Sedaj tudi uradno: Projekt elektronskega cestninjenja slovenskih avtocest dobila Telekom in norveška družba

Datum:

Državna revizijska komisija je zavrnila vse tri pritožbe neizbranih ponudnikov na izbiro izvajalca elektronskega sistema cestninjenja. Naročilo je tako dokončno dobil konzorcij Telekoma Slovenije in norveške družbe Q-Free, je slednja danes objavila na svoji spletni strani in dodala, da bodo pogodbo z Darsom sklenili v kratkem.

Na državni revizijski komisiji so potrdili, da je bila odločitev v zvezi z revizijo izvedbe elektronskega cestninjenja sprejeta, v ponedeljek pa so jo poslali vsem vpletenim. Odločitve pa do vročitve vsem ne komentirajo.

V Telekomu Slovenije so povedali, da so seznanjeni z odločitvijo državne revizijske komisije. “Odločitev revizijske komisije je bila za nas pričakovana, saj verjamemo, da smo skupaj s partnerjem Q-Free na razpisu za elektronsko cestninjenje v prostem prometnem toku oddali najboljšo ponudbo,” so navedli. Nadaljnjih komentarjev do podpisa pogodbe v Telekomu ne dajejo.

Dars sklepa še ni prejel, ob tem pa so dodali, da je po njihovih informacijah državna revizijska komisija s sklepom na več kot 70 straneh zavrnila vse zahtevke neizbranih ponudnikov ter potrdila pravilnost odločitve Darsa, ki je za vzpostavitev in delovanje večsteznega elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku na avtocestah in hitrih cestah izbral konzorcij Telekoma in Q-Free kot najugodnejšega ponudnika.

Interesentov je bilo veliko
Telekom Slovenija in Q-Free sta na razpisu za izvedbo elektronskega sistema cestninjenja oddala najnižjo ponudbo, vredno 99,99 milijona evrov oz. 121,99 milijona evrov z DDV. Za posel so se potegovali tudi Cetis skupaj z italijansko Autostrado in družbo Inženiring Informatika (114,60 milijona evrov brez DDV), konzorcij Iskratela in slovaškega Skytolla (110,11 milijona evrov brez DDV) ter družba Kapsch TrafficCom (114,96 milijona evrov). Vsi trije so se pritožili na izbiro Telekoma in Q-Free.

Dolg in mučen postopek
Projekt vzpostavitve elektronskega cestninjenja se sicer vleče že dolgo. Prvi razpis je Dars objavil že avgusta 2011, a ga je vlada po večkratnem podaljšanju marca 2012 ustavila. Februarja 2013 je bil objavljen drugi razpis, a je Državna revizijska komisija postopek zbiranja ponudb razveljavila – takrat se je na razpis prijavila le družba Kapsch TrafficCom, dva interesenta pa sta se še pred tem pritožila -, Dars pa je na osnovi priporočil komisije in sklepa vlade pripravil novo razpisno dokumentacijo, razpis pa objavil julija lani.

Po izvedbi razpisa se je sicer še zapletalo. Dars je obsežen razpis najprej za en mesec podaljšal, ko bi moral sredi lanskega oktobra štiri prispele ponudbe odpreti, pa so te zaradi revizijskega zahtevka družbe Kapsch TrafficCom ostale zapečatene še dva meseca. Sredi decembra lani je Dars ponudbe odprl in sredi marca letos za izvedbo posla izbral konzorcij Telekoma Slovenije in Q-Free.

Zgodbe s tem še ni bilo konec, saj so se vsi trije neizbrani ponudniki na Darsovo odločitev pritožili, padali so tudi očitki, da je pri razpisu prihajalo do nepravilnosti, zadeva pa je na koncu romala na državno revizijsko komisijo, ki je zdaj o poslu dokončno odločila.

M. P., STA

Sorodno

Zadnji prispevki

Podlo – bolj podlo – Mladina

Mladina se pogosto ukvarja s sovražnim govorom, hujskanjem in...

Golob je spet na počitnicah

Tina Gaber in njen partner Robert Golob sta na...

Srečanje držav Foruma Sao Paulo: Pogrom nad Izraelom, odločna podpora teroristom!

Levičarski voditelji latinskoameriških in karibskih držav so se v...