fbpx

Analiza, ki vam bo odprla oči: Tako so v prejšnjem tednu poročali na RTV Slovenija

Voditeljica na RTV, Tanja Gobec je skušala legitimizirati sovražni govor Alema Maksutija (foto: printscreen)

RTV Slovenija je kot javna televizija dolžna zagotavljati nepristranske in celovite informacije, da bi si lahko vsi državljani na podlagi vseh podatkov izoblikovali svoje mnenje. Pa vendar se je že večkrat izkazalo, da ni tako, saj smo bili priča že marsikakšni enostranskosti kot tudi očitnim manipulacijam s podatki s strani RTV Slovenija, ponovne in kontinuirane kršitve Zakona o RTV Slovenija pa poleg vseh ostalih opozoril dokazuje tudi analiza poročanja Urada Vlade RS za komuniciranje (UKOM), kjer je njihova pristranskost tudi očitno vidna.

Že večkrat smo pisali o neuravnoteženosti poročanja javne televizije, ki jo (prisilno) financirajo vsi državljani Republike Slovenije in tudi sama RTV Slovenija je bila že večkrat opozorjena na kršitve, kljub temu pa smo še vedno priča pristranskemu poročanju in očitnega kršenja 5. člena Zakona o Radiotelevizija Slovenija, ki med drugim vsem posredno in neposredno udeleženim pri ustvarjanju ali pripravljanju RTV programov nalaga odgovornosti “spoštovanja načela resničnosti, nepristranskosti in celovitosti informacij; spoštovanja načela politične uravnoteženosti ter svetovnonazorskega pluralizma in predvsem zagotavljanja nepristranske in celovite obveščenosti, da bi imeli vsi državljani možnost svobodnega oblikovanja mnenj.

Že pri prvi oddaji na seznamu naletimo na komentar, da je bil v oddaji predstavljen enostranski prikaz. V omenjeni oddaji je avtorica Špela Kožar predstavila enostranska mnenja različnih ljudi, med drugim pa je eden od govorcev dejal, da je analiza s strani UKOM-a neverodostojna, češ, da ljudje, ki delajo analizo o (ne)pristranskosti RTV Slovenija, “nimajo pojma”. Pa vendar smo javno priča temu, da so v oddaje na RTV Slovenija vabljeni samo “enako misleči” gostje, druga stran pa se venomer zanemarja ali je celo na “črnem seznamu” zaradi svojega drugačnega mnenja, o čemer smo tudi že poročali.

Še nedavno, ko je zaradi suma političnega vmešavanja v delo policije parlamentarna komisija pod vodstvom Rudija Medveda (LMŠ) zahtevala odstop notranjega ministra Aleša Hojsa, je bil predstavljen samo Medvedov komentar. Hojs ni dobil niti priložnosti komentarja v svoj bran, kljub temu, da bi to bilo edino pravilno po tako hudih obtožbah. Toliko o celovitosti.

Rudi Medved (Foto: STA)

Kot “nabiranje glasov ob prihajajočih volitvah” je javna televizija, ki praktično obstaja zaradi državljanov Slovenije, poimenovala nujno potrebno uskladitev pokojnin, ki se je enostavno morala zgoditi, ker je Slovenija to potrebovala, potrebovali so njeni ljudje. Kljub temu pa si iz vrst RTV drznejo to šaljivo poimenovati “predvolilni bombončki” in omenjati obljubo DeSUS-a, da bodo pokojnine visoke 1.000 eurov, ob tem pa so “pozabili” omeniti, da je bila to obljuba nekdanjega predsednika DeSUS-a Karla Erjavca v času njegovega mandata, ki pa se je končal z letom 2020. Kot so zamolčali omenjeno dejstvo, so utajili tudi, da so bile izredne seje komisije programskega sveta RTV za informativne programe že izvajane v preteklosti (primer intervjuja Igorja Pirkoviča s Thompsonom) in da odmevni primer oddaje Tarča ni bil zaradi tega noben “poskus posega v novinarsko in uredniško avtonomijo”, kot so dejali.

Aleš Primc, predsednik stranke ZA Slovenijo – Glas za otroke in družine, je direktorja Radia Slovenija Mirka Štularja pozval k odstopu, razlog za to pa je po Primčevih besedah nesposobnost zagotavljanja spoštovanja zakona o RTV Slovenija in programskih standardov, ki določajo uravnoteženost oddaj. Ob tem se je skliceval na štiri oddaje v zadnjih treh mesecih, katerih osrednja tema je bila splav nerojenih otrok, v kateri ni bilo nobene predstavnice zagovornic nerojenih otrok, poleg tega pa naj bi se podpornice splava pojavile tudi v več oddajah.

V radijskem prispevku, kjer je bilo govora o percepciji “boljše države”, ki jo je omenjal Robert Golob na svoji javni tribuni, je antropologinja Vesna Vuk Godina v tem kontekstu dejala, da je socialna država tista, ki omeji logiko profita. Pa vendar bi bilo s strani novinarke prav, da bi omenila tudi Golobovo plačo, ki znaša 40 tisoč evrov mesečno, ob tem pa pričakuje nagrado v znesku milijon evrov na račun državnega podjetja, kar je v popolnem nasprotju z zakonodajo. Čemu prikrivanje ključne informacije, ko pa so v preteklosti že izdali plačo posameznika, primer je France Arhar.

To, da javnost še vedno ni videla niti originalne diplome niti pravilno izpolnjenega ter z dokazi o opravljenem pripravništvu podprtega pravosodnega izpita Branka Masleše, je milo rečeno neverjetno. Sploh če upoštevamo dejstvo, da je bil Masleša še pred kratkim predsednik Vrhovnega sodišča RS. Neverjetno je tudi, da se za to ni pobrigala nobena pristojna institucija. Množični mediji molčijo, prav tako tudi RTV Slovenija, ki še vedno cenzurira delovanje sodnega sveta in delo vrhovnega sodnika Branka Masleša kljub temu, da si javnost zasluži odgovore. To pa ni edina zadeva, ki jo cenzurira, saj se je odločila tudi za cenzuriranje obiska Rusije s strani generalnega državnega tožilca Draga Škete in to ravno v času, ko je Rusija skoraj zanetila vojno in so na vidiku nove sankcije EU ter Nata.

Kot da niso s svojo enostranskostjo že dovolj očitni, so v svojo oddajo povabili Alema Maksutija, ki ga poganja sovraštvo do obstoječe vlade, česar nikakor ne skriva, ko svoj gnev do drugače mislečih z neprimernimi in sovražnimi komentarji bruha na socialnem omrežju Twitter. Kljub njegovemu nedopustnemu in že neokusnemu sovražnemu govoru pa ga RTV Slovenija in POP TV predstavljata kot cenjenega političnega analitika. Ker očitno dopuščanje takega načina ni dovolj, je voditeljica želela njegov sovražni govor celo upravičiti oziroma legitimizirati.

RTV Slovenija sodeč po vsem, kar vemo, zagotovo ni objektiven medij, ki bi zagotavljal celovitost in nepristranskost informacij oziroma poročanja. Javnost si zasluži vedeti in si oblikovati svoje mnenje na podlagi tako ene kot druge strani. Javna televizija žal vseh informacij ne posreduje, čeprav je ravno to njeno poslanstvo.

Tanja Brkić