. Jasno je, da transportni sektor zaradi svojih posebnosti ne more imeti povsem enakih pravil kot ostali sektorji, kljub temu pa morajo tudi tu veljati določeni standardi in merila. Mobilnostni sveženj danes ni presegel Evrope dveh hitrosti. Posledice pa bodo na koncu čutili ravno vozniki.”
“Z večjim nadzorom bi lahko preprečili izkoriščanje zaposlenih voznikov. To je mogoče že sedaj, saj na socialnem dampingu ni mogoče graditi konkurenčnosti. Zagotovo pa po drugi strani ne moremo pristati na protekcionistične namere, s katerimi želijo predvsem zahodne države članice izriniti konkurenco, ki prihaja z vzhoda. Ne samo s strožjimi pravili, ampak tudi z nalaganjem dodatne administracije,” je zaključila evropska poslanka Romana Tomc.
J. G.