Nova pričevanja pred preiskovalno komisijo: C0 je nevaren projekt, ugotovljene so bile številne goljufije!

Datum:

“Gre za potencialno zelo nevaren projekt, postopkovno smo ugotovili, da je bil večkrat nezakonit in tudi tehnično je problematičen,” je pred preiskovalno komisijo o C0 dejal nekdanji državni sekretar na ministrstvu za okolje Aleš Prijon, ki je izpostavil, da so ugotovili celo goljufije.

Preiskovalna komisija DZ o ugotavljanju zlorab in nezakonitosti pri gradnji povezovalnega kanala C0 je zaslišala nekdanjega ministra Jureta Lebna, ker je bil minister za okolje in prostor od septembra 2018 do februarja 2019 v vladi Marjana Šarca. Takrat se je projekt C0 že izvajal, prvo gradbeno dovoljenje je bilo izdano leta 2014, uvedba izvajalca v gradbena dela pa sega v leto 2017.

Na vprašanje predsednice komisije Anje Bah Žibert (SDS), ali bi morala biti v primeru kanala C0 narejena presoja vplivov na okolje, je Leben odvrnil, da so pristojni na Agenciji RS za okolje in ministrstvu zagotovo toliko strokovni, da znajo oceniti, kdaj je kaj potrebno in kdaj ne. “Minister se vsebinsko v te postopke ne sme vtikati,” je dejal.

Leben: Presoja vplivov na okolje bi morala biti narejena na začetku
Sam verjame v strokovnost vseh, ki so izdajali dovoljenja. “Verjamem, da bi pri npr. petih izdanih gradbenih dovoljenjih pri nekomu zasvetila lučka, če bi bilo kaj narobe,” je dejal. Hkrati pa je dodal: “Za ta projekt bi morala biti celovita presoja vplivov na okolje narejena na začetku, preden se je začel izvajati.”

Potrdil je, da je v času svojega ministrovanja naročil notranjo revizijo projekta, ki je po besedah Bah Žibert pokazala hude nepravilnosti. “Pri tako velikem projektu je prav, da smo naredili revizijo, je pa bilo po mojem mnenju že prepozno, saj se je projekt že izvajal,” je dejal. Zanjo se je sicer odločil, ker se je takrat o projektu C0 veliko govorilo.

To je največ, kar sem lahko naredil,” je dejal glede revizije in dodal, da njenih zaključkov ne pozna, saj takrat ni bil več minister. Na splošno pa je prepričan, da morajo ministri za okolje in prostor varovati področje dela, za katero so pristojni. “Tako da vodne vire v Sloveniji je treba varovati, ker to je naša nafta,” je dejal.

Zakonodajo se je kršilo na celi črti
Več o omenjeni reviziji je članom komisije povedal Simon Zajc, ki je bil za ministra za okolje in prostor imenovan po Lebnovem odstopu. “Revizija je pokazala, da je bilo zaporedje postopkov napačno, da se je spregledalo kar nekaj zahtev zakona o varstvu okolja, da so samo kljukali soglasja, niso pa jih vsebinsko presojali,” je naštel.

Podobno je pokazal pravni pregled gradbenih dovoljenj, ki so ga naročili po reviziji. “Tista gradbena dovoljenja so bila izdana nepravilno, nekatera tudi nezakonito,” je dejal in dodal, da so bila takrat že vsa pravnomočna in inšpekcija ni mogla kaj dosti ukrepati. “Ko imaš pravnomočno gradbeno dovoljenje, je težko popravljati za nazaj,” je povedal. Tako kot Leben je dejal, da bi projekt potreboval presojo vplivov na okolje. “Želel sem si, da bi bila narejena že v mojem času,” je dejal Zajc, ki je bil na položaju okoljskega ministra do Šarčevega odstopa januarja 2020 in posledično razpada vlade.

To je zelo nevaren projekt, ugotovljene so bile goljufije
Podrobneje se je v tistem času s projektom ukvarjal Aleš Prijon, ki ga je Zajc izbral za svojega državnega sekretarja. “To je potencialno zelo nevaren projekt, postopkovno smo ugotovili, da je bil večkrat nezakonit in tudi tehnično je problematičen,” je opozoril.

Poudaril je, da je glede kanala C0 zelo veliko stvari narobe. Kot prvo je izpostavil napačno traso, saj kanal poteka po ožjem vodovarstvenem območju in poleg tega zelo lomi svojo pot. Ko se je leta 2010 sprejemal občinski prostorski načrt, bi se mu zdelo smiselno narediti tudi presojo vplivov na okolje, nenazadnje zato, da “bi meščani imeli občutek, da država skrbi zanje“.

Težavo vidi tudi v tem, da je kanal C0 že projektno predviden, da bo malo puščal. Prav tako je opozoril na nepravilnosti v upravnih postopkih. “Odkrili smo celo goljufije, namreč v smislu lažnih navedb, tega je bilo kar nekaj,” je dejal in povedal, da so zato tudi podali kazensko ovadbo. “Ta trasa je bila izbrana, ker je najcenejša,” je prepričan.

Na ministrstvu so takrat načrtovali, da bodo presojo vplivov na okolje od investitorja zahtevali, ko bo prišel po gradbeno dovoljenje še za zadnjih 120 metrov trase, ki mu je takrat manjkalo. Toda prej je Šarec odstopil in je vlada razpadla. So pa na podlagi priporočila DZ proti koncu leta 2019 med drugim naložili inšpekciji, naj preveri projekt ter v primeru nezakonitosti ali kakršnih koli napak gradnjo ustavi. “Šli so večkrat in rekli, da niso našli nič nezakonitega ter da projekta ne bodo ustavili,” je povedal.

Leben je razkril še, da bo glede postopka projekta C0 potekala arbitraža, nakar se je Bah Žibert odločila v tem delu zaslišanje nadaljevati za zaprtimi vrati, še poroča STA.

C. Š.

Sorodno

Zadnji prispevki

Romunija prepovedala staršem, da otroka odtujujejo od drugega starša

Romunija je včeraj prva evropska država, ki je starševsko...

Tu je odgovor, zakaj Janković zmaguje na volitvah!

Levica spodbuja multikulturalizem, ker se ji to izplača. Odličen...

ZNP: Politika se vse bolj meša v delo medijev

Združenje novinarjev in publicistov je pred 3. majem, svetovnim...