fbpx

Golobovi vladi gre tako slabo, da mora naročati PR članke v tujini

Robert Golob (Foto: STA)

Ko se premierju Robertu Golobu izjalovijo načrti na domačem terenu in zahvaljujoč svoji nekompetentnosti na premierski poziciji izgublja podporo svojih volivcev, ki jih je pridobil na podlagi zavajanja in praznih obljub, se mora ta poslužiti drugačnega načina za dvig svoje popularnosti – tam, kjer ga ne poznajo, ker tam to lahko. In kako je to najlažje doseči kot pa s plačanim PR v tujih levičarskih medijih, sploh zdaj, ko za to skrbi njegova nova zaposlena predstavnica za stike z javnostjo Gibanja Svoboda, ki je precej dobro seznanjena s politiko “dobra novica za dobro ceno”?

Članek, ki ga je objavil medij Foreign Policy, je več kot očitno skrbno izvedena PR poteza, ki se je je tokrat poslužil Robert Golob. Zadeva ne pije vode, sploh ko avtorica članka, ki je mimogrede Caroline de Gruyter, levičarska kolumnistka pri Foreign Policy in dopisnica za levo liberalni medij NRC Handelsblad, Goloba ne le prehvali po dolgem in počez, navede ga celo kot ustanovitelja družbe GEN-i, kar pa ne drži. Spomnimo, da se je Golob h GEN-i priključil na uslugo Igorja Bavčarja, ko je pripojil svojo zgubaško zasebno firmo. Šlo je za čisti LDS energetski projekt.

Medij Foreign Policy je objavil članek levičarske avtorice, ki je v delu med drugim omenila tudi junijsko zasedanje v Bruslju, ki se ga je udeležil tudi premier Robert Golob. Poleg tega, da je bila navdušena nad njegovim (praznim) govoričenjem, ga je pohvalila tudi kot ustanovitelja družbe GEN-i,  kar pa je očiten dokaz, da je zgodba prirejena Golobu v prid, saj je resnica precej drugačna.

Za razumevanje prave zgodbe se je treba vrniti v leto 2001, ko je vladala LDS, v čas energetskega spora med Slovenijo in Avstrijo. Avstrija je takrat prepovedala uvažanje naše elektrike, Robert Golob pa je vrnil ukrep in prepovedal uvoz avstrijske elektrike k nam. Poleg vsega tega pa se je takrat vnel tudi notranji za predsednika LDS, ker je Janez Drnovšek napovedal kandidaturo za predsednika države. Največji poraženec Igor Bavčar pa se je potolažil s prevzemom vodenja Istrabenza, kar je bil tudi premik v gospodarstvu.

Krško. Podpis pogodbe med družbama Gen energija in Istrabenz Gorenje energetski sistemi (IGES) o prodaji in nakupu 50-odstotnega deleža v družbi Istrabenz Gorenje, doslej v 100-odstotni lasti družbe IGES in družbene pogodbe skupne družbe GEN-I. Na srečanju sta prisotna tudi Igor Bavčar in Robert Golob. (Foto: STA)

Nastanek GEN-I je bil omogočen pod Janševo vlado
Kmalu po Bavčarju je politiko zapustil tudi Golob, ki je postal zasebnik in ustanovitelj podjetja Strela-G, ki nekih večjih poslov ni uspel ustvariti. Do posla v Novi Gorici naj bi mu pomagal Bavčar, čigar Istrabenz je ob koncu leta 2002 kupil in dokapitaliziral podjetje Strela-G ter vanj vložil nekaj manj kot milijon evrov sredstev. Po spletu neugodnih okoliščin je Bavčar kasneje ustanovil Istrabenz Gorenje, osrednji cilj družbe pa trgovanje z elektriko, ki naj bi jo prodajali zlasti na Zahod, nabavljali pa v cenejši Rusiji. V obdobju prve vlade Janeza Janše, je državno podjetje Gen energija, sicer lastnica slovenskega dela jedrske elektrarne Krško, odkupila polovični delež Istrabenza Gorenje, v posesti Istrabenz Gorenja energetski sistemi (IGES) Z novo pogodbo družbe je bilo podjetje preimenovano v GEN-I, njen sedež pa je bil v Krškem. Slovenska država je na takšen način Istrabenzu utirala pot do cenovno ugodne elektrike iz jedrske energije, namesto tega pa naj bi Istrabenz partnerstvu nudil razvito trženjsko funkcijo.

Vesna Vuković se je preselila k Robertu Golobu. (Foto: Posnetek zaslona, STA)

Novi PR, nove poteze
Nastanek Gen-I je bil potemtakem omogočen v času prve vlade Janeza Janše, vsekakor pa družbe ni ustanovil Robert Golob, kot so to navedli v Foreign Policy. Vsekakor pa za navajanje takih nebuloz ne gre kriviti le avtorice članka, saj je verjetno le naredila to, za kar je bila plačana. Sploh pa posluževanje takih in drugačnih medijsko-piarovskih potez ni presenečenje, glede na to, da ima Gibanje Svoboda zdaj novo predstavnico za stike z javnostjo, ki ji taka “politika poročanja” ni tuja. Spomnimo, da je Vesno Vuković, nekdanjo novinarko portala Necenzurirano, ki je bil Golobu tudi prej naklonjen medij, v preteklosti že financiral iz še danes neznanih (pa vendar znanih) razlogov.

Tanja Brkić