Kako so o izidu referenduma poročali slovenski mediji?

Foto:V.V.

Večina slovenskih medijev je o rezultatu referenduma poročala povsem v nasprotju z ustaljeno prakso preteklega meseca. Če so prej tej temi posvečali veliko pozornosti in čustev, so z zmago zagovornikov pravic otrok opravili na hitro in povsem hladno.

Na Mladini so na referendumski dan preko omrežja Twitter vestno objavljali sprotne rezultate glasovanja, ob končnem izidu, ko je bila znana in jasna zmaga zagovornikov pravic otrok do očeta in mame, pa so se zavili v molk in šele po daljšem premoru (šoku?) napisali nekaj suhoparnih dejstev. Z izjavo Violeto Tomič o tem, da se bodo borili naprej.

Podobno uradni in kratki so bili še na spletnih straneh Financ in Večera.

Na Planetu o zgodovinskem dnevu
Na Planetu so poročanje o referendumu začeli s komentarji organizatorjev kampanje PROTI in ZA; v taboru slednje so bili prepričani, da gre za zgodovinski dan, ki si ga bomo Slovenci in Slovenke dobro zapomnili.

Prispevek v nadaljevanju je s spremno besedo in sliko v ozadju, na kateri je bila naslikana srečna skupnost dveh moških, dveh mlajših otrok (dečka in deklice) ter psa, pospremila voditeljic oddaje Jerca Zajc Šušterčič, nadaljevala pa ga je nepodpisana novinarka, ki je v prispevek vključila tudi izjavo homoseksualca Mihe Isteniča, ki je med drugim potožil, da se je med kampanjo počutil “vse drugo kot pa človek”.

Novinarka je prispevek povezovala s ciničnimi in subjektivnimi komentarji kot na primer “ne glede na spol je imel vsak pravico izraziti svojo voljo”, “drugi še polagajo upe v družbo” in “očitno je strah še prisoten”.

Na POP-u lezbijki s sinkom
Novinar Jani Muhič je že uvodoma postavil zavajajoče vprašanje: Kako ste se torej odločili na družinskem referendumu? Bo Slovenija sprejela enakopravnost vseh parov ne glede na spolno usmerjenost? Volivci so glede na rezultat očitno razumeli, da to ni bilo referendumsko vprašanje. Le-to se je glasilo: Ali ste za to, da se uveljavi Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o zakonski zvezi in družinskih razmerjih, ki ga je sprejel državni zbor na seji dne 3. marca 2015? 

V nadaljevanju je novinar omenil še nekaj dejstev v zvezi z zakonom, ki “izenačuje pravice istospolnih partnerjev”. Pop TV je v času kampanje dosledno uporabljal to zavajajočo dikcijo in ji ostal zvest do konca. Kajti to, čemur so nasprotovali tisti, ki so bili PROTI, niso pravice istospolnih – otrok ni človekova pravica, zakonskega zveza ni človekova pravica – temveč so nasprotovali kvečjemu posvojitvam otrok v skupnost dveh lezbijk, dveh homoseksualcev, dveh trans- ali queerseksualcev.

Pripravili so še poseben prispevek o odhodu na volišče dveh lezbijk, ki sta bili velik del kampanje ZA, vendar v nobenem od soočenj nista razložili, od kod jima otrok (sin), niti ju ni noben novinar ali novinarka tega izrecno vprašal.

Od vsega najbolj zanimivo pa je, da so na POP-u s to temo zaključili že kar pri osrednji oddaji, potem pa spored nadaljevali z novo oddajo Lada Bizovičarja in filmi. Pravzaprav smo lahko samo na RTV Slovenija še v poznih večernih urah spremljali še eno soočenje voditeljev kampanje ZA in PROTI.

24ur.com bi “nasprotnike” najraje kar prezrli
Tudi na portalu 24ur.com so zagovornike pravic otrok poimenovali kar nasprotniki, v naslovu pa korektno izpostavili, da so bili najbolj odločno proti Ptujčani. Melani Centrih, ravnateljica Gimnazije Ptuj s svojo zgodbo o 30-letnem otroku, sinu homoseksualcu, Ptujčanom očitno ni segla dovolj v srce.

Omenili pa so še domnevne kršitve volilnega molka. Volilni molk je končan, zato pa je toliko bolj izrazit nestrpni in sovražni govor razočaranih volivcev kampanje ZA na spletnih omrežjih.

V. V.